Παρασκευή 23 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Οι προθεσμίες υποβολής δικαιολογητικών

Από τις 12 έως 22 Μάρτη πρέπει να υποβάλουν αίτηση στο Λύκειό τους οι μαθητές της τελευταίας τάξης των Ενιαίων Λυκείων που επιθυμούν να εξεταστούν σε ένα ή περισσότερα μαθήματα για να εισαχθούν στις σχολές και τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αντίστοιχα, οι περσινοί απόφοιτοι Ενιαίου Λυκείου και άλλου τύπου Λυκείου που επιθυμούν να εξεταστούν στα μαθήματα της τελευταίας τάξης ΕΛ πρέπει να υποβάλουν αίτηση από 21 έως 30 Μάρτη. Από τις 21 έως 30 Μάρτη σχετική αίτηση στο σχολείο που αποφοίτησαν ή που εξετάστηκαν το σχολικό έτος 1999-2000 πρέπει να υποβάλουν οι περσινοί απόφοιτοι ΕΛ καθώς και οι απόφοιτοι άλλου τύπου Λυκείου που το 1999-2000 εξετάστηκαν στα μαθήματα της τελευταίας τάξης του ΕΛ και που θα είναι υποψήφιοι με το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση στα μαθήματα της Γ' τάξης ΕΛ, εφόσον επιθυμούν να εξεταστούν σε ειδικό μάθημα.

Επίσης, οι απόφοιτοι Λυκείου που απέκτησαν το απολυτήριό τους μέχρι και το Φλεβάρη του 2000, οι οποίοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου από 12 μέχρι και 20 Μάρτη.

Ο υποψήφιος μαζί με το μηχανογραφικό δελτίο υποβάλει και αποδεικτικό του τίτλου απόλυσης από το Λύκειο ή επικυρωμένο αντίγραφο αυτού, καθώς και μια μικρή φωτογραφία. Μετά την παρέλευση των ανωτέρω κατά περίπτωση προθεσμιών, καμία αίτηση δε θα γίνεται δεκτή.

ΛΑΡΙΣΑ
Δικάζεται η συνδικαλιστική δράση

Αρχισε χτες και συνεχίζεται σήμερα στο Εφετείο Λάρισας η δίκη σε βάρος δυο συνδικαλιστών εκπαιδευτικών - του Σεραφείμ Τσιώνου, πρώην προέδρου και νυν αντιπροέδρου της ΕΛΜΕ Καρδίτσας και του Δημήτρη Μπίτσιου, πρώην γενικού γραμματέα και νυν προέδρου της ίδιας ΕΛΜΕ - μετά από μήνυση που κατέθεσε εναντίον τους ο πρώην διευθυντής του 3ου Γυμνασίου Καρδίτσας, Κ. Μακροστέργιος. Η κατηγορία με βάση την οποία δικάστηκαν πρωτόδικα σε 4 μήνες φυλάκιση από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καρδίτσας και ξαναδικάζονται στο Εφετείο οι δυο συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί, είναι ότι υπέγραψαν, ως εκ του Kαταστατικού της ΕΛΜΕ είχαν υποχρέωση, ομόφωνη απόφαση - καταγγελία για πράξεις του Κ. Μακροστέργιου, με τις οποίες παρεμπόδιζε τη συνδικαλιστική δράση, επιδείκνυε αντισυνδικαλιστική συμπεριφορά, είχε επανειλημμένα παραβιάσει συλλογικές αποφάσεις του κλάδου, όπως π.χ. με τη συμμετοχή του στον περιβόητο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, παρά τις αντίθετες αποφάσεις τόσο της ΟΛΜΕ όσο και της ΑΔΕΔΥ.

