Πέμπτη 1 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τα μαθήματα ανά ειδικότητα

Χτες επίσης ανακοινώθηκαν τα ειδικά μαθήματα που θα εξεταστούν οι απόφοιτοι του Β' κύκλου των ΤΕΕ για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εκτός από τα Μαθηματικά, τα Νέα Ελληνικά. Τα μαθήματα ειδικότητας κατά τομέα είναι τα εξής:

Τομέας Μηχανολογικός:

- Μηχανών και Συστημάτων Αυτοκινήτου: Μηχανές Εσωτερικής Καύσης 2

- Ψυκτικών Εγκαταστάσεων και Κλιματισμού: Εγκαταστάσεις Ψύξης 2

- Μηχανοσυνθετών Αεροσκαφών: Κινητήρες Αεροσκαφών

- Εργαλειομηχανών CNC: Προγραμματισμός CNC Εργαλειομηχανών

- Συντηρητής Κεντρικής Θέρμανσης: Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

Τομέας Ηλεκτρονικός

- Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων: Δομή και λειτουργία Μικροϋπολογιστών

- Ηλεκτρονικών Ραδιοτηλεοπτικών Συσκευών και Εγκαταστάσεων: Εκπομπή και Λήψη Ραδιοφωνικού Σήματος

Τομέας Ηλεκτρολογικός

- Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων και Αυτοματισμού Αυτοκινήτου: Ηλεκτρομηχανικά και Ηλεκτρονικά Συστήματα Αυτοκινήτου

- Εγκαταστάσεων Κτιρίων και Βιομηχανικών Χώρων: Ειδικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις

Τομέας Καλλιτεχνικών Εφαρμογών

- Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων: Κατασκευαστικό σχέδιο

- Συντήρηση - Αποκατάσταση Εργων Τέχνης: Συντήρηση Εργων Τέχνης

- Γραφικών Τεχνών: Γραφιστικές Εφαρμογές 2

Τομέας Αργυροχρυσοχοΐας - Ωρολογοποιίας

- Αργυροχρυσοχοΐας: Σχέδιο Κοσμηματοποιίας

- Ωρολογοποιίας: Θεωρία Ωρολογοποιίας

Τομέας Κατασκευών

- Κτιριακών Εργων: Οικοδομική

- Σχεδιαστών Τεχνικών Εργων με χρήση Η/Υ: Αρχιτεκτονικό σχέδιο

Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης

- Υπαλλήλων Οικονομικών Υπηρεσιών: Αρχές marketing

- Υπαλλήλων Διοίκησης: Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων

- Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων: Διοίκηση Προσωπικού Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων

Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος

- Φυτικής Παραγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση Γεωργικών Επιχειρήσεων

- Κηποτεχνίας: Κηποτεχνικές Εφαρμογές

- Τεχνολογίας και Ελέγχου Τροφίμων: Συσκευασία Τροφίμων

- Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας: Οργάνωση και Διοίκηση Γεωργικών Επιχειρήσεων

Τομέας Υγείας και Πρόνοιας

- Βοηθών Νοσηλευτών: Νοσηλευτική

- Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων - Παιδοκόμων: Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας 2

- Βοηθών Φαρμακείων: Φαρμακολογία - Φαρμακογνωσία 2

- Βοηθών Οδοντοτεχνιτών: Ακίνητη Προσθετική 2

- Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων: Αιματολογία - Αιμοδοσία 2

- Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων: Θεωρία Ακτινοτεχνολογίας 2

- Διατροφής - Διαιτολογίας: Διατροφικές συνήθειες

- Κοινωνικών Φροντιστών: Αποκατάσταση ατόμων με ειδικές ανάγκες

- Βοηθών Φυσιοθεραπευτών: Φυσιοθεραπεία

Τομέας Χημικών Εργαστηριακών Εφαρμογών

- Χημικών Εργαστηρίων και Ποιοτικού Ελέγχου Υλικών: Ποιοτικός Ελεγχος 2

Τομέας Ναυτικός και Ναυτιλιακός

- Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού: Ναυσιπλοΐα - Ναυτική Μετεωρολογία

- Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού: Μηχανές Πλοίου 1

Τομέας Πληροφορικής - Δικτύων Η/Υ

- Υποστήριξης Συστημάτων και Δικτύων Υπολογιστών: Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα Υπολογιστών 2

- Υποστήριξης Συστημάτων και Εφαρμογών Υπολογιστών: Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα Υπολογιστών 2

Τομέας Αισθητικής - Κομμωτικής

- Κομμωτικής Τέχνης: Ειδική Διατροφή - Δέρμα, Μαλλιά

- Αισθητικής Τέχνης: Ειδική Διατροφή - Αισθητική.

