Παρασκευή 30 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
7ο ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Απαιτούν να μην πληρώνουν για βιβλία

Δυναμική κινητοποίηση έκαναν χτες οι μαθητές στους δρόμους της πόλης

Σε κινητοποίηση στη Λάρισα προχώρησαν χτες οι μαθητές του 7ου Λυκείου της πόλης, που διαμαρτύρονται γιατί αναγκάζονται να πληρώνουν τα βιβλία ξένων γλωσσών και δεν υπάρχουν καθηγητές σε όλα τα μαθήματα. Οι μαθητές του 7ου Λυκείου, πορεύτηκαν από το σχολείο τους στους δρόμους της πόλης με απόφαση του 15μελούς και αφού μάζεψαν 200 υπογραφές από το σχολείο. Οι μαθητές πέρασαν από το 1ο, 4ο, και 5ο Λύκειο ζητώντας τη συμπαράσταση των άλλων μαθητών πολλοί από τους οποίους συμμετείχαν στην πορεία.

Την κινητοποίηση χαιρετίζει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Λάρισας, που σημειώνει: «Η δημόσια και δωρεάν παιδεία είναι μόνο στα λόγια κάθε κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια. Στην πράξη πληρώνουμε είτε βιβλία, είτε αναλώσιμα (σχέδιο, μαθηματικά), και πολλά σχολεία έχουν προβλήματα μη κάλυψης των θέσεων από καθηγητές. Σε άλλα σχολεία υπάρχει σοβαρό κτιριακό πρόβλημα. Ο συντονισμένος αγώνας μας, μέσω των 5μελών και των 15μελών, μέσω του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Λάρισας, μπορεί να δώσει λύσεις, να έχει κατακτήσεις», σημειώνει το ΣΑΣΛ.

Την Κυριακή 1 Νοέμβρη, το Συντονιστικό καλεί μαθητές και ειδικά εκλεγμένους αντιπροσώπους 5μελών και 15μελών από όλα τα σχολεία του νομού, στις 19.30 στο Εργατικό Κέντρο Λάρισας για τη δεύτερη συνεδρίασή του.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΟΥΤΣΑΣ
Συνεχίζουν και κλιμακώνουν τους αγώνες

«Θέλουμε σχολεία, όχι άλλα κοντέινερ. Δώστε λεφτά για την Παιδεία». Την απαίτηση αυτή διατράνωσαν χτες, για μία ακόμα φορά, οι μαθητές των δύο Γυμνασίων και του Λυκείου Λούτσας στη νέα κινητοποίηση που έκαναν, με πορεία και συγκέντρωση έξω από το δημαρχείο της πόλης. Ηταν μία ακόμα αγωνιστική απάντηση ενάντια στην αδιαφορία και κοροϊδία όλων των αρμοδίων απέναντι στην ανάγκη τους για σύγχρονα δημόσια σχολικά κτίρια και απαίτηση να σταματήσουν να δίνονται «λύσεις» στο οξυμένο πρόβλημα της έλλειψης σχολικών κτιρίων με ...κοντέινερ και παράγκες! Συμπαραστάτες είχαν τους καθηγητές τους, που συμμετείχαν στην κινητοποίηση με τρίωρη στάση εργασίας, αλλά και τους γονείς τους. Οι μαθητές σε μια μαζική και μαχητική πορεία κατέληξαν στο δημαρχείο, ζήτησαν να συναντηθούν με τον δήμαρχο, ο οποίος όμως απουσίαζε.

Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς όμως διαμήνυσαν ότι όσο δε δίνεται ουσιαστική λύση στα προβλήματα τόσο θα οξύνουν και θα κλιμακώνουν τον αγώνα τους. Ετσι ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού για τις 17 Νοέμβρη όπου προετοιμάζουν ήδη μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο στην οποία θα απευθύνουν κάλεσμα σε όλους τους εργατικούς και μαζικούς φορείς της περιοχής (σωματεία, συλλόγους κ.ά.) να τους συμπαρασταθούν στον αγώνα ενεργά. Ταυτόχρονα, έχουν ξεκαθαρίσει ότι η αμέσως επόμενη αγωνιστική κίνησή τους θα είναι στο υπουργείο Παιδείας.

