Αυτές οι επιπόλαιες ρυθμίσεις, απόλυτα γραφειοκρατικές, οδηγούν σε πρόσθετες ταλαιπωρίες τους απομάχους της δουλιάς και ταυτόχρονα υπάρχει κίνδυνος από πιθανά λάθη να χαρακτηριστούν οι δηλώσεις τους... ανειλικρινείς! Εμπνευστής αυτών των «φωτισμένων λύσεων» είναι ο υφυπουργός Οικονομικών Απ. Φωτιάδης, του οποίου το όνομα έμαθαν οι φορολογούμενοι από μια ολόκληρη σελίδα της φορολογικής δήλωσης που διατέθηκε - δαπάνες δημοσίου - για να προβληθεί το όνομα του υφυπουργού. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη σχετική επιστολή του προς «τους πολίτες» ο κ. υφυπουργός βεβαιώνει ότι το «υπουργείο εντείνει συνεχώς τις προσπάθειές του για την παροχή υπηρεσιών ποιότητας προς τους πολίτες».
Κάποιος επιτέλους, σ' αυτό το υπουργείο των βασάνων, οφείλει να δώσει τη λύση με παράταση υποβολής των φορολογικών δηλώσεων των συνταξιούχων του ΙΚΑ τουλάχιστον κατά 15 μέρες...
Σκληρές, κυριολεκτικά, αναμένονται οι συγκρούσεις ναυπηγείων της Ευρώπης, που διαγκωνίζονται για να βάλουν στο χέρι το «χρυσωρυχείο» του Σκαραμαγκά. Η τεράστια περιουσία του ναυπηγείου και οι... αμύθητες παραγγελίες του ελληνικού δημοσίου, που αγγίζουν σχεδόν το 1 τρισεκατομμύριο δραχμές για τα επόμενα χρόνια, φαίνεται πως αποτελούν αιτία «πολέμου» για τους υποψήφιους «μνηστήρες».
Την αρχή την κάνει το γερμανικό ναυπηγείο HDW, το οποίο συμμετέχει σε πρόγραμμα κατασκευής τεσσάρων υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, ύψους 400 δισεκατομμυρίων δραχμών, και το οποίο απαιτεί να μη δοθούν στοιχεία στους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους, για να μην τους κλέψουν τις πατέντες. Οι υπόλοιποι απαιτούν πλήρη διαφάνεια και την παράδοση όλων των στοιχείων που αφορούν στο ναυπηγείο και εμμέσως πλην σαφώς απειλούν ότι θα αποσύρουν το ενδιαφέρον τους. Και η κυβέρνηση τι κάνει για όλα αυτά; Δίνει περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δραχμές, δημόσιο χρήμα, για να απολύσει εκατοντάδες εργαζόμενους, ώστε όταν έρθουν οι Ευρωπαίοι, να το βρουν καθαρό και... ευέλικτο στον «ανταγωνισμό».
Επιμένει η «Αυγή» στην τυφλή εμπάθειά της απέναντι στο ΚΚΕ, σε σημείο μάλιστα που να αυτογελοιοποιείται το τελευταίο διάστημα. Μετά και την επιτυχημένη λαϊκή κινητοποίηση για το γιορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - προηγήθηκαν τα απεργιακά συλλαλητήρια υπεράσπισης της κοινωνικής ασφάλισης στις 26 του Απρίλη - γράφει και ξαναγράφει, ότι «το ΚΚΕ και τα στελέχη του είναι αμήχανα»(!) δήθεν από το γεγονός ότι βγήκε τόσος κόσμος στον δρόμο(!) και «ότι δεν περνάει η διασπαστική του λογική του»(!)...
Βέβαια, η πραγματικότητα είναι συγκεκριμένη και αμείλικτη και όποιος ήθελε να τη δει (είτε συμμετέχοντας ο ίδιος, είτε μέσα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο), μπορούσε άνετα. Και η πραγματικότητα δείχνει ότι οι εργαζόμενοι ανταποκρίνονται μαζικά στο ταξικό αγωνιστικό κάλεσμα. Και φυσικά κανείς λογικός άνθρωπος δεν επιχείρησε όλες αυτές τις μέρες να κάνει συγκρίσεις περί της μαζικότητας κάθε συγκέντρωσης και πορείας, απλώς από στοιχειώδη σοβαρότητα την οποία βεβαίως είναι γνωστό ότι δε διαθέτει η «Αυγή»...