Απεργούν οι έκτακτοι των ΤΕΙ

Παρά τα παχιά λόγια που συνοδεύουν τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας για την «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ, μέρα με τη μέρα αποκαλύπτεται ότι το όλο εγχείρημα δεν έχει καμιά σχέση με ουσιαστική αναβάθμιση των ιδρυμάτων αλλά αποτελεί μόνο βιτρίνα. Τα ΤΕΙ λειτουργούν με ένα τεράστιο ποσοστό έκτακτων εκπαιδευτικών, που στο σύνολό τους φτάνουν τους 6.000, αλλά δε φαίνεται να υπάρχει από την πλευρά του υπουργείου καμιά μέριμνα για αλλαγή αυτής της κατάστασης.

Συγκεκριμένα σε συνάντηση του ΔΣ της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ με τον ειδικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας για θέματα ΤΕΙ, κ. Δελίδη, ο τελευταίος τούς είπε ότι «δε θα υπάρξει δυνατότητα εξέλιξης, μέσα από το νόμο (σ.σ. το νόμο για τα ΤΕΙ που θα κατατεθεί στο τέλος Φλεβάρη), των έκτακτων εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ».

Απέναντι σ' αυτή την κατάσταση, ζητώντας τη συμμετοχή τους στα όργανα των ΤΕΙ και γενναία αύξηση των αποδοχών τους, οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ προχωρούν σε προειδοποιητική τριήμερη πανελλαδική απεργία στις 13, 14 και 15 του Φλεβάρη.

ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ
Οι ΕΛΜΕ συντονίζονται αγωνιστικά

Αυτές τις μέρες πραγματοποιούνται γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ Αττικής σε μια προσπάθεια αγωνιστικού συντονισμού στη βάση ενός πλαισίου που διαμορφώθηκε με βάση αποφάσεις γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ. Συγκεκριμένα, πραγματοποιούν γενικές συνελεύσεις σήμερα και αύριο, επτά ΕΛΜΕ (Α' Αθήνας, Γ' Αθήνας, Γ' Δυτικής, Πειραιά, Δ' Ανατολικής, Β' Δυτικής, Στ' Αθήνας).

Η προσπάθεια κοινής δράσης των ΕΛΜΕ ξεκίνησε το Νοέμβρη και από τότε διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των ΕΛΜΕ, που αγκαλιάζουν αυτή την πρωτοβουλία. Το πλαίσιο της πρωτοβουλίας, πολιτικό περιεχόμενο και στόχοι (ενιαίο 12χρονο σχολείο, κατάργηση ΤΕΕ και ΙΕΚ, 30% αυξήσεις, διατήρηση της επετηρίδας, όχι στην αξιολόγηση, ΣΣΕ, κατάργηση του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, κατάργηση των νόμων 2525 και 2640 κλπ.) προσανατολίζουν τους εκπαιδευτικούς στη σύγκρουση με το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ συμμετέχει ενεργά και στηρίζει με όλες τις δυνάμεις τον αγωνιστικό συντονισμό από τα κάτω. Δε βλέπει αυτή την πρωτοβουλία ούτε ευκαιριακά, ούτε μικροπαραταξιακά. Πρόκειται για επιλογή στρατηγικής σημασίας, προκειμένου να αναζωογονηθεί και να πορευτεί ταξικά το σ.κ. Σωστά εκτιμήσαμε, η ζωή μάς επιβεβαίωσε, την προηγούμενη τριετία, ότι με βάση τους αρνητικούς συσχετισμούς στο ΔΣ της ΟΛΜΕ (4 ΠΑΣΚ, 3 ΔΑΚΕ, 2 Συνεργασία, 1 ΕΣΑΚ ΔΕΕ, 1 Παρέμβαση) δεν αφήνουν περιθώρια οργάνωσης και ανάπτυξης αγώνων που θ' αποκαλύπτουν, αμφισβητούν και συγκρούονται με το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία της αντεργατικής πολιτικής. Ολες οι πλειοψηφίες, που έχουν κατά καιρούς διαμορφωθεί στα πλαίσια του ΔΣ της ΟΛΜΕ, είτε της ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - Συνεργασίας (πρόταση ΣΣΕ, πρόταση για ΤΕΕ) είτε η πλειοψηφία ΔΑΚΕ - Συνεργασίας - Παρέμβασης ήταν πλειοψηφίες διαχείρισης, απαράδεκτων συμβιβασμών, υποταγής στα τετελεσμένα (π.χ. εγκατάλειψη επετηρίδας, ΤΕΕ) και επετειακών κινητοποιήσεων. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ ποτέ δεν αρνήθηκε να συμμετέχει σε αποφάσεις θετικές για τρέχοντα ζητήματα (π.χ. πόθεν έσχες, διώξεις κλπ).

