Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Την άμεση πληρωμή των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, ζητούν με Ερώτησή τους στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Πρωτούλης και Διαμάντω Μανωλάκου. Οπως εξηγούν οι βουλευτές, «σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών από διάφορες περιοχές (Ημαθία, Αχαΐα, Γ' Αθήνας κλπ.) απλήρωτοι παραμένουν όσοι πέρυσι εργάστηκαν για την πραγματοποίηση των πανελλαδικών εξετάσεων». Ετσι, οι βουλευτές ρωτούν την υπουργό τι μέτρα θα λάβει για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων των καθηγητών που εργάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Ο Μιχ. Παπαμαύρος ήταν ένας από τους πρωτεργάτες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και του δημοτικισμού και μέλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου. Επανειλημμένα διώχτηκε, απολύθηκε, φυλακίστηκε και εκτοπίστηκε για τις ιδέες του. Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση. Στο Εθνικό Συμβούλιο των Κορυσχάδων εκλέχτηκε εθνοσύμβουλος Χίου. Παράλληλα, μαζί με τον Κ. Δ. Σωτηρίου ανέλαβε τη διεύθυνση του «Παιδαγωγικού Φροντιστηρίου της Ελεύθερης Ελλάδας».
Αφησε πίσω του ένα αξιόλογο επιστημονικό και συγγραφικό έργο.
Ομιλία της υπουργού Παιδείας στο «Forum» για την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων της χώρας απ' τα μονοπώλια
Υπενθυμίζουμε, πως από το βήμα του «Forum» έγινε έκκληση για «συστράτευση ολόκληρου του ελληνισμού εντός και εκτός Ελλάδας» για την «αξιοποίηση» των υδρογονανθράκων της χώρας, απ' τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Μανιάτη. Πρόκειται, πρακτικά, για μια έκκληση για λεηλασία από τα ενεργειακά μονοπώλια (σχετικό θέμα στο χτεσινό «Ρ», σελ. 16).
Η υπουργός Παιδείας, λοιπόν, στο παραπάνω πλαίσιο εξήγησε τι σημαίνει σύνδεση των πανεπιστημίων με την «αγορά». Περιέγραψε αναλυτικά πόσα τμήματα υπάρχουν σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας που έχουν σχέση με ενέργεια και το περιβάλλον, πόσους φοιτητές και καθηγητές έχουν κ.ά. Παρουσίασε μια πλήρη καταγραφή των πτυχιούχων των τμημάτων αυτών, τη χρηματοδότηση του υπουργείου στα τμήματα, των μεταλλουργών μηχανικών που είναι ενταγμένοι στο Τεχνικό Επιμελητήριο. Γιατί τα είπε όλα αυτά; Διότι όλη η λειτουργία των συγκεκριμένων τμημάτων πρέπει να μπει στην υπηρεσία των κερδών των μονοπωλίων. Η Α. Διαμαντοπούλου σημείωσε (γενικότερα για τα ιδρύματα) πως «αναπροσδιορίζεται η σχέση πρακτικής άσκησης και η σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και την καινοτομία» και πως «θα επιβραβεύονται οι φοιτητές και οι νέοι επιστήμονες και θα τους δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης με τον ιδιωτικό χώρο» κ.ά.
Η υπουργός Παιδείας είπε συγκεκριμένα πως η «πολιτεία που κάνει το σχεδιασμό των προγραμμάτων» πρέπει «να βρίσκεται σε σύνδεση και συνεργασία με τον ακαδημαϊκό κόσμο και με τον ιδιωτικό τομέα».
Επίσης, η υπουργός Παιδείας συναντήθηκε, χτες, και με τη διοίκηση του ΤΕΙ Καβάλας που προχωρά σε «σχέδιο ανασυγκρότησης, καθώς και στη διενέργεια Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών στην αγγλική γλώσσα με σκοπό την προσέλκυση και αλλοδαπών φοιτητών από την ευρύτερη περιοχή»! Το ΤΕΙ Καβάλας φαίνεται πως θεωρείται πρότυπο στην εφαρμογή του νόμου, αφού, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου «εκδήλωσε ενδιαφέρον για την πρωτοβουλία του υπουργείου ως προς την στενή συνεργασία με γερμανικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με στόχο τη μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα εκπαίδευσης και σύνδεσης των σπουδών με την τοπική και διεθνή αγορά εργασίας».
Επιπλέον, η έννοια της ανασυγκρότησης παραπέμπει και στο νέο χωροταξικό σχεδιασμό που έχει προαναγγείλει το υπουργείο Παιδείας μέσα από το νόμο πλαίσιο, με συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες τμημάτων και αφήνοντας εντελώς ανοιχτό το τι θα γίνει με το προσωπικό, τους σπουδαστές και τους αποφοίτους των Τμημάτων αυτών.
