Τετάρτη 28 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΚΕ
ΑΕΙ υποταγμένα στον ανταγωνισμό και την επιχειρηματικότητα

Επικαλούμενος τη ρήση του μεγάλου παιδαγωγού Δ. Γληνού ότι «σε μια ταξική κοινωνία δεν μπορεί να υπάρξει αταξική εκπαίδευση», ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης τόνισε ότι σε μια κοινωνία που έχει ως θέσφατο τον ανταγωνισμό και την επιχειρηματικότητα δεν μπορεί παρά και τα ΑΕΙ να είναι υποταγμένα σε αυτό το στόχο.

Εκφράζοντας την έντονη διαφωνία του ΚΚΕ με το περιεχόμενο του νόμου - πλαισίου τόνισε ότι σε αυτόν δεν αναφέρεται τίποτα για το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, δεν προβάλλεται ο φιλολαϊκός της χαρακτήρας αλλά περιγράφεται ως ένας χώρος που είναι θελκτικός για τους κάθε είδους επιχειρηματίες. Δεν τονίζονται, είπε, οι σχέσεις των ΑΕΙ με τις ανάγκες των εργαζομένων, ενώ αποσιωπάται η ανάγκη του εκσυγχρονισμού της υποδομής τους. Ο εισηγητής επισήμανε ότι καμία αναφορά δε γίνεται στη φοιτητική μέριμνα, η οποία είναι μια άγνωστη πραγματικότητα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναφερόμενος στις προβλέψεις για το άσυλο επισήμανε ότι αυτό θα αφορά μόνο τις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ με την πρόβλεψη ότι αυτό προστατεύει το δικαίωμα στην εργασία θα ποινικοποιείται κάθε διαδήλωση των φοιτητών μέσα στο χώρο των ΑΕΙ.

Για τα περίφημα τετραετή προγράμματα των ΑΕΙ με την κυβέρνηση, είπε ότι αυτά θα κινούνται στα όρια των προβλέψεων του προϋπολογισμού και με πρόσχημα την έλλειψη των απαραίτητων πόρων θα οδηγήσει τα πανεπιστήμια στη χρηματοδότηση από τις διάφορες εταιρείες που θα έχουν και λόγο πάνω στο παραγόμενο εκπαιδευτικό προϊόν. Οσο δε για τους περίφημους μάναντζερ αυτοί, τόνισε, θα θυμίζουν τους διευθύνοντες συμβούλους των ανωνύμων εταιρειών.

Από την πλευρά της, η βουλευτής του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου κατήγγειλε ότι ο νόμος - πλαίσιο περιγράφει το πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων που θα είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των διάφορων επιχειρήσεων. Την ίδια στιγμή, είπε, που η προώθησή του είναι απαίτηση του κεφαλαίου η κυβέρνηση επιχειρεί να το εμφανίσει ως λαϊκή απαίτηση.

«Οχι μόνο λέμε "όχι" σε αυτό που προτείνει η κυβέρνηση, αλλά ζητάμε να αλλάξει ριζικά η φιλοσοφία και ο σκοπός του πανεπιστημίου, προκειμένου αυτό να υπηρετεί τα συμφέροντα των εργαζομένων και όχι του κεφαλαίου», τόνισε χαρακτηριστικά η Β. Νικολαΐδου.

Το ΚΚΕ, είπε, προτείνει την καθιέρωση Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης δημόσιας και δωρεάν που θα αποτελείται από ισότιμα ιδρύματα και θα χρηματοδοτούνται γενναία από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Τόσο η κυβέρνηση, όσο και το ΠΑΣΟΚ, τόνισε, κρύβουν το γεγονός ότι όλα ξεκινάνε από τις προβλέψεις της Μπολόνια, της Λισαβόνας και γενικότερα των αποφάσεων της ΕΕ για την Παιδεία. Η Β. Νικολαΐδου κατήγγειλε την επιχειρούμενη ουσιαστικά κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, λέγοντας ότι η κυβέρνηση θέλει να απαλλάξει τα πανεπιστήμια από το βαρίδι του ασύλου, για να ανοίξει πιο εύκολα ο δρόμος των ΑΕΙ για τις επιχειρήσεις.

Η συνεδρίαση συνεχίζεται σήμερα με την ακρόαση φορέων και η ψήφισή του στην επιτροπή θα γίνει μέσα στη βδομάδα. Πρόθεση της κυβέρνησης όπως εκφράστηκε και με τις δηλώσεις της Μ. Γιαννάκου, είναι να ψηφιστεί και από την Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη βδομάδα.

Ο ΝΟΜΟΣ - ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Απροκάλυπτη συμφωνία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Eurokinissi

Εξόφθαλμη και απροσχημάτιστη ταύτιση των απόψεων της κυβέρνησης της ΝΔ με αυτές του ΠΑΣΟΚ για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης διατυπώθηκε στη χτεσινή πρώτη μέρα συζήτησης του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου, στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εμφανίστηκε να ταυτίζεται επί της ουσίας με τις προωθούμενες αλλαγές, κάτι που ικανοποίησε την υπουργό Παιδείας, η οποία δήλωσε ότι σημειώνει τη «διακριτική άποψη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ». Μάλιστα, πρόσθεσε πως από την ομιλία του Γ. Παπανδρέου προέκυψε ότι αυτός «δεν είναι αντίθετος στον πυρήνα των αλλαγών που η κυβέρνηση προτείνει».

Μοναδική επί της ουσίας φωνή αντίστασης στις προωθούμενες αντιδραστικές αλλαγές ήταν οι τοποθετήσεις των βουλευτών του ΚΚΕ, οι οποίοι μετέφεραν στην αίθουσα της συνεδρίασης το μήνυμα των χιλιάδων φοιτητών και σπουδαστών που αντιστέκονται στους δρόμους του αγώνα.

Η υπουργός ακολούθησε την πεπατημένη για να παρουσιάσει το σχέδιο νόμου ως αποτέλεσμα διαλόγου και σύγκλισης προτάσεων που κατέθεσαν οι ενδιαφερόμενοι φορείς.

