Παρασκευή 12 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΝΕΑΠΟΛΗ
«Μέτρον Τεστ» στα μέτρα της αγοράς

Μια επικίνδυνη αντιπαιδαγωγική μέθοδος σκιαγράφησης της προσωπικότητας των νέων ανθρώπων με βάση ένα τεστ, που ονομάζεται «Μέτρον Τεστ», πλασάρεται σε δήμους της χώρας με πρόσφατο το παράδειγμα του Δήμου Νεάπολης. Το ωραίο της υπόθεσης είναι πως στην προώθηση του προγράμματος συνεργάζονται απόλυτα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Η προώθησή του γίνεται με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και την παρουσίαση κάνει ο γνωστός «γαμπρός» του ΠΑΣΟΚ Θόδωρος Κατσανέβας!

Οι μαθητές καλούνται να αγοράσουν το «Μέτρον Τεστ» πληρώνοντας ένα «συμβολικό ποσό». Σε αυτό διαγωνίζονται μαθητές 15 με 18 ετών, δηλαδή μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Το περιεχόμενο του «Μέτρον Τεστ» στην ουσία του έρχεται να καταγράψει τις κλήσεις των μαθητών έτσι όπως αυτές διαμορφώθηκαν από το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο κάθε άλλο παρά διαμορφώνει ολοκληρωμένες προσωπικότητες κι αναδεικνύει τις ικανότητες και τις δυνατότητές τους. Αρα, η «κλήση» του κάθε μαθητή, που εντοπίζει το «Μέτρον Τεστ», δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα.

Το «Μέτρον Τεστ» παρουσιάστηκε σε ημερίδα με θέμα: «Ο ρόλος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην επιλογή σπουδών κι επαγγελμάτων» στο Δήμο Νεάπολης που ελέγχεται από το ΠΑΣΟΚ με την έγκριση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία του Δήμου Νεάπολης με το Κέντρο Πληροφόρησης Νέων του Δήμου. Εγιναν ομιλίες από τον καθηγητή Θ. Κατσανέβα, που παρουσίασε το τεστ, ενώ προηγήθηκε δεκάλεπτη προεκλογικού τύπου ομιλία από τον αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Νεάπολης εκμεταλλευόμενος προφανώς το «όποιο» κοινό βρέθηκε μπροστά του.

Στο Δήμο Νεάπολης η παρουσίαση έγινε στο 2ο ΕΛ Νεάπολης με συμμετοχή της Γ΄ Γυμνασίου από 5 γυμνάσια της περιοχής, της Α΄ και της Β΄ Λυκείου των 2 σχολείων της περιοχής. Στη διάρκεια της ημερίδας διαφημίστηκαν από τον παρουσιαστή επαγγέλματα, που έχουν «ζήτηση» στην «αγορά εργασίας», ενώ απορρίπτονταν άλλα, που θεωρούνταν... ξεπερασμένα ή... αταίριαστα για τα δεδομένα της Ελλάδας.

Η παρουσίαση των επαγγελμάτων γινόταν σε σχέση με τη ζήτηση, που έχουν ή όχι στην «αγορά εργασίας». Χαρακτηριστικό του περιεχομένου και του προσανατολισμού της όλης συζήτησης, που ουσιαστικά δείχνει τις σκοπιμότητες του εγχειρήματος, είναι και οι απαντήσεις που έδινε ο ίδιος ο Θ. Κατσανέβας στους μαθητές. Για παράδειγμα, όταν οι μαθητές ρώτησαν «γιατί θεωρείται κορεσμένη η ιατρική, αφού έχουμε ανάγκη από γιατρούς στα νοσοκομεία» ο Θ. Κατσανέβας ισχυρίστηκε ότι «υπάρχει έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού κι όχι γιατρών»(!).

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Συντονισμένη απάντηση στην επίθεση

Πολύμορφες εκδηλώσεις χτες σε σχολές. Επόμενος σταθμός οι διήμερες κινητοποιήσεις 18 και 19 Μάη

Eurokinissi

Με εκδηλώσεις και καταλήψεις των σχολών τους οι φοιτητές, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των Συντονιστικών Αγώνα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της Αθήνας, συνέχισαν και χτες τις πρωτοβουλίες ενάντια στην αντιδραστική επέλαση στην ανώτατη εκπαίδευση. Το σχέδιο για το νέο νόμο πλαίσιο που δίνει τα πανεπιστήμια βορά στις επιθυμίες του μεγάλου κεφαλαίου βρέθηκε στο επίκεντρο των εκδηλώσεων που διοργανώθηκαν χτες σε σχολές. Συνολικά έγιναν 13 καταλήψεις σε σχολές από τους συλλόγους και στη διάρκεια των καταλήψεων έγιναν μία σειρά εκδηλώσεις - συζητήσεις για τη συνέχεια του αγώνα.

Ηδη, έχει αποφασιστεί ότι κλιμακώνοντας την πάλη τους οι φοιτητές την ερχόμενη Πέμπτη 18 Μάη προχωρούν σε κλεισίματα δρόμων και την Παρασκευή 19 Μάη σε πολύμορφες εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις των συλλόγων.

