Παρασκευή 5 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Διεκδικούν κονδύλια για τη μεταφορά τους

Χαιρετίζει τον αγώνα η ΝΑΣ

Συνεχίζεται η αγωνιστική κινητοποίηση των μαθητών της Ζακύνθου - τα περισσότερα Γυμνάσια και Λύκεια τελούν υπό κατάληψη - καθώς από την έναρξη της σχολικής χρονιάς το ΚΤΕΛ, αλλά και άλλοι ιδιώτες αρνούνται να μεταφέρουν τους μαθητές στα σχολεία. Αιτία είναι το χρέος της Νομαρχίας προς αυτούς, το οποίο υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια δραχμές. Για το θέμα αυτό συνεδρίασε έκτακτα την Τρίτη το Νομαρχιακό Συμβούλιο του νομού, από το οποίο αποχώρησε, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Ζακύνθου.

Οπως αναφέρει με ανακοίνωσή της η ΝΑΣ Ζακύνθου, «η σικέ συνεδρίαση του έκτακτου Νομαρχιακού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε με την ευθύνη του νομάρχη και της αντιπολίτευσης του κ. Τουρίκη, έρχεται να ανιχνεύσει ενόχους στους υπηρεσιακούς παράγοντες για να κρύψει τον βασικό υπεύθυνο, την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, για τη μεταφορά των μαθητών».

Και συνεχίζει στην ανακοίνωση: «Συγκάλεσαν έκτακτο Νομαρχιακό Συμβούλιο για να ρωτήσουν τους υπηρεσιακούς παράγοντες αν μπορούν να δημοπρατήσουν τη μεταφορά των μαθητών από τους τόκους των αποθεματικών διαφόρων έργων, πράγμα που γνωρίζουν ότι δε γίνεται». «Με συστηματικό και σχεδιασμένο τρόπο - αναφέρει σε άλλο σημείο η ΝΑΣ - προσπαθούν να αποκρύψουν το βασικό πρόβλημα, ότι ενώ απαιτούνται 225 εκατ., αρχικά η κυβέρνηση διέθεσε 137 και στη συνέχεια έδωσε άλλα 30, μη λαμβάνοντας υπόψη ούτε τις ανάγκες, αλλά ούτε το χρέος που είναι 102 εκατ.».

Τέλος, η ΝΑΣ χαιρετίζει τον αγώνα των μαθητών και τους καλεί σε παραπέρα συντονισμό για ενιαίο 12χρονο σχολείο. Καλεί, επίσης, όλους όσοι βρίσκονται στην εκπαιδευτική κοινότητα (καθηγητές, μαθητές δασκάλους) «να απαιτήσουν τώρα άμεση κάλυψη από τον προϋπολογισμό των ανάλογων πιστώσεων για τη μεταφορά των μαθητών».

Καθημερινές στιγμές στη «Διάβαση»

Καθημερινές στιγμές, ταξίδια και φίλοι, αποτυπωμένα σε ασπρόμαυρο φιλμ, θα παρουσιάζονται από σήμερα το βράδυ μέχρι και τις 12 Οκτώβρη, στη νέα έκθεση φωτογραφίας που θα εγκαινιαστεί στο Πολιτιστικό Στέκι του Ανοιχτού Προγράμματος «Διάβαση» (Σταυροπούλου 29, πλ. Αμερικής).

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο υποστήριξης νέων δημιουργών, δίνοντας, παράλληλα, τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να προσεγγίσουν έναν ιδιαίτερα ευαίσθητο κοινωνικό χώρο. Τη δουλιά τους θα παρουσιάσουν, για πρώτη φορά, τέσσερις ερασιτέχνες φωτογράφοι: Αννα Αντωνοπούλου, Ευτυχία Βαρούχα, Βασίλης Μούρτος, Στέλιος Σπαθαράκης.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΩΝ ΚΕΚ
Θολώνει τα νερά... το υπουργείο Παιδείας

Το ζήτημα της αναγνώρισης των πτυχίων που παρέχουν τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού και οι ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης που έσπευσε να ενσωματώσει την οδηγία 89/48 επανέρχονται με αφορμή νέα δήλωση κοινοτικού επιτρόπου που κάνει λόγο για παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Πρόκειται για το ζήτημα της ενσωμάτωσης στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 89/48, με την οποία ισοτιμούνται επαγγελματικά κάθε λογής πτυχία ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και παραρτημάτων τους. Ο κοινοτικός επίτροπος Φρ. Μπόλκεσταϊν αναφερόμενος στους τίτλους σπουδών που αποκτήθηκαν με σπουδές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μέσω συμφωνιών δικαιόχρησης, σημειώνει ότι «τα δικαιώματα που απονέμονται στην Ελλάδα από ένα άλλο κράτος - μέλος και οι συμφωνίες δικαιόχρησης δεν αναφέρονται σε εκπαίδευση που παρέχεται από ή μέσω της Ελλάδας, αλλά εκπαίδευση που παρέχεται από ή μέσω ενός άλλου κράτους - μέλους, αφού το ελληνικό ίδρυμα το οποίο παρέχει την εκπαίδευση είναι απλώς και μόνο ένας μεσίτης χωρίς αυτονομία», σημειώνει με μία καθαρά επιχειρηματική προσέγγιση της εκπαίδευσης που παρέχεται από αυτές τις σχολές. Ο κοινοτικός επίτροπος υποστηρίζει ότι το ΠΔ, με το οποίο έσπευσε η ελληνική κυβέρνηση να ενσωματώσει την οδηγία 89/48 «απέτυχε» να συμμορφωθεί σε ορισμένους τομείς.