Παραγνωρίζοντας τον ξεσηκωμό της πανεπιστημιακής κοινότητας κατά του νόμου ισχυρίστηκε ότι όσοι διαφωνούν δεν έχουν διαβάσει το σχέδιο νόμου, συνεχίζοντας έτσι την ίδια προπαγάνδα περί λειψής ενημέρωσης, σε μια προσπάθεια να συκοφαντήσει για άλλη μια φορά τους αγώνες.

Η υπουργός με μια γενικόλογη τοποθέτηση επανέλαβε όλα όσα μέχρι τώρα έχει δηλώσει για πλευρές του νομοσχεδίου, όπως τις τετραετείς προγραμματικές συμφωνίες, την αξιολόγηση, τις πιστωτικές μονάδες, τους εσωτερικούς κανονισμούς. Αποκαλυπτική ήταν για τη μήτρα που γεννάει όλες αυτές τις αντιδραστικές αλλαγές, αφού κατηγορηματικά δήλωσε ότι η αφετηρία τους είναι η Συνθήκη του Μάαστριχτ και οι σχετικές αποφάσεις που πάρθηκαν στη Λισαβόνα και την Μπολόνια. Ανακοίνωσε δε ότι θα ακολουθήσουν νομοσχέδια για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα στην ίδια προφανώς αντιδραστική κατεύθυνση με το νόμο - πλαίσιο. Η Μ. Γιαννάκου αναφέρθηκε απαξιωτικά στα πανεπιστήμια λέγοντας ότι - ανεξάρτητα από τις κινητοποιήσεις - τα ΑΕΙ λειτουργούν μόνο 80 μέρες το χρόνο και έξι ώρες τη μέρα.

«Δε ζητάμε να το αποσύρετε»

Την πλήρη ταύτισή του, πέρα από τις ανέξοδες κορόνες δικομματικής αντιπαράθεσης, με τον προσανατολισμό και τους στόχους του σχεδίου νόμου διατύπωσε ο Γ. Παπανδρέου σε παρέμβασή του στη συνεδρίαση. Μάλιστα, αφού χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «άτολμο, αντιφατικό, συντηρητικό και πρόχειρο» φρόντισε να δώσει το στίγμα των προθέσεών του λέγοντας στην υπουργό: «Δεν ήρθα εδώ να σας πω να το αποσύρετε».

Μάλιστα, ο Γ. Παπανδρέου εκθείασε τις τετραετείς προγραμματικές συμφωνίες πανεπιστημίων και κυβέρνησης και τη συνεχή αξιολόγηση, που είναι κεντρικά θέματα του νομοσχεδίου της κυβέρνησης, το οποίο κατά τ' άλλα καταγγέλλει.

Επανέφερε δε τη συζήτηση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια λέγοντας: «Κάθε πανεπιστήμιο υποβάλλει σε ανεξάρτητη αρχή αξιολόγησης και πιστοποίησης πρόταση για τη δομή, τη λειτουργία και τους στόχους του», αρχή κοινή για τα κρατικά και για τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Απέδειξε έτσι περίτρανα ότι ο ελιγμός του ΠΑΣΟΚ στη διαδικασία συνταγματικής αναθεώρησης δεν έχει καθόλου να κάνει με διαφωνία του στην αναθεώρηση του άρθρου 16, όπως κατά κόρον και αποπροσανατολιστικά ισχυρίζεται ο ΣΥΝ. Εστρωσε έτσι το έδαφος για χρηματοδότηση και των μη κρατικών πανεπιστημίων από τον κρατικό κορβανά με τα ίδια κριτήρια που θα διέπουν τα δημόσια.

Ο Γ. Παπανδρέου ζήτησε από την κυβέρνηση να υιοθετήσει τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες όμως στην ουσία είναι ταυτόσημες αν όχι αντιδραστικότερες από τις προτεινόμενες.

Τα όσα ανέπτυξε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ρυθμίζουν τα απαραίτητα και κρίσιμα ζητήματα για να περπατήσει η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των πανεπιστημίων και παραπέμπουν όλα τα υπόλοιπα στους εσωτερικούς κανονισμούς των πανεπιστημίων, πηγαίνοντας έτσι ένα βήμα προς το αντιδραστικότερο. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «η ρύθμιση των θεμάτων των πανεπιστημίων δε χρειάζεται διότι αυτά πρέπει να είναι θέμα εσωτερικού κανονισμού».

Μάλιστα, ο Γ. Παπανδρέου υποστήριξε ότι το σχέδιο νόμου δεν έχει καμία σχέση με το προσχέδιο που είχε δώσει η κυβέρνηση, παρόλο που πέρα από ελάχιστες λεπτομέρειες το σχέδιο νόμου είναι καρμπόν του προσχεδίου!

Το μόνο που ουσιαστικά έκανε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ήταν να ζητήσει ένα σχέδιο νόμου ίδιο με εκείνο της κυβέρνησης, αλλά ...μικρότερο, που να συμπυκνώνεται σε 4 άρθρα προκειμένου να εφαρμοστούν πιο ευέλικτα οι αντιδραστικές αλλαγές, με ραχοκοκαλιά βέβαια το κρίσιμο στοιχείο των τετραετών προγραμματικών συμφωνιών, την αυτοτέλεια και την αξιολόγηση. Ενώ ξεπέρασε και τον ίδιο του τον εαυτό προτείνοντας «τα συγγράμματα, οι σημειώσεις των καθηγητών και η προτεινόμενη βιβλιογραφία για τα μαθήματα που διδάσκουν να αναρτώνται στην ιστοσελίδα κάθε τμήματος για να έχουν δωρεάν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές»! Το δωρεάν για το ΠΑΣΟΚ είναι η πρόσβαση στον κατάλογο βιβλιογραφίας και όχι η παροχή συγγραμμάτων!

Ενδεικτική της απόλυτης ταύτισης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ήταν και η εύλογη αντίδραση της υπουργού Παιδείας μετά την ομιλία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Η Μ. Γιαννάκου εξέφρασε την ικανοποίησή της καθώς, όπως είπε, από την ομιλία του φάνηκε ότι «στον πυρήνα των μεταρρυθμίσεων δεν είναι αντίθετος ο Γ. Παπανδρέου». Μάλιστα, σημείωσε με νόημα ότι λαμβάνει υπόψη της «τη διακριτική άποψη του Γ. Παπανδρέου».