ΜΑΘΗΤΕΣ
Πολύμορφες πρωτοβουλίες μέσα κι έξω από τα σχολεία

Κάλεσμα 15μελών Συμβουλίων για συνεδρίαση του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας

«Είμαστε πιο "διαβασμένοι" για να τους αντιμετωπίσουμε... Κάθε χρόνο οι ίδιες εξαγγελίες. Και τα προβλήματα μεγαλώνουν. Συμφωνούμε ότι δεν θα αφήσουμε ούτε ένα λεπτό χαμένο! Θα αγωνιζόμαστε καθημερινά μέσα από το σχολείο μας. Φορτώνουν με βάρη τις οικογένειές μας, γεμίζουν με εμπόδια τη ζωή μας. Η μόρφωσή μας κοστίζει πανάκριβα, ο ελεύθερος χρόνος είναι ανύπαρκτος». Ηδη αρκετά 15μελή σχολείων - ανάμεσά τους τα 3ο Λύκειο Πετρούπολης, 61ο Λύκειο Αθηνών, 4ο και 6ο Λυκείο Καλλιθέας - καλούν τους μαθητές να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας που θα γίνει την Κυριακή 1 Νοέμβρη, στις 5 το απόγευμα, στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών (οδός Κάνιγγος 27), να συντονίσουν από κοινού τη δράση τους.

Τα 15μελή ξεκαθαρίζουν ότι «η πολιτική της "νέας" κυβέρνησης είναι ίδια με αυτή της προηγούμενης. Μας τα 'παν κι άλλοι...! Τους ξέρουμε, είναι αυτοί που εναλλάξ με την προηγούμενη κυβέρνηση φτιάξανε το σημερινό σχολείο - εξεταστήριο, που δε μορφώνει αλλά εξοντώνει. Είναι αυτοί που στήσανε τα μαθητοδικεία για να μας τρομοκρατήσουν».

«Καταγγέλλουμε κάθε ποινικοποίηση και καταστολή συνδικαλιστικής δράσης και αγωνιστικής κινητοποίησης. Θα μας βρουν μπροστά τους σε κάθε απόπειρα ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων (πράξη νομοθετικού περιεχομένου επί ΠΑΣΟΚ το 1999). Η καταστολή των αγώνων μας δε θα περάσει», τονίζουν τα 15μελή.

Ηδη οι μαθητές προσανατολίζονται στην οργάνωση του αγώνα τους μέσα από τα μαθητικά συμβούλια, με γενικές συνελεύσεις, με πολύμορφες πρωτοβουλίες αγώνα μέσα κι έξω από το σχολείο. Και απαιτούν:

  • Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών μας για τη μόρφωσή μας, αρκετά έχουμε πληρώσει.
  • Ούτε ένας μαθητής έξω από το σχολείο μέχρι τα 18.
  • Ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους με 15% του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία. Για να μη χρειαζόμαστε φροντιστήρια. Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές μετά το λύκειο. Ελεύθερος δημιουργικός χρόνος για όλους!
  • Κάλυψη των κενών θέσεων καθηγητών, με εκπαιδευτικούς μόνιμους, με πλήρη δικαιώματα.
  • Δωρεάν εκδρομές για τους μαθητές με κρατική επιχορήγηση.
  • Αποσύνδεση του σχολείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Καμιά συζήτηση για περισσότερες εξετάσεις και μετά το λύκειο. Να παρθεί πίσω η εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με εκείνα των δημόσιων ΑΕΙ - ΤΕΙ. Εξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία.
  • Αμεση κάλυψη των ελλείψεων υλικοτεχνικής υποδομής, δωρεάν βιβλία σε όλα τα σχολεία.
  • Δημοκρατία στα σχολεία. Κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου.
ΛΑΡΙΣΑ
Αγωνιστικά τίμησαν οι μαθητές την επέτειο

Πρόβαλαν μαρτυρίες αντιστασιακών στα σχολεία τους και διοργάνωσαν μαζικότατη εκδήλωση την περασμένη Τρίτη

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση
Στιγμιότυπο από την εκδήλωση
«Βαδίζουμε στα χνάρια της Εθνικής Αντίστασης, αγωνιστικά για μόρφωση - δουλειά - ζωή». Το πανό που δέσποζε στην πλατεία Ταχυδρομείου στη Λάρισα έδινε το μήνυμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων της πόλης που διοργάνωσε την Τρίτη γιορτασμό της επετείου της 28ης Οκτώβρη.

