Με απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο ΟΤΕ υποχρεώνεται να ικανοποιήσει την αξίωση της «Tellas» για τη χορήγηση νέων τηλεφωνικών γραμμών. Σημειώνεται ότι η «Tellas» ελέγχεται κατά 51% από τον Αιγύπτιο μεγιστάνα Ναγκίμπ Σαουίρις, ενώ το υπόλοιπο 49% ανήκει στη ΔΕΗ.
Η «Tellas» αξιώνει από τον ΟΤΕ τις νέες συνδέσεις προκειμένου να προωθήσει το πακέτο «Zisto», προσφέροντας στους συνδρομητές της πλήρη αποδέσμευση από τον ΟΤΕ. Επί της ουσίας, δηλαδή, αξιώνει - αξιοποιώντας τις υποδομές του ΟΤΕ - να υφαρπάξει συνδρομητές του. Μόνο που και ο ΟΤΕ ως ιδιωτική επιχείρηση πλέον υφίσταται τις συνέπειες της λεγόμενης «απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών», οι οποίες δεν είναι τίποτα άλλο από έναν ανελέητο πόλεμο μεταξύ επιχειρηματικών ομίλων στην επιδίωξή τους να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη κερδοφορία. Και, βεβαίως, οι κρατικοί θεσμοί, όπως η ΕΕΤΤ, φροντίζουν για όλους τους ομίλους.
Μπορεί η κυβέρνηση να ισχυρίζεται περιχαρής ότι η ανεργία τα τρία τελευταία χρόνια σημείωσε πτώση κατά 3%, όμως τα πραγματικά στοιχεία τη διαψεύδουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία έρευνας, που πραγματοποίησε το ΤΕΕ για την ανεργία των μηχανικών. Σύμφωνα με αυτά, η ανεργία, ως ποσοστό επί του συνόλου των μηχανικών, τριπλασιάστηκε (4,5%, έναντι 1,6% το 2003), ενώ αυξήθηκαν κατά 50% όσοι δεν απασχολούνται σε αντικείμενο της ειδικότητας την οποία σπούδασαν (30,7%, έναντι 19,8% το 2003). Η ραγδαία, μάλιστα, επιδείνωση του δείκτη ανεργίας τροφοδοτήθηκε κυρίως από όσους απέκτησαν άδεια άσκησης επαγγέλματος μετά το 2001, καθώς σ' αυτούς το ποσοστό ανεργίας φτάνει το 13,7%, ενώ ακολουθούν οι μεταλλειολόγοι (11,3%), οι χημικοί μηχανικοί (10,2%) και οι πτυχιούχοι νέων ειδικοτήτων (9,1%).
Τη ζοφερή αυτή κατάσταση συμπληρώνουν και τα εξής: Το 29,3% των εργαζόμενων μηχανικών δεν καλύπτεται από Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, το 16,5% όσων εργάζονται αναγκάζονται να συμπληρώνουν το εισόδημά τους και με δεύτερη δουλιά, ενώ το 61% των μηχανικών που εργάζονται ως μισθωτοί στον ιδιωτικό τομέα καταβάλλουν τις εισφορές στον ασφαλιστικό τους φορέα (ΤΣΜΕΔΕ) χωρίς συμμετοχή σ' αυτές του εργοδότη!
Η ανεργία, λοιπόν, η ετεροαπασχόληση και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας όχι μόνο δε μειώνονται, αλλά - χάρη στην πολιτική που ακολούθησαν και ακολουθούν τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ - μαστίζουν πλέον και κλάδους που κάποτε θεωρούνταν «σίγουροι»...
Τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας για την... πάταξη των παράνομων ελληνοποιήσεων αμνοεριφείων ενόψει του Πάσχα ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, συνεχίζοντας το κυνήγι των εντυπώσεων και σ' αυτό το θέμα.
Ο υφυπουργός ανακοίνωσε πως η Αστυνομία θα συνδράμει στην πραγματοποίηση ελέγχων στον Προμαχώνα και το Ορμένιο και ανακοίνωσε για άλλη μια φορά εντατικοποίηση των ελέγχων και διάφορα άλλα τυπικά, για να φανεί ότι γίνεται σχετικά κυβερνητικό έργο... Ομως το εισόδημα των Ελλήνων κτηνοτρόφων δεν προστατεύεται με τέτοιου είδους τερτίπια... Οσο επιτρέπονται οι αθρόες εισαγωγές σε ζώντα ζώα και σφάγια και κυριαρχούν οι νόμοι της ελεύθερης αγοράς και τα συμφέροντα των μεγαλοεισαγωγέων, τόσο θα χάνουν οι κτηνοτρόφοι, ενώ οι καταναλωτές θα πέφτουν συνεχώς θύματα παραπλάνησης.