Αυτό που φταίει είναι το «ασταθές πλαίσιο»

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλ. Αλαβάνος, με παρέμβασή του ζήτησε την απόσυρση του σχεδίου νόμου, ενώ σημείωσε ότι «δεν μπορεί να συζητείται σε ασταθές πλαίσιο, μέχρι να λήξει η συνταγματική αναθεώρηση». Συνδυάζεται, είπε, με την αναθεώρηση του άρθρου 16, αρνούμενος να δει ότι το σχέδιο νόμου από μόνο του φέρνει την ιδιωτική ανώτατη Παιδεία και μάλιστα ότι αυτή την ιδιωτική Παιδεία τη φέρνει για τα δημόσια πανεπιστήμια. Ανέπτυξε την αταξική και αποπροσανατολιστική άποψη για «ένα πανεπιστήμιο αυτοτελές, κοινωνικό, λειτουργικό», ενώ υπερθεμάτισε για τη «διαφάνεια» - διαφήμιση, όπως την εννοούν και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ζητώντας «διαφάνεια στα πάντα, στην εκλογή οργάνων, στα προγράμματα. Δημοσίευση μέσα από το διαδίκτυο»!

Ερωτήματα & Απαντήσεις

Δεν είναι απαραίτητο να εκπονούνται «τετραετή ακαδημαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα» από τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ για να προγραμματίζουν την ανάπτυξή τους;

Οπωσδήποτε ο προγραμματισμός σε ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα είναι απαραίτητος, όπως είναι απαραίτητος ο προγραμματισμός συνολικά στην ανώτατη εκπαίδευση, με βάση όμως τις λαϊκές ανάγκες και με στόχο την ανάπτυξη της επιστήμης προς όφελος του λαού. Αλλά τα «τετραετή ακαδημαϊκά - αναπτυξιακά προγράμματα» που επιβάλλονται στα ιδρύματα μέσω του νόμου - πλαισίου κάθε άλλο παρά αυτό το σκοπό υπηρετούν. Οταν δεν υπάρχει στην κοινωνία κεντρικός σχεδιασμός, τότε αυτός ο προγραμματισμός του κάθε ιδρύματος χωριστά, θα υπηρετεί τους επιμέρους στόχους του ιδρύματος. Επιπλέον, τα ιδιαίτερα σημεία του νόμου που περιγράφουν τα τετραετή αναπτυξιακά προγράμματα είναι αποκαλυπτικά για το πού θα κινούνται αυτοί οι στόχοι, τι θα εξυπηρετούν από ποιους θα υπαγορεύονται.

Ο τετραετής αυτός προγραμματισμός θα είναι κάτι σαν επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) που θα ελέγχεται και θα εγκρίνεται από το υπουργείο Παιδείας. Θα γίνει ασφυκτικότερος ο κυβερνητικός έλεγχος προς τα ιδρύματα και μάλιστα η εκάστοτε κυβέρνηση θα έχει δυνατότητα να εκβιάσει τα ιδρύματα, προκειμένου να υποταχθούν σ' αυτού του τύπου τον επιχειρηματικό σχεδιασμό, κόβοντάς τους την κρατική χρηματοδότηση αν δεν υποβάλλουν επιχειρηματικό σχέδιο. Επίσης, σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο νόμο - πλαίσιο, για την έγκριση των επιχειρηματικών σχεδίων θα λαμβάνεται υπόψη «η συμμόρφωση προς τα αποτελέσματα της διαδικασίας αξιολόγησης», δηλαδή η υποταγή του ιδρύματος στους κανόνες της αγοράς.

Στο νόμο - πλαίσιο, στο άρθρο που περιγράφει το περιεχόμενο που θα έχουν τα τετραετή προγράμματα, αναφέρεται ρητά ότι τα ιδρύματα θα είναι αναγκασμένα πια, να αναζητούν χρηματοδότηση και από άλλες πηγές πέραν του κρατικού προϋπολογισμού. Οι «άλλες πηγές» είναι η χρηματοδότηση από επιχειρήσεις και τα δίδακτρα που το πιο πιθανό είναι να επιβληθούν στους φοιτητές (μετατρέποντάς τους σταδιακά σε φοιτητές - πελάτες). Φαίνεται, λοιπόν, ότι και η κρατική υποχρηματοδότηση θα συνεχιστεί και περισσότερα βάρη θα πέσουν στις πλάτες του λαού από τα... κατά τα άλλα... δημόσια ιδρύματα που τάχα ενισχύονται με αυτό το νομοσχέδιο.

Για να μπορεί ένα ίδρυμα, όμως, να χρηματοδοτείται και από επιχειρήσεις θα πρέπει να έχει ήδη διασυνδεθεί μαζί τους στους τομείς της διδασκαλίας και της έρευνας. Γιατί ποια επιχείρηση θα επιλέξει σήμερα να χρηματοδοτήσει ένα πανεπιστήμιο που διδάσκει, για παράδειγμα, μαρξιστική πολιτική οικονομία αντί για τις οικονομικές θεωρίες του καπιταλισμού; Τα ιδρύματα, προκειμένου να εξασφαλίσουν την εύνοια των επιχειρήσεων θα αυτολογοκρίνονται και θα τους προσφέρουν εκδουλεύσεις (ασκούμενους φοιτητές για απλήρωτη εργασία, μελέτες και πατέντες για άμεση εφαρμογή στην παραγωγή και άμεσα κέρδη κ.ά.)... Εξάλλου, ακόμα και μέχρι σήμερα πριν καν έρθει στη Βουλή ο νόμος - πλαίσιο, μέσα από διάφορα «παραθυράκια» οι εταιρείες και τα ιδρύματα έβρισκαν τρόπους να διασυνδέονται. Τώρα πια θα κλείσουν τα «παραθυράκια» και θα ανοίξουν διάπλατα οι πόρτες.