Οσο για το ΚΚΕ δεν ξεχωρίζει τους εργαζόμενους, αλλά και δεν τους περιπαίζει. Από την αρχή ξεκαθάρισε τη θέση του. Στηρίζει «ψυχή τε και σώματι» το ταξικό ρεύμα στο συνδικαλιστικό κίνημα, πρωτοστατώντας στη συγκρότηση του ΠΑΜΕ και ξεκαθαρίζει προς τους εργαζόμενους ότι μόνο με ανατροπή της σημερινής πολιτικής μπορούν να περιμένουν βελτίωση της θέσης τους. Κάνει λόγο για προετοιμασία, για μακρόχρονο αγώνα κόντρα και ενάντια στη λογική της ταξικής συνεργασίας, της συναίνεσης, των κοινωνικών διαλόγων και της υποταγής. Διεκδίκηση είναι το πρόσταγμα του ΚΚΕ και πολύ έγκαιρα φρόντισε να δώσει τις θέσεις της ΚΕ του. Από τις 18 Φλεβάρη 2001 (δημοσιεύτηκαν στο «Ριζοσπάστη» σε ειδικό ένθετο οι θέσεις του για την κοινωνική ασφάλιση), ενώ πραγματοποίησε εκατοντάδες εκδηλώσεις ανά την Ελλάδα και όχι όπως ανακάλυψε η «Αυγή» και ο συντάκτης της που υπογράφει με τα αρχικά Α.ΠΕ. ότι οι θέσεις του ΚΚΕ...«έστω και καθυστερημένα παρουσιάστηκαν χτες»(!)
Είναι σε όλους γνωστό ότι είστε εμπαθείς, δε μελετάτε τουλάχιστον...
Ολα αυτά, βέβαια, όταν τα βλέπεις από την τηλεόραση! Γιατί, αν τα βλέπεις από το παράθυρο ενός λεωφορείου στο οποίο βρίσκεσαι τις τελευταίες δυο ώρες, ομολογουμένως, δεν είναι τόσο ωραία!
Δυστυχώς, χτες,, έτσι ήταν η πρωτεύουσα κι ο κόσμος, όχι απλά ταλαιπωρήθηκε, αλλά μετάνιωσε την ώρα και τη στιγμή που βγήκε από το σπίτι του. Για πότε έστηνε μπλόκα και κορδέλες και ερήμωνε τους δρόμους η Τροχαία ήταν πραγματικά αξιοθαύμαστο. Τη μισή αποτελεσματικότητα να είχαμε στη φύλαξη των εθνικών οδών, θα είχαμε λύσει το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων.
Επίσης είχαμε τη θαυμάσια ευκαιρία να δούμε τους πρωταγωνιστές την πολιτικής ζωής της χώρας (Στεφανόπουλο, Σημίτη, Καραμανλή, αλλά και τον Χριστόδουλο) να μιλάνε γαλλικά. Εξαίρεση ο Απόστολος Κακλαμάνης, ο οποίος, ως γνωστόν, δε συμπαθεί τις ξένες γλώσσες.
Οσο για την εντύπωση που έδωσε ο ίδιος ο πάπας, μάλλον είναι κοινή η πεποίθηση όλων: «Που τον τραβολογάνε τώρα, γέρο άνθρωπο;».
ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ευχαρίστως τη θέση του Ακη Τσοχατζόπουλου για το προχτεσινό Εκτελεστικό Γραφείο του ΠΑΣΟΚ, που λέει ότι δεν υπήρξαν διαφωνίες. Αρκεί να μας εξηγήσει το εξής απλό: Γιατί δε συμφωνήσανε; Εκτός πια, αν συμφωνήσανε και μας το κρατάνε κρυφό!
Βλέπετε, ο μέσος πολίτης δε μιλάει την ΠΑΣΟΚική διάλεκτο (που συνίσταται στο «ναι μεν, αλλά») και καταλαβαίνει πως όταν μαζεύονται 15 άνθρωποι για να συνεννοηθούν και να αποφασίσουν κάτι συγκεκριμένο και στο τέλος, ενώ όλοι κάνουν προτάσεις, δεν αποφασίζουν τίποτε, σημαίνει ότι διαφώνησαν. Λογικό δεν είναι;
Πληροφορηθήκαμε το γεγονός καθυστερημένα, αλλά θεωρούμε σκόπιμο να το σημειώσουμε. Το προπερασμένο Σάββατο, οι επιβάτες που ταξίδεψαν από τα Χανιά για την Αθήνα έζησαν μια απίστευτη ταλαιπωρία. Η πτήση της «Ολυμπιακής» αναχώρησε με δυόμισι και πλέον ώρες καθυστέρηση και συγκεκριμένα στις 9.30 μ.μ., αντί στις 6.50. Μετά από 45 λεπτά πτήσης έφτασαν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 10.15 μ.μ. και από την ώρα εκείνη άρχισε ο δεύτερος... γολγοθάς: Να παραλάβουν τις αποσκευές τους και να μπουν στην... ουρά για ταξί! Η πρώτη διαδικασία διήρκεσε περίπου δύο ώρες (!) και οι πρώτοι τυχεροί επιβιβάστηκαν στα ολιγάριθμα ταξί γύρω στη 1 π.μ. Οι υπόλοιποι επιβάτες, και δεν ήταν λίγοι, είναι άγνωστο με ποιο τρόπο και πότε έφτασαν στον προορισμό τους, αφού ο αριθμός των ταξί έφθανε μόνο για λίγους.
