Τετάρτη 14 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Ορισμένα ερωτήματα

Η παρακάτω δήλωση ανήκει στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και έγινε προχτές σε ραδιοφωνικό σταθμό: «Πέρα από την αποφασιστικότητα, που πρέπει και μπορεί να επιδείξει η πολιτεία, πρέπει να υπάρξει ευαισθητοποίηση και αφύπνιση των πολιτών. Να αναπτυχθεί ένα κοινωνικό και μαζικό μέτωπο κατά των εγκληματικών πράξεων με τρομοκρατική αναφορά».

Τη σημειώνουμε, γιατί μας γέννησε μια σειρά ερωτήματα. Πρώτον: Ποιες εγκληματικές πράξεις μπορούν - κατά την κυβέρνηση - να συμπεριληφθούν στην κατηγορία αυτών που έχουν τρομοκρατική αναφορά; Συμφωνεί η κυβέρνηση, για παράδειγμα, με τον ορισμό της τρομοκρατίας που δίνει η αμερικανική κυβέρνηση και με το χαρακτηρισμό ως τρομοκρατικής κάθε αντιαμερικανικής λαϊκής εκδήλωσης και κάθε λαϊκής πορείας στην αμερικανική πρεσβεία; Δεύτερον: Σε τι χρειάζεται και, ιδιαίτερα, σε τι θα χρησιμεύσει η ανάπτυξη ενός κοινωνικού και μαζικού μετώπου κατά της τρομοκρατίας, όταν είναι εξόφθαλμο πως εγκληματικές πράξεις σαν την προχτεσινή δε διαθέτουν το παραμικρό κοινωνικό και μαζικό έρεισμα, ενώ, το αντίθετο, καταδικάζονται από το σύνολο του ελληνικού λαού; Τρίτον: Σε ποια κατεύθυνση θα εκφραστεί η αποφασιστικότητα της πολιτείας; Στην κατεύθυνση που απαιτούν οι ΗΠΑ ή σ' αυτή που «φωνάζει» η κοινή πεποίθηση και «δείχνει» τις μυστικές υπηρεσίες ως πηγή του ελληνικού φαινομένου της «τρομοκρατίας»;

Ας απαντήσει στα ερωτήματα αυτά ο Κ. Λαλιώτης. Στο κάτω κάτω της γραφής, οι απαντήσεις αυτές είναι απαραίτητες σ' όποιον σκέφτεται, ενδεχόμενα, να πάρει μέρος στο κοινωνικό και μαζικό κίνημα, που προτείνει...

Οι... προοδευτικές παρεμβάσεις

Ξέρετε ποιος είναι ο... σύγχρονος πολιτικός ορισμός της περσινής, εγκληματικής επιδρομής του ΝΑΤΟ ενάντια στη Γιουγκοσλαβία; Σύμφωνα με τον Ακη Τσοχατζόπουλο, πάντως, είναι ο εξής: «Πολεμικές συγκρούσεις, που οδήγησαν τελικά στην εφαρμογή μιας νέας μορφής προοδευτικού παρεμβατισμού, όπως συνηθίστηκε τον τελευταίο καιρό να ονομάζεται η βίαιη μορφή παρέμβασης, με σκοπό τη σταθεροποίηση για την ειρήνη σε διάφορες περιοχές». Ετσι, ακριβώς, τον διατύπωσε, μιλώντας στη διάσκεψη της Ομοσπονδίας Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.

Μάλλον, πρέπει να τον προσλάβει για βοηθό του ο Τζέιμι Σι (εκείνος ο ανεκδιήγητος εκπρόσωπος Τύπου του ΝΑΤΟ, στην περίοδο των βομβαρδισμών). Σίγουρα θα τον χρειαστεί, στη διάρκεια του επόμενου ματοκυλίσματος. Συγνώμη, της επόμενης... προοδευτικής παρέμβασης, θέλαμε να πούμε...

Περί ευρω-μισθού...