Στη χτεσινή ακροαματική διαδικασία κατέθεσαν συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί της Καρδίτσας, ενώ σήμερα, ως μάρτυρες υπεράσπισης, αναμένεται να καταθέσουν μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ που βρίσκονται από χτες στη Λάρισα. Για να συμπαρασταθούν στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς παραβρέθηκαν στα δικαστήρια πολλοί συνάδελφοί τους από τη Λάρισα - μετά από σχετικό κάλεσμα της τοπικής ΕΛΜΕ - την Καρδίτσα και τους άλλους θεσσαλικούς νομούς. Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Καρδίτσας καταγγέλλει την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης και της συμμετοχής στους κοινωνικούς αγώνες.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΟΑΕΔ
Δεν το βάζουν κάτω

Παρά την απειλή των απουσιών, σπουδαστές των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ, από το Ρέντη, τον Πειραιά, το Αιγάλεω και το Ηράκλειο, συναντήθηκαν χτες το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος και πραγματοποίησαν σύσκεψη στην αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων, ενώ ακολούθησε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας.

Ενα από τα σημαντικότερα θέματα που απασχόλησε τη σύσκεψη των σπουδαστών ήταν οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί και προωθεί το υπουργείο Εργασίας με το μηχανισμό που διαθέτει στον Οργανισμό, ώστε να διασπάσει και να φέρει σε αντιπαράθεση σπουδαστές, εκπαιδευτικούς και διοικητικούς υπαλλήλους και να αποπροσανατολίσει από τις πραγματικές προθέσεις για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.

«Σε όσους επιχειρούν να διασπάσουν τις δυνάμεις μας, εμείς πρέπει να αντιδράσουμε, να δυναμώσουμε και να ενωθούμε ακόμη περισσότερο», υπογράμμισαν οι σπουδαστές, ενώ πρόκειται να προχωρήσουν την ερχόμενη βδομάδα, σε συνέλευση του Συντονιστικού Αγώνα Αθήνας - Πειραιά και καλούν όλους τους σπουδαστές να πάρουν μέρος σε αυτή. Την ίδια στιγμή κινητοποιήσεις έγιναν και γίνονται σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και είναι έκδηλη η ανησυχία των σπουδαστών στις σχολές παρά τις συστηματικές προσπάθειες του κυβερνητικού μηχανισμού να αποτρέψει κάθε αγωνιστικό σκίρτημα που βάζει στο στόχαστρο την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΑΕΔ. Κύρια αιτήματα των σπουδαστών όλης της χώρας είναι να παραμείνει ο Οργανισμός ως ενιαίος και δημόσιος φορέας, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, σύγχρονα βιβλία, εξασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, αύξηση του ενσήμου και του μισθού, αναβάθμιση του πτυχίου και κατάργηση των εξετάσεων πιστοποίησης, πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς και αύξηση των δαπανών για την παιδεία με την οικονομική ενίσχυση του ΟΑΕΔ.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΙ
Παρά τις αντιδράσεις επιμένει το υπουργείο

Ξεκινούν κινητοποιήσεις τα πανεπιστήμια

Το θέμα της αξιολόγησης των ΤΕΙ και αν αυτή θα προηγηθεί ή όχι της «ανωτατοποίησής» τους, ήταν αυτό που απασχόλησε τη χτεσινή συνάντηση των πρυτάνεων με τον υπουργό Παιδείας. Οι πρυτάνεις θεωρούν «υποβάθμιση επικίνδυση για την Παιδεία εάν δεν προηγηθεί η αξιολόγηση της ανωτατοποίησης», όπως δήλωσε μετά τη συνάντηση ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, Ν. Ζούμπος. Ομως, ο υπουργός παρά τις αντιδράσεις είναι αποφασισμένος να προωθήσει το νομοσχέδιο - απάτη. «Είναι σεβαστή η θέση των κυρίων πρυτάνεων, αλλά δεν μπορεί να ανασταλεί η πρόοδος του τόπου», είπε χαρακτηριστικά για το θέμα ο υπουργός Παιδείας, Πέτρος Ευθυμίου.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες μέρες, το υπουργείο θα έχει έτοιμο το νομοσχέδιο με όποιες παρατηρήσεις τελικά αποφασίστηκε να ενσωματωθούν σ' αυτό και θα το καταθέσει πριν από την καθορισμένη, για τις 16 Μάρτη, σύνοδο των πρυτάνεων.

