Σάββατο 23 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΕΙ
Κυβερνητική κοροϊδία και υποχρηματοδότηση

Η κυβέρνηση συνεχίζει την κοροϊδία προς τα κατάφωρα υποβαθμισμένα ΤΕΙ, διακηρύσσοντας ότι τους δίνει έκτακτη επιχορήγηση 31.162.500 ευρώ, όταν πριν ένα μήνα είχε ανακοινώσει τη μείωση του φετινού προϋπολογισμού των ιδρυμάτων κατά 42.000.000 ευρώ. Αν συνυπολογίσουμε τη χρόνια υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων που έχουν φτάσει να κουβαλούν μεγάλα ελλείμματα από προηγούμενα έτη, καθώς και το ότι ο φετινός προϋπολογισμός ήταν στα ίδια με τα περσινά χαμηλά επίπεδα, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι τακτική της κυβέρνησης είναι να φέρει σε τέτοιο επίπεδο εξαθλίωσης τα ιδρύματα, ώστε να είναι ευχαριστημένα και με λίγα ψίχουλα επιπλέον.

Συγκεκριμένα, από το φετινό προϋπολογισμό τα ΤΕΙ φαίνεται να χρηματοδοτούνται με 105.000.000 ευρώ για τις λειτουργικές δαπάνες, ποσό που δεν αυξήθηκε καθόλου από πέρσι (αν συνυπολογιστεί ότι από το φετινό προϋπολογισμό χρηματοδοτούνται και τα νέα Τμήματα των ΤΕΙ, που μέχρι πέρσι καλύπτονταν από ευρωπαϊκά κονδύλια). Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δώσει στη δημοσιότητα οι πρόεδροι των ΤΕΙ, τα 14 από τα 15 ιδρύματα κουβαλούν από προηγούμενες χρονιές ελλείμματα που φτάνουν στα 17.866.000 ευρώ. Επιπλέον, στις 28 Μάρτη, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτος με εγκύκλιό του ανακοίνωσε περικοπές κατά 40% της εκταμίευσης κονδυλίων που αφορούν την επιχορήγηση των ΤΕΙ. Δηλαδή, το ποσό που αναμένουν τελικά τα ιδρύματα για το 2005 πέφτει από τα 105.000.000 ευρώ σε 63.000.000 ευρώ!

Δηλαδή, ακόμα και με την έκτακτη επιχορήγηση που ανακοίνωσε χτες η Υπουργός Παιδείας, το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης προς τα ΤΕΙ παραμένει πολύ χαμηλό και μειωμένο σε σχέση με πέρσι.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αποχή πριν πέσει πάνω τους το ταβάνι

Σε αποχή από τα μαθήματά τους προχώρησαν χθες οι μαθητές του δημοτικού σχολείου στο Δρυμό της Θεσσαλονίκης, καθώς ο σεισμός μεγέθους 4,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης, με επίκεντρο τη Νέα Σάντα του Κιλκίς και έγινε αισθητός και στη Θεσσαλονίκη, επιδείνωσε την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση του σχολικού κτιρίου. Ετσι, διευρύνθηκαν οι υπάρχουσες ρωγμές στο κτίριο και δημιουργήθηκαν νέες. Σύμφωνα με τις καταγγελίες των γονιών, το κτίριο είναι ακατάλληλο για τη στέγαση των μαθητών, όμως η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δε δίνει κονδύλια για την επισκευή του, διότι βρίσκεται σε διαδικασία ανέγερσης νέο σχολικό κτίριο στο Δρυμό. Μαθητές και γονείς απαιτούν να ολοκληρωθεί γρήγορα και να παραδοθεί για χρήση το νέο διδακτήριο. Παράλληλα, όμως, ζητούν να δοθούν τα αναγκαία κονδύλια και να ξεκινήσουν άμεσα οι απαραίτητες εργασίες για τη συντήρηση του παλιού σχολείου, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του και η ζωή των παιδιών που φοιτούν εκεί.

Αρμεγε λαγούς, κούρευε ... κατσίκες

Οταν η «έρευνα» μπαίνει σε διατεταγμένη υπηρεσία για να υπερασπίσει μια πολιτική καταστροφική για τα συμφέροντα του λαού και της νεολαίας, δεν είναι έρευνα.

Λόγος γίνεται για χτεσινό δημοσίευμα σε μεγάλης κυκλοφορίας απογευματινή εφημερίδα, που παρουσιάστηκε ως έρευνα για το ποια πτυχία εξασφαλίζουν σίγουρη δουλιά.

Το κείμενο και οι πίνακες που παρουσιάζονταν δεν ήταν τίποτα άλλο από ένας κράχτης για μερικά από τα πιο υποβαθμισμένα τμήματα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, κυρίως τα λεγόμενα νέα Τμήματα.

Πρόκειται για λαθροχειρία. Με δέλεαρ τις χαμηλές βάσεις εισαγωγής, παρουσιάζονται ως «ενδιαφέροντα αντικείμενα σπουδών» με «καλές επαγγελματικές προοπτικές» τμήματα τα οποία δε θα έπρεπε καν να βρίσκονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Τίτλοι κενοί περιεχομένου προβάλλονται σαν «σίγουρα» επαγγέλματα. Βεβαιώνει, μάλιστα, ο «ερευνητής» ότι αυτά τα πτυχία «υπόσχονται θετικές προοπτικές απασχόλησης». Και το γράφει αυτό για τμήματα που δεν έχουν βγάλει ακόμα ούτε έναν απόφοιτο στην αγορά εργασίας για να υπάρξει τουλάχιστον μία μέτρηση. Αντίθετα, απαξιώνει τίτλους σπουδών όπως αυτούς της Ιατρικής, των Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών.