Παπαγεωργίου Βασίλης

Γνωρίζατε ότι οι ευρωβουλευτές δεν παίρνουν ενιαίο μισθό, αλλά διαφορετικό, ανάλογο με το μισθό των βουλευτών συμπατριωτών τους; Ναι, βέβαια. Για παράδειγμα, ως πλέον ...καλοπληρωμένοι θεωρούνται οι Ιταλοί, με 9.975 ΕΥΡΩ το μήνα ή 3.390.000 δραχμές περίπου και ως πλέον ...κακοπληρωμένοι οι Ισπανοί, με 2.879 ΕΥΡΩ μηνιαίως ή 980.000 δραχμές το μήνα. Πληροφοριακά, σημειώνουμε ότι οι Ελληνες ευρωβουλευτές παίρνουν μηνιαίως 1.500.000 δραχμές περίπου μεικτά.

Τα σημειώνουμε όλα αυτά, γιατί διαβάσαμε ότι η ΕΕ προσανατολίζεται στην καθιέρωση ενιαίου μισθού, ο οποίος θα βρίσκεται γύρω στα 5.600 ΕΥΡΩ ή 1.900.000 δραχμές. Δε λέμε, ίσως, να έχει βάση ο συλλογισμός της ΕΕ και, πάντως, συμφέρει τους ...αδικημένους, ανάμεσά τους και τους Ελληνες ευρωβουλευτές. Μην έρθουν μετά, όμως, οι διάφοροι καρεκλοκένταυροι των Βρυξελλών και οι ντόπιοι οπαδοί του «ευρωμονοδρόμου» και μας μιλάνε, για σύγκλιση, κλπ., κλπ.. Απ' όσα ξέρουμε, ακόμη και τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν φανερώνουν πως οι ανισότητες ανάμεσα στους πλούσιους και τους φτωχούς συνεχώς διευρύνονται.

Θετική πρωτοβουλία

Την προηγούμενη Δευτέρα κλήθηκαν οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι του υπουργείου Οικονομικών να παραστούν στη χτεσινή συνέντευξη με θέμα τη μετατροπή του δημοσίου χρέους σε ΕΥΡΩ... Εκπληκτοι όμως οι εκπρόσωποι του Τύπου διαπίστωσαν ότι δεν επρόκειτο για συνέντευξη Τύπου, αλλά για εκδήλωση του αρμόδιου υφυπουργού Γ. Δρυ με προσκεκλημένους τραπεζικούς παράγοντες. Και το ερώτημα που τέθηκε αμέσως ήταν ότι ο μεν υφυπουργός καλά κάνει και αναπτύσσει τις δημόσιες σχέσεις με τους τραπεζίτες, γιατί όμως οι δημοσιογράφοι θα πρέπει να παίζουν το ρόλο μαϊντανού των υπουργικών πρωτοβουλιών; Επί τόπου αποφασίστηκε να μην παραβρεθούν στην αίθουσα της εκδήλωσης, αλλά να πάρουν το όποιο υλικό και να αποχωρήσουν, όπως και έγινε.

Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επιχειρεί να έχει υπό την ασφυκτική της επιρροή τον Τύπο, πρωτοβουλίες σαν τη χτεσινή κινούνται σε σωστή κατεύθυνση. Αρκεί βέβαια να έχουν και συνέχεια, γιατί οι προκλήσεις από την πλευρά των οικονομικών, κυρίως, υπουργείων είναι συνεχείς, ενώ η επιχειρούμενη χειραγώγηση των δημοσιογράφων, είναι ορατή πλέον διά γυμνού οφθαλμού.