Ως απάντηση σε όλα αυτά, τα πανεπιστήμια ξεκινούν κινητοποιήσεις. Την αρχή έκανε χτες το Πολυτεχνείο Κρήτης, που ανέστειλε για μια μέρα τη λειτουργία του. Την αναστολή της λειτουργίας του Πανεπιστημίου Πατρών την Πέμπτη, 1 Μάρτη, αποφάσισε επίσης η Σύγκλητος του ιδρύματος, ενώ την ίδια μέρα στις 12:30 το μεσημέρι, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση όλων των μελών και φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής του.

Κύριο αίτημα της απόφασης του Πανεπιστημίου Πατρών είναι η απόσυρση του υπάρχοντος νομοσχεδίου, η ουσιαστική αξιολόγηση των γνωστικών περιοχών, των προγραμμάτων σπουδών, του προσωπικού και των υποδομών των ΤΕΙ, καθώς και η διασφάλιση της διακριτότητάς τους από τα ΑΕΙ. Η ανακοίνωση της Πολυτεχνικής Σχολής του ιδρύματος απαιτεί ανάμεσα στ' άλλα το πάγωμα της εφαρμογής της διακήρυξης της Μπολόνια, η οποία «έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης» και «την κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων».

Ο φόβος, πάντως, του υπουργείου για τις επερχόμενες κινητοποιήσεις ήταν έκδηλος χθες, αφού ο Π. Ευθυμίου δήλωσε ότι «όπως στις 14 χώρες της ΕΕ όλα αυτά τα θέματα αντιμετωπίστηκαν με καλόπιστο διάλογο και πουθενά δεν προκλήθηκε κανενός είδους ένταση. Δεν υπάρχει κανένας λόγος στην Ελλάδα να μην αντιμετωπιστούν με τον ίδιο τρόπο». Τέλος, ο υπουργός επανέλαβε, για άλλη μια φορά, ότι «τα πτυχία των ΤΕΙ παραμένουν τα ίδια όπως και τα επαγγελματικά δικαιώματα», γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι τίποτα ουσιαστικό δεν αλλάζει στα ιδρύματα, καμιά ουσιαστική αναβάθμιση δε συντελείται.

Η εκπαίδευση στα μέτρα της «νέας τάξης»

Διήμερο συνέδριο από βαλκανικά πανεπιστήμια, που χρηματοδοτεί η ΕΕ, αρχίζει σήμερα στη Θεσσαλονίκη

Διήμερο συνέδριο αρχίζει από σήμερα στη Θεσσαλονίκη, το οποίο διοργανώνεται από την Βαλκανική Εταιρεία Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης (ΒΕΠΕ) και τον Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ με θέμα «Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στις βαλκανικές χώρες» και με χρηματοδότη την ΕΕ. Θα συμμετάσχουν επιστήμονες από την Ελλάδα, την Αλβανία, τη Βουλγαρία, τη Γιουγκοσλαβία, την ΠΓΔΜ, τη Ρουμανία και την Τουρκία και θα παρουσιάσουν στοιχεία για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης στις χώρες τους.

