Σάββατο 11 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΙ
Συλλογικοί φορείς απορρίπτουν το νομοσχέδιο

Από τις κινητοποιήσεις των φοιτητών τη βδομάδα που πέρασε

Motion Team

Από τις κινητοποιήσεις των φοιτητών τη βδομάδα που πέρασε
Πληθαίνουν οι αντιδράσεις από διάφορους φορείς, για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης σχετικά με την «αξιολόγηση» των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

Ο Σύλλογος Παρασκευαστών (ΕΤΕΠ) του Πανεπιστημίου Αθήνας απορρίπτει το σχέδιο νόμου, αφού εξηγεί αναλυτικά τις δραματικές συνέπειες που θα έχει για την ανώτατη εκπαίδευση, την κατηγοριοποίηση, την ώθηση των ιδρυμάτων να αντλούν πόρους από την αγορά, τις αντιδημοκρατικές δομές που θα αναπτυχθούν μέσα στα ιδρύματα, αλλά και την υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων για τους φοιτητές και τους αποφοίτους. Ενάντια στην «αξιολόγηση» τάχτηκε και ο Ενιαίος Φορέας Διδασκόντων Σχολής Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κρήτης, στη βάση του σκεπτικού, που αναπτύσσουν οι πρόσφατες αποφάσεις της Ομοσπονδίας των Πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ).

Στη συνεδρίασή της, την Τρίτη 7/6, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθήνας συζήτησε επίσης για το νομοσχέδιο της «αξιολόγησης», παρουσία πολλών φοιτητών που τοποθετήθηκαν και μετέφεραν τον παλμό των δυναμικών κινητοποιήσεών τους ενάντια στην «αξιολόγηση» και τη «διά βίου αμάθεια». Η απόφαση της Συγκλήτου ήταν απορριπτική για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, στη βάση της εισήγησης του πρύτανη Γ. Μπαμπινιώτη, που έχει ταχτεί υπέρ της «αξιολόγησης», αλλά αφού πρώτα χρηματοδοτηθούν επαρκώς τα ιδρύματα και αφού υπάρχει εγγύηση από την πλευρά της κυβέρνησης ότι θα αξιοποιήσει τα αποτελέσματα της «αξιολόγησης», στην κατεύθυνση της καταπολέμησης των ελλείψεων των δημοσίων πανεπιστημίων. Ανάλογη απόφαση πήραν η Γενική Συνέλευση της Ιατρικής Αθήνας και ο Ενιαίος Σύλλογος Διδασκόντων του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο.

Τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για τη συνέχιση με ασφάλεια και μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο της κατασκευής των σχολών Ηράκλειτος αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο της Νίκαιας, που συνεδρίασε εκτάκτως μετά την κατάρρευση το περασμένο Σάββατο τμήματος του πρώτου ορόφου των δημοτικών σχολών. Ο Δήμος σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι στόχοι είναι η διερεύνηση με πλήρη διαφάνεια του περιστατικού και η λήψη άμεσων μέτρων για την ασφάλεια των εργαζομένων, ενώ σημειώνει ότι «η διοίκηση του δήμου υπέβαλε αίτημα στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων για να διεξαχθεί αυτοψία, η οποία και έγινε και ανέθεσε στη διεύθυνση πολεοδομίας του δήμου τη διεξαγωγή ΕΔΕ για τυχόν εμπλοκή των υπηρεσιών».

Να σταματήσει η προβολή της ιδιωτικής εκπαίδευσης

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Εχει ενοχλήσει έντονα η πρακτική της διευθύντριας του Λυκείου Τριανδρίας Θεσσαλονίκης, να διαφημίζει και να προβάλλει συγκεκριμένο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, γι' αυτό και μετά τη σχετική καταγγελία της Δ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, το ΚΚΕ έφερε το θέμα στη Βουλή.