Ας μας συγχωρεί ο Γ. Παπαντωνίου, αλλά ...μπερδευτήκαμε, με τις προχτεσινές του δηλώσεις. Αν καταλάβαμε καλά, κατάγγειλε όλους όσοι κάνουν κριτική στην κυβέρνηση, για καθυστέρηση στις ιδιωτικοποιήσεις, ότι πιέζουν για να ξεπουληθούν όσο όσο οι δημόσιες επιχειρήσεις κι ότι λειτουργούν προς όφελος συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Δε λέμε, μπορεί να συμβαίνει κι αυτό. Μπορεί, να υπάρχει και λίγο χειρότερη πολιτική ξεπουλήματος. Σήμερα, πάντως, η μόνη υπαρκτή και πέραν πάσης αμφιβολίας πολιτική ξεπουλήματος των δημοσίων επιχειρήσεων και περιουσίας είναι αυτή της κυβέρνησης στην οποία μετέχει. `Η, μήπως, κάνουμε λάθος;..

Γιατί έγινε;

«Γιατί έγινε το συνέδριο;», ρωτούσε προχτες, με τον κεντρικό πρωτοσέλιδο τίτλο της, εφημερίδα του συντηρητικού χώρου κι απ' όσα καταλάβαμε, ούτε χθες κατάφεραν... να βρούν απάντηση. Τώρα, αφού δεν ξέρουν αυτοί, εμείς πού να ξέρουμε; Απλώς ερωτούμε: Μήπως για να ψάλουν όλοι μαζί τον εθνικό ύμνο, ως επιβεβαίωση προφανώς της «ταυτότητας» του κόμματος, μέρες που είναι; Σ' αυτή την περίπτωση, όμως, μάλλον θα έπρεπε να ψάλουν και τον ακάθιστο, ώστε τα πράγματα να γίνουν εντελώς σαφή και να μην αρχίσουν από την επομένη ξανά οι αμφισβητήσεις και οι ομφαλοσκοπήσεις... Πώς του ξέφυγε αυτό του Εβερτ, ο οποίος, μ' εκείνο το ασύλληπτης έμπνευσης σύνθημα: «Ζήτω ο Καραμανλισμός!», τα πήρε όλα κι έφυγε;

Στο βωμό του ξεπουλήματος

Παπαγεωργίου Βασίλης

ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ δήλωσε ότι αντιμετωπίζει το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των δημόσιων επιχειρήσεων ο Γιάννος Παπαντωνίου! Δεν είναι -λέει- πια και απαραίτητο να κρατά το Δημόσιο το 51%!

Φυσικά, ανέφερε ακόμη, ότι σε κάθε περίπτωση (που θα εξετάζεται χωριστά) γνώμονας θα είναι το κρατικό συμφέρον. Δεν εκπλαγήκαμε, σας βεβαιώνουμε...

Οι εκσυγχρονιστές, ως γνωστόν, στο συγκεκριμένο θέμα είναι... ασυγκράτητοι. Σιγά τώρα μην είχαν τέτοια... «κολλήματα» και «αγκυλώσεις», όπως αποκαλούν αυτοί τον έλεγχο των ζωτικής σημασίας δημόσιων επιχειρήσεων της χώρας.

ΜΑΛΛΟΝ ΔΕ ΘΑ είναι και στα κέφια του ο Καραμανλής αυτόν τον καιρό. Οχι μόνο δεν πέτυχε να δώσει την αίσθηση της ενότητας που επιδίωξε, με το έκτακτο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, αλλά... βλέπει και στις τηλεοράσεις τον Μητσοτάκη... λουόμενο στην Κρήτη!

Αυτός να ιδρώνει και να ξεϊδρώνει καλοκαιριάτικα στην πρωτεύουσα και να μην μπορεί να βάλει σε τάξη τα πράγματα και ο άλλος να... κάνει το «παιγνίδι» του αραχτός στην άμμο, πίνοντας τσικουδιές στα καφενεία και κουρεύοντας πρόβατα στον Ψηλορείτη!

Τι να του κάνουμε όμως; Αμα μπλέξεις με τον Μητσοτάκη, είναι αλήθεια ότι... μπλέκεις άσχημα. Δεν είναι και ο ευκολότερος αντίπαλος που μπορεί να σου τύχει.

ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ζήτησε από τη Βουλή χτες ο Θεόδωρος Πάγκαλος, για την υπόθεση των εθελοντών της Ολυμπιάδας του 2004, αφού δε σκοπεύει η κυβέρνηση να εκμεταλλευτεί την κατάσταση για να φτιάξει μια... δεξαμενή άντλησης ψήφων!

Ας μην ορκίζεται πάντως ο υπουργός Πολιτισμού. Δεν ξέρουμε, βέβαια, πώς θα είναι τα πράγματα στις εκλογές του 2004, ούτε καν αν θα γίνουν εκείνη τη χρονιά ή προηγούμενα. Κανείς όμως δεν εμποδίζει την τότε κυβέρνηση να τάξει και μερικά ρουσφετάκια διορισμών επί τη ευκαιρία στους εθελοντές. Ετσι δεν είναι;

Σε ποια βάση η συσπείρωση;

Σε συσπείρωση κάλεσε πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις του τόπου προχτές, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου του κόμματός του, ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλας. Στόχος, όπως είπε, «να δημιουργηθεί ένα κίνημα πολιτισμικό, στο οποίο να συμμετέχουν όλοι όσοι πιστεύουν ότι ο ιστορικός μας ρόλος οφείλει να διαφυλαχτεί», τονίζοντας, ταυτόχρονα, ότι «το ΔΗΚΚΙ πιστεύει ότι η Ορθοδοξία είναι στοιχείο της πολιτισμικής προσωπικότητας του έθνους και η προστασία της σημαίνει προστασία της εθνικής μας ιδιαιτερότητας, την οποία οφείλουμε να διαφυλάξουμε».

Οπρόεδρος του ΔΗΚΚΙ καταλήγει σε ένα τέτοιο συμπέρασμα, το οποίο ελάχιστα ανταποκρίνεται στην κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα, στο ίδιο το κοινωνικό γίγνεσθαι, στις υπάρχουσες κοινωνικές τάξεις στην Ελλάδα και στις υπαρκτές αντιθέσεις του συστήματος. Κάνοντας μια γενικά σωστή περιγραφή των διεθνών και εθνικών προβλημάτων στις συνθήκες της «παγκοσμιοποίησης» και της «νέας τάξης πραγμάτων», καταλήγει σε ένα συμπέρασμα, το οποίο αναιρεί αυτήν την πραγματικότητα, αναδεικνύει δευτερεύοντα ζητήματα σε πρωτεύοντα, με αποτέλεσμα να οδηγείται άθελά του σε αδιέξοδα, στον αποπροσανατολισμό της λαϊκής πάλης, η οποία πρέπει να έχει καθαρό μέτωπο ενάντια στα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό.

Είναι παγίδα - στην οποία με μαθηματική ακρίβεια θα πέσεις μέσα - το να επιζητάς να προχωρήσεις στη δημιουργία ενός «κινήματος», στο οποίο οι άνθρωποι που θα το συγκροτήσουν, θα συστρατευτούν γύρω από την «ορθοδοξία». Εξάλλου η θρησκεία δεν μπορεί να «βαφτιστεί», όσο και αν κάποιοι το επιδιώκουν, ως το μοναδικό πολιτισμικό στοιχείο ενός έθνους, όπως και δεν μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς, για τη δημιουργία ενός κοινωνικού μετώπου. Κοινωνικά μέτωπα δε γίνονται μόνο στη βάση πολιτιστικών προτεραιοτήτων, αλλά στη βάση των ταξικών συμφερόντων, των οικονομικών, πολιτικών και άλλων προβλημάτων του λαού μας.

