Παρασκευή 21 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Επιχειρείται η τριχοτόμησή του
«Τέτοιες πρακτικές υποβαθμίζουν το προπτυχιακό στάδιο των σπουδών μας, κατακερματίζουν το πτυχίο μας και το αποσυνδέουν από το επάγγελμα», καταγγέλει η ΠΚΣ Φιλοσοφικής Σχολής.

Προσπάθεια διάσπασης του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (ΦΠΨ) σε τρία επιμέρους τμήματα (Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής) επιχειρείται στην Φιλοσοφική Σχολή. Η τριχοτόμηση αυτή της σχολής έχει δημιουργήσει την έντονη αντίδραση των φοιτητών, οι οποίοι διαμαρτύρονται ότι με αυτόν τον τρόπο κατακερματίζεται το πτυχίο τους και το αποσυνδέεται από το επάγγελμα. Η επιχειρούμενη αυτή διάσπαση του Τμήματος ξεκίνησε πέρσι όμως κάτω από την πίεση των φοιτητών δεν προχώρησε.

Προχτές στην ΦΠΨ φοιτητές του Τμήματος πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στην Κοσμητεία της σχολής όπου πραγματοποπούνταν Γενική Συνέλευση Τμήματος των καθηγητών (σ'αυτήν συμμετέχουν και φοιτητές εκπρόσωποι των παρατάξεων), όπου απαίτησαν να παραμείνει ενιαίος ο χαρακτήρας του τμήματος. Επίσης, δήλωσαν την αντίθεσή τους στην προσπάθεια επιβολής 5ου έτους σπουδών στο παιδαγωγικό τμήμα, όπου θα παίρνουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, και όχι κατά την διάρκεια των τεσσάρων χρόνων σπουδών τους.

Η ΓΣ τελικά δεν πραγματοποιήθηκε λόγω μη απαρτίας αλλά και επειδή οι εκπρόσωποι των φοιτητικών παρατάξεων δεν υπέγραφαν για να ξεκινήσει η διαδικασία. Ο πρόεδρος του Τμήματος δεσμεύτηκε κάτω από την πίεση των φοιτητών να πραγματοποιηθεί ΓΣ μετά το Πάσχα όταν θα υπάρχει απαρτία.

«Με την δημιουργία των νέων αυτών τμημάτων δεν εξασφαλίζονται τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Δεν είναι ξεκάθαρο για το τι θα "είμαστε" όταν αποφοιτούμε απ' αυτά, αν θα μπορούμε να διοριστούμε εκπαιδευτικοί στην μέση εκπαίδευση», μας λέει η Ζωή Μπογιαρίδου , φοιτήτρια στο τρίτο έτος της ΦΠΨ. Οτι αφορά τους φοιτητές που ήδη φοιτούν στο ΦΠΨ σημειώνει ότι και αυτοί θα επηρεαστούν αν θα τριχοτομηθεί: «Τι θα λένε όταν πάνε να ζητήσουν δουλιά για παράδειγμα σε ένα φροντιστήριο οι απόφοιτοι του ΦΠΨ; Οτι είναι απόφοιτοι ενός τμήματος που κρίθηκε ανεπαρκές και διαλύθηκε;».

«Αυτή είναι μια εξέλιξη που δεν αφορά μόνο τους φοιτητές της φιλοσοφικής αλλά όλους των παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών. Επίσης δεδομένου ότι το καλοκαίρι θα έχουμε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αυτό προωθεί την λογική της αποσύνδεσης του πτυχίου με το επάγγελμα. Αυτό προσπαθούν να το περάσουν περίτεχνα», μας λέει στην συνέχεια η Βαγγελιώ Πλατανιά, εκπρόσωπος του Συλλόγου Φοιτητών Φιλοσοφικής Σχολής.

