Τρίτη 5 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΕΙ
Κλειστά αύριο και μεθαύριο

Κλειστά θα παραμείνουν αύριο και μεθαύριο τα ΤΕΙ της χώρας με απόφαση της Ομοσπονδίας των Εκπαιδευτικών τους (ΟΣΕΠ) και με κύριο αίτημά της την άμεση έκτακτη επιχορήγηση των ιδρυμάτων τουλάχιστον με 50 εκατομμύρια ευρώ κι ακόμα τη λύση του προβλήματος με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΕΙ και των θεσμικών προβλημάτων που έχουν προκύψει για το εκπαιδευτικό προσωπικό μετά το νόμο της ψευτοανωτατοποίησης.

Στο ΤΕΙ Ηρακλείου, η απόφαση της διοίκησης του ΤΕΙ να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις 1.000 περίπου ωρομίσθιων συμβασιούχων καθηγητών, οδήγησε στο να μη γίνεται η πλειοψηφία των μαθημάτων και έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.

Γι' αυτό το λόγο, οι σύλλογοι των σχολών έχουν αποφασίσει για σήμερα, Τρίτη 5 Οκτώβρη, αποκλεισμό του ΤΕΙ και αποχή από τα μαθήματα. Οι σπουδαστές θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας το πρωί στη διοίκηση του ΤΕΙ και συνάντηση με την Πρόεδρο Χαρά Αθανασάκη.

Για την Πέμπτη, 7 Οκτώβρη, ήδη δύο σύλλογοι των σχολών ΣΤΕΦ ΣΔΟ έχουν πάρει απόφαση να πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στη σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, που θα γίνει στα Χανιά, ενώ εκκρεμούν οι αποφάσεις και των υπόλοιπων συλλόγων.

ΛΑΡΙΣΑ
Καθηγητής φυσικής αγωγής... θύμα γραφειοκρατίας

Ενώ είχε όλα τα τυπικά προσόντα αποκλείστηκε από διορισμό στο αθλητικό Γυμνάσιο, από συνυποψήφιό του με λιγότερα προσόντα

Μετά από πολλά χρόνια αναμονής - και υπομονής - έφτασε, επιτέλους, η σειρά του κι ο Κώστας Πατσίκας, καθηγητής Φυσικής Αγωγής, ετοιμαζόταν να πάρει τη θέση του ως αναπληρωτής στο αθλητικό γυμνάσιο Λάρισας. Φέτος, στο σχολείο αυτό διορίζονται τρεις καθηγητές κολύμβησης κι αυτός ήταν δεύτερος κατά σειρά, πληρώντας όλες τις προϋποθέσεις για τον διορισμό, που έχουν τεθεί και ισχύουν εν προκειμένω. «Το είχε δέσει κόμπο», λοιπόν, και περίμενε να τον καλέσουν να πιάσει δουλιά.

Το γεγονός ότι υπήρχε ένσταση άλλου ενδιαφερόμενου για διορισμό, o οποίος ήταν τέταρτος στη σειρά, δεν τον προβλημάτιζε ιδιαίτερα, καθότι θεωρούσε ότι δεν υπήρχε ουδεμία περίπτωση να γίνει δεκτή, αφού για να γίνει αυτό θα έπρεπε να συντελεστούν πολλές και «καραμπινάτες» παρανομίες. Αλλωστε ο Κ. Πατσίκας εργάζεται από το 1992 ως προπονητής κολύμβησης σε σωματείο της Λάρισας, ενώ ο «ενδιαφερόμενος» δεν έχει και την απαιτούμενη προϋπηρεσία. Ηξερε, βεβαίως, ότι ο «άλλος» ήταν ένα από τα «δικά τους παιδιά» κι αυτό κάπως τον ανησυχούσε, αλλά δεν περίμενε ότι μπορούσαν τα πράγματα να φτάσουν μέχρι εκεί.