Τα 45 πτυχία που προβάλλονται με όρους τζόγου ως σίγουρα άλογα δεν είναι «διαβατήρια για δουλιά», όπως λένε, αλλά πρόκειται για Τμήματα που αναζητούν απεγνωσμένα φοιτητές για να επιβιώσουν στο μέλλον. Τα περισσότερα είναι Τμήματα που δημιουργήθηκαν από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, χωρίς επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στις ανάγκες της ανάπτυξης της παραγωγής και της επιστήμης σύμφωνα με τα συμφέροντα του λαού.

Και είναι τουλάχιστον ανήθικο το παιχνίδι που παίζει ο υποτιθέμενος ερευνητής (ο οποίος δεν κάνει πρώτη φορά αυτή τη δουλιά). Πατά στην αγωνία χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους, για να υποστηρίξει την πολιτική υποβάθμισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης... για να μπορεί να πανηγυρίζει η κυβέρνηση ότι οι μαθητές επιλέγουν Τμήματα χωρίς επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς αίθουσες, εργαστήρια, καθηγητές!

Ο οδηγός με τα «45 πτυχία που βρίσκουν δουλιά» είναι της ίδιας αξίας με τις αμερικανιές του τύπου «πόσο ψηλά πρέπει να έχετε τη φούστα για να πάρετε προαγωγή».


Γ. Σ.

«ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ»
Κατά παραγγελία του ΣΕΒ

...με πιστοποίηση επαγγελματικού δικαιώματος μέσα από μαθητεία στις επιχειρήσεις!

Με στόχο από την επόμενη σχολική χρονιά τα «Επαγγελματικά Λύκεια» να αντικαταστήσουν τα ΤΕΕ συνεχίστηκε χτες στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ η συζήτηση της σχετικής εισήγησης του υπουργείου Παιδείας. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο παρουσίασε χτες δική του ξεχωριστή πρόταση για το Επαγγελματικό Λύκειο, με σημαντικές διαφοροποιήσεις από την πρόταση που επίσημα παρουσίασε το υπουργείο, ειδικά σε ό,τι αφορά το σύστημα πρόσβασης των αποφοίτων του σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Η κατεύθυνση, πάντως, είναι η διατήρηση του διπλού σχολικού δικτύου, γενικού (με προσανατολισμό την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια) και τεχνικού επαγγελματικού σχολείου που αναπαράγει τις ταξικές διακρίσεις και στερεί το δικαίωμα σε όλα τα παιδιά να εκπαιδεύονται ισότιμα, σε ένα ενιαίο σχολείο, μέχρι τα 18 τους χρόνια αντί να σπρώχνονται σε μία πρόωρη επιλογή ζωής από τα 15 τους.

Μέσα και από τη χτεσινή συζήτηση φάνηκε ότι ο νέος θεσμός σχεδιάζεται μέσω της απάτης του «εθνικού διαλόγου», λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις επιθυμίες του μεγάλου κεφαλαίου, το οποίο ζητά μαζικοποίηση της κατάρτισης και ακόμα μεγαλύτερη σύνδεση με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Μάλιστα, χτες ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ Α. Τορτοπίδης παρουσίασε έρευνα για το ποιες θα είναι σύμφωνα με τις επιχειρήσεις οι «ειδικότητες αιχμής» τη διετία 2005 - 2007. Με βάση τα συμπεράσματα, που εμφανίζουν το 67% των επιχειρήσεων να ζητούν εργαζομένους με επίπεδο εκπαίδευσης χαμηλότερο από Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ ζήτησε ανάμεσα σε άλλα, στα Επαγγελματικά Λύκεια να υπάρχει «συνάφεια του περιεχομένου σπουδών με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας», την ύπαρξη συστήματος «αξιολόγησης - βελτίωσης και ανταμοιβής» και σύνδεση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις τοπικές ανάγκες. Ενδεικτική του χαρακτήρα των ΕΠΑΛ και της προοπτικής των αποφοίτων τους ήταν και η αναφορά του εκπροσώπου του υπουργείου Κ. Ράμμα, ο οποίος ανέφερε ως πιθανούς τρόπους πιστοποίησης επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΕΠΑΛ τις επιδόσεις στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΤΕΙ, τη μαθητεία στις επιχειρήσεις και τη φοίτηση στα ΙΕΚ.

Η συζήτηση για τα Επαγγελματικά Λύκεια θα συνεχιστεί στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την Τρίτη 10 Μάη. Στο μεταξύ, με επιστολή της προς τον πρόεδρο του ΕΣΥΠ, η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου ζητά να συζητηθεί κατά προτεραιότητα το θέμα του συστήματος επιλογής στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της υπηρεσιακής τους κατάστασης, καθώς τον Αύγουστο του 2005 λήγει η θητεία των στελεχών που είχαν τοποθετηθεί προσωρινά από το υπουργείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