Ανακοίνωση - καταγγελία της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ για «νέο χτύπημα στους μισθούς»
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επικαλείται την υπ' αριθμ. Φ.361.4/74/117456/Δ1/17-10/2011 εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας όπου αναφέρεται το εξής: «καθώς συντρέχουν οι διατάξεις (...) του ν.3986/2011 ... οι εν λόγω εκπαιδευτικοί (σ.σ. οι αναπληρωτές) θα καταταγούν στο εισαγωγικό, μισθολογικό κλιμάκιο 18, μέχρι την εφαρμογή του νέου, ενιαίου μισθολογίου». Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών αυτό σημαίνει πως «με βάση το μεσοπρόθεσμο (ν. 3986), δεν αναγνωρίζεται μισθολογικά η προϋπηρεσία των αναπληρωτών. Κατατάσσονται αυτόματα στο αρχικό κλιμάκιο (ΜΚ 18)! Αντίστοιχα, από 1/7/2011 έχει παγώσει η μισθολογική ωρίμανση για όλους τους δημόσιους υπάλληλους».
Το σχετικό έγγραφο αφορά τους αναπληρωτές που έχουν αναγνωρίσει την προϋπηρεσία τους μέχρι τις 30 Ιούνη τους 2011. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως, μέχρι την εφαρμογή του νέου μισθολογίου (δηλαδή μέσα στο Νοέμβρη) οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα χάσουν το μισθολογικό τους κλιμάκιο, δηλαδή θα τους αφαιρεθούν επιπλέον χρήματα απ' το μισθό τους. Για παράδειγμα αν κάποιος αναπληρωτής «χάσει» ένα κλιμάκιο (δύο χρόνια) αυτό μεταφράζεται σε αφαίρεση περίπου 50 ευρώ από τις μηνιαίες αποδοχές του. Να σημειωθεί πως υπάρχουν εκπαιδευτικοί (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που είναι αναπληρωτές 10 χρόνια και έχουν πραγματική προϋπηρεσία 7 χρόνια! Τα 7 χρόνια προϋπηρεσία αφαιρούνται, με βάση το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας!
Οι εκπαιδευτικοί (οι μόνιμοι) μέχρι τώρα έχουν χάσει σε ονομαστική βάση πάνω από 5 μισθούς:
Σχεδόν τα μισά από τα παραπάνω χαράτσια αφορούν και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν ήδη δει τις αποδοχές τους να μειώνονται και καλά - καλά δεν ξέρουν φέτος πόσος θα είναι ο μισθός τους. Σ' αυτά έρχονται να προστεθούν και η απώλεια της προϋπηρεσίας, αλλά και οι περικοπές που θα σημάνουν για τις αποδοχές από το νέο μισθολόγιο.
Με το νέο μισθολόγιο για το Δημόσιο θα υπάρχει νέα περικοπή των αποδοχών κατά μέσο όρο 30%! Για τους εκπαιδευτικούς καταργούνται όλα τα επιδόματα (διδακτικής προετοιμασίας, εξωδιδακτικής απασχόλησης, κίνητρο απόδοσης) και παραμένουν μόνο το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα θέσης, το επίδομα ειδικών συνθηκών, ενώ θεσπίζεται επίδομα αποδοτικότητας, το οποίο θα παίρνουν μόνο οι «ανταγωνιστικοί» εκπαιδευτικοί, δηλαδή, αυτοί που θα ανταποκρίνονται στο... νέο σχολείο των «πρότζεκτ» και του πληκτρολογίου αντί της διδασκαλίας.
Το ερώτημα είναι αν αυτή η αφαίρεση της προϋπηρεσίας θα ισχύσει και στο νέο μισθολόγιο. Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει ότι «είναι φανερό, πως έχει αποφασιστεί η ένταξη και των αναπληρωτών στον εισαγωγικό μισθό του νεοδιόριστου, δηλαδή στα 660 ευρώ, ανεξάρτητα από τα χρόνια προϋπηρεσίας! Αυτό το μέλλον ετοιμάζουν για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Αυτό σημαίνει κούρεμα και ελεγχόμενη χρεοκοπία για το λαό! Τα βάρβαρα μέτρα δεν έχουν τέλος! Κάνουν τη ζωή μας κόλαση. Ολοι στον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής»!
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών απαιτεί:
Κάτω η κυβέρνηση και τα κόμματα του συστήματος! Καμία θυσία - Την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία»!
