Τρίτη 29 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πέντε ΕΛΜΕ συνεχίζουν την αποχή

Γυρνώντας την πλάτη στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες που ξεπούλησαν τις κινητοποιήσεις και διευκόλυναν την κυβέρνηση να περικόψει αμοιβές (των εκπαιδευτικών στα βαθμολογικά κέντρα), οι εκπαιδευτικοί «από τα κάτω» παίρνουν αποφάσεις και συνεχίζουν την αποχή.

Θυμίζουμε ότι οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, με αποφάσεις από τα κάτω (ΕΛΜΕ, Γενικές Συνελεύσεις, κ.ά.) και να αγνοήσουν το σήμα οι έδωσαν ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ στους εκπαιδευτικούς να γυρίσουν... «με την ουρά στα σκέλια» στα βαθμολογικά κέντρα, αποδεχόμενοι τις μειώσεις στις αμοιβές τους που φτάνουν μέχρι και το 63% (με την απόφαση που πήραν από κοινού στο ΔΣ της ΟΛΜΕ). Ηδη πέντε ΕΛΜΕ από περιοχές που συνεχίζουν να υπάρχουν αδιόρθωτα γραπτά, έχουν πάρει απόφαση συνέχειας της αποχής: ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Νέας Σμύρνης, ΕΛΜΕ Γ' Αθήνας (Γαλάτσι, Πατήσια, Κυψέλη, Νέα Φιλαδέλφεια κ.τ.λ.), Νότια ΕΛΜΕ Αθήνας, ΕΛΜΕ Πειραιά, ΕΛΜΕ Ηλείας. Πρόκειται για γεγονός που δείχνει πόσο αναντίστοιχες είναι οι δυνάμεις της ηγεσίας της Ομοσπονδίας με τις διαθέσεις και κυρίως με τις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, που το τελευταίο διάστημα είδαν συνολικά το εισόδημά τους να μειώνεται δραματικά και τις αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία να χτυπούν και να απαξιώνουν τον κλάδο τους.

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
«Ιδρύματα επιχειρήσεις και σπουδαστές πελάτες»

Ανακοίνωση του ΜΑΣ για τις εξαγγελίες της υπουργού

Το δρόμο της οργάνωσης της πάλης μέσα και έξω από τα τμήματα και τις σχολές δείχνει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, σχολιάζοντας τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας στη σύνοδο των Πρυτάνεων. Το ΜΑΣ τονίζει τα εξής:

«Κανένα δεν εξέπληξαν οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας στην πρόσφατη σύνοδο των πρυτάνεων. Δήλωσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να ενισχυθεί η αυτοτέλεια των ΑΕΙ και ΤΕΙ και να εξεταστεί η χωροταξική και θεματική τους αναδιάρθρωση.

Γνωστό το παραμύθι! Η αυτοτέλεια και η ανταγωνιστικότητα των ιδρυμάτων καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών και των σπουδαστών που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες, εξυπηρετούν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Θέλουν τα ιδρύματα επιχειρήσεις και τους σπουδαστές πελάτες!

Ξεπουλάνε την ερευνητική και εκπαιδευτική λειτουργία στο κεφάλαιο, αλλάζουν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ονόματα, τμήματα, πόλεις σαν τα "πουκάμισα". Θα παίζουν με τα όνειρα και τις τσέπες μας, σύμφωνα με τις ορέξεις του κάθε προστάτη - χορηγού - επιχειρηματία κάνοντας τα ιδρύματα και εμάς πιο ανταγωνιστικούς στην "πιάτσα και το πεζοδρόμιο" της αγοράς.

Εχουν ξεκάθαρο στόχο! Θέλουν να δημιουργήσουν στρατιές ανέργων ή στην καλύτερη περίπτωση φτηνούς ευέλικτους εργαζόμενους που σε όλη τη ζωή τους θα σπουδάζουν επί πληρωμή θα επανακαταρτίζονται για να γίνουν η γενιά χωρίς δικαιώματα χωρίς ασφάλιση, με μισθό - "χαρτζιλίκι" 592 ευρώ.