Ηπαραίνεση του Δ. Τσοβόλα για τη δημιουργία ενός «πολιτισμικού κινήματος», που θα ταχθεί εναντίον της «παγκοσμιοποίησης», αποτελεί μια πρόταση, η οποία αφήνει έξω σημαντικά ζητήματα, τα οποία αποτελούν τη βάση και τον κορμό μιας τέτοιας προσπάθειας. Δεν είναι δυνατόν να παλεύεις για τη συγκρότηση ενός μετώπου, προσβλέποντας, μάλιστα, στην αναγωγή αυτού σε αντίπαλο δέος για τα συμφέροντα των πολυεθνικών, όταν δεν προσανατολίζεσαι στην ανατροπή της οικονομικής κυριαρχίας των πολυεθνικών και της πολιτικής που την υπηρετούν. Δεν είναι δυνατόν να ευοδωθεί αυτή σου η προσπάθεια, όταν κάνεις διαχωρισμό των ανθρώπων σε θρησκευόμενους και μη θρησκευόμενους, σε ορθόδοξους και μη ορθόδοξους. Δεν μπορεί να διαφύγει, επίσης, της προσοχής ότι ο Δ. Τσοβόλας, με την πρότασή του, έστειλε κάλεσμα σε πολιτικές δυνάμεις του τόπου, που κάθε μια από αυτές έχουν τεράστιες ιδεολογικές διαφορές και αντιπροσωπεύουν ταξικά ετερόκλητες δυνάμεις, αναδεικνύοντας ως ενοποιητικό τους, μάλιστα, στοιχείο, τη στάση τους απέναντι σε ένα συγκεκριμένο θέμα της επικαιρότητας, όπως είναι η διαμάχη κυβέρνησης - Εκκλησίας.

Στην ελληνική κοινωνία, όπως και σε κάθε άλλη κοινωνία που είναι καπιταλιστική, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Η οικοδόμηση ενός μετώπου γίνεται με βάση τα συμφέροντα συγκεκριμένων τάξεων. Αυτό το λαϊκό μέτωπο πρέπει να έχει σαφή στόχο και προσανατολισμό. Δεν μπορεί να κάνεις λόγο αποκλειστικά και μόνο για προάσπιση της πολιτισμικής σου ταυτότητας, όταν βιώνεις με το χείριστο τρόπο μια πρωτοφανή επίθεση του ιμπεριαλισμού και του μονοπωλιακού κεφαλαίου. Το μέτωπο, με βάση τη σημερινή πραγματικότητα, οφείλει να έχει αντιιμπεριαλιστικό και αντιμονοπωλιακό χαρακτήρα. Σ' αυτή τη βάση έχουν θέση κοινωνικές δυνάμεις, όπως η εργατική τάξη, τα μικροαστικά στρώματα των πόλεων και των χωριών, η προοδευτική διανόηση, η νεολαία. Εχουν θέση και όλες οι πολιτικές δυνάμεις και κινήσεις που υπάρχουν ή που θα δημιουργηθούν και που θα εκφράσουν τη θέληση να παλέψουν γι' αυτό τον προσανατολισμό του κινήματος.


Παναγιώτης ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ετοιμοι για χερσαία επέμβαση

Ετοιμος να προχωρήσει σε χερσαία στρατιωτική επέμβαση, αδιαφορώντας για τα χιλιάδες θύματα και «τη θάλασσα από αίμα», ήταν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπ. Κλίντον! Το αποκαλύπτει, ένα χρόνο μετά την γκανγκστερική επιδρομή των ΝΑΤΟικών δολοφόνων κατά του γιουγκοσλαβικού λαού, ο σύμβουλος θεμάτων ασφαλείας του Λευκού Οίκου Σάντι Μπέργκερ σε συνέντευξή του στους «Λος Αντζελες Τάιμς». Οπως αναφέρει λίγες μέρες πριν από τον τερματισμό των αεροπορικών βομβαρδισμών, συγκεκριμένα στις 2 Ιουνίου, παρέδωσε στον Κλίντον υπόμνημα στο οποίο ανέφερε ότι ο μόνος σίγουρος τρόπος για να κερδίσουν τον πόλεμο οι ΝΑΤΟικοί ήταν η χερσαία επέμβαση. Αυτό που ακύρωσε τα σχέδια για ένα γενικευμένο μακελειό ήταν, σύμφωνα με το δημοσίευμα, «η ανεπάντεχη υποχώρηση του Σλ. Μιλόσεβιτς», μετά τη μεσολάβηση του τότε Ρώσου πρωθυπουργού Β. Τσερνομίρντιν. Ο τελευταίος, σύμφωνα με τα όσα λέει ο Σ. Μπέργκερ, πληροφορούμενος τα σχέδια του Προέδρου Κλίντον από τον υφυπουργό Εξωτερικών Στρ. Τάλμποτ έσπευσε στο Βελιγράδι προκειμένου να πείσει τον Σλ. Μιλόσεβιτς.