Σύσκεψη για την οργάνωση της πάλης των ελαστικά εργαζόμενων και άνεργων εκπαιδευτικών, οργανώνει η Επιτροπή Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών - Ανέργων Εκπαιδευτικών Αθήνας, την Κυριακή 30 Οκτώβρη, στις 6 μ.μ., στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών (Κάνιγγος 27).
Καθηγήτρια φιλόλογος μοίρασε στους μαθητές της - στα πλαίσια του γλωσσικού μαθήματος - ένα κείμενο του Γιάννη Μαρίνου, παρμένο από το «Βήμα της Κυριακής» από παλιότερη έκδοσή του της 13/11/2005, με τίτλο «Αναφορά στον Λένιν». Το κείμενο αυτό δόθηκε στους μαθητές από την καθηγήτριά τους στα πλαίσια υποτίθεται της διερεύνησης από αυτούς «της γλώσσας της εξουσίας».
Ετσι ο ηγέτης και καθοδηγητής της Οκτωβριανής Επανάστασης παρουσιάζεται ως καταστροφέας της γλώσσας (κι ας έδωσε η Επανάσταση των Μπολσεβίκων το δικαίωμα για πρώτη φορά σε όλους τους λαούς της Σοβιετικής Ενωσης να αναπτύξουν το δικό τους πολιτισμό και τη δική τους γλώσσα), ως στυγνός δικτάτορας που δίνει τρομοκρατικές διαταγές, ακόμα και ως υμνητής του ψεύδους!
Στόχος φυσικά του Γ. Μαρίνου είναι πάντα ο σοσιαλισμός και η πρώτη απόπειρα οικοδόμησής του, που τόσο κατατρόμαξε τους καπιταλιστές, το σύστημά τους και τους απολογητές του. Για τον Γ. Μαρίνο και τους ομοίους του ο Λένιν δεν είναι παρά ο «αιμοσταγής ιδρυτής του ερυθρού ολοκληρωτισμού» σε μια ανιστόρητη προσπάθεια (τόσο έντονης τελευταία) εξίσωσης του φασισμού με το σοσιαλισμό.
Αυτό το κείμενο που ξεχειλίζει από αντικομμουνιστική εμπάθεια και ξερνάει μίσος για το σοσιαλισμό δόθηκε από την καθηγήτρια στους μαθητές της για να διερευνήσουν τη γλώσσα της εξουσίας!
Κι όμως, θα μπορούσε αυτή η καθηγήτρια, αν ήθελε, να δώσει στους μαθητές της ένα κείμενο του Λένιν απευθείας και χωρίς τη διαστρεβλωτική (ούτε καν τέτοια) διαμεσολάβηση του Γιάννη Μαρίνου. 'Η ακόμα, να δώσει το κείμενο της επαναστατικής σοβιετικής κυβέρνησης που νομοθετούσε κι έβαζε τα θεμέλια για την ανάπτυξη της παιδείας όλου του λαού, χωρίς ταξικούς φραγμούς ή φυλετικές διακρίσεις.
Θα μπορούσε να δώσει ακόμα, ένα μικρό έστω απόσπασμα της ευρωενωσιακής συνθήκης του Μάαστριχτ και ειδικά εκείνο που μιλά για την ανταγωνιστικότητα - δρεπανηφόρο άρμα των εργατικών δικαιωμάτων.
Αν ήθελε δε κάτι πιο σύγχρονο και πιο πρόσφατο, θα της προτείναμε κάποια μικρά αποσπάσματα από το Μνημόνιο και το Μεσοπρόθεσμο, ειδικά εκείνα που αναφέρονται σε μισθούς και συλλογικές συμβάσεις... Πράγματα, δηλαδή, τις συνέπειες των οποίων βιώνει με τραγικό τρόπο η λαϊκή οικογένεια και σε λίγο θα αφορούν άμεσα και τους ίδιους τους μαθητές.
Δεν ήθελε όμως αυτό. Αντικομμουνισμό ήθελε να κάνει, γι' αυτό και δεν ήταν καθόλου τυχαία η επιλογή της με το άρθρο του Μαρίνου. Μάθημα υποταγής των μαθητών της στη σημερινή καπιταλιστική ζούγκλα θέλησε να δώσει, γι' αυτό και διάλεξε το αντικομμουνιστικό παραλήρημα του Γ. Μαρίνου από το «Βήμα».
Γληνούς και Παπαμαύρους χρειάζονται και όχι κήρυκες της υποταγής και της αντίδρασης, απολογητές του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος που ζούμε.
Δασκάλους πραγματικούς χρειάζονται, που θα φωτίζουν την αλήθεια και θα διαπαιδαγωγούν τους μαθητές τους στον αγώνα για το δίκιο του εργάτη, στον αγώνα για το δίκιο του λαού. Τέτοιους δασκάλους θέλουμε!