Επίσης, οι φοιτητές, μετά και την προχτεσινή κινητοποίηση συζήτησαν την ανάγκη οργάνωσης της πάλης και συμπόρευσης με το ταξικό εργατικό κίνημα για την απόκρουση της επίθεσης. Στο πλαίσιο του συντονισμού φοιτητών - εργαζομένων, η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ και το Συντονιστικό των Φοιτητικών και Σπουδαστικών Συλλόγων προγραμματίζει για το επόμενο διάστημα πλατιά κοινή εξόρμηση σε χώρους δουλιάς και συνοικίες της Αθήνας με θέμα τις εξελίξεις στην Παιδεία. Στο πλαίσιο αυτής της κοινής δραστηριότητας, θα γίνουν εξορμήσεις από εργαζόμενους, φοιτητές και σπουδαστές στο εργοστάσιο «Αρέβα», στο «the Mall», στο «Αττικα», στο «Νότος», στην «Κόκα Κόλα», στο «Ιασώ», στην «Κοσμοτέ» και στον ΟΑΕΔ. Εξορμήσεις θα γίνουν επίσης σε Περιστέρι, Αιγάλεω, Ηλιούπολη, Ν. Ιωνία, Καλλιθέα, Πετρούπολη και αλλού.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Κατευθύνσεις για πανεπιστήμια που θα υπηρετούν το κέρδος

Σαφή προσανατολισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στις ανάγκες των επιχειρήσεων και του κεφαλαίου εισηγείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την πρότασή της περί «Εκσυγχρονισμού των Πανεπιστημίων», που δημοσιοποιήθηκε στις Βρυξέλλες. Οπως, άλλωστε, σημειώνεται και στη σχετική ανακοίνωση, τα Πανεπιστήμια οφείλουν να συμβάλουν στο στόχο της ΕΕ «να γίνει μία οικονομία πρωταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο»...

Οι ίδιες οι προτάσεις της Επιτροπής είναι αποκαλυπτικές για το ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις της Παιδείας, προσανατολίζοντάς την στη δημιουργία «εργαλείων» για τις πολυεθνικές, αφού τους εισηγείται την παράταση και αύξηση των προγραμμάτων τύπου stages (απόκτηση εργασιακής εμπειρίας με μερική και ανασφάλιστη απασχόληση), αλλά και στροφή της έρευνας και των μαθημάτων στις ανάγκες της αγοράς...

Συγκεκριμένα, η ΕΕ εισηγείται «να αυξηθεί το ποσοστό των αποφοίτων που φοιτούν ένα τουλάχιστον εξάμηνο στο εξωτερικό ή σε μια επιχείρηση», δηλαδή τα πανεπιστήμια να παρέχουν δωρεάν και ανασφάλιστη εργατική δύναμη στις πολυεθνικές, με πρόσχημα τη σύνδεση των σχολών με την παραγωγή.

Επίσης, προτείνεται «να επανεξεταστούν τα συστήματα χρηματοδότησης των πανεπιστημίων, ώστε να επικεντρώνονται περισσότερο στα αποτελέσματα και να δοθούν στα πανεπιστήμια μεγαλύτερες ευθύνες ως προς τη μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητά τους, ιδίως όσον αφορά την έρευνα», έτσι ώστε με άλλοθι και τη βιωσιμότητα να εισχωρήσουν ακόμα περισσότερο οι εταιρίες και να κατευθύνουν τις πανεπιστημιακές έρευνες, ανάλογα με τα συμφέροντά τους.

Η Κομισιόν εισηγείται ακόμα «να αποκτήσουν τα πανεπιστήμια μεγαλύτερη αυτονομία και λογοδοσία, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται γρήγορα στις αλλαγές». Στην πρόταση αυτή συμπεριλαμβάνεται η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, με σκοπό την προσαρμογή τους στις νέες εξελίξεις, η διαμόρφωση στενότερων δεσμών μεταξύ των διαφόρων επιστημονικών αντικειμένων και η εστίαση σε ευρύτερους ερευνητικούς τομείς (όπως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νανοτεχνολογίες) παρά σε συγκεκριμένες επιστήμες. «Θα μπορούσε επίσης να περιληφθεί η μεγαλύτερη αυτονομία σε επίπεδο πανεπιστημιακού ιδρύματος για την επιλογή του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού», προκειμένου ο κλοιός του ελέγχου να γίνει ακόμα πιο ασφυκτικός.

Από τις προτάσεις δε θα μπορούσε να λείπει η «ιδέα» της διά βίου εκπαίδευσης και η σύνδεσή της με τη «γήρανση του πληθυσμού», καθώς ζητείται «να αλλάξει η εστίαση των μαθημάτων, ώστε να αυξηθεί η συμμετοχή στα τελευταία στάδια του κύκλου ζωής και κατ' αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες σε δεξιότητες του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού και να εξασφαλιστεί ότι τα πανεπιστήμια είναι σε θέση να προσαρμόζονται στα δεδομένα της δημογραφικής γήρανσης της Ευρώπης».

Παράλληλα - δίνοντας κατεύθυνση ως προς το ποιος πρέπει να σπουδάζει, πού, αλλά και για το ποιος πρέπει να πληρώσει - η Κομισιόν εισηγείται για τους σπουδαστές «να τους επιτραπεί η χρήση εθνικών δανείων και υποτροφιών οπουδήποτε κι αν αποφασίσουν να σπουδάσουν ή να ασχοληθούν με έρευνα μέσα στην ΕΕ, να ευθυγραμμιστούν οι διαδικασίες για την αναγνώριση των πανεπιστημιακών τίτλων με τις διαδικασίες για τα επαγγελματικά προσόντα και να αναγνωρίζονται ευκολότερα τα ευρωπαϊκά πτυχία εκτός Ευρώπης και να επανεξεταστούν τα πανεπιστημιακά δίδακτρα και τα υποστηρικτικά συστήματα, ώστε να μπορούν οι καλύτεροι σπουδαστές να συμμετέχουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα, ανεξάρτητα από το κοινωνικό τους υπόβαθρο».

Καταλήγει δε λέγοντας «να εισαχθεί η κατάρτιση σε θέματα διαχείρισης, επικοινωνίας, δικτύωσης, επιχειρηματικότητας και συλλογικής εργασίας στον τομέα της διανοητικής ιδιοκτησίας, ως μέρος της σταδιοδρομίας στην έρευνα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