Το υπουργείο Παιδείας, χτες το βράδυ, σε ανακοίνωσή του επιχειρεί να απαντήσει, αφήνοντας στην άκρη το σκέλος που αφορά τις δικές του ευθύνες. Συγκεκριμένα, επαναλαμβάνει ότι η αναγνώριση τίτλων σπουδών γίνεται βάσει του Συντάγματος και της απορρέουσας από αυτό νομοθεσίας και δεν αναγνωρίζεται ως ακαδημαϊκός, τίτλος σπουδών που παρέχεται από Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. Αναφερόμενο δε στην προειδοποιητική επιστολή που έχει αποστείλει στην Ελλάδα για παραπομπή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη μη αναγνώριση των διπλωμάτων που παρέχονται από ΚΕΣ που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι απάντησε μέσω του υπουργείου Εξωτερικών ότι «τα θέματα ακαδημαϊκής ισοτίμησης εκπαιδευτικών τίτλων παραμένουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών - μελών», ενώ στην Ελλάδα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αναγνωριστεί τίτλος σπουδών που παρέχεται από Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, αφού πρόκειται για εμπορικές επιχειρήσεις, χωρίς καμία εποπτεία ή έλεγχο νομιμότητας από το κράτος, οι οποίες και δεν έχουν καμία σχέση με τα ιδρύματα ανώτατης ή ανωτέρας εκπαίδευσης της χώρας μας.

Το υπουργείο Παιδείας δηλαδή για μια ακόμα φορά επιχειρεί να θολώσει τα νερά για την οδηγία 89/48, η οποία αφορά τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, τα πτυχία των οποίων αναγνωρίζονται μετά την ενσωμάτωση της οδηγίας.

ΟΛΜΕ
Λείπουν 5.500 καθηγητές

Καταγγελίες της ομοσπονδίας για ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και βιβλία

Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών με πρωτοβουλία του συντονιστικού των ΕΛΜΕ, έξω από το υπουργείο Παιδείας
Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών με πρωτοβουλία του συντονιστικού των ΕΛΜΕ, έξω από το υπουργείο Παιδείας
Με σοβαρές ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικούς ξεκίνησε και πάλι η σχολική χρονιά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας. Την πραγματικότητα αυτή που βιώνουν εδώ και ένα μήνα, από την έναρξη της χρονιάς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, επιβεβαίωσε χτες η ΟΛΜΕ που έκανε λόγο για ελλείψεις 5.500 εκπαιδευτικών. Τα στοιχεία για τις ελλείψεις αυτές παρουσίασε χτες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ΟΛΜΕ, ο πρόεδρος της οποίας, Ν. Τσούλιας, σημείωσε ως βασική αιτία για το πρόβλημα την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον κακό προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας.

Από την Αθήνα μέχρι τον Εβρο υπάρχουν ελλείψεις σε βιβλία κυρίως Φυσικής, Χημείας, Γεωμετρίας, Βιολογίας όλων σχεδόν των τάξεων του Λυκείου, ενώ ακόμα πιο έντονα είναι τα προβλήματα στα ΤΕΕ που παρουσιάζουν ελλείψεις τόσο σε βιβλία όσο και σε εργαστήρια. Ειδικά στα ΤΕΕ λείπουν 240 τίτλοι βιβλίων των κατευθύνσεων, που οι μαθητές θα κληθούν να προμηθευτούν από το εμπόριο, όμως δεν έχουν ενημερωθεί ακόμα για τη διαδικασία μέσω της οποίας θα τα πάρουν.

Στο ένα τρίτο των σχολείων της χώρας, για τα οποία η ΟΛΜΕ διαθέτει στοιχεία, οι ελλείψεις καθηγητών φτάνουν και ξεπερνούν τις 2.500 και υπολογίζεται ότι στο σύνολο των σχολείων οι κενές θέσεις φτάνουν τις 5.500. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένες περιοχές: Αιτωλοακαρνανία 320, Θεσπρωτία 80, Ανατολική Αττική 80, Γ' Αθήνας 140, Ηράκλειο 270, Ρέθυμνο 65, Αρκαδία 110, Ηλεία 130, Αχαΐα 250, Δωδεκάνησα 300, Λήμνος 20, Καβάλα 70, Καστοριά 50, Πέλλα 116, Εβρος 100, Πιερία 50, Ευρυτανία 40. Από το σύνολο των λειτουργικών κενών, περίπου τα 3.000 υπολογίζεται ότι αφορούν τεχνικές ειδικότητες.

Απέναντι σ' όλα αυτά, τα οποία φέρνουν το υπουργείο Παιδείας μπροστά σε τεράστιες ευθύνες, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ επανέλαβαν την ανάγκη αύξησης των παρεχόμενων δαπανών και πολύμορφης στήριξης του εκπαιδευτικού, με γενναία αύξηση του αριθμού των καθηγητών που συμμετέχουν στα προγράμματα επιμόρφωσης και αύξηση των εκπαιδευτικών αδειών, αντί της περικοπής τους που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Επιπλέον, αναφερόμενος στα οικονομικά αιτήματα του κλάδου, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ είπε ότι η αντιμετώπιση «παραμέλησής» του από την πλευρά του υπουργείου «απαξιώνει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου». Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει τη Δευτέρα για να καταλήξει το διεκδικητικό του πλαίσιο και την ίδια μέρα αναμένεται να συζητήσει και για το ζήτημα της αξιολόγησης ενώ ανοιχτό άφηναν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