ΚΡΗΤΗ - ΧΑΝΙΑ
Συγκέντρωση για την Παιδεία

Δυναμική συγκέντρωση οργάνωσε, χτες το απόγευμα, η Γραμματεία Χανίων του ΠΑΜΕ ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης και το νόμο - πλαίσιο. Η συγκέντρωση έγινε στις 7 το απόγευμα στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς με τη συμμετοχή εργαζομένων από διάφορους κλάδους. Ενώ κάλεσμα για τη συγκέντρωση είχε απευθύνει και το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Χανίων. Μοιράστηκε ενημερωτικό υλικό του ΠΑΜΕ για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης και κλήθηκαν οι Χανιώτες να στηρίξουν τους αγώνες ενάντια στην υποβάθμιση και την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.

Εκδηλώσεις για την Παιδεία

-- H ΚΟΒ Θησείου του ΚΚΕ διοργανώνει σύσκεψη σήμερα Τετάρτη, στις 8 μ.μ., στα γραφεία της Οργάνωσης (Φυλλίδος 2 και Δημοφώντος).

-- Η Κομματική Οργάνωση Περάματος του ΚΚΕ διοργανώνει σύσκεψη σήμερα Τετάρτη, στις 6.30 μ.μ. στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δημαρχείου Περάματος (3ος όροφος).

-- Η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ διοργανώνει στη Μύρινα εκδήλωση για τις θέσεις του Κόμματος για την Παιδεία, το Σάββατο 3 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στο Κυδάδειο Κτίριο. Θα μιλήσει ο Κ. Μαδυτινός, εκπαιδευτικός και μέλος της ΑΕ Λήμνου του ΚΚΕ.

-- Η Νομαρχιακή Επιτροπή Εύβοιας του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση στη Χαλκίδα για τα νέα σχολικά βιβλία τη Δευτέρα 5 Μάρτη, στις 6.30 μ.μ., στο Θέατρο Παπαδημητρίου. Θα μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί: Μάνος Δούκας, μαθηματικός, Κυριακή Καμαρινού, διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Θωμάς Κασελούρης, διδάκτωρ Κοινωνιολογίας, Μαργαρίτα Κουσαθανά, διδάκτωρ Διδακτικής Φυσικών Επιστημών.

-- Εκδήλωση για τις εξελίξεις στην Παιδεία διοργανώνουν στο Εργατικό Κέντρο Αγρινίου τη Δευτέρα 5 Μάρτη και ώρα 7 μ.μ. το Εργατικό Κέντρο, η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων και το Σωματείο Οικοδόμων. Θα μιλήσει ο Νίκος Ασπράγγαθος, καθηγητής Πανεπιστημίου Πάτρας.

ΔΑΠίτες σε εργολαβία τρόμου

Μετά την επίθεση στη Νομική της Αθήνας, η ΔΑΠ χτύπησε προχτές και στο ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης. Οταν είδε ότι δεν πιάνει ο φόβος της εξεταστικής και η πλειοψηφία των σπουδαστών στη ΓΣ της ΣΕΥΠ αποφάσισε συνέχιση της κατάληψης και νέα κινητοποίηση την Πέμπτη, ανέλαβε να «πειθαρχήσει» τους σπουδαστές με καδρόνια και καρέκλες, καταστρέφοντας ταμπλό, τραπεζάκια, τραυματίζοντας ακόμη και σπουδαστές. Επικεφαλής της επίθεσης ήταν δύο πρωτοκλασάτα στελέχη της ΔΑΠ ΤΕΙ Θεσσαλονίκης που έδωσαν το σύνθημα στους άλλους 40 τρομοΔΑΠίτες και άρχισαν να χτυπούν ανελέητα.

Είχαν προηγηθεί αποφάσεις συνέχισης του αγώνα και από τις ΓΣ των σχολών ΣΤΕΦ και ΣΤΕΓ του ΤΕΙ.

Η Συντονιστική Επιτροπή ΣΕΥΠ, με ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζει: «Δεν τρομοκρατούμαστε!»

Την ίδια ώρα, η ΔΑΠ στο ΤΕΙ Κοζάνης, ανακοίνωσε λήξη της κατάληψης την ώρα της ΓΣ, ενώ δεν επέτρεψε στους σπουδαστές να ψηφίσουν και φυσικά δεν επέτρεψε να εκφραστεί και καμία διαφορετική τοποθέτηση. Κάτι «αριστερά» σχήματα καθόταν έξω από το χώρο της ΓΣ και η ΠΑΣΠ σφύριζε αδιάφορα. Οι εκπρόσωποι της ΠΚΣ αντέδρασαν, κατήγγειλαν τη διαδικασία παρωδία και το «πραξικόπημα» της ΔΑΠ και κάλεσαν τους σπουδαστές σήμερα να συμμετέχουν μαζικά σε νέα Γενική Συνέλευση για να καθορίσουν τις εξελίξεις με βάση τις πραγματικές τους διαθέσεις κόντρα στην τρομοκρατία και την αυθαιρεσία που επιχειρεί να επιβάλει η ΔΑΠ.

Χτες η ΔΑΠ ξαναχτύπησε: Με καμιά τριανταριά φουσκωτούς από τα νυχτομάγαζα εμφανίστηκε στη Γενική Συνέλευση του Παντείου, και στην προσπάθειά της να φιμώσει τη φωνή της ΠΚΣ, ένας από τους νταήδες της Συγγρού γρονθοκόπησε το συνδικαλιστή και μέλος της ΠΚΣ Νίκο Τσιμογιάννη. Το αποτέλεσμα: Η κατάληψη συνεχίζεται, το ίδιο και ο αγώνας...