Με επιφύλαξη στέκονται φορείς της εκπαίδευσης απέναντι στους πραγματικούς στόχους αυτού του συνεδρίου και σημειώνουν πως, αξιοποιώντας την προθυμία των επιστημόνων για προσέγγιση και συνεννόηση, οι οργανωτές και κυρίως οι χρηματοδότες έχουν άλλους προσανατολισμούς. Και αυτό ενισχύεται από το γεγονός πως η ΒΕΠΕ (ιδρύθηκε το 1997 με τη συμμετοχή μεμονωμένων παιδαγωγών από διάφορα πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα αλλά και εκπροσώπων παιδαγωγικών εταιρειών, από τις πιο πάνω χώρες) χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκά Προγράμματα, αλλά κυρίως φαίνεται να προσεγγίζει το θέμα προσανατολισμού της εκπαίδευσης στο πλαίσιο των γενικότερων επιλογών και δράσεων της λεγόμενης «διείσδυσης» στις βαλκανικές χώρες, που επιχειρείται από τη νέα ιμπεριαλιστική τάξη πραγμάτων.

Φαίνεται άλλωστε και από τις επισημάνσεις που έγιναν στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για το συνέδριο. Ο καθηγητής Π. Ξωχέλης, εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής, σημείωσε ότι «η ειρηνική συνύπαρξη στις χώρες της Βαλκανικής δε διασφαλίζεται μόνο με τις διακρατικές συμφωνίες αλλά και με την εκπαίδευση». Ομως, για ποια ειρηνική συνύπαρξη μιλούν; Οι διοργανωτές του συνεδρίου επισήμαναν την ανάγκη της εξομάλυνσης των σχολικών βιβλίων, με σεβασμό στην ιστορική πραγματικότητα, ώστε «να μπορούμε να αισιοδοξούμε για τη συνύπαρξη, τη συμβίωση ίσως και τη συνεργασία των λαών». Ομως, για ποιο σεβασμό στην ιστορική πραγματικότητα κάνουν λόγο; Η ΕΕ, που χρηματοδοτεί τη δράση τους, είναι η ίδια που στερεί το δικαίωμα των λαών να ορίζουν μόνοι τις τύχες τους και μαζί με το ΝΑΤΟ βομβαρδίζει και σπέρνει το θάνατο. Αυτοί άλλωστε οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί χρηματοδοτούν και άλλους «μη κυβερνητικούς» επιστημονικούς φορείς, που θέλουν να ξαναγράψουν την ιστορία ώστε να προωθήσουν καλύτερα τα συμφέροντα των ισχυρών.

Αποκαλύπτεται δε ακόμη περισσότερο ο απώτερος στόχος των οργανωτών - ανεξάρτητα από τις προθέσεις των επιστημόνων που συμμετέχουν ως εισηγητές - από τη θέση με την οποία προσεγγίζουν τις εξελίξεις στη Βαλκανική στην ιστορική διαδρομή του αιώνα που έφυγε. Ο πρόεδρος της ΒΕΠΕ, Ν. Τερζής, στο ενημερωτικό σημείωμα, που απέστειλε στα σχολεία προς ενημέρωση των εκπαιδευτικών, κάνει λόγο για «θετικές προοπτικές οι οποίες διαγράφονται στη νέα εποχή που διανοίγεται» στα Βαλκάνια, μετά την καθυστέρηση της οργανικής ένταξής τους στο πλαίσιο του διεθνούς συστήματος. Καταλήγει δε με τη διαπίστωση πως «αν οι συγκεκριμένοι ιστορικοί, κοινωνικοί ή άλλοι παράγοντες ώθησαν την εκπαίδευση στα Βαλκάνια να διαδραματίσει σε μια συγκεκριμένη συγκυρία του παρελθόντος έναν ορισμένο ρόλο με εθνικό ή εθνικιστικό προσανατολισμό, σήμερα, ύστερα από την τάση να διαμορφωθεί μια θετική προοπτική επικοινωνίας και συνεργασίας, ο σχολικός θεσμός αποκτά τη δυνατότητα, στο πλαίσιο και της σχετικής του αυτονομίας, να εργαστεί, για να προετοιμάσει και να συντελέσει στη δημιουργία ή στην αναβίωση της γνωστής από το παρελθόν λεγόμενης "βαλκανικής συνεννόησης"».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