Κυνήγι θησαυρού για μαθητές Γυμνασίου διοργανώνει η ΚΝΕ, την Κυριακή στο πάρκο «Αντ. Τρίτσης»
Ενα πρωτότυπο μάθημα ιστορίας, ένα ξεχωριστό «κυνήγι χαμένου θησαυρού» διοργανώνει την Κυριακή η Οργάνωση Αττικής της ΚΝΕ για μαθητές Γυμνασίου την Κυριακή 7 Οκτώβρη, στις 10.30 π.μ. στο πάρκο «Τρίτση» στο Ιλιον. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της παρέμβασης της ΚΝΕ μπροστά στην 28η Οκτώβρη για να γνωρίσουν οι νέες γενιές την πραγματική Ιστορία.
Μέσα από αποστολές, γρίφους και κώδικες, οι μαθητές θα αναζητήσουν «το μυστικό του κάστρου του Υμηττού». Το όνομα αυτό δόθηκε στο μικρό ισόγειο σπίτι στην οδό Αγραίων 47, στον Υμηττό, στο οποίο στις 29 Απρίλη του 1944, ξετυλίχτηκε μία από τις πιο ηρωικές στιγμές του αγώνα ενάντια στους κατακτητές. Το σπίτι χρησιμοποιούσε ο ΕΛΑΣ για αποθήκη οπλισμού και όλο το προηγούμενο βράδυ τρεις νέοι ΕΠΟΝίτες ο Δημήτρης Αυγέρης, ο Κώστας Φωλτόπουλος και ο Θάνος Κιοκμενίδης το φρουρούσαν. Περίπου διακόσιοι Γερμανοί έκαναν έφοδο στη συνοικία του Υμηττού, συνοδευόμενοι από τους προδότες συνεργάτες τους, με σκοπό να μπλοκάρουν το σπίτι. Εφτά ολόκληρες ώρες οι ΕΠΟΝίτες κατάφεραν να πολεμήσουν τους κατακτητές οι οποίοι μέτρησαν απώλειες. Μετά από σφοδρή επίθεση με όλμους και μυδράλια, οι Γερμανοί έκαναν το σπίτι κυριολεκτικά κόσκινο και κάνοντας έφοδο διαπίστωσαν ταπεινωμένοι ότι πολεμούσαν με τρία παιδιά, τα οποία έγιναν θρύλος και το ταπεινό σπίτι έμεινε γνωστό ως «Κάστρο του Υμηττού». Το βράδυ της ίδιας μέρας κάποιος αγωνιστής ΕΠΟΝίτης έγραψε στον τοίχο του σπιτιού: «Διαβάτη που περνάς από το σπίτι των τριών ηρώων του Υμηττού, γονάτισε, σφίξε τη γροθιά σου, και ορκίσου εκδίκηση».
Με κινητοποιήσεις διεκδικούν το δικαίωμα σε δωρεάν ασφαλείς μεταφορές γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί
Η συγκέντρωση ξεκίνησε στις 11 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος και από εκεί μία πολύχρωμη πορεία κατευθύνθηκε στη Βουλή. Μπροστά στο μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη, οι μαθητές ξεδίπλωσαν όσα διδάσκονται στα σχολεία τους, χόρεψαν, έκαναν γκράφιτι και παντομίμα, ζωγράφισαν, τραγούδησαν και έπαιξαν μουσική, εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για τη σημερινή κατάσταση.
Για τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, επειδή ακριβώς εξυπηρετούν ευρύτερες περιοχές, η δωρεάν μεταφορά ανήκει στις προδιαγραφές για τη λειτουργία τους. Η φετινή κατάσταση έχει αναγκάσει τους γονείς να μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους, με κόστος σε χρήμα και χρόνο. Αλλα παιδιά ξυπνούν από τις 6 το πρωί για να πάρουν συγκοινωνία και να φτάσουν τελικά στο σχολείο έχοντας και πάλι χάσει την πρώτη ώρα, όπως χαρακτηριστικά έλεγε μία μαθήτρια του μουσικού σχολείου Αλίμου που βλέπει το σχολείο της να αποψιλώνεται από μαθητές. Γιατί πολλά παιδιά μετεγγράφονται στα γενικά σχολεία της γειτονιάς τους, (κυρίως μαθητές γυμνασίου που είναι δυσκολότερο να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς κουβαλώντας και μουσικά όργανα) και η οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών δεν επιτρέπει σε πολλούς από αυτούς να πληρώσουν ωδεία, βάζοντας έτσι τελεία νωρίς στην καλλιτεχνική εκπαίδευση αυτών των παιδιών, που χτες εντυπωσίασαν με τις δυνατότητές τους.