Η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας Φιλοσοφικής καταγγέλει την μεθοδευμένη αυτή προσπάθεια διάσπασης του ΦΠΨ, προσπάθεια που με «"περισσό ζήλο" υπερασπίστηκαν οι καθηγητές του τμήματος», επισημαίνει. Το σύνολο των φοιτητών μέσα από τις συνελεύσεις τους έχουν ταχθεί ενάντια στην τριχοτόμηση του ΦΠΨ σε τμήματα φιλοσοφίας, ψυχολογίας, και παιδαγωγικής καθώς «μάλιστα το παιδαγωγικό τμήμα θα αποτελέσει το 5ο έτος παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (βλέπε τον ν. 2525/97) στο οποίο θα υποχρεώνονται να πηγαίνουν όλοι οι φοιτητές που θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί εφόσον η παιδαγωγική ειδίκευση πετιέται έξω από το πτυχίο», τονίζει η ΠΚΣ.

«Τέτοιες πρακτικές υποβαθμίζουν το προπτυχιακό στάδιο των σπουδών μας, κατακερματίζουν το πτυχίο μας και το αποσυνδέουν από το επάγγελμα», σημειώνει η ΠΚΣ τονίζοντας ότι στις προσπάθειες τους αυτές «να μας πετάξουν στην ανεργία θα μας βρουν αντιμέτωπους. Απαντάμε με τις μαζικές διαδικασίες μας, με τους συλλογικούς μας αγώνες, απαντάμε δυναμικά με ακόμα πιο ισχυρή Πανσπουδαστική».

Συνάντηση απόδημων νέων στο Βέλγιο

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Α΄ Συνδιάσκεψη Απόδημης Νεολαίας Βελγίου, που έγινε πρόσφατα με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Βελγίου (ΟΕΚΒ), σε συνεργασία με το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ) και τη Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού.

Η απασχόληση και η ανεργία στο Βέλγιο, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, τα δικαιώματα των εργαζομένων στην Ευρώπη και η εκπαίδευση ήταν τα κύρια θέματα της Συνδιάσκεψης. Ενώ συγκροτήθηκε προσωρινή αντιπροσωπευτική επιτροπή που πρώτο στόχο θα έχει τη διοργάνωση της επόμενης συνδιάσκεψης καθώς και του 1ου Συνεδρίου των Απόδημων Ελλήνων στο Βέλγιο.

Αμέσως μετά ακολούθησε εκδήλωση με ελληνικούς χορούς και τραγούδια, όπου συμμετείχαν δεκάδες Ελληνόπουλα τρίτης και τέταρτης γενιάς.

  • Παράλληλα με τη Συνδιάσκεψη, πραγματοποιήθηκε και η Α΄ Συνάντηση Απόδημων Ελληνίδων, στην οποία συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι πρόεδροι των Συλλόγων Δημοκρατικών Γυναικών Αμβούργου και εκπρόσωποι γυναικείων φορέων από πόλεις του Βελγίου. Μερικά από τα σημαντικότερα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στη θέση των μεταναστών στη χώρα που ζουν, ενώ ανέλυσαν τα κοινωνικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά αιτήματά τους.
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ ΑΠΘ
Να μην καταργηθεί ο μεταπτυχιακός τίτλος

Να μην καταργηθεί ο μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης (MASTER) και να διατηρηθεί το ισχύον Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (δύο κύκλοι: master-διδακτορικό) με τις απαραίτητες βελτιώσεις, ζητά με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Φοιτητών του Τμήματος Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ.

Η ανακοίνωση των φοιτητών Γεωλογίας επισημαίνει ότι η άμεση αντίδραση των φοιτητών, με κάθε μορφή αγώνα, για την κατοχύρωση του σοβαρού αυτού αιτήματος, είναι επιβεβλημένη «μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στο Γεωλογικό Τμήμα και τον ανήθικο τρόπο με τον οποίον τέθηκε το θέμα σε ψηφοφορία για την ουσιαστική κατάργηση του Μεταπτυχιακού Τίτλου Ειδίκευσης».