Η προσπάθεια συντονισμού και κοινής δράσης από τα κάτω αντιμετωπίζεται εχθρικά από τις ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ και αρνητικά ή διστακτικά από τη Συνεργασία και Παρέμβαση αντίστοιχα. Σε ΕΛΜΕ που δεν εκπροσωπείται στο ΔΣ η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ και υπάρχουν σοβαρές δυνάμεις της Συνεργασίας - Παρέμβασης δεν έγινε το παραμικρό για το συντονισμό και τη σύγκληση ΓΣ. Παράδειγμα: Α' Δυτικής, Ν. Σμύρνη - Καλλιθέα, Ν. Αθήνας (εδώ υπάρχει απόλυτη πλειοψηφία των δύο δυνάμεων) και στη Ζ' Αθήνας η Συνεργασία πρωτοστάτησε να γίνει η ΓΣ 21 Φλεβάρη και όχι μαζί με τις 7 0ΕΛΜΕ. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις οι ΕΛΜΕ Ε' Αθήνας και Λιοσίων στις οποίες η Παρέμβαση έχει απόλυτη πλειοψηφία και όμως δεν προχωρούν μέχρι σήμερα σε ΓΣ στήριξης του συντονισμού. Τόσο η Συνεργασία που συμμετέχει ενεργά σε κάθε συναινετική και συμβιβασμένη πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ (στο ΔΣ της ΟΛΜΕ καταψήφισε το πλαίσιο των ΕΛΜΕ), όσο και οι δυνάμεις της Παρέμβασης είναι εγκλωβισμένες στη «δράση» από τα πάνω στα πλαίσια του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να στηρίξουν μαζικά στις γ.σ. την πρωτοβουλία και το πλαίσιο δράσης των ΕΛΜΕ. Ο ταξικός προσανατολισμός, ο παρατεταμένος αγώνας και η σύγκρουση με το μονόδρομο της ΟΝΕ δε θα έρθει από τα «πάνω». Είναι ανάγκη να ξεδιπλωθεί η αγωνιστική πρωτοβουλία της βάσης για να υπερβούμε τους αρνητικούς συσχετισμούς που υπάρχουν στο ΔΣ της ΟΛΜΕ.


Σάββας ΣΑΒΒΑΣ
Εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Μέτρα προώθησης της αντιμεταρρύθμισης