Η εκδήλωση - κορύφωση μιας σειράς δραστηριοτήτων που έγιναν στα σχολεία μετά από κάλεσμα του Συντονιστικού - περιλάμβανε συναυλία με ερασιτεχνικά σχήματα της πόλης. Στην ομιλία εκ μέρους του Συντονιστικού, ο Β. Νάνης μέλος του 15/μελούς του 3ου ΓΕΛ Λάρισας και μέλος της επιτροπής του ΣΑΣΛ τόνισε ανάμεσα σε άλλα: «Παίρνοντας θάρρος και δύναμη από τους αγώνες του λαού μας, που σε πολύ χειρότερες συνθήκες πάλεψε και κέρδισε, μπαίνουμε σε κάθε τάξη από αύριο και παλεύουμε μαθητή τον μαθητή, 5μελές το 5μελές, 15μελές το 15μελές ώστε να προχωρήσουν τα αιτήματά μας. Συντονιζόμαστε, διδασκόμαστε και από αύριο ξεκινάμε πιο δυνατοί απέναντι σε όλους αυτούς που ενώ εξαγγέλλουν λύσεις, γνωρίζουμε από εμπειρία ότι μόνο χειρότερα μέτρα παίρνουν.(...) Συμμαθήτριες και συμμαθητές, στον αγώνα, λοιπόν και ενιαία, με τους γονείς, με τους καθηγητές μας, με όλο τον λαό κάνουμε το βήμα να απαιτήσουμε, να παλέψουμε και να κερδίσουμε. Συνεχίζουμε να φωνάζουμε το σύνθημα των νέων της δεκαετίας του '40: ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ!».


Το Συντονιστικό ευχαριστεί τα σωματεία Κλωστοϋφαντουργών, Δημοτικών Υπαλλήλων, Οικοδόμων, Λογιστών, το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, τα μέλη της Επιτροπής Γονέων Λάρισας, το παράρτημα Λάρισας της ΟΓΕ για τη στήριξή τους. Ευχαριστεί επίσης θερμά το παράρτημα Λάρισας της ΠΕΑΕΑ που αντιπροσωπεία της βρέθηκε στο χώρο της εκδήλωσης. Οι μαθητές του Συντονιστικού δηλώνουν συγκινημένοι από τη βοήθεια και τις συμβουλές τους τις προηγούμενες μέρες. Μάλιστα, σημειώνουν ότι μαγνητοσκόπησαν τις μαρτυρίες τους και τις πρόβαλαν στα σχολεία τους.

Στην εκδήλωση διαβάστηκε χρονικό για τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του λαού μας, «όπως δεν μας τον μαθαίνουν τα σχολικά βιβλία», ενώ αντιπροσωπεία μαθητών με επικεφαλής δύο μέλη της επιτροπής του ΣΑΣΛ κατέθεσαν λουλούδια στο μνημείο του Ρήγα Φεραίου στη πλατεία Νομαρχίας.

  • Με τον ...Λεωνίδα των Θερμοπυλών και τον ...Αθανάσιο Διάκο της Αλαμάνας παρομοίασε τον δικτάτορα Μεταξά, «δάσκαλος» από τα Φάρσαλα, μιλώντας για την επέτειο του «ΟΧΙ», στην διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία δημαρχείου. Ο εν λόγω «εκπαιδευτικός», δεν βρήκε, φυσικά, να πει ούτε μια κουβέντα για την Εθνική Αντίσταση κατά των ξένων κατακτητών. Τα παραπάνω προκάλεσαν την εύλογη αντίδραση του παραρτήματος Φαρσάλων της ΠΕΑΕΑ, που θέτει το ερώτημα αν η ομιλία του συγκεκριμένου «δασκάλου» εκφράζει τις ιδέες και τις αντιλήψεις της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας...
ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Νέα σύσκεψη για την ειδική αγωγή πραγματοποιούν σήμερα στις 7 μ.μ. (Χαλκοκονδύλη 37, 2ος όροφος), ομάδα συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ από το Σύλλογο Εργαζομένων στις Μονάδες Ειδικής Αγωγής, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων και το ΠΑΜΕ Υγείας και Πρόνοιας. Η σύσκεψη είναι συνέχεια των αγωνιστικών πρωτοβουλιών για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Κέντρα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι εργαζόμενοι και εκπαιδευόμενοι σε αυτά, αλλά και οι γονείς των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ).