Το αποτέλεσμα αυτό της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος για άμεση κατάργηση του Μεταπτυχιακού Τίτλου Ειδίκευσης οδηγεί αναμφισβήτητα στην υποβάθμιση του Τμήματος Γεωλογίας, στη μείωση της ανταγωνιστικότητάς του και το φέρνει αρκετά χρόνια πίσω.

Ο Σύλλογος των φοιτητών του τμήματος ζητά η ειδίκευση να μη στηρίζεται μόνο στην ύπαρξη δύο κύκλων μεταπτυχιακών σπουδών αλλά να καθιερωθεί η προπτυχιακή ειδίκευση. Δηλαδή πενταετής φοίτηση η οποία τα πρώτα εξάμηνα να παρέχει γενική μόρφωση στο φοιτητή γεωλόγο, ενώ στα υπόλοιπα να εμβαθύνει στο αντικείμενό του.

Για τις ανάγκες της διατήρησης του μεταπτυχιακού προγράμματος ο Σύλλογος προτείνει:

  • Αμεση χρηματοδότηση από το υπουργείο Παιδείας και από οποιονδήποτε άλλο κρατικό εμπλεκόμενο φορέα, για να λυθούν τα αντικειμενικά προβλήματα που εμφανίζονται στη συνέχιση του προγράμματος.
  • ΚΑΤΑΛΗΨΗ μέχρι να αλλάξει η απόφαση της ΓΣ του τμήματος, μαζική παράσταση στη Συνέλευση και νέα Γενική Συνέλευση μετά τη λήξη της παράστασης διαμαρτυρίας.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιχείρηση παραπλάνησης με «διάλογο»

Συρρίκνωση του διδακτικού έτους καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, ενώ οι πρυτάνεις των ΑΕΙ θέτουν ζήτημα ελλιπούς υποδομής για τον αριθμό των εισακτέων που ανακοινώθηκε

Για επιχείρηση παραπλάνησης της κοινής γνώμης από πλευράς του υπουργείου Παιδείας κάνει λόγο το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σχολιάζοντας τις εξαγγελίες της νέας ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ. Την ερχόμενη βδομάδα, το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναμένεται να συναντηθεί με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία ήδη έδωσε δείγματα «διαλόγου», αφού έσπευσε να ανακοινώσει μέτρα για την παιδεία χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ τονίζει ότι «το ΥΠΕΠΘ προσπαθεί να διαμορφώσει μια εικόνα με την οποία επιχειρείται η παραπλάνηση της κοινής γνώμης ως προς τη μείωση της εξεταστέας ύλης». Από τα πρώτα στοιχεία φαίνεται ότι η περικοπή της ύλης είναι πολύ περιορισμένη, πράγμα που δε βοηθάει ιδιαίτερα τους μαθητές, που εδώ και καιρό βρίσκονται σε μια εξαντλητική προετοιμασία για να καταφέρουν να ανταποκριθούν στον εξεταστικό λαβύρινθο της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Η ΟΛΜΕ, ειδικότερα, επισημαίνει ότι ο υπουργός με τις εξαγγελίες του «συρρικνώνει το διδακτικό έτος και δεν επιτρέπει την ολοκλήρωση του σχολικού προγραμματισμού (ολοκλήρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων, αναγκαίες επαναλήψεις, ωριαία και βελτιωτικά διαγωνίσματα)». Επίσης, το ΔΣ της ΟΛΜΕ τονίζει ότι το υπουργείο Παιδείας «αιφνιδιάζει τους μαθητές, ανατρέποντας τον προγραμματισμό τους και δημιουργεί άνισους όρους πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης».

«Είναι σαφές πλέον ότι οι αλλαγές του νέου υπουργού (συμπεριλαμβανομένων και των εξαγγελιών για ΑΣΕΠ και τεστ δεξιοτήτων) αφορούν εκείνα τα ζητήματα, τα οποία το υπουργείο Παιδείας δεν ήταν έτοιμο να αντιμετωπίσει. Η εμμονή του υπουργείου Παιδείας στην πολιτική της μεταρρύθμισης, συνεχίζει η ΟΛΜΕ, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα υπάρχοντα προβλήματα, αλλά δημιουργεί και νέα αδιέξοδα».