Με μια προκλητική «έρευνα» για την «καταναλωτική συμπεριφορά και την καταναλωτική συνείδηση» σε 800 νοικοκυριά, όπως αναφέρεται επισήμως, η τυπικά αρμόδια για ζητήματα καταναλωτών Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης ανέλαβε να μας πείσει, σώνει και καλά, ότι η κυβέρνηση της ΝΔ - όπως ακριβώς είχε κάνει και η προηγούμενη - «κατάπιε» την ακρίβεια!
Τι προκύπτει μεταξύ άλλων από τα συμπεράσματα της «έρευνας»; Οτι οι μισοί καταναλωτές (ποσοστό 50,8%) αγοράζουν «όλα όσα χρειάζονται» και μάλιστα ένα ποσοστό της τάξης του 25,2% αγοράζει και περισσότερα από αυτά που χρειάζεται!
Παράλληλα, επιχειρείται μια τουλάχιστον ανόητη ομαδοποίηση της «τυπολογίας» των καταναλωτών, σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές χωρίζονται σε «ρομαντικούς/αντικομφορμιστές», «επιφανειακούς», «επιπόλαιους», «απαιτητικούς/ρεαλιστές», άντε και για τα μάτια του κόσμου «πιεσμένους». Ολα αυτά σαν να μην υπάρχουν ξεχωριστές τάξεις και άρα διαφορετικές ανάγκες που αντανακλώνται και στην κατανάλωση. Για παράδειγμα, το μόνο που δεν εντόπισε η έρευνα, που έγινε για λογαριασμό της κυβέρνησης, είναι οι... φτωχοί καταναλωτές, τους οποίους, αν και πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο, οι συντάκτες της έρευνας δεν τους είδαν πουθενά...
Μόνο που το πρόβλημα σε αυτή τη χώρα ουδέποτε ήταν η «παράνομη» άσκηση επιρροής. Το πρόβλημα ήταν και είναι η ...νόμιμη άσκηση επιρροής.
Αυτή που λέει πως οι κυβερνήσεις υλοποιούν κάθε απαίτηση των βιομηχάνων και των εφοπλιστών την ίδια ώρα που ψηφίζουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση όλα όσα ζητούν οι πολυεθνικές.
Ετσι, λοιπόν, στη σύγχρονη Ελλάδα, είναι δυνατόν να τιμωρηθεί ένας κρατικός λειτουργός αν προωθεί συγκυριακά συμφέροντα ενός συγκεκριμένου επιχειρηματία (αν και μόνο αν τον πιάσουν φυσικά). Τότε έχουμε ...παρανομία.
Οταν, όμως, μια ολόκληρη κυβέρνηση προωθεί τα συμφέροντα ενός ή περισσότερων επιχειρηματιών, σε αυτή την περίπτωση όλα είναι νόμιμα μια και το όλο εγχείρημα ονομάζεται «αναπτυξιακή πολιτική».
ΜΑΣ ΕΠΕΙΣΕ χτες ο Γιώργος Παπανδρέου στη συζήτηση για το νόμο - πλαίσιο του υπουργείου Παιδείας. Σε αντίθεση με την κυβέρνηση (που είναι, όπως λέει, συγκεντρωτική) αυτός θέλει τα πανεπιστήμια ελεύθερα, χωρίς κρατικές εξαρτήσεις και με πλήρη αυτοτέλεια.
Οντως τα θέλει τόσο ελεύθερα ώστε να καταλήξουν ... φιλελεύθερα (με την κακή έννοια!).
Στους καιρούς μας όταν ακούς για τόση ...ελευθερία πρέπει να είσαι ιδιαίτερα κουμπωμένος. Στη ζούγκλα, ως γνωστόν, ελεύθερος είναι ο ισχυρότερος. Και στις κοινωνίες μας, αντίστοιχα, ελεύθερος είναι ο κυρίαρχος και φυσικά η ιδεολογία του.
«Η ΜΟΔΑ αντικατοπτρίζει το απόθεμα δημιουργικότητας της κάθε κοινωνίας». Οχι, δεν το είπε κανένας Ιταλός ή Γάλλος σχεδιαστής. Ο Νικήτας Κακλαμάνης το είπε που είναι δήμαρχος Αθήνας.