*** Την εγκύκλιο που προβλέπει τη σύμπτυξη τμημάτων και τη δημιουργία υπερμεγεθών τμημάτων (25 μέχρι και 30 μαθητές) για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Δ' ΕΛΜΕ Αν. Αττικής. Να σημειωθεί ότι ενώ ξεκίνησαν τμήματα, μοιράστηκαν μαθήματα σε εκπαιδευτικούς, ένα μήνα μετά απαιτούνται συμπτύξεις, καθηγητές πλεονάζουν, πολλοί από αυτούς διδάσκουν μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Ως συνέπεια των παραπάνω, η Δ' ΕΛΜΕ Αν. Αττικής καταγγέλλει και το γεγονός ότι από τη μια υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σχεδόν αποκλειστικά μαθήματα δεύτερης ανάθεσης, και από την άλλη εκπαιδευτικοί που καταδικάζονται σε αργομισθία, αντί να αξιοποιηθούν εκεί που πρέπει για την ωφέλεια των μαθητών.

Να συγκροτήσουμε διακριτό μέτωπο αγώνα

Κάλεσμα σε πανελλαδική συνάντηση στις 6 Νοέμβρη, από 87 σπουδαστές ΤΕΙ, εκλεγμένους αντιπροσώπους για το Πανσπουδαστικό Συνέδριο της ΕΣΕΕ

Μετά τους 180 εκλεγμένους αντιπροσώπους στο Πανσπουδαστικό Συνέδριο της ΕΦΕΕ που εξέδωσαν κάλεσμα σε πανελλαδική συνάντηση στις 6 Νοέμβρη, ανάλογο κείμενο εξέδωσαν και 87 σπουδαστές των ΤΕΙ εκλεγμένοι από τις σπουδαστικές εκλογές για το Πανπουδαστικό Συνέδριο της ΕΣΕΕ που επίσης δεν έγινε. Να σημειώσουμε ότι αντίστοιχο κάλεσμα για τις 6 Νοέμβρη, απευθύνουν η μια μετά την άλλη και οι Επιτροπές Αγώνα πολλών σχολών.

Οι αντιπρόσωποι των ΤΕΙ σημειώνουν στο κείμενό τους:

«Το γεγονός ότι για μια ακόμα χρονιά δεν ορίστηκε καν Πανσπουδαστικό Συνέδριο για την ΕΣΕΕ επιβεβαιώνει τον εκφυλισμό και τη διάλυση του σπουδαστικού κινήματος.

Για ακόμη μια φορά οι εκπρόσωποι του δικομματισμού στις σχολές των ΤΕΙ στάθηκαν εμπόδιο μπροστά στην ανάγκη οργάνωσης του σπουδαστικού κινήματος.

Ομως εμείς οι αντιπρόσωποι της ΠΚΣ μαζί με άλλους συναδέλφους μας ριζοσπάστες αγωνιστές δεν συμβιβαζόμαστε μ' αυτή την κατάσταση. Γνωρίζουμε ότι ειδικά στα ΤΕΙ, που η πλειοψηφία των σπουδαστών είναι παιδιά εργατικών λαϊκών οικογενειών, που το 60% δουλεύει παράλληλα με τις σπουδές του, είμαστε πολλοί εκείνοι που θέλουμε να βάλουμε τέλος σ' αυτό το κατάντημα.

Καμιά ανοχή στον εκφυλισμό!

Η ανυπαρξία συγκροτημένου σπουδαστικού κινήματος βολεύει τις δυνάμεις εκείνες που ετοιμάζονται να εξαπολύσουν επίθεση στα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα, στο δικαίωμα της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, να παραδώσουν την Ανώτατη Εκπαίδευση στην κερδοφορία του κεφαλαίου. Ενισχύει το συντεχνιασμό, τη λογική της αναζήτησης ατομικής λύσης.