Για την ιστορία του νέου ιδιωτικού αεροδρομίου Σπάτων, σημειώνεται ότι σχεδόν έναν μήνα από την έναρξη λειτουργίας του, ένα ακόμα αεροπορικό ταξίδι διάρκειας μόλις 45 λεπτών της ώρας μετατράπηκε σε 7ωρο εφιάλτη για τους επιβάτες. Τέλος, αξίζει να επισημανθεί ότι όσοι αναζητούν ταξί στο αεροδρόμιο Σπάτων, αντιμετωπίζονται σαν αγέλη. Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Συνδέεται άμεσα με τις εταιρίες ταξί που προωθεί η κυβέρνηση, οι οποίες, όσον αφορά στο αεροδρόμιο, θα ελέγχονται κι αυτές από τη «Χόχτιφ».
ΥΓ: Αλήθεια, πού πήγαν χτες όλοι αυτοί που κάθε φορά που κατεβαίνουν οι εργαζόμενοι στους δρόμους για το δίκιο τους, χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για την «ταλαιπωρία των οδηγών» κλπ κλπ;
Τη μέθοδο της επιλεκτικής «πληροφόρησης» επέλεξε και πάλι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και όπως πάντα προτίμησε την πρωινή εφημερίδα του συγκροτήματος Λαμπράκη. Θεωρώντας τσιφλίκι τους, τους εποπτευόμενους από αυτό οργανισμούς, τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και το Κέντρο Πληροφορικής, αποφάσισαν να δημοσιοποιήσουν τα αναλυτικά στοιχεία για τα εισοδήματα του 1999 και να μας «πληροφορήσουν» πως οι πλούσιοι στη χώρα, σύμφωνα με τις φορολογικές τους δηλώσεις, είναι τόσοι λίγοι, ώστε κάθε κουβέντα για επιβολή φόρου στoυς «έχοντες και κατέχοντες» είναι άνευ αντικειμένου και δε θα εξυπηρετούσε τη χρηματοδότηση του ασφαλιστικού συστήματος.
Η ουσία βέβαια του θέματος δε βρίσκεται στο να δοθούν τέτοιου είδους απαντήσεις από τα αναλυτικά στοιχεία των Εφοριών. Αλλωστε το «ζουμί» δε βρίσκεται στις αναξιόπιστες φορολογικές δηλώσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών, αλλά στα κέρδη που εμφανίζουν κάθε χρονιά οι επιχειρήσεις τους. Σε ό,τι αφορά όμως τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων, η ουσία του πράγματος βρίσκεται στο ίδιο το φορολογικό σύστημα, που είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της πλουτοκρατίας. Ενα σύστημα που επιτρέπει σε αρκετές χιλιάδες σαΐνια της ολιγαρχίας και προκλητικά «χλιδάτους» για τον τρόπο ζωής τους αστούς, να εμφανίζουν και να φορολογούνται για μηδαμινά εισοδήματα, που πολλές φορές είναι μικρότερα και από τα εισοδήματα που έχουν όσοι αμείβονται με το βασικό μεροκάματο...
Ολα τα άλλα και οι διαφημιζόμενες δυνατότητες του ηλεκτρονικού συστήματος της Εφορίας Taxis, είναι απλά και μόνο πομφόλυγες και στάχτη στα μάτια των εργαζομένων και των ανέργων της χώρας.
- Πώς πάει
ο «πόλεμος» κυρά;
- Μ' έχουν ταράξει
στα «πυρά»,
μού ρίχνουν
ίσια στο κεφάλι,
εργάτες, άνεργοι
και άλλοι
κι έχω το μαύρο μου
το χάλι!
******
- Σκούρα τα βλέπω
όπως λες...
- Ασε με, είμαι
να με κλαις
από τις «φάπες»
τις πολλές!
******
- Τόσο μπαστούνια
τα 'χεις βρει;
- Ναι, και θα είμαι
τυχερή,
αν δε βρεθώ
κάτω ξερή!