ΑΣΟΕΕ
Ετσι κατασκευάζονται οι «ομηρίες»

Σε εντεταλμένη υπηρεσία για τη συκοφάντηση του φοιτητικού κινήματος βρίσκονται εδώ και καιρό συγκεκριμένοι τηλεοπτικοί «αστέρες». Ετσι, χτες έκαναν λόγο για «ομηρία καθηγητών και του πρύτανη» από φοιτητές στην ΑΣΟΕΕ, κάτι βέβαια που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα, χτες, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Συγκλήτου της ΑΣΟΕΕ φοιτητές απαίτησαν να διασφαλιστεί η εξεταστική του Γενάρη (αφού έχει ολοκληρωθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο με απόφαση της Πρυτανείας), καθώς και η πτυχιακή εξεταστική. Παρ' όλα αυτά, όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή της και η ΠΚΣ ΑΣΟΕΕ, μερίδα καθηγητών - που πρόσκεινται στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ - αξίωσαν να λήξει άμεσα η κατάληψη, για να ξεκινήσει η εξεταστική του Γενάρη, αλλιώς θα χαθεί. Επί της ουσίας έβαλαν εκβιαστικό δίλημμα στους φοιτητές ανάμεσα στη συνέχιση του αγώνα και την εξεταστική.

Οι φοιτητές μπήκαν στην αίθουσα συνεδρίασης, υλοποιώντας την απόφαση των ΓΣ, ώστε να επιχειρηματολογήσουν υπέρ του να μη χαθεί η εξεταστική του Γενάρη. Οι παραπάνω καθηγητές βρήκαν αφορμή την παρουσία των φοιτητών και άρχισαν να μιλούν για τη νομιμότητα της Συγκλήτου, γνωστοποιώντας παράλληλα ότι δε θα πάρουν τελικά απόφαση, ενώ έπρεπε να πάρουν καθαρή απόφαση να γίνει η εξεταστική όποτε κι αν λήξει η κατάληψη.

Για να μην έχουν ούτε ένα πρόσχημα οι καθηγητές, οι φοιτητές αποχώρησαν από το χώρο, αλλά τελικά η Σύγκλητος σταμάτησε τη συνεδρίασή της χωρίς να πάρει καμία απόφαση. Αυτό παρουσιάστηκε από διάφορους τηλεοπτικούς σταθμούς ως «ομηρία των καθηγητών», ενώ στην πραγματικότητα όμηροι είναι οι φοιτητές που εκβιάζονται ανοιχτά.

«Είναι κατάπτυστα και απαράδεκτα τα ρεπορτάζ περί ομηρίας του πρύτανη, καθηγητών κλπ. Απέναντί μας όλο αυτό το διάστημα έχουμε το ΣΕΒ, την κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που υλοποιούν τις αποφάσεις της ΕΕ. Τους αντιμετωπίσαμε στους δρόμους, βιώσαμε το βίαιο χτύπημα των κινητοποιήσεών μας, την προσπάθειά τους να μας τρομοκρατήσουν για να σκύψουμε το κεφάλι και να υποταχτούμε. Τους αντιμετωπίσαμε όταν προσπάθησαν να αμαυρώσουν, να κατασυκοφαντήσουν και να εκφυλίσουν τον αγώνα μας, στην προσπάθειά τους να σπάσουν τις καταλήψεις. Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσονται και οι σημερινές μεθοδεύσεις. Εχουμε μάθει να τους αντιμετωπίζουμε, γιατί οι φοιτητές και οι λαϊκές μας οικογένειες κρύβουμε τεράστια δύναμη στα χέρια μας. Θα συνεχίσουμε ακόμα πιο μαζικά, δυναμικά, μαχητικά μέχρι την τελική νίκη», σημειώνει η ΠΚΣ ΑΣΟΕΕ.

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Ο καθένας και η γνώση του!

«Ο μαθητής συμμετέχει ενεργά στην οικοδόμηση - ανάπτυξη της γνώσης του. Ο διδάσκων θα πρέπει να οργανώσει την τάξη έτσι ώστε μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες να δώσει τη δυνατότητα και την ευκαιρία στους μαθητές του να οικοδομήσουν τη γνώση, και παράλληλα να ελαττώσει σημαντικά το χρόνο που αφιερώνει για την παρουσίαση από τον ίδιο θεμάτων και εννοιών». (Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου, βιβλίο καθηγητή - εισαγωγή)

Στο παραπάνω απόσπασμα συμπυκνώνονται αρκετά ζητήματα από τη φιλοσοφία των νέων βιβλίων, των αναλυτικών προγραμμάτων, των στόχων αλλά και των συνεπειών τους. Οπως παρατηρείται, όταν γίνεται αναφορά στο τι θα αποκομίσει ο μαθητής, αναφέρεται η οικοδόμηση της «γνώσης του». Δηλαδή, ο καθένας έχει και από μία γνώση...

Δε γίνεται λόγος για θεωρία, κανόνες, δεδομένες ή αντικειμενικές γνώσεις κλπ. και μάλιστα τη στιγμή που μιλάμε για τα Μαθηματικά, που καλλιεργούν από μόνα τους τον ορθολογισμό, την επαγωγική σκέψη, την αυστηρότητα και απαιτητικότητα στη διατύπωση συμπερασμάτων και στην επιλογή του σωστού απ' το λάθος και της αλήθειας απ' το ψέμα.

Με τον τρόπο διδασκαλίας που προτείνουν τα νέα βιβλία (και όχι μόνο στα μαθηματικά) και που πλασάρονται με το ελκυστικό πακέτο της δήθεν καλλιέργειας της σκέψης του μαθητή, ο κάθε μαθητής μπορεί αντικειμενικά να φτάσει τις «γνώσεις» του μέχρι ένα σημείο. Και φυσικά δε θα φτάσουν όλοι στο ίδιο σημείο, κάτι που οδηγεί στο πολυπόθητο για την πολιτική που ακολουθείται στην παιδεία, «ξεκαθάρισμα», προκειμένου τα παιδιά από τα λαϊκά στρώματα να οδηγούνται από πιο νωρίς στην κατάρτιση. Γιατί, όταν οι εμπνευστές των νέων προγραμμάτων και βιβλίων υποστηρίζουν ότι ένας μαθητής μπορεί να «κατασκευάσει» τη γνώση, είναι σαν να παραδέχονται ότι δε θέλουν να μάθουν όλοι οι μαθητές κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις που κατάκτησε ο ανθρώπινος νους μέσα σε 3.000 χρόνια. Οσα κι αν είναι τα χρόνια των σπουδών, ο μαθητής δεν μπορεί να αναπαράγει τη γνώση αυτή με πειραματικό, «βιωματικό» ή «οικοδομικό» τρόπο. Αρνούνται λοιπόν αυτή τη γνώση στη νέα γενιά.