Εκπρόσωποι των γονιών καταγγέλλουν την αντιμετώπιση που είχαν στα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών όταν ζήτησαν να επιδώσουν στους αρμόδιους το υπόμνημα με τα αιτήματά τους καθώς οι υπάλληλοι τους παρέπεμψαν στο... πρωτόκολλο.
Τη σκυτάλη των κινητοποιήσεων την παίρνουν το Σάββατο 6 Οκτώβρη τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία της Β. Ελλάδας με κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη, στις 12 το μεσημέρι, έξω από το κρατικό ωδείο.
Επίσης χθες, μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο της Σαλαμίνας πραγματοποίησαν εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ Πειραιά, της Ενωσης Δασκάλων Σαλαμίνας και της Ενωσης Γονέων του νησιού, με κύριο αίτημα τη δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών. Σε συνάντηση που είχαν με το δήμαρχο της πόλης απέσπασαν τη δέσμευση πως θα αποσταλεί έγγραφο στους διευθυντές όλων των σχολείων ώστε να υπογράψουν τις κάρτες όλων των μαθητών. Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων πραγματοποίησε παρέμβαση και στις κοινοπραξίες των καραβιών που εκτελούν τα δρομολόγια Πειραιά - Σαλαμίνα απαιτώντας τη δωρεάν μετακίνηση και των εκπαιδευτικών.
Σε κλείσιμο όλων των σχολείων της Ανατολικής Αττικής και σε κατά τόπους κινητοποιήσεις μαζί με εκπαιδευτικούς και μαθητές καλεί η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Αττικής την Τρίτη 9 Οκτώβρη απαιτώντας λύση για τη μεταφορά των μαθητών.
Κάλεσμα της Γραμματείας του ΣΑΣΑ
Σε αγώνα ενάντια στα μέτρα που απλώνουν τη φτώχεια στα σχολεία και τα σπίτια καλεί η Γραμματεία του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας. Το ΣΑΣΑ παίρνει τη σκυτάλη από την τελευταία απεργία και καλεί τους μαθητές σε συνέχεια με συγκεκριμένα βήματα:
Είναι ώρα κάθε μαθητής να βγει μπροστά, να παλέψει οργανωμένα για μια ζωή με αξιοπρέπεια, για όσα δικαιούμαστε και έχουμε ανάγκη!», τονίζει μεταξύ άλλων.
Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΕΟΠΥΥ Πειραιά θα πραγματοποιήσει αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι η ΕΛΜΕ Πειραιά. Απαιτεί δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμούς και χορήγηση πιστοποιητικών υγείας, σε όλα τα παιδιά, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κάλεσμα συμμετοχής στην κινητοποίηση απευθύνει και η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά.
Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς «να ανταποκριθούν στο καθήκον της αλληλεγγύης απέναντι στους μαθητές, παιδιά ανέργων και εργαζομένων, που υποφέρουν από τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής», απευθύνει με ανακοίνωσή του το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης, καλώντας να πάρει αυτή η αλληλεγγύη και τη μορφή δωρεάν μαθημάτων.
«Τα ζητήματα της στήριξης των μαθητών και, κυρίως, η αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής, πρέπει να αναδειχθούν σε αιτήματα - κρίκους της κοινής πάλης γονιών - μαθητών - εκπαιδευτικών - εργαζομένων», σημειώνει η ΕΛΜΕ. Στο πλαίσιο αυτό καλεί, παράλληλα με τη διεκδίκηση μιας άλλης παιδείας, σε άμεση συγκρότηση ομάδων εκπαιδευτικών που θα προσφέρουν στήριξη - ακόμη και εξατομικευμένη, με δωρεάν μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Καλεί νέους και παλιούς εκπαιδευτικούς, άνεργους και συνταξιούχους επίσης, να συστρατευτούν και «η κάθε λαϊκή οικογένεια να γνωρίζει ότι υπάρχει οργανωμένη στήριξη και να μπορεί να ακουμπήσει πάνω μας». Η ΕΛΜΕ αναφέρεται σε μαθήματα που θα καλύπτουν γνωστικά κενά από το σχολείο, ξένες γλώσσες, μαθήματα που απαιτούνται για εισαγωγή σε σχολές. «Τίποτε δεν είναι ανέφικτο εάν η προσπάθεια αγκαλιαστεί από τους συναδέλφους», σημειώνει, μεταξύ άλλων, η ΕΛΜΕ που προτείνει να συγκροτηθούν άμεσα τρία σχολεία αλληλεγγύης σε Αργοστόλι, Ληξούρι, Ιθάκη, με το σύνολο σχεδόν των μαθημάτων και σε απομακρυσμένες περιοχές να γίνουν μαθήματα. Παράλληλα, η ΕΛΜΕ καλεί να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια του Νομού και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο Λύκειο.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί «ο Σύλλογος διδασκόντων να κάνει δική του υπόθεση τα προβλήματα των μαθητών, να οργανώνει παρεμβάσεις από κοινού με μαθητικά συμβούλια και γονείς. Να ενημερώνεται άμεσα το συνδικάτο και να αναπτύσσονται πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις».