Στον ακριβώς διπλανό Δήμο Κερατέας ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Σ. Ιατρού (στέλεχος του ΣΥΝ και πρώην νομαρχιακός σύμβουλος) από τις πρώτες του κινήσεις στη δημοτική αρχή ήταν να φέρει στο δημοτικό συμβούλιο και να πάρει ομόφωνη απόφαση υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 24 που εμπορευματοποιεί τα δάση. Για να μη θυμηθούμε παλιότερες δηλώσεις του για τα σκουπίδια, ότι η χωματερή των Ανω Λιοσίων αντέχει πολύ ακόμα και ότι πρέπει να εξετάσουμε και τη λύση της καύσης των απορριμμάτων..! Τελικά, ας μας πουν οι κατά τα άλλα οικολογικά ευαίσθητοι του ΣΥΝ, τι από όλα ισχύει, ή μήπως το μόνο που ισχύει είναι η διγλωσσία;..
Χαιρετισμό, σε συνέντευξη Τύπου της «ΜΙΝΟΑΝ ΓΚΡΟΥΠ», για μια υπερμεγέθη τουριστική επένδυση στο Κάβο Σίδερο στην Κρήτη, απηύθυνε η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φ. Πάλλη - Πετραλιά χτες, προκειμένου να αποδείξει το έμπρακτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για το «ξεμπλοκάρισμα» τέτοιου μεγέθους επενδύσεων. (Οπως έγινε ακόμη περισσότερο και με τη σκανδαλώδη τροπολογία για την επένδυση Κωνσταντακόπουλου στη Μεσσηνία).
«Στόχος μας είναι να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία», είπε, και γι' αυτό η κυβέρνηση προώθησε την απλοποίηση των διαδικασιών και τη δραστική μείωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Είναι το γνωστό ψευτοεπιχείρημα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να επιτρέψει στο μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο να φτιάξει ό,τι θέλει, όπου θέλει, όσο θέλει, μετατρέποντας σε κουρελόχαρτα τους όποιους χωροταξικούς κανόνες, τις πολεοδομικές ρυθμίσεις, τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Αλλά σα να μη φτάνουν όλα αυτά, η υπουργός πρόσθεσε και μια φράση για την «προστασία του περιβάλλοντος», που είναι και της ...μόδας. Για ποια «προστασία» μιλάει όμως, όταν όλα ανατρέπονται για να περάσει η μεγάλη τουριστική επένδυση; Προφανώς, αναφέρεται στο «περιβάλλον» που καθορίζεται ως το κατάλληλο για να περιβάλλει τις ξενοδοχειακές μονάδες και τις παραθεριστικές κατοικίες, προς πώληση ή ενοικίαση, και το γρασίδι στα γήπεδα γκολφ.
Αυτό εννοούν και οι μεγαλοεπιχειρηματίες όταν μιλούν για «περιβάλλον».
Οσο και αν επιμένει υποκριτικά η κυβέρνηση ότι στόχος της με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας, κοινή πεποίθηση είναι ότι η αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού προβλήματος δεν μπορεί να βασίζεται σε εισπρακτικού και κατασταλτικού χαρακτήρα μέτρα. Αλλωστε, δεν είναι μόνον η κακή οδική συμπεριφορά των όποιων οδηγών αιτία των ατυχημάτων, αλλά και μια σειρά άλλοι παράγοντες, όπως, π.χ., το ίδιο το ανεπαρκές και σε πάρα πολλά σημεία επικίνδυνο οδικό δίκτυο.
Ηδη, την αντίθεσή τους με τα υπέρογκα πρόστιμα που προβλέπει ο νέος ΚΟΚ έχουν εκφράσει πολλοί επιστημονικοί φορείς, ενώ δε λείπουν και οι φωνές που υποστηρίζουν πως υπάρχουν και άρθρα που διέπονται από αντιεπιστημονικές αντιλήψεις.
Επειδή το θέμα είναι σοβαρό, πρωτίστως απαιτείται η ενημέρωση του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας, απαιτείται η καλλιέργεια συνείδησης οδικής ασφάλειας ακόμα και από την προσχολική ηλικία. Από εκεί πρέπει να αρχίσει κανείς και όχι από τα εισπρακτικά μέτρα που επέλεξε η κυβέρνηση. Αλλωστε, για την οδική ασφάλεια υπάρχει από το 1996 ομόφωνο πόρισμα Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, μόνο που οι ομόφωνες αυτές προτάσεις έχουν μείνει στα χαρτιά. Οπως στα χαρτιά έχουν μείνει, επίσης, και δεκάδες μελέτες αρμόδιων επιστημονικών φορέων και πανεπιστημίων.
Κοντολογίς, με πνεύμα καταστολής και επιβολής ποινών, είναι σίγουρο ότι το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται. Οσο το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν «εισάγεται» στην Εκπαίδευση, από τις πρώτες της βαθμίδες, κάθε συζήτηση και κάθε μέτρο είναι άνευ ουσιαστικής σημασίας.