ΔΕΕ: Καμία αυταπάτη για το «διάλογο»

Με αφορμή μία συστηματική προσπάθεια αποπροσανατολισμού για την πρόσφατη αλλαγή υπουργού Παιδείας, κύκλοι της ΔΕΕ τονίζουν ότι «η αλλαγή υπουργού Παιδείας σε καμία περίπτωση δε σηματοδοτεί και αλλαγή πολιτικής. Αντίθετα, τονίζει η ΔΕΕ, η εγκατάσταση νέου υπουργού έχει ως στόχο τη συνέχιση και το βάθεμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με καλύτερα επικοινωνιακά μέσα. Αυτό αποδεικνύεται και από τις πρώτες δηλώσεις και από τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργού».

Σε ό,τι αφορά τις εξαγγελίες, η ΔΕΕ τονίζει πως «δεν είναι τίποτα άλλο παρά διαδικαστικού και τεχνικού χαρακτήρα παρεμβάσεις από τη μια (π.χ. ημερομηνίες - εξετάσεις) και από την άλλη η αναβολή του τεστ δεξιοτήτων και του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ είναι αναγκαστικοί ελιγμοί, οι οποίοι φέρουν και τη σφραγίδα του κινήματος. Η εμμονή του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης να πραγματοποιηθούν και φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις στη Β` και Γ` Λυκείου, που είναι βέβαιο ότι θα διώξουν χιλιάδες μαθητές από το Λύκειο, αποκαλύπτει ότι ο στόχος τους είναι να συνεχιστεί η αποψίλωση του λυκείου, σπρώχνοντας τα παιδιά προς τα υποβαθμισμένα ΤΕΕ. Δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες ότι με διαλόγους και επικοινωνιακά τρυκ μπορούν να επιβληθούν λύσεις σε όφελος του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Χρειάζεται, τονίζει η ΔΕΕ, να εντείνουμε και το επόμενο διάστημα τους αγώνες για την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640 και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής».

Συνάντηση υπουργού με τους πρυτάνεις

Στο μεταξύ, συνεχίζοντας να καλλιεργεί κλίμα ευφορίας για «διάλογο» με την εκπαιδευτική κοινότητα, το υπουργείο Παιδείας συναντήθηκε χτες με τους πρυτάνεις των ελληνικών ΑΕΙ. Στο δελτίο Τύπου, που εξέδωσε στη συνέχεια το υπουργείο, γίνεται αναφορά στη σημασία των Πανεπιστημίων, «καθώς αποτελούν μία από τις σημαντικότερες κινητήριες δυνάμεις της κοινωνίας μας στην πορεία της χώρας μας για την αναβάθμιση του ρόλου της και της θέσης της στο σύγχρονο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι». Κατά τη συνάντηση όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, τέθηκε και το ζήτημα του αριθμού των αυξημένων εισακτέων που πανηγυρικά εξαγγέλλει το υπουργείο Παιδείας, με την επισήμανση από πλευράς των Πρυτάνεων ότι η υπάρχουσα υποδομή δεν μπορεί να απορροφήσει αυτόν τον αριθμό. Οι πρυτάνεις έθεσαν και το ζήτημα της έλλειψης σε προσωπικό καθώς παγιώνεται το φαινόμενο να υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις. Για το θέμα των ΤΕΙ και της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης, επισημάνθηκε από πλευράς πρυτάνεων ότι χρειάζεται ουσιαστική αναβάθμισή τους που δε γίνεται με μία νομοθετική ρύθμιση. Ο υπουργός Παιδείας από την πλευρά του δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις και δεσμεύτηκε ότι θα παραστεί στην επόμενη Σύνοδο Πρυτάνεων που θα γίνει τον Ιούνη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