Τι θα έκανε, αλήθεια, η ελληνική κυβέρνηση σε μια τέτοια περίπτωση; Το βέβαιο είναι ότι την ίδια στιγμή επιχειρούσε να καθησυχάσει τον ελληνικό λαό ότι δεν πρόκειται να γίνει χερσαία επέμβαση...

Το μετέτρεψαν σε έρημο...

Παπαγεωργίου Βασίλης

«Οταν η αποστολή των Ηνωμένων Εθνών έφτασε στο Κοσσυφοπέδιο, δεν υπήρχε τίποτε. Ηταν μια έρημος και θα χρειαστούμε πολλά χρόνια για να οικοδομήσουμε μια κοινωνία, που θα βασίζεται στην ανοχή και στη δημοκρατία». Η δήλωση ανήκει στον Μπερνάρ Κουσνέρ, πολιτικό διοικητή του ΟΗΕ στο Κοσσυφοπέδιο και ειπώθηκε, για να δικαιολογήσει την ολοφάνερη, από καιρό τώρα, πρόθεση των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, για μακρόχρονη κατοχή της γιουγκοσλαβικής αυτής περιοχής.

Πάντως, δεν τη σημειώνουμε, για να φανερώσουμε την υποκρισία του κ. Κουσνέρ, αλλά γιατί είναι η πρώτη φορά, που ομολογείται - έστω και έμμεσα - ότι οι ΝΑΤΟικοί βομβαρδισμοί είχαν μετατρέψει το Κοσσυφοπέδιο σε «έρημο»...

Η CIA, η χούντα...

Υπάρχουν άνθρωποι, άραγε, που έχουν και την παραμικρή αμφιβολία, για τον αμερικανόπνευστο χαρακτήρα του χουντικού πραξικοπήματος ενάντια στον Μακάριο το 1974; Είτε υπάρχουν, πάντως, είτε όχι, τα όσα αποκαλύπτει στο υπό έκδοση βιβλίο του ο τότε αρχηγός του Ελληνικού Ναυτικού, ναύαρχος Π. Αραπάκης -προδημοσιεύσεις κάνει «Το Βήμα» αυτές τις μέρες- δεν αφήνουν ούτε ίχνος αμφιβολίας. Γράφει -ανάμεσα σε αρκετά άλλα- ο Π. Αραπάκης: «Υπάρχουν όμως και άλλα στοιχεία. Ο Ιωαννίδης, κατά την αναχώρησή του για να εκτίσει ποινή εξάμηνης αργίας, η οποία του επιβλήθηκε μετά τη μεταπολίτευση από τον υπουργό Εθνικής Αμύνης, με συνάντησε τυχαία στο διάδρομο και διακρίνοντας την ψυχρότητά μου είπε: "Κύριε αρχηγέ, όταν κάποτε πληροφορηθείτε τα στοιχεία που έχω στα χέρια μου, τις διαβεβαιώσεις και τις ενθαρρύνσεις, θα με δικαιολογήσετε", υπονοώντας έκδηλα το πραξικόπημα στην Κύπρο.

Η ομολογία αυτή, αν συνδυαστεί και με τη φράση "μας εξαπατήσατε", που είπε στους Αμερικανούς (σ.σ. την ημέρα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο) αφήνει να διαφανεί πού θα ήταν δυνατόν να οδηγήσει μια έρευνα σε βάθος. Για να μη γίνουν, όμως, αποκαλύψεις για το ρόλο της CIA στο Κυπριακό, δεν επιτράπηκε να πραγματοποιηθεί η έρευνα αυτή ούτε στην Αμερική ή και στην Ελλάδα».