Κυβέρνηση - ΝΔ - ΕΕ, σύνοδοι πρυτάνεων, σύγκλητοι και τμήματα δε θα μας γονατίσουν. Τώρα με το ΜΑΣ να οργανωθεί η πάλη μέσα και έξω από τα τμήματα και τις σχολές για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία που θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το 15% του κρατικού προϋπολογισμού. Τώρα να κηρυχτούν υπό διωγμό οι επιχειρήσεις από τις σχολές να δυναμώσει η πάλη για Παιδεία και έρευνα στην υπηρεσία του λαού!», καταλήγει το ΜΑΣ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εμβάθυνση αντιδραστικών αλλαγών στην ανώτατη εκπαίδευση

Βαθύτερη σύνδεση πανεπιστημίων - επιχειρήσεων και «εξατομικευμένα» πτυχία εξήγγειλε η υπουργός Παιδείας από τη Σύνοδο Πρυτάνεων, το περασμένο Σάββατο

Το πλαίσιο για την επιτάχυνση της προσαρμογής των Πανεπιστημίων στην υπηρεσία των στρατηγικών επιλογών του κεφαλαίου, με όχημα την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου στην 64η Σύνοδο Πρυτάνεων, που έγινε την Παρασκευή και το Σάββατο στο Λιτόχωρο Πιερίας. Προσδιόρισε ότι οι αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση αφορούν το μοντέλο διοίκησης του πανεπιστημίου με στόχο την αυτοτέλεια και την κοινωνική λογοδοσία του, το νέο πλαίσιο σπουδών (εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο), τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων, τη λειτουργική τους ενοποίηση, μέσα από χωροταξική και θεματική αναδιάρθρωση, από την οποία θα προκύψουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων.

Οπως είπε, οι αλλαγές που θα τεθούν σε διαβούλευση από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, θα προχωρήσουν, ώστε να υποβοηθήσουν και το χρηματοδοτικό πρόβλημα των πανεπιστημίων, για τα οποία δεν προβλέπεται αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.

Οι αλλαγές που παρουσίασε (ο βασικός πυρήνας έχει θεσμοθετηθεί επί προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ) υποτάσσουν την Παιδεία και την έρευνα στην υπηρεσία του κεφαλαίου που θα παρεμβαίνει καθοριστικά στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών. Ενισχύουν την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων. Προωθούν ακόμη πιο αποφασιστικά την εξατομίκευση του πτυχίου που μετατρέπει τους φοιτητές σε «πελάτες» προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών. Μετατρέπουν τη φοιτητική μέριμνα σε προνόμιο που θα παρέχεται κατ' εξαίρεση, ανάλογα με την οικονομική κατάσταση των φοιτητών. Στα πρότυπα της νέας διοικητικής δομής της χώρας που συνδέεται με τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου, προωθείται η δημιουργία μεγάλων ιδρυμάτων, ώστε να διευκολυνθεί η παρέμβαση του κεφαλαίου στην εκπαίδευση μέσα από τη συμμετοχή του στα Περιφερειακά Συμβούλια Διοίκησης.

  • Για το μοντέλο διοίκησης, η υπουργός σημείωσε ότι η διαμόρφωση των στρατηγικών επιλογών και κατευθύνσεων του Πανεπιστημίου θα γίνεται από Συμβούλια Διοίκησης στα οποία θα προβλέπεται επιστημονική και κοινωνική συμμετοχή. Η πλήρης διαχείριση των Οικονομικών των Πανεπιστήμιων, περιλαμβανομένης της μισθοδοσίας, θα περιέλθει στα ίδια τα Πανεπιστήμια και η χρηματοδότηση από το κράτος θα γίνεται με προγραμματικές συμφωνίες.

Θα υπάρχει κάρτα φοιτητή που θα του διασφαλίζει πρόσβαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Οι «παροχές» προς τους φοιτητές (σίτιση, στέγαση κ.λπ.) θα γίνονται αποκλειστικά από τα ίδια τα πανεπιστήμια (τα οποία ήδη προωθούν την ανταποδοτική λειτουργία τους) και απλά για τους πιο... εξαθλιωμένους οικονομικά θα παρέχεται μια «ελεημοσύνη» μέσω υποτροφιών και... δανείων!