Οι μαθητές των ΤΕΕ διεκδικούν πραγματική μόρφωση και όχι ψευτοκατάρτιση μιας χρήσης(από παλαιότερη κινητοποίηση)
Οι μαθητές των ΤΕΕ διεκδικούν πραγματική μόρφωση και όχι ψευτοκατάρτιση μιας χρήσης(από παλαιότερη κινητοποίηση)
Την κατάργηση του πολλαπλού βιβλίου στο «ενιαίο» Λύκειο, καθώς και την κατάργηση των εξετάσεων μετά το τέλος του προπαρασκευαστικού εξαμήνου για εισαγωγή των αποφοίτων των ΤΕΕ στα ΤΕΙ, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο πάντα των δήθεν βελτιωτικών παρεμβάσεων στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που όμως σε τίποτε δε θίγουν την αντιδραστική της ουσία. Η υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης συνεχίζεται απρόσκοπτα και ενισχύεται, καθώς και η αποψίλωση του Λυκείου. Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων θα γίνει τον Απρίλη.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Παιδείας, οι μαθητές που έχουν παρακολουθήσει πλήρως το Ειδικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Προετοιμασίας (ΕΠΕΠ), στο οποίο το Σεπτέμβρη είχαν εισαχθεί 2.722 απόφοιτοι του Β' κύκλου των ΤΕΕ, εισάγονται χωρίς εξετάσεις στα ΤΕΙ. Η ρύθμιση θα ισχύσει για φέτος μόνο, καθώς -όπως έχει ανακοινωθεί ήδη- από τον επόμενο χρόνο καταργείται το προπαρασκευαστικό πρόγραμμα και η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνεται με ενιαίες εξετάσεις στα Μαθηματικά, τα Νέα Ελληνικά και ένα μάθημα ειδικότητας ανά τομέα.

Ο υπουργός Παιδείας για μια ακόμα φορά επανέλαβε τα περί «προτεραιότητας» της ενίσχυσης των ΤΕΕ με χρηματοδότηση από το Γ' ΚΠΣ, για διδακτικά βιβλία και εργαστήρια, που ουσιαστικά αποτελούν έμμεση παραδοχή της υπάρχουσας κατά γενική ομολογία άθλιας κατάστασης. Υποστήριξε μάλιστα ότι σε όλα τα πεδία υποδομών ανατρέπεται η αντίληψη πως τα ΤΕΕ είναι σχολεία δεύτερης κατηγορίας, παρόλο που η ίδια η πραγματικότητα και ο χαρακτήρας των ΤΕΕ που είναι στην ουσία τους σχολές μαθητείας, καταστούν κενό γράμμα τα λεγόμενα της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για «βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εξασφαλίζει και τη γενική παιδεία και την καλλιέργεια δεξιοτήτων».

Στο πλαίσιο του εξοπλισμού των ΤΕΕ με διδακτικό προσωπικό, ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε χτες ότι τον Απρίλη θα γίνει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 2.100 εκπαιδευτικών ειδικοτήτων εκ των οποίων οι 500 θα είναι καθηγητές μουσικής.

Αναστέλλεται το πολλαπλό βιβλίο

Χτες ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι δε θα εφαρμοστεί τελικά το πολλαπλό βιβλίο στο «ενιαίο» Λύκειο, η εισαγωγή του οποίου, όπως είπε, θα γίνει στην υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση και όταν ο θεσμός «ωριμάσει» θα επεκταθεί στο Λύκειο. Ο υπουργός Παιδείας απέδωσε την απόφαση για αναστολή της εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου στο Λύκειο στο ότι το πολλαπλό βιβλίο πρέπει να εισέλθει από τις πρώτες βαθμίδες στην εκπαίδευση και να έρθει «με ομαλό και φυσικό τρόπο» στις μεγαλύτερες τάξεις και στην ανάγκη να αποφευχθούν «αμφιλεγόμενες προσεγγίσεις» στα θέματα των εξετάσεων. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα αναλάβει να επιλέξει ποιο βιβλίο από αυτά που γράφτηκαν στο πλαίσιο του πολλαπλού θα διδαχθεί τελικά. Υπενθυμίζεται, ωστόσο, ότι το πολλαπλό βιβλίο, ήταν εξαρχής από παιδαγωγική σκοπιά «μετέωρο», ενώ δεν είχαν λείψει και οι καταγγελίες για ανάθεση με αδιαφανείς διαδικασίες της συγγραφής βιβλίων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, και παραγκωνισμό μικρών εκδοτικών ομάδων για να αναλάβουν τα βιβλία ισχυροί εκδοτικοί οίκοι και οργανισμοί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