... και η τραγωδία της Κύπρου

Σε άλλο σημείο, ο Π. Αραπάκης, σημειώνει και τα παρακάτω: «Τότε, σύμφωνα με θετικές πληροφορίες από την Τουρκία, ηγετική συμμαχική προσωπικότητα επικοινώνησε με τον Τούρκο πρωθυπουργό, με τον οποίο συζήτησε το επικείμενο πραξικόπημα κατά του Μακαρίου, επιδεικνύοντας, παράλληλα, κατανόηση απέναντι στις σκέψεις και προθέσεις, που πρόβαλε ο συνομιλητής του για τη δημιουργία τουρκικής βάσης στη Βόρεια Κύπρο. Ηταν φανερό ότι οι δυτικές δυνάμεις δεν είχαν την πρόθεση να αντιδράσουν ουσιαστικά... Η Τουρκία ήταν πλέον ελεύθερη να ενεργήσει κατά της Κύπρου, μετά το πραξικόπημα, χωρίς πλέον να διαγράφεται σοβαρή αντίδραση εκ μέρους της δυτικής συμμαχίας. Ορισμένες αρνητικές εκδηλώσεις, στο διπλωματικό κυρίως πεδίο, θα απέβλεπαν, μέσω της δημιουργίας εντυπώσεων, στη συγκάλυψη των πραγματικών σκοπών. Την πληροφορία αυτή την έχω αντλήσει από σοβαρή τουρκική πηγή μετά από έρευνα που ειδικά διεξήγαγα».

Εμείς, να σημειώσουμε δυο μόνο πράγματα: Πρώτον, ότι πρωθυπουργός τότε στην Τουρκία ήταν ο Μπουλέντ Ετσεβίτ. Ο ίδιος, δηλαδή, που είναι και σήμερα. Και, δεύτερον, με ποιο δικαίωμα οι σημερινοί κυβερνώντες κρατούν ακόμη κλειστό το φάκελο της Κύπρου; Μπορεί, κάποιος απ' όλους τους, να αναφέρει και την παραμικρή, έστω, βάσιμη δικαιολογία;

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Στου λαού την πλάτη

Οσο περνάνε οι μέρες, από τότε που άρχισε να εκδηλώνεται η κούφια διαμάχη κυβέρνησης και Εκκλησίας για τις αστυνομικές ταυτότητες, τόσο και οι δύο πλευρές απομακρύνονται από τις υποτιθέμενες αφετηρίες τους, που για τη μεν κυβέρνηση ήταν τάχα η «προστασία των προσωπικών δεδομένων» των πολιτών για τη δε Ιεραρχία η «προστασία της ελληνορθόδοξης ταυτότητας» των ίδιων πολιτών. Αυτά όμως είναι προσχηματικά γιατί άλλες τελικά είναι οι στοχεύσεις τους, απλώς βρήκαν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τα σχέδια τους.

Με την πάροδο του χρόνου, αυτό που αναδεικνύεται είναι ο αποπροσανατολισμός του λαού, η προσπάθεια διχασμού του και διαχωρισμού του με κριτήριο τις θρησκευτικές ή μη πεποιθήσεις του, όπως από την πρώτη στιγμή είχε επισημάνει το ΚΚΕ. Μέσα από αυτό το κλίμα και οι δύο πόλοι της διαμάχης προσπαθούν, παίζοντας στις πλάτες του λαού να αποκομίσουν οφέλη. Η υπόθεση ξεκίνησε, βέβαια, με ευθύνη της κυβέρνησης, αλλά και η Εκκλησία άρπαξε την ευκαιρία και την προχωράει παραπέρα. Το γνωστό «δουλιά δεν είχε ο διάβολος και παίδευε τα παιδιά του», παρότι δεν ανταποκρίνεται πλήρως στη συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί ό,τι γίνεται δεν το κάνουν έτσι «για να περνάει η ώρα» τους, εκφράζει όμως παραστατικά τις μεθοδεύσεις που ακολουθούνται και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο λαός είτε «πιστός» είτε «άπιστος».