Αλλαγή κυβέρνησης είχαμε, αλλαγή πολιτικής όχι. Η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χαιρετίστηκε με θέρμη από τους βιομηχάνους, τους τραπεζίτες, τους εφοπλιστές, τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό, όπως πριν λίγα χρόνια είχε χαιρετιστεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για ψεύτικες ελπίδες και αυταπάτες.

Ενισχύεται η ανάγκη ύπαρξης ενός οργανωμένου, μαζικού σπουδαστικού κινήματος που θα δρα στο πλευρό του ταξικού εργατικού κινήματος μαζί με το ΠΑΜΕ, σε κοινή δράση με τα Συντονιστικά Αγώνα Σχολείων, όλο τον αγωνιζόμενο λαό, που θα έρχεται σε σύγκρουση με την κυρίαρχη πολιτική των ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΕΕ.

Αποφασίσαμε να παλέψουμε για την αλλαγή συσχετισμών, τη λειτουργία των σπουδαστικών συλλόγων, τη συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα, να ταράξουμε τα λιμνάζοντα νερά μαζί με τους χιλιάδες συναδέλφους μας που κάτω από την απαξίωση και τον εκφυλισμό απέχουν από τις συλλογικές διαδικασίες.

Οι 40.000 περίπου σπουδαστές που πέρσι στις 13 Μάη πήραν μέρος στις σπουδαστικές εκλογές για συλλόγους και Πανσπουδαστικό Συνέδριο, να καλέσουν σε απολογία όλους αυτούς που σήμερα απουσιάζουν. Να βγάλουν συμπέρασμα: Αυτοί που ευθύνονται για τη διάλυση του σπουδαστικού κινήματος δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να εγγυηθούν την ανασυγκρότησή του, θα βάζουν συνεχώς εμπόδια.

Απευθύνουμε κάλεσμα σε όλους τους αγωνιστές και ριζοσπάστες φοιτητές μαζί να συγκροτήσουμε διακριτό μέτωπο αγώνα.

Ολοι εμείς, οι αντιπρόσωποι των συλλόγων μας για το Πανσπουδαστικό συνέδριο, συμμετέχουμε μαζί με αντιπροσώπους των δεκάδων Επιτροπών Αγώνα από όλη την Ελλάδα, Επιτροπών ετών, εξαμήνων, τμημάτων, μαζί με εκλεγμένα μέλη σε ΔΣ φοιτητικών συλλόγων και συλλόγων εστιών, συνδικαλιστές φοιτητές και σπουδαστές, σε πανελλαδική συνάντηση στις 6 Νοέμβρη.

Ιδιαίτερο κάλεσμα απευθύνουμε στους πρωτοετείς συναδέλφους μας να πρωτοστατήσουν σ' αυτή την υπόθεση, να μην προστεθεί και η δική τους γενιά σ' αυτές που ήδη έχουν αποφοιτήσει χωρίς να δουν όργανα του φοιτητικού κινήματος».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Ζώνες» ταξικής διαφοροποίησης και πιστοποίηση

Την πλήρη διαφοροποίηση της εκπαίδευσης και την πλήρη αποσύνδεση των τίτλων σπουδών από το δικαίωμα στη δουλειά, ανακοίνωσε ουσιαστικά χτες η υπουργός, μετά από συνάντηση που είχε με τη ΓΣΕΕ

Σε απόλυτη συμφωνία για την πλήρη διαφοροποίηση στο χώρο της Παιδείας, με τα δοκιμασμένα και επικίνδυνα «μπαλώματα» των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και την πιστοποίηση κάθε είδους πτυχίου και ...επαγγελματικών δικαιωμάτων, βρέθηκαν χτες η υπουργός Παιδείας και η ηγεσία της ΓΣΕΕ. Η Α. Διαμαντοπούλου, σε δηλώσεις της μετά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο της ΓΣΕΕ, τη χαρακτήρισε «βασικό πυλώνα διαλόγου και συνεργασίας». Η υπουργός ισχυρίστηκε ότι στόχος είναι «να σταματήσουν τα σχολεία πολλών ταχυτήτων στη χώρα και να έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες και ίσες δυνατότητες» και ότι αυτό θα γίνει με τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ).