  • Για την οργάνωση των σπουδών ανέφερε ότι «ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον διεπιστημονικό χαρακτήρα των προγραμμάτων σπουδών τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο» και κυρίως ότι «η εισαγωγή των φοιτητών θα γίνεται σε Σχολές. Η κατανομή τους στα επιμέρους προγράμματα σπουδών θα γίνεται μετά από το τέλος του πρώτου ακαδημαϊκού έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις των φοιτητών, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή προγράμματος σπουδών σε επόμενα έτη. Θα υιοθετηθεί και εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος ECTS με βάση τις διδακτικές μονάδες».

Ανήγγειλε, ακόμη, αλλαγή του συστήματος εξεταστικών περιόδων, υιοθέτηση του ψηφιακού συγγράμματος που θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο διαδίκτυο, σύστημα πιστοποίησης όλων των προγραμμάτων σπουδών χωρίς εμπλοκή του υπουργείου Παιδείας, οργάνωση Κέντρων Αριστείας, αναδιάρθρωση του θεσμού της πρακτικής άσκησης και των ευκαιριών απόκτησης εμπειρίας των φοιτητών.

  • Για την έρευνα, ανακοίνωσε ότι θα υπάρχει συντονισμός ερευνητικών δραστηριοτήτων μεταξύ πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων ανά περιοχή, η χρηματοδότηση της έρευνας θα γίνεται με βάση τις εθνικές στρατηγικές (π.χ. πράσινη ανάπτυξη) και με αποκλειστικό στοιχείο την αριστεία, ενώ η αξιολόγηση των ερευνητικών προτάσεων θα γίνεται αποκλειστικά από ξένους κριτές.

Μίλησε, επίσης, για «υποστήριξη της καινοτόμου επιχειρηματικότητας με χρηματοδότηση επιχειρήσεων που βασίζονται σε πατέντες και καινοτόμα προγράμματα πανεπιστημιακών εργαστηρίων», προτρέποντας στη δημιουργία μικρών επιχειρήσεων, μέσα στο πανεπιστήμιο.

  • Για τη διεθνοποίηση, ανακοίνωσε ενίσχυση προγραμμάτων προσέλκυσης ξένων φοιτητών, δυνατότητα ίδρυσης ακαδημαϊκών εδρών ΔΕΠ με χορηγία και ενθάρρυνση της ίδρυσης παραρτημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων σε άλλες χώρες.
  • Η χωροταξική και θεματική αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων, θα γίνει με ακαδημαϊκά, κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια και όπως φαίνεται προωθείται η δημιουργία Συμβουλίου Διοίκησης ανά περιφέρεια, στο όνομα του καλύτερου συντονισμού των δραστηριοτήτων όλων των ιδρυμάτων κάθε περιφέρειας (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα).
Σιγόνταραν οι πρυτάνεις

Σε ανάλογο κλίμα ήταν και οι αποφάσεις της Συνόδου των πρυτάνεων, η πλειοψηφία των οποίων είναι απερχόμενοι, αφού από το Σεπτέμβρη παραδίδουν στις νεοεκλεγείσες διοικήσεις. Η σύνοδος εξέδωσε ψηφίσματα υπέρ του ηλεκτρονικού βιβλίου, υπέρ της άμεσης εφαρμογής της «αξιολόγησης», υπέρ των κυβερνητικών προτάσεων για το νέο «χωροταξικό σχεδιασμό», ψήφισμα για την έρευνα και ψήφισμα - πρόταση για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας (που έχει ήδη θεσμοθετήσει η κυβέρνηση ως ένα επιπλέον «φίλτρο» με το νόμο για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, αλλά δεν έχει διευκρινίσει το τι θα είναι αυτό και πώς θα παρέχεται).

Αγωνιστική υποδοχή από εκπαιδευτικούς

Την αντίθεσή τους στην πολιτική που παραδίδει την εκπαίδευση και την έρευνα στις υπηρεσίες του κεφαλαίου, καταργεί το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν Παιδεία, στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, διαδήλωσαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το ξενοδοχείο όπου διεξαγόταν η Σύνοδος των Πρυτάνεων.

Στην πρώτη γραμμή, οι εκπαιδευτικοί που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, διακήρυξαν με το πανό και τα συνθήματα: «Απειθαρχία στις επιταγές της ΕΕ του κεφαλαίου, αγώνας για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών», «αυτή η πολιτική η αντιλαϊκή με μέτωπο κι αγώνα θα ανατραπεί».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