Φαίνεται, όμως, ότι δεν υπολόγισε σωστά, υποτιμώντας άτομα και καταστάσεις. Διότι, ώ του θαύματος, η ένσταση του Χρήστου Φιλίππου έγινε δεκτή κι από τέταρτος στη σειρά πέρασε τρίτος, ώστε να διοριστεί αυτός στη θέση του Κώστα Πατσίκα, ο οποίος από δεύτερος πέρασε τέταρτος στη σειρά!

Εκπληκτος ο Κ. Πατσίκας έτρεξε στους αρμοδίους να μάθει τι έγινε και ξαφνικά χάνει το διορισμό. Στο Γραφείο Φυσικής Αγωγής της Λάρισας τού είπαν ότι υπήρξε δικό τους «γραφειοκρατικό» λάθος, καθώς τα χαρτιά σχετικά με την προϋπηρεσία του στάλθηκαν από κει προς την αρμόδια κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας σε απλές, μη επικυρωμένες φωτοτυπίες, με αποτέλεσμα - όπως του είπαν - να μην ληφθεί καθόλου υπόψη η προϋπηρεσία του ως προπονητή κολύμβησης!

Ενεός ο καθηγητής απευθύνθηκε στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, συνοδευόμενος από μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, μήπως και βρει το δίκιο του. Αλλά εκεί η απογοήτευση ήταν ακόμα μεγαλύτερη, καθώς ο προϊστάμενος υπεύθυνος για τη Φυσική Αγωγή αν και τον χαρακτήρισε θύμα της γραφειοκρατίας και της μη σωστής λειτουργίας των εμπλεκομένων υπηρεσιών, εντούτοις του πέταξε, κατάμουτρα, ότι τώρα, πλέον, δεν μπορεί να υπάρξει λύση στο πρόβλημά του!!

Επιστολή στην υπουργό

Σε επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας, Μαριέτα Γιαννάκου, ο Κ. Πατσίκας, αφού εξιστορεί τα όσα απαράδεκτα έγιναν, είτε από «λάθος», ή από πολιτικό δόλο, ζητάει να δικαιωθεί. Αναφερόμενος στις ευθύνες των «αρμοδίων», σημειώνει: «Αν είναι δυνατόν αυτοί οι κύριοι να υποτιμούν τη νοημοσύνη μας με τόσο αισχρό τρόπο, θέλοντας να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι με την παράλειψη επικύρωσης δικαιολογητικών από τη μία υπηρεσία στην άλλη του ιδίου υπουργείου, μπορεί να πεταχτεί ένας εκπαιδευτικός στο "καλάθι των αχρήστων", με σκοπό να προωθηθεί ένας άλλος που έχει πολύ λιγότερη προπονητική προϋπηρεσία, αρκούμενοι στο γεγονός ότι είναι "δικό τους παιδί"!

Αυτό, κυρία υπουργέ και κύριοι βουλευτές είναι το ήθος και η ίση μεταχείριση όλων των πολιτών που ο πρωθυπουργός επικαλείται και αυτά είναι τα στελέχη του υπουργείου που στα χέρια τους εμπιστευόμαστε την παιδεία της χώρας μας.

Απαιτούμε, κυρία υπουργέ, την άμεση παρέμβασή σας ώστε να αρθεί η αδικία και οι υπεύθυνοι για αυτήν τη μεθόδευση να τιμωρηθούν».

Η σύλληψη της μαθήτριας σύμπτωμα της αντιμεταναστευτικής πολιτικής

Το περιστατικό που σημειώθηκε με την εισβολή αστυνομικών στο 3ο νυχτερινό ΤΕΕ Ν. Φιλαδέλφειας με τη σύλληψη και κράτηση της αλλοδαπής μαθήτριας, του διευθυντή του σχολείου και καθηγητών, όσο κι αν φαίνεται ακραίο, έρχεται ως φυσική κατάληξη της πολιτικής που εφάρμοζαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη της ΝΔ και συνεχίζει να εφαρμόζει η ΝΔ με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ.