Πρόκειται για το στήσιμο ενός σκηνικού, στο οποίο καλείται να παγιδευτεί ο λαός είτε συμμετέχοντας σε εκκλησιαστικά συλλαλητήρια είτε συμπράττοντας με την κυβέρνηση σε ένα ψευδεπίγραφο «προοδευτικό» μέτωπο εξαπάτησης του λαού, το οποίο αναζητά η κυβέρνηση ως συγχωροχάρτι και άλλοθι για όλα της τα ανομήματα. Θέλουν, λοιπόν, να μας πείσουν, να εξαναγκάσουν, δηλαδή, το λαό να πιστέψει, ότι δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Υπάρχουν, όμως. Ναι, ο λαός άσχετα από το «ποιον θεό λατρεύει» χρειάζεται συλλαλητήρια. Αλλά ποια;

Aυτά τα συλλαλητήρια που θα φέρνουν στο προσκήνιο τα πραγματικά προβλήματα, τα οποία βιώνουν οι εργαζόμενοι, η νεολαία, οι άνεργοι όλοι όσοι υφίστανται τις συνέπειες της πολιτικής υποταγής στο μεγάλο κεφάλαιο, της πολιτικής που υπαγορεύει η ΟΝΕ. Ναι, ο λαός χρειάζεται συλλαλητήρια αντίστασης στο ΝΑΤΟ και στη λαίλαπα της νέας τάξης του ιμπεριαλισμού, που απειλεί την ειρήνη και την ελευθερία των λαών. Και τέτοια συλλαλητήρια γίνονται και ξανά θα γίνονται, γιατί είναι μια ανάσα του λαού διαφυγής από τον ασφυκτικό κλοιό που τον έχουν περιβάλει.

Αυτά τα συλλαλητήρια δε θέλει ούτε μπορεί να τα οργανώσει η Ιεραρχία, γιατί ποτέ δεν την απασχόλησαν αυτά τα πραγματικά προβλήματα της ζωής «πιστών» και «απίστων». Αυτό που ενδιαφέρει τους ιεράρχες είναι να εκμεταλλευτούν τα αγνά θρησκευτικά συναισθήματα του λαού, για να εδραιώσουν την εξουσία τους. Από την άλλη η κυβέρνηση Σημίτη, που παραλίγο να κηρύξει «πολιτιστική επανάσταση» στο όνομα της απλοποίησης της αστυνομικής ταυτότητας, ενός στην ουσία προσωρινού εγγράφου, ενόψει της νέας ταυτότητας της Σένγκεν, διαπράττει απάτη «κατά συρροήν». Μιλάει για προστασία των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών και ταυτόχρονα προωθεί το ηλεκτρονικό φακέλωμα, προωθεί νέα «αντιτρομοκρατικά» μέτρα και ενισχύει τους κατασταλτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι βέβαια στοχεύουν στον «τρομοκράτη» λαό. Ολα αυτά αποκαλύπτουν ότι παίζεται ένα παιχνίδι που θέλει το λαό κομπάρσο με ρόλο τη δική του ζωή. Δε θα γίνει όμως έτσι.

Να τη χαίρονται!

Δημοκρατία

θέλουνε

να στήσουν

δίχως ρούχα,

δημοκρατία

τσίτσιδη,

για φτύσιμο,

για «γιούχα»!

* * *

Δημοκρατία

θέλουνε

της βίας

και του τρόμου,

δημοκρατία

όμοια

με μπόχα

υπονόμου!

* * *

Δημοκρατία

θέλουνε

σαν σκιάχτρο,

σαν μπαμπούλα,

δημοκρατία

ψεύτικη,

φασίζουσα

και μούλα!


Ο οίστρος



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