Οπως εύστοχα παρατηρούν εκπαιδευτικοί, ο μαθητής ή μαθαίνει το νόμο της βαρύτητας απ' τον καθηγητή του ή όχι. Δε θα καθίσει κάτω από μια μηλιά μέχρι να του πέσει το μήλο για να σκεφτεί κι αυτός όπως ο Νεύτωνας την αιτία που το μήλο έπεσε. Το αν θα ανατρέξει σε πειράματα για να επιβεβαιώσει αυτό που είναι γνώση, ακολουθεί.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΟΥ «902»
Η ομιλία της Αλ. Παπαρήγα

Σήμερα, Τετάρτη, από την τηλεόραση του «902» θα μεταδοθεί στις 21.15 η ομιλία της Αλέκας Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εκδήλωση του ΚΣ της ΚΝΕ με θέμα: «Η γνώση είναι δύναμη».

Νωρίτερα, στις 20.50, στην εκπομπή «ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ», ο Κ. Τσίφτης συνομιλεί με τον Γιώργο Ηρακλέους, μέλος της Γραμματείας ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με θέμα «Ευέλικτη ζώνη, διαθεματικότητα».

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Νέα συλλαλητήρια αύριο σε όλες τις πόλεις

Στην Αθήνα, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Μαζικές οι χτεσινές συνελεύσεις ενέκριναν το αγωνιστικό πρόγραμμα

Από τη διαδήλωση της προηγούμενης βδομάδας
Από τη διαδήλωση της προηγούμενης βδομάδας
Δεν το βάζουν κάτω. Και είναι αποφασισμένοι να δώσουν τη μάχη μέχρι τέλους. Να συνεχίσουν στο δρόμο του αγώνα που έχουν χαράξει κόντρα στις αντιδραστικές κατευθύνσεις των ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που προωθούν την εμπορευματοποίηση της γνώσης, το ξεπούλημα της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Να στείλουν στο περιθώριο τους υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης, γυρνώντας την πλάτη στους ένθερμους διαφημιστές της. Φοιτητές και σπουδαστές βρίσκονται σε ετοιμότητα, ρίχνοντας όλες τις δυνάμεις τους στο νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, που θα γίνει αύριο, Πέμπτη 1 Μάρτη, σε κάθε πόλη, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στην Αθήνα έχει δοθεί το γνωστό πλέον ραντεβού: 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια.

Είναι έτοιμοι να δώσουν άλλη μια αποστομωτική απάντηση στην ανύπαρκτη «πλειοψηφία» που με θράσος μιλάει για «μειοψηφίες». Ηδη χτες έγιναν δεκαέξι - από τις πιο μαζικές - Γενικές Συνελεύσεις σε πανεπιστήμια της Αθήνας, όπου πάρθηκε απόφαση για συνέχιση των καταλήψεων και κλιμάκωση του αγώνα, δίνοντας αποστομωτική απάντηση σε όσους ποντάρουν σ' ένα «ξεφούσκωμα». Στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης τέσσερις σύλλογοι αποφάσισαν να συνεχίσουν τις καταλήψεις και να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο της Πέμπτης. Τις κινητοποιήσεις συνεχίζουν και στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη δύο φοιτητικοί σύλλογοι στην Κομοτηνή και δύο σπουδαστικοί στην Καβάλα. Ενώ Γενικές Συνελεύσεις πρόκειται να γίνουν σήμερα στα ΤΕΙ της Αθήνας. Να σημειωθεί ότι για την αυριανή κινητοποίηση έχουν κηρύξει δίωρη στάση εργασίας η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ.

Ηδη, όλες τις προηγούμενες μέρες, φοιτητές και σπουδαστές προχώρησαν σε πολύμορφες δράσεις και κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα. Με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, κλεισίματα δρόμων, συναυλίες, εξορμήσεις σε κεντρικούς δρόμους, συζητήσεις με τους περαστικούς, τους εργαζόμενους, μπλοκάρισμα της επιχειρηματικής λειτουργίας μέσα στις σχολές, προκειμένου «όλος ο λαός να γίνει κοινωνός της πάλης για την Παιδεία των αναγκών του, όχι των πολυεθνικών».

Από την προχτεσινή καθιστική διαμαρτυρία στην Πανεπιστημίου
Από την προχτεσινή καθιστική διαμαρτυρία στην Πανεπιστημίου
Η συζήτηση του σχεδίου - νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση, του νόμου της ιδιωτικοποίησης και της υποβάθμισης ξεκίνησε χτες στη Βουλή και είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα νόμο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του κεφαλαίου.

  • Οι φοιτητές στη Θεσσαλονίκη καλούν σε συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι από το Πολυτεχνείο. Στην Κοζάνη στη 1 το μεσημέρι στην κεντρική πλατεία. Στην Αλεξανδρούπολη, στις 11 το πρωί, έξω από το Δημαρχείο. Στην Ξάνθη, στις 11 το πρωί στο Πολυτεχνείο. Στην Κομοτηνή στις 12 το μεσημέρι στην κεντρική πλατεία. Στην Καβάλα στις 12 το μεσημέρι στους Κήπους. Στις Σέρρες στις 6 το απόγευμα, πλατεία Ελευθερίας και στη Δράμα στις 12 το μεσημέρι, στην πλατεία Ελευθερίας.
Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Συνεχίζονται οι πολιτιστικές εκδηλώσεις της ΚΝΕ στο «Συρμό» με την προβολή σήμερα (9.30 μ.μ.) της κινηματογραφικής ταινίας «Ρίτα Χέιγουορθ: Η τελευταία έξοδος».

Αύριο Πέμπτη, διοργανώνει πάρτι στο «Συρμό» η Οργάνωση Πειραιά της ΚΝΕ, που θα αρχίσει στις 10.30 μ.μ. και θα περιλαμβάνει ζωντανή μουσική από λαϊκό συγκρότημα.