Οι ΖΕΠ δεν είναι ελληνική ανακάλυψη. Υπάρχει εμπειρία απ' τη Γαλλία, όπου αυτές οι «Ζώνες» οδήγησαν στη μεγαλύτερη ταξική διαφοροποίηση, με τα παιδιά απ' τις λεγόμενες «δύσκολες» περιοχές, τελικά, να οδηγούνται σε μεγαλύτερο αποκλεισμό και στην κατάρτιση. Οι Ζώνες αυτές «δένουν» άψογα με τη λεγόμενη «αποκέντρωση» της εκπαίδευσης που σχεδιάζεται και τη μετάθεση της ευθύνης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Ουσιαστικά, πρόκειται για προώθηση της πλήρους διαφοροποίησης της εκπαίδευσης (του τι μαθαίνουν δηλαδή, τα παιδιά) από περιοχή σε περιοχή, και στη συνέχεια, θα εμφανιστούν ως «σωτήρες» να δημιουργήσουν «ζώνες» για να βοηθήσουν δήθεν τις «μειονεκτούσες» περιοχές, που οι ίδιοι θα έχουν δημιουργήσει διαφοροποιώντας την εκπαίδευση.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σε ανεπίσημο έγγραφο που διένειμε το υπουργείο, εξηγείται ότι οι ΖΕΠ είναι σχέδια αντιμετώπισης της «σχολικής αποτυχίας» ανά γεωγραφική περιοχή. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι περιοχές που χαρακτηρίζονται «δύσκολες», είναι αυτές που κατοικούνται σχεδόν αποκλειστικά από λαϊκά στρώματα και υψηλά ποσοστά μεταναστών. «Δύσκολες περιοχές» εννοούνται επίσης και οι απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές όπου παρουσιάζονται μεταξύ των άλλων προβλήματα μειωμένου αριθμητικά μαθητικού πληθυσμού. Σκοπός είναι τα παιδιά των «δύσκολων» περιοχών να είναι οι αυριανοί καταρτισμένοι, έτοιμοι και «ευέλικτοι» για τις επιχειρήσεις.

Πιστοποίηση ...της αγοράς

Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε, σύμφωνα με την υπουργό, ήταν η «ανάγκη ενός Ενιαίου Συστήματος για τη Διά Βίου Μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση, με στόχο τη σύνδεση με την απασχόληση». Επανέλαβε τα περί «διασφάλισης της ποιότητας σε κάθε επίπεδο της εκπαίδευσης, είτε είναι επαγγελματική εκπαίδευση είτε είναι βασική εκπαίδευση». Ολα αυτά τα είπε η Α. Διαμαντοπούλου για να καταλήξει «στην ανάγκη οργανωμένης πιστοποίησης και στο θέμα των φορέων, αλλά και των επαγγελματικών δικαιωμάτων», προαναγγέλλοντας,«γρήγορες αποφάσεις και σε θεσμικό πλαίσιο και σε συγχώνευση φορέων, αλλά και στη λειτουργία ενός επιτελικού οργάνου, όπου η ΓΣΕΕ πρέπει και θα παίζει ένα σημαντικό ρόλο».

Στην ουσία αυτό το επιτελικό όργανο πιστοποίησης που ετοιμάζεται θα εγκρίνει όλα τα πτυχία (Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, κολέγια και ό,τι άλλο ...κυκλοφορεί) σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτει η ΕΕ, δηλαδή σύμφωνα με το αντίκρισμά τους στην «αγορά εργασίας». Τα περί επαγγελματικών δικαιωμάτων μόνο σαν αστεία μπορούν να ακουστούν, αφού οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έχουν φροντίσει εδώ και καιρό να τα σβήσουν απ' την πραγματικότητα. Στο δελτίο Τύπου για την επίσκεψη, η ΓΣΕΕ πέρα απ' τα πανηγύρια για τη συμφωνία με το υπουργείο ζητάει αυτό που σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση: Την ενσωμάτωση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων στην αντίστοιχη εθνική πολιτική. Μετά απ' όλα αυτά μπορούμε να κατανοήσουμε τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ που στις δηλώσεις του σημείωσε τη «μεγάλη χαρά» του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