Πρόκειται για απόρροια του κλίματος αστυνομοκρατίας, αυταρχισμού και καταπάτησης των δημοκρατικών ελευθεριών, που καλλιεργείται με πρόσχημα την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και της τρομοκρατίας. Και από την άλλη, της αντιμεταναστευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται χρόνια τώρα με θύμα τους μετανάστες, οι οποίοι αφήνονται θύματα της πιο άγριας εκμετάλλευσης, καταπίεσης και απανθρωπιάς.

Από το 1999 έως τα τέλη Σεπτέμβρη 2003, 42 μετανάστες είχαν χάσει τη ζωή τους στα ναρκοπέδια του Εβρου και 15 ακρωτηριάστηκαν, ενώ το ελληνικό Κοινοβούλιο έχει επικυρώσει τη Σύμβαση της Οτάβα, η οποία απαγορεύει τη χρήση, αποθήκευση και διακίνηση των ναρκών κατά προσωπικού. Αλλοι 26 πνίγηκαν στα νερά του Εβρου, άλλοι πήγαν από «αδέσποτες» σφαίρες των συνοριοφυλάκων και δεκάδες άλλοι βρίσκονται στο βυθό του Αιγαίου με τα σαπιοκάραβα των δουλεμπόρων.

Οσο για τα «κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών», πρόκειται για πραγματικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Στην Ελλάδα, μετά την ψήφιση του νόμου 2910/2001 για τη νομιμοποίηση των μεταναστών, το 80% των μεταναστών έχει αποκλειστεί από τις διαδικασίες νομιμοποίησης εξαιτίας της πληθώρας δικαιολογητικών, των χρονοβόρων και πολύπλοκων απαιτήσεων - ο Χασάν ακόμα περιμένει.

Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ - τα ίδια συνεχίζει και η ΝΔ - άφησαν σκόπιμα τους μετανάστες να είναι «παράνομοι» για να πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης από την εργοδοσία και το μεγάλο κεφάλαιο (φτηνά μεροκάματα χωρίς ασφάλιση και ωράριο εργασίας).

Στην Ελλάδα μένουν τελικά όσοι μετανάστες χρειάζεται το κεφάλαιο, όχι μόνο για να τους εκμεταλλεύεται, αλλά και να περνούν ευκολότερα οι ελαστικές μορφές απασχόλησης και να πέφτουν τα μεροκάματα.

Οι αστυνομικοί που εισέβαλαν στο ΤΕΕ επικαλέστηκαν το νόμο 2910/2001 για να συλλάβουν τη μαθήτρια, γιατί δεν είχε τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού για την παραμονή στην Ελλάδα.

Από την άλλη, η διεύθυνση του ΤΕΕ είχε τηρήσει για την εγγραφή της μαθήτριας όσα προβλέπει η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας. Αυτό σημαίνει ότι το ΠΑΣΟΚ, αναλογιζόμενο το πολιτικό κόστος - προεκλογική περίοδος γαρ - δεν είχε εφαρμόσει στο χώρο της εκπαίδευσης το νόμο 2910/2001.

Θυμίζουμε ότι, με βάση τη νομοθεσία του, το ΠΑΣΟΚ προσπάθησε στο παρελθόν να αποκλείσει από τα δημόσια νοσοκομεία και τις εφημερίες την παροχή ιατρικής περίθαλψης στους μετανάστες, που δεν είχαν άδεια παραμονής, αλλά κάτω από τις αντιδράσεις του λαϊκού κινήματος και των άλλων φορέων αναγκάστηκε να υποχωρήσει.

Το υπουργείο Δημόσιας Τάξης συνεχίζοντας την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και με προμετωπίδα «να εφαρμοστεί ο νόμος», απαιτεί διά των αστυνομικών οργάνων με ωμό και αυταρχικό τρόπο την εφαρμογή του αντιμεταναστευτικού νόμου του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή να μην εγγράφονται τα παιδιά των μεταναστών, που δεν έχουν άδεια παραμονής, στα σχολεία και να απελαύνονται!