Την Κυριακή 4 Μάρτη, το πρόγραμμα περιλαμβάνει συναυλία των συγκροτημάτων «Jujube Knots» και «Sold out», που θα αρχίσει στις 8.30 μ.μ.

ΧΑΝΙΑ
Καθηγητές σε ρόλο μάνατζερ εταιρειών

Το ρόλο του «μάνατζερ» ιδιωτικών εταιρειών φαίνεται να έχουν αναλάβει καθηγητές στο Πολυτεχνείο Κρήτης, οι οποίοι συνεργαζόμενοι με τις εταιρείες αυτές βραβεύουν και αξιολογούν εργασίες φοιτητών, παίζοντας ακόμα και το ρόλο του αφισοκολλητή.

Αυτό αποδεικνύει η περιφορά συγκεκριμένων καθηγητών στα κτίρια του Πολυτεχνείου και η τοιχοκόλληση αφίσας της εταιρείας «Ericsson Hellas SA», με την οποία ενημερώνει τους φοιτητές ότι σε συνεργασία με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που διαθέτουν Τμήματα Τηλεπικοινωνιών και Τεχνολογίας Δικτύων διοργανώνει ετήσιο εκπαιδευτικό διαγωνισμό, τον «Ericsson Awards of excellence in Telecommynications», όπως τον ονομάζουν. Σύμφωνα λοιπόν με αυτόν τον διαγωνισμό θα βραβευτούν οι καλύτερες - πάντα με τα κριτήρια της εταιρείας - διπλωματικές εργασίες με θέματα σχετικά με την Τεχνολογία των Τηλεπικοινωνιών και των Δικτύων.

Η επιλογή μάλιστα των εργασιών θα γίνεται από την εταιρεία ενώ για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους όρους συμμετοχής η εταιρεία παραπέμπει τους φοιτητές στους καθηγητές τους.

Φεύγουν οι εξετάσεις που μένουν

Μια πρώτη προσέγγιση στην πρόταση του Συνασπισμού για την πρόσβαση στα ΑΕΙ

Ξεκινώντας από την κορυφή του παγόβουνου και όχι από το ίδιο το παγόβουνο, ο ΣΥΝ προσπαθεί να εμφανιστεί ότι θέλει να απαντήσει στην ταξικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά τελικά, όπως θα δούμε, αλλού καταλήγει. Ας δούμε, όμως, μερικά καίρια σημεία της πρότασης αυτής.

Το σχολείο που οραματίζεται ο ΣΥΝ είναι το «Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης», το οποίο μάλιστα βαφτίζει αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος! Ουσιαστικά, δηλαδή, αποδέχεται το διαχωρισμό Γυμνασίου - Λυκείου, που είναι απότοκος μιας εποχής που η βασική εκπαίδευση (Δημοτικό - Γυμνάσιο) απευθυνόταν στη μάζα του λαού και το Λύκειο μόνο σε λίγους.

Ως προς το ζήτημα της πρόσβασης, το αίτημα περιγράφεται ως εξής: «Η είσοδος στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο δικαίωμα για όλους». Προσοχή η είσοδος, όχι η έξοδος και η αποφοίτηση! Καταργούνται, γράφουν, οι εξετάσεις, αλλά ο τρόπος επιλογής καθορίζεται και (όχι αποκλειστικά) από το απολυτήριο, από την εργασιακή πορεία, κτλ. Δηλαδή; Από ένα αλλαγμένο σύστημα βαθμολόγησης που θα συνυπολογίζει όλη τη μαθησιακή πορεία και δραστηριότητα του μαθητή, λένε. Πώς όμως θα εκφράζεται αυτό το νέο σύστημα; Με βαθμολογική κλίμακα όχι όμως του 1-20 αλλά του Ε-Α. Αυτό όμως δεν είναι κατάργηση των εξετάσεων και κυρίως αποσύνδεση του Λυκείου από τις εξετάσεις (όπως διεκδικούν οι μαθητές) αλλά μεταφορά τους μέσα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, εφόσον το απολυτήριο παραμένει κριτήριο για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

Το παρακάτω απόσπασμα είναι διαφωτιστικό:

«Η επιλογή σχολής, δε θα είναι αποτέλεσμα μιας "στιγμιαίας" επίδοσης, στις τρεις βδομάδες των πανελλαδικών, αλλά θα αποτελεί μια διαδικασία που θα διαχέεται σε όλα τα έτη του Λυκείου και τα πρώτα του Πανεπιστημίου. Μοναδική προϋπόθεση για την εγγραφή στο Πανεπιστήμιο θα είναι πια η κατοχή Απολυτηρίου Λυκείου».

Πραγματικά, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πώς θα εξαφανιστεί το άγχος του μαθητή, όταν από την Α΄ και Β΄ Λυκείου θα πρέπει να μπει στη λογική της επιλογής σχολής. Αν αυτό δεν είναι πρόωρη ταξική επιλογή, τότε τι είναι;

Εκεί όμως που σπάει κόκαλα η υποτιθεμένη ρηξικέλευθη πρόταση του ΣΥΝ είναι η απάντηση στο ερώτημα: Τι θα γίνει με όλους αυτούς που θα μπουν στα Πανεπιστήμια και τι σχολές θα επιλέξουν;

Το πρόβλημα δήθεν λύνεται με το «Πρώτο Πανεπιστημιακό Ετος», στο οποίο μπαίνουν όλοι (όσοι έχουν Απολυτήριο Λυκείου). Το Ετος αυτό έχει, γράφουν, «ευρύ γνωστικό περιεχόμενο» (προσοχή όχι επιστημονικό!) και δίνει «βασικές εγκύκλιες μαθήσεις που υποστηρίζουν τις επιμέρους επιστήμες». Ετσι, το Πρώτο Ετος έχει γνωστικά πεδία όπως: Υγεία, Φυσικομαθηματική, Οικονομική, Πολυτεχνική, Θεωρητική - Κοινωνική, Παιδαγωγική, Γεωπονική, Καλλιτεχνική. Στο τέλος του έτους θα γίνεται η κατάταξη του φοιτητή, με βάση την επιλογή αλλά και την απόδοσή του στα μαθήματα.