Διαχωρίζει δε το νόημα της λαϊκής αλληλεγγύη από τη φιλανθρωπία των ΜΚΟ και άλλων φορέων, σημειώνοντας ότι «ο λαός και η νέα γενιά δεν πρέπει να μάθουν να ζουν σαν επαίτες, αλλά να συνδυάζουν τη διεκδίκηση άμεσων λύσεων με την όξυνση της ταξικής πάλης».
Κάλεσμα του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για αγώνα ενάντια στην «αξιολόγηση» του σχολείου της «αγοράς»
«Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το ερωτηματολόγιο για την "αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών" με το οποίο στην ουσία επιχειρεί να αποσπάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών και των γονιών στην αξιολόγηση - σφαγείο», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και καλεί: «Το ερωτηματολόγιο της αξιολόγησης να μη συμπληρωθεί από κανέναν εκπαιδευτικό και γονιό».
Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «αυτοί που τσακίζουν τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας, φορτώνοντας αποκλειστικά στους εργαζόμενους την καπιταλιστική κρίση, δεν θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται για το καλό και τη μόρφωση των παιδιών μας. Είναι αυτοί που αφήνουν πεινασμένα τα παιδιά, που αφήνουν τα σχολεία χωρίς θέρμανση, που αποκλείουν χιλιάδες παιδιά από τα σχολεία, που δίνουν κυριολεκτικά μισθούς πείνας στους εκπαιδευτικούς. Γι' αυτό το λέμε ξεκάθαρα: Η αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με το πόσο καλύτερο θα γίνει το σχολείο και ο εκπαιδευτικός.
Η αξιολόγηση είναι κατεύθυνση της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, θέση των κομμάτων της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και γενικότερα των κομμάτων του ευρωμονόδρομου. Είναι το εργαλείο για να προωθήσουν όλες τις αντιδραστικές αλλαγές στη δημόσια διοίκηση και στην Παιδεία. Είναι το εργαλείο για να προωθήσουν το σχολείο της αγοράς, και να τσακίσουν όσα δικαιώματα έχουν απομείνει στους εκπαιδευτικούς.
Η αξιολόγηση δεν είναι ουδέτερη, είναι εργαλείο για να γίνει η κοινωνία και το σχολείο πιο ταξικά. Δεν υπάρχει καλή και κακή αξιολόγηση, δε διαφέρει η λεγόμενη εσωτερική από την εξωτερική αξιολόγηση, δεν πρέπει να αυταπατάται κανείς με την καραμέλα της αυτοαξιολόγησης. Οποια μορφή και αν επιλεγεί είναι όψεις του ίδιου νομίσματος, είναι εργαλείο για να σφαγιάσουν δημόσια παιδεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Να μην πέσει κανείς στην παγίδα. Να μη συμπληρωθεί από κανέναν το ερωτηματολόγιο αυτό. Κανείς μόνος του. Συλλογικά και μαζικά, μέσα από τα σωματεία μας παίρνουμε θέση ενάντια στην αξιολόγηση - σφαγείο και δεν συμπληρώνουμε το ερωτηματολόγιο - παγίδα.
Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών καλεί τους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να πάρουν όλα τα μέτρα ώστε να ακυρωθεί στην πράξη η αξιολόγηση και να μη συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο.
Συγκεκριμένα:
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών «Ρ. Ιμβριώτη» (Βύρωνα - Παγκρατίου - Καισαριανής), «Γ. Σεφέρης» Νέας Ιωνίας - Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης, Μενιδίου «Σωκράτης» έχουν ήδη πάρει αποφάσεις, καλώντας να μη συμπληρωθούν τα ερωτηματολόγια.
Τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ καλούν να μη συμπληρωθούν τα ερωτηματολόγια, αλλά οι δυνάμεις που έχουν την πλειοψηφία με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είναι υπέρ μιας ...άλλης αξιολόγησης. Το υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο στους διευθυντές σχολείων και διευθυντές εκπαίδευσης για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας του ερωτηματολογίου.