Και ο κ. πρωθυπουργός στη γιορτή για τα τριάντα χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ διακήρυττε ως στόχο την ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη, κοινωνική συνοχή και κοινωνική αλληλεγγύη!

Η δε ΕΕ ανακοίνωσε τη δημιουργία πέντε προσωρινών στρατοπέδων προσφύγων (κέντρα υποδοχής τα ονομάζουν) έξω από το «φρούριο» Ευρώπη, στη Β. Αφρική - άλλο ένα δείγμα κοινωνικής ευαισθησίας και πολιτικού πολιτισμού για τους απόκληρους και τους κολασμένους της Γης...

Οσο για την εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών (αγγίζουν το 10% περίπου του μαθητικού δυναμικού σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια και ΤΕΕ), παρά τα όσα προπαγανδίζονται από τις κυβερνήσεις και την ΕΕ (όλοι διαφορετικοί - όλοι ίσοι, σεβασμός στη διαφορετικότητα, όχι στο ρατσισμό και στην ξενοφοβία), παρά τα διαπολιτισμικά σχολεία, τις ημερίδες και τα προγράμματα βιτρίνας, η πολιτική που εφαρμόζεται την τελευταία δεκαετία είναι ακραία ταξική.

Στην ουσία, εγκατέλειψαν τα παιδιά αυτά στη μοίρα τους, ώστε να ενταχθούν όπως όπως στην ελληνική εκπαίδευση χωρίς πρόσθετη φροντίδα. Πρόκειται για πολιτική βίαιης ενσωμάτωσης των μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην κοινωνία. Ενώ η λεγόμενη διαπολιτισμική εκπαίδευση και η πολυπολιτισμικότητα που προπαγανδίζονται, αποτελούν απλά προπέτασμα για να καλύψουν τη βίαιη ενσωμάτωση, την πολιτισμική ισοπέδωση και περιθωριοποίηση των μεταναστών.

Η κατάσταση όμως της εκπαίδευσης των μεταναστών παραμένει και σήμερα δραματική: Μεγάλη διαρροή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (επίσημα 15%, στην πραγματικότητα μεγαλύτερη), διαρροή από το Γυμνάσιο στο Λύκειο (επίσημα 20%, όμως αρκετά μεγαλύτερη), στα νηπιαγωγεία φοιτά μόνο το 8,5% των μεταναστών πανελλαδικά, αποκλεισμός από τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Αυτή την αντιμεταναστευτική εκπαιδευτική πολιτική συνεχίζει η νέα κυβέρνηση και την οδηγεί στα όριά της: Τη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την απέλαση μαθητών με την εισβολή αστυνομικών στο σχολείο, καταπατώντας κάθε έννοια εκπαιδευτικού ασύλου.


Βασίλης ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Εκπαιδευτικός

Παγκόσμια Μέρα του Εκπαιδευτικού

Με εκδήλωση που πραγματοποιείται στις 6 το απόγευμα στην Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθήνας, τιμούν οι Ομοσπονδίες Εκπαιδευτικών Ελλάδας και Κύπρου τη σημερινή Παγκόσμια Μέρα του Εκπαιδευτικού. Η 5η Οκτώβρη έχει καθιερωθεί διεθνώς από την UNESCO και τη Διεθνή Οργάνωση των Εκπαιδευτικών (Education International) ως Παγκόσμια Μέρα των Εκπαιδευτικών. Σε κοινή διακήρυξή τους, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες Ελλάδας και Κύπρου σημειώνουν, ανάμεσα σε άλλα, ότι «οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας και της Κύπρου αγωνιζόμαστε για μια εκπαίδευση που χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση, λειτουργεί δημοκρατικά, είναι δημόσια και παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά και τους νέους και νέες. Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα τον κίνδυνο να εμπορευματοποιηθούν οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες και να διαμορφωθεί ένα σχολείο υποταγμένο στις δυνάμεις της αγοράς».