Σύμφωνα με το κείμενο της Ερώτησης που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης και Αγγελος Τζέκης, η διευθύντρια «προχώρησε σε συστηματική συνεργασία με τον ιδιοκτήτη συγκεκριμένων εκπαιδευτηρίων και του παρείχε βήμα, μέσα από εκδήλωση που διοργάνωσε το Λύκειο, να προβάλλει έντονα το έργο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ειδικότερα της επιχείρησής του, μειώνοντας δημόσια και απαξιώνοντας το ρόλο της δημόσιας εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς που την υπηρετούν». Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει για να σταματήσει αυτή η δραστηριότητα της διευθύντριας, όπως και κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της Παιδείας.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Να εκδοθούν κανονικά οι τίτλοι των αλλοδαπών μαθητών

Κοινή απόφαση όλων των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Την αντίθεσή τους στην απόφαση του ΥΠΕΠΘ να μη χορηγούνται από τους Συλλόγους Διδασκόντων των Γυμνασίων, Λυκείων και ΤΕΕ της χώρας, τίτλοι σπουδών στα παιδιά των μεταναστών, αν αυτά δεν προσκομίσουν «αποδεδειγμένα νόμιμα δικαιολογητικά», εκφράζουν τα Διοικητικά Συμβούλια των Α', Β', Γ', Δ', Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλούν την υπουργό Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα τις παραπάνω αποφάσεις, ώστε οι Σύλλογοι Διδασκόντων να εκδώσουν κανονικά τους τίτλους των αλλοδαπών μαθητών και οι διευθυντές των ΤΕΕ να παραλάβουν τα μηχανογραφικά.

Στην ανακοίνωσή τους οι ΕΛΜΕ - Θ σημειώνουν ότι το σχετικό έγγραφο της απόφασης του ΥΠΕΠΘ, έρχεται σα συνέχεια προηγούμενου εγγράφου με το οποίο καλούνται οι διευθυντές των ΤΕΕ να μην παραλάβουν μηχανογραφικά μαθητών των ΤΕΕ που επιθυμούν να εισαχθούν στα ΤΕΙ, αν δεν έχουν άδεια παραμονής. Βάλλει ευθέως κατά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προκαλεί την παιδαγωγική ευαισθησία των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για αποφάσεις βαθιά απάνθρωπες και ρατσιστικές, που δημιουργούν κλίμα αστυνόμευσης και τρομοκρατίας στους μετανάστες.

Διογκώνονται οι αντιδράσεις για τη φυσική

Οχι απλά συνεχίζεται, αλλά παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και την ίδια στιγμή η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «σφυρά αδιάφορα» σα να μην τρέχει τίποτα! Με δεδομένο ότι στις παραπάνω κατευθύνσεις οι μαθητές διαμαρτύρονται ότι τα θέματα στα περισσότερα μαθήματα χαρακτηρίζονταν από υψηλό βαθμό δυσκολίας, γίνεται φανερό για άλλη μια φορά ότι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων παίζει το ρόλο της στρόφιγγας που πότε ανοίγει και πότε κλείνει, ανάλογα με την πολιτική βούληση για το πόσοι θα «κοπούν» και πού θα κατευθυνθούν οι εισακτέοι στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Η ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας και εκατοντάδες καθηγητές φυσικής από διάφορα βαθμολογικά κέντρα αντιδρούν έντονα, συμφωνώντας άπαντες ότι τα θέματα της φυσικής ήταν όχι απλά πολύ δύσκολα, αλλά και έξω από το πνεύμα της διδασκαλίας του μαθήματος. Οι καθηγητές φυσικής από το βαθμολογικό Κέντρο Χανίων και το 36ο βαθμολογικό κέντρο Περιστερίου, αρνούνται να προχωρήσουν σε βαθμολόγηση και αντίστοιχες διαμαρτυρίες εκφράζουν οι βαθμολογητές του 31ου κέντρου Αθήνας και του 38ου (Μοσχάτο).

Και ενώ η κατακραυγή της εκπαιδευτικής κοινότητας γενικεύεται, η απάντηση του υπουργείου Παιδείας είναι ότι δεν πρόκειται να ακυρωθεί κανένα από τα θέματα και ότι θα λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε τα γραπτά να βαθμολογηθούν κανονικά. Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν το πρόβλημα με τη φυσική συνδέεται με προθέσεις μείωσης του αριθμού των εισακτέων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Α. Καραμάνος, είπε ότι «δεν μπορεί να παρακολουθήσει αυτή τη λογική»! Λες και ο στόχος των εξετάσεων δεν είναι ακριβώς αυτή η ταξική επιλογή του πόσοι, ποιοι και πού θα πάνε στην ανώτατη εκπαίδευση...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