Ας δούμε, λοιπόν, ένα παράδειγμα: Ενας φοιτητής του πρώτου έτους της Υγείας θέλει να περάσει στην Ιατρική και η ετήσια απόδοσή του δεν του επιτρέπει όμως να εισαχθεί σε αυτή τη σχολή αλλά π.χ. στη Νοσηλευτική των ΑΤΕΙ ή κάπου αλλού. Είναι φανερό ότι ο βαθμός παίζει ρόλο λοιπόν και ότι αν δεν καταφέρει ο (μάλλον εν δυνάμει) φοιτητής να περάσει στη σχολή πρώτης επιλογής θα περάσει αλλού. Μήπως θυμίζει αυτή η πρόταση κάτι; Μα, φυσικά τις δέσμες του Λυκείου (κάπως πιο εκτεταμένες και με ένα άλλοθι επιστημονικότητας), οι οποίες ουσιαστικά επανέρχονται δριμύτερες. Αυτή η επιστροφή του ΣΥΝ στον τόπο του εγκλήματος έχει την αιτία της στο γεγονός ότι το κόμμα αυτό είναι αφενός πιστό στον καπιταλισμό και αφετέρου επιδιώκει να απαλύνει κάποιες οξείες γωνίες από την πολιτική των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων. Η πρότασή του κινείται στο ίδιο μήκος κύματος της πολιτικής που έχει ήδη υλοποιηθεί σε άλλα καπιταλιστικά κράτη, όπως για παράδειγμα η εφαρμογή της «ελεύθερης πρόσβασης» στην Ιταλία, όπου τα ταξικά φίλτρα τοποθετούνται πιο ψηλά και το φροντιστήριο εμφανίζεται στα πανεπιστήμια και ιδιαίτερα στον πρώτο κύκλο σπουδών.

Τελικά, η πρόταση του ΣΥΝ είναι δημαγωγική, γιατί προσπαθεί να χαϊδέψει τα αυτιά της εξουθενωμένης λαϊκής οικογένειας και είναι αντιφατική, γιατί τελικά καταλήγει στην αποδοχή των εξετάσεων που υποτίθεται ότι αρνείται.

Πραγματικά δεν ξέρουμε ποιος μπορεί να πειστεί από μια τέτοια αντιφατική και εν τέλει επικίνδυνη πρόταση, αλλά επειδή υποπτευόμαστε το στόχο τους, υπενθυμίζουμε ότι στο διεκδικητικό πλαίσιο των αγώνων των μαθητών δεν υπήρχε το αίτημα για ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, αλλά η κοινωνική απαίτηση για Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο για όλα τα παιδιά με ενιαίο πρόγραμμα και βιβλία.


Κ.Ι.

Εκτός εκπαίδευσης πολλά κωφά και βαρήκοα παιδιά

Επίκαιρη Ερώτηση από το ΚΚΕ στη Βουλή

Τραγικά είναι τα προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες και η περίπτωση των παιδιών με κώφωση και βαρηκοΐα είναι χαρακτηριστική. Σύμφωνα με στοιχεία των επιστημόνων και των κρατικών υπηρεσιών, πάνω από 180.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες είναι σήμερα εκτός ειδικής αγωγής.

Για το θέμα κατέθεσε χτες Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου, ζητώντας να παρθούν μέτρα ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Οπως σημειώνει η βουλευτής του ΚΚΕ, ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών αυτών είναι εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι γονείς πληρώνουν τεράστια ποσά, εφόσον έχουν, για τις ανάγκες εκπαίδευσης των παιδιών τους, ενώ τα σχολεία είναι ελάχιστα και λειτουργούν με τραγικές ελλείψεις σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, και χωρίς τα ανάλογα εποπτικά μέσα. Ανύπαρκτη είναι η πρώιμη παρέμβαση στις πολύ μικρές ηλικίες και η συμβουλευτική και εκπαίδευση γονέων, με άκρως αρνητικές επιπτώσεις στην παραπέρα πορεία της εκπαίδευσης των κωφών παιδιών. Ενώ τα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία για κωφούς είναι ζητούμενα.

Επισημαίνει επίσης, η Β. Νικολαΐδου, ότι για τη νοηματική γλώσσα ενώ έχει αναγνωριστεί με νόμο ως επίσημη γλώσσα των κωφών, δεν έχουν παρθεί όλα εκείνα τα μέτρα για τη δωρεάν, με ευθύνη του κράτους, επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων στα σχολεία των κωφών, ενώ στα πανεπιστήμια η έλλειψη οργανωμένης υπηρεσίας, καθιστά Γολγοθά την εκπαίδευση των κωφών φοιτητών και σπουδαστών.

Στο Λεκανοπέδιο υπάρχουν μόνο δύο Γυμνάσια - Λύκεια (τέσσερα σε όλη την Ελλάδα), με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι οικογένειές τους να υποβάλλονται σε μεγάλη ταλαιπωρία. Το Ειδικό Γυμνάσιο - Λύκειο και ΤΕΕ Αγ. Παρασκευής καλύπτουν τις ανάγκες τους με ωρομίσθιους και αναπληρωτές καθηγητές ενώ ένας κοινωνικός λειτουργός καλύπτει και τα δύο σχολεία και οι λογοθεραπευτές δεν αρκούν. Στο ΤΕΕ λείπουν καθηγητές ειδικοτήτων, αλλά και η ανάλογη υποδομή, για το τμήμα ανθοκηπουρικής και αγγειοπλαστικής.

Τα κωφά παιδιά που έρχονται από την επαρχία στην Αθήνα για να βρουν σχολείο, φιλοξενούνται σε οικοτροφείο που συντηρεί με πενιχρά μέσα σύλλογος γονέων, μ' αποτέλεσμα να μην επιβοηθούνται από εξειδικευμένο προσωπικό στη μελέτη και να μην υπάρχει ένα πρόγραμμα δημιουργικών δραστηριοτήτων, για τον ελεύθερο χρόνο τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