Προσλήψεις αναπληρωτών

Ανακοινώθηκαν χτες από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας τα ονόματα 267 δασκάλων (κλάδου ΠΕ70) και 123 νηπιαγωγών (κλάδου ΠΕ60) για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι προσλήψεις αυτές αποτελούν βέβαια σταγόνα στον ωκεανό, αφού, παρά την ικανοποίηση που εξέφραζε το υπουργείο για τη νέα σχολική χρονιά, τα προβλήματα στα σχολεία λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών είναι εκρηκτικά. Σύμφωνα μάλιστα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, τα κενά σε δημοτικά και νηπιαγωγεία πλησιάζουν τα 3.000.

Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται, καλούνται να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες προσλαμβάνονται για ανάληψη υπηρεσίας από 5 έως 7 Οκτώβρη 2004 και θα τοποθετηθούν με απόφαση του διευθυντή της Διεύθυνσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σε δίκη πέντε καθηγητές του ιδρύματος

Στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κρήτης ξεκίνησε χτες η δίκη πέντε καθηγητών, μιας διοικητικής υπαλλήλου και του πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης, που κατηγορούνται για αξιόποινες πράξεις όπως «παράβαση καθήκοντος» και «πλαστογραφία» σε διαδικασίες κρίσεων για εξέλιξη συναδέλφων τους και εκλογής συναδέλφων τους σε διευθυντικές θέσεις. Ο πρώην πρύτανης, Χ. Νικολάου συγκεκριμένα, κατηγορείται για παράβαση καθήκοντος κατ' εξακολούθηση επειδή δεν άσκησε την εποπτεία για την καλή λειτουργία του ιδρύματος για να αποφευχθούν οι παραπάνω αξιόποινες πράξεις.

Αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις με «άρωμα συναίνεσης»

Με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ συναντήθηκαν χτες τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ

Τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ, που οδηγούν στην πλήρη διάλυση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας, ανέπτυξε στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ο Γ. Παπανδρέου, κατά τις διαδοχικές συναντήσεις που είχε χτες με τα διοικητικά συμβούλια των ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επανέλαβε, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τις θέσεις για καθιέρωση κουπονιού στην εκπαίδευση, προτείνοντας μάλιστα να ξεκινήσει από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, με το επιχείρημα ότι αυτό ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα σχολεία. Τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ενώ σε ό,τι αφορά το σύστημα εισαγωγής, ανέπτυξε πρόταση για δημιουργία προπαρασκευαστικού έτους στα ΑΕΙ και στη συνέχεια οι φοιτητές να κατατάσσονται στα τμήματα και μίλησε για επαγγελματικά δικαιώματα που θα πιστοποιούνται από παραγωγικούς φορείς και επιμελητήρια. Προτάσεις που συμπυκνώνουν την πολιτική που θέλει την Παιδεία πιο ταξική, εμπορευματοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη, υποταγμένη στις επιθυμίες της αγοράς. Σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εκφράστηκε... αυτοκριτικά σε ό,τι αφορά τη στάση της προηγούμενης κυβέρνησης στο θέμα των δαπανών για την Παιδεία και τις αυξήσεις στις αποδοχές των εκπαιδευτικών.

Η υπεύθυνη Μορφωτικών Υποθέσεων του ΠΑΣΟΚ Μ. Δαμανάκη, μετά το τέλος της συνάντησης, δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ στέκεται θετικά απέναντι στα αιτήματα των εκπαιδευτικών και ζήτησε διάλογο στο χώρο της εκπαίδευσης, ώστε να δοθούν λύσεις που θα έχουν «ένα άρωμα συναίνεσης», όπως είπε χαρακτηριστικά. Οι χτεσινές συναντήσεις δεν αφήνουν περιθώριο για αυταπάτη ότι το ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν μπορεί να αντιπολιτευτεί την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, αλλά της ανοίγει και δρόμους για την επιτάχυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων. Και αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η διέξοδος βρίσκεται στους αγώνες, στη συσπείρωση του ΠΑΜΕ και την αλλαγή των συσχετισμών.

