Στην κοινή τους πρόσκληση για τη σύσκεψη οι διοργανωτές σημειώνουν μεταξύ άλλων:
«Οργανώνουμε τον αγώνα για να ανοίξουν κανονικά όλα τα ειδικά σχολεία με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό με ασφαλή και δωρεάν δημόσια μέσα μεταφοράς. Λέμε "όχι" στο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που οδηγεί στο κλείσιμο τα ειδικά σχολεία, που φορτώνει την ευθύνη και το κόστος της εκπαίδευσης και της αποκατάστασης του ανάπηρου παιδιού στην ίδια την οικογένεια». Παράλληλα, απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή, καλώντας τους να υπερασπίσουν τα συλλογικά, ταξικά τους δικαιώματα, παλεύοντας για το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή των παιδιών με αναπηρία, το δικαίωμα στη μόρφωση του λαού, γυρίζοντας την πλάτη στα παιχνίδια αντιπαράθεσης της μιας κατηγορίας με την άλλη, του διαίρει και βασίλευε που προωθεί η κυβέρνηση. Ενώ απευθύνονται και στους γονείς και κηδεμόνες ΑΜΕΑ, τονίζοντας ότι «υπεύθυνοι για την κατάσταση της Ειδικής Αγωγής δεν είναι οι εργαζόμενοι ούτε κάποιοι ανίκανοι υπουργοί ή η λεγόμενη "κοινωνική καθυστέρηση"».
Στο πλαίσιο της οργάνωσης του αγώνα για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση, απαιτούν:
Το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί μάλιστα να εμφανίσει την απλούστευση των αιτήσεων για επιδόματα σαν... πολιτική καταπολέμησης της εγκατάλειψης του σχολείου. «Μέσα από την υπέρβαση της γραφειοκρατίας που μας πρότεινε το Υπουργείο Εργασίας και εμείς τη δεχθήκαμε, υπολογίζουμε ότι έτσι θα έχουμε μικρότερη σχολική διαρροή», δήλωσε, μετά τη συνάντηση, ο υπουργός Παιδείας, σημειώνοντας ότι δεν είναι η μόνη πολιτική εναντίον της σχολικής διαρροής «αλλά οπωσδήποτε τα χρήματα είναι βασική προϋπόθεση για να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο».
Την ίδια στιγμή, βέβαια, που αποδίδει στη «γραφειοκρατία» ευθύνες για τη σχολική διαρροή, το υπουργείο Παιδείας διαγράφει μαζικά από τα πανεπιστήμια φοιτητές που, λόγω οικονομικών προβλημάτων, δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους, υλοποιεί μια πολιτική που διώχνει από το Λύκειο παιδιά φτωχών λαϊκών οικογενειών.
Η πρόεδρος του Οργανισμού, Αναστασία Παπαντωνοπούλου, κάλεσε τους δημότες να δείξουν την ευαισθησία και την αλληλεγγύη τους, προσφέροντας σχολικές τσάντες, κασετίνες, τετράδια, στυλό, μολύβια, γόμες, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, γεωμετρικά όργανα, κ.ά., στα γραφεία της Τράπεζας Τροφίμων (Κοραή 5, 261.0337.152).
Τα σχολικά είδη θα διατεθούν στους μαθητές των 1.300 οικογενειών με σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα (ανεργία, μονογονεϊκές, ηλικιωμένοι, μοναχικά άτομα, ΑμεΑ, κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες), που είναι δικαιούχοι της Τράπεζας Τροφίμων.
Το 2011, το υπουργείο Παιδείας είχε αποφασίσει να κλείσουν οι λυκειακές τάξεις στη Λάρυμνα, όμως κάτω από τις αντιδράσεις, κινητοποιήσεις γονιών, μαθητών η εφαρμογή αυτής της απόφασης ανεστάλη για μια τριετία. Την αντίθεσή της στη συγκεκριμένη εξέλιξη εξέφρασε και τότε και τώρα η «Λαϊκή Συσπείρωση», απαιτώντας μαζί με τους μαθητές και γονείς τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Τη συμπαράστασή της στον αγώνα των μαθητών εκφράζει η Τομεακή Επιτροπή Φθιώτιδας του ΚΚΕ, δηλώνοντας ότι θα διαθέσει όλες τις δυνάμεις για να μη συγχωνευτούν τα σχολεία, εξέλιξη που θα έχει αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία και των δύο σχολείων. Καταγγέλλει, παράλληλα, «την κυβέρνηση, τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και τις δυνάμεις καταστολής που, από την πρώτη στιγμή, με εκβιασμούς κατά των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, προσπαθούν να σταματήσουν τον αγώνα τους» και καλεί το λαό της Λάρυμνας και του Δήμου Λοκρών να συμπαρασταθούν στους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Την ίδια στιγμή, την κατάργηση του νηπιαγωγείου Αγίων στην Αίγινα, το οποίο φιλοξενεί 12 παιδιά, καταγγέλλει η Κομματική Οργάνωση Αίγινας του ΚΚΕ. Και καλεί γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές, σε κοινό μαζικό αγώνα ενάντια στην πολιτική που υπαγορεύει και τις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων.
«Τα βάρβαρα μέτρα που πάρθηκαν είναι όλα εδώ, σχεδιάζονται κι άλλα», σημειώνει, θυμίζοντας τις περικοπές στους μισθούς, τη φοροεπιδρομή, τις διαθεσιμότητες και απολύσεις, τους μηδενικούς ουσιαστικά διορισμούς, τη γενίκευση των εργασιακών σχέσεων. Παράλληλα, προωθείται ο αντιδραστικός, κρατικός έλεγχος, η λεγόμενη αξιολόγηση και η εφαρμογή μέτρων με τα οποία «κυβέρνηση - ΕΕ - επιχειρηματικοί όμιλοι, χτίζουν ένα σχολείο, "νέο" το λένε, που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών».
Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών καλεί και τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση να υψώσουν ανάστημα, με ενωμένο, ταξικό - ανυποχώρητο αγώνα, απαιτώντας εδώ και τώρα να δοθούν λύσεις στα λαϊκά προβλήματα. Καλεί σε πάλη για:
Με σύνθημα «Μετεξεταστέοι θα μείνουνε αυτοί... Εμείς θα περάσουμε με αγώνα», η Οργάνωση Βορείου Τομέα Αττικής της ΚΝΕ συνεχίζει τις δράσεις της ενάντια στην Τράπεζα Θεμάτων για το Λύκειο και διοργανώνει μαθητική συναυλία, την Παρασκευή, 5 Σεπτέμβρη, στις 8.30 μ.μ., στο Σκεπαστό της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση, με το συγκρότημα «Orbital Device» από το 1ο και 3ο ΓΕΛ Ν. Φιλαδέλφειας.