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μπροστάρης στην... Παιδεία της αγοράς

Η Παιδεία είναι δικαίωμα και όχι εμπόρευμα που πλασάρεται και με ινστιτούτα διά βίου κατάρτισης, όπως προωθεί και η ΓΣΕΕ

Associated Press

Η Παιδεία είναι δικαίωμα και όχι εμπόρευμα που πλασάρεται και με ινστιτούτα διά βίου κατάρτισης, όπως προωθεί και η ΓΣΕΕ
Τη στήριξη του υπουργείου Παιδείας στο σχέδιο για δημιουργία «Ακαδημίας της Εργασίας και της Διά Βίου Μάθησης» εξασφάλισε η ΓΣΕΕ κατά τη χτεσινή συνάντηση του προεδρείου της με την ηγεσία του υπουργού. Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο για τη δημιουργία της Ακαδημίας Εργασίας παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάη, όταν φούντωνε η συζήτηση για δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων και μάλιστα είχε εκφραστεί από την πλειοψηφία στη ΓΣΕΕ η επιθυμία να μετεξελιχθεί σε πανεπιστήμιο, το οποίο θα υποστηρίζει δομές «διά βίου εκπαίδευσης».

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε χτες ότι η Ακαδημία Εργασίας μπορεί να υπαχθεί στο υπουργείο Παιδείας και ότι θα χρηματοδοτηθεί μια μελέτη, ώστε από τον επόμενο χρόνο να αρχίσει να λειτουργεί. Η υπουργός Παιδείας δήλωσε χτες ότι η Ακαδημία της ΓΣΕΕ δε θα είναι Πανεπιστήμιο, αλλά Ινστιτούτο Διά Βίου Εκπαίδευσης, επικαλούμενη το Σύνταγμα. Δήλωσε μάλιστα... ευτυχής που, «εκτός από τα Πανεπιστήμια, όπου θα δημιουργηθούν Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης, μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο στο χώρο της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης των εργαζομένων». Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι μιλώντας για Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης εννοούν ινστιτούτα που θα λειτουργούν μέσα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, θα παρέχουν τίτλους κατάρτισης - σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων, οι οποίες και θα τα αξιολογούν - θα παρέχουν πτυχία ισότιμα των ΑΕΙ και ΤΕΙ και θα έχουν δίδακτρα.

Αντίθετο στην υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης το ΠΑΜΕ

Στην απόφαση αυτή της πλειοψηφίας στη ΓΣΕΕ, για δημιουργία Ακαδημίας Εργασίας, το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), αντιπαραβάλλει το συντονισμό και δράση όλων, ώστε να εμποδιστεί η στρατηγική του κεφαλαίου και προβάλλει τις πάγιες θέσεις του για κατάργηση του εμπορίου στην Παιδεία. Σημειώνει ότι «η θέση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ για ίδρυση ακαδημίας της εργασίας σαν πανεπιστήμιο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως το ονομάζει, δεν είναι καθόλου τυχαία. Εντάσσεται αυτή η θέση στην πολιτική υποστήριξης με συγκεκριμένα μέτρα των επιλογών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κομμάτων που τη στηρίζουν. Συστρατεύεται και προωθεί τη στρατηγική της "διά βίου εκπαίδευσης" είναι ευθυγραμμισμένη με την τακτική της λεγόμενης "κατάρτισης", μέσω της οποίας δεκάδες δισεκατομμύρια διολισθαίνουν στις τσέπες των βιομηχάνων, δίχως να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας». Τονίζει επίσης ότι «την ίδια ώρα που ανοίγουν τάχα "διάπλατες" πόρτες στην ανώτατη εκπαίδευση, για τα παιδιά των εργαζομένων επεξεργάζονται νέους φραγμούς, πριν και μετά την είσοδό τους στο πανεπιστήμιο και κυρίως μετά την αποφοίτησή τους, με την αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα». «Ετσι πρωτοστατεί σήμερα η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ στην υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και στη νομιμοποίηση της ιδιωτικής Παιδείας», καταλήγει το ΠΑΜΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