Τετάρτη 5 Μάη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εκδήλωση στη Μυτιλήνη

Εκδήλωση - συζήτηση με θέμα το δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα βασισμένο στο ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, την ίδρυση δωρεάν μεταλυκειακών επαγγελματικών σπουδών και το ενιαίο σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης, διοργανώνει σήμερα Τετάρτη, στις 8 μ.μ. η Αχτιδική Επιτροπή Μυτιλήνης του ΚΚΕ, στο Εργατικό Κέντρο. Θα μιλήσουν οι Νίκος Ζώτος, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ και του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ και Στράτος Γεωργούλας, λέκτορας του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Η «Βουλή των Εφήβων»

Από τις 10 έως τις 14 Σεπτέμβρη θα συνεδριάσει στη Βουλή η φετινή σύνοδος της «Βουλής των Εφήβων», ανακοίνωσε χτες σε συνέντευξη Τύπου η πρόεδρος της Βουλής Αννα Ψαρούδα - Μπενάκη. Οπως ανακοίνωσε η πρόεδρος, στη φετινή διαδικασία για την ανάδειξη των «εφήβων βουλευτών» πήραν μέρος περίπου 28.000 μαθητές και μαθήτριες από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον απόδημο Ελληνισμό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες στο σχετικό διαγωνισμό ανέπτυξαν γραπτές εργασίες με θέμα της δικής τους επιλογής και αυτές αξιολογήθηκαν από έμπειρους εκπαιδευτικούς.

Να αποκατασταθεί η αδικία

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για του αποφοίτους Ιατρικής που «κόπηκαν» αυθαίρετα στις τελευταίες εξετάσεις του ΔΙΚΑΤΣΑ

Στα πλευρό των αποφοίτων Ιατρικής πανεπιστημίων του εξωτερικού που θεωρήθηκε αυθαίρετα ότι απέτυχαν στις τελευταίες εξετάσεις του ΔΙΚΑΤΣΑ, ενώ είχαν γράψει πάνω από τη βάση, στέκεται ο βουλευτής του ΚΚΕ, Π. Κοσιώνης, που κατέθεσε στη Βουλή σχετική Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας.

«Με βάση τη σχετική Υπουργική Απόφαση κατ' εξουσιοδότηση του αριθ. 7 του Ν. 3027/2002 ορίζεται, ότι επιτυχόντες στις εξετάσεις για την αναγνώριση πτυχίων από ομοταγή Πανεπιστήμια του εξωτερικού, θεωρούνται όσοι πετύχουν βαθμό 5 με άριστα το 10. Στις εξετάσεις όμως της Ιατρικής και Οδοντιατρικής, που δόθηκαν 80 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, θεωρήθηκαν αυθαίρετα ως αποτυχόντες και όσοι συγκέντρωσαν 40 έως 49 σωστές απαντήσεις», εξηγεί ο βουλευτής του ΚΚΕ στο κείμενο της Ερώτησής του και τονίζει ότι: «Θα πρέπει να αποκατασταθεί η παραπάνω αδικία όχι μόνο όσον αφορά στις μελλοντικές εξετάσεις αλλά και για τους διαγωνισθέντες και αδικηθέντες. Δεν πρέπει να αναμένει το υπουργείο τη χρονοβόρα διαδικασία εξέλιξης των υποθέσεών τους, πράγμα που θα τους ανάγκαζε να ξαναδώσουν εξετάσεις (στο ενδιάμεσο διάστημα μέχρι έκδοσης των δικαστικών αποφάσεων), διότι δε θα είναι σίγουροι για το δικαστικό αποτέλεσμα. Ο Π. Κοσιώνης καταλήγει ρωτώντας την υπουργό αν θα υιοθετήσει τα παραπάνω δίκαια αιτήματα, ώστε να μην μπαίνουν σε δοκιμασία εκατοντάδες αδικηθέντες απόφοιτοι πανεπιστημίων του εξωτερικού.

ΒΟΛΟΣ
Πλαστικές οροφές σε σχολεία

Κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εγκυμονούν οι οροφές των σχολικών κτιρίων που στεγάζουν το 7ο και το 9ο Γυμνάσιο Βόλου, στο συγκρότημα Μουρτζούκου, καθώς είναι πλαστικές! Ιδιαίτερα τους τελευταίους, αλλά και τους πρώτους μήνες της σχολικής περιόδου είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα σε συνθήκες αφόρητης ζέστης, αφού οι πλαστικές οροφές συσσωρεύουν τις υψηλές θερμοκρασίας, κάνοντας αποπνικτική την ατμόσφαιρα. Επιπλέον, όταν βρέχει περνούν από την οροφή νερά, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν ο διάδρομος και οι σκάλες και να κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Και, βεβαίως, κατά συνέπεια υπό αυτές τις αφόρητες συνθήκες οι μαθητές αδυνατούν να παρακολουθήσουν με την απαιτούμενη προσοχή τα μαθήματά τους.

Αθλιες και επικίνδυνες συνθήκες δεν επικρατούν μόνο το 7ο και 9ο Γυμνάσιο Βόλου, αλλά και σε άλλα σχολικά κτίρια, εξαιτίας της εγκληματικής αδιαφορίας που επιδεικνύουν οι κυβερνώντες και για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών κτιρίων στα πλαίσια της πολιτικής υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας. Υπενθυμίζουμε ότι πριν από λίγες εβδομάδες στο Δημοτικό Σχολείο Νίκης του Δήμου Αρμενίου Λάρισας κατέρρευσε ο σοβάς της οροφής σε μία από τις δύο αίθουσες διδασκαλίας. Μάλιστα, οι μαθητές γλίτωσαν από τύχη, αφού ο σοβάς κατέρρευσε τη Μεγάλη Παρασκευή που τα σχολεία ήταν κλειστά.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Με αισιοδοξία στις φοιτητικές εκλογές

Πολλά και οξυμένα τα προβλήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ΤΕΙ Λάρισας

Με αισιοδοξία για την αύξηση των ποσοστών τους δίνουν τη μάχη των φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών στις 12 Μάη, οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας στη Θεσσαλία. Η αισιοδοξία «πηγάζει» από τη μεγάλη ανταπόκριση που συναντούν οι θέσεις της παράταξης για την επίλυση των πολλών και οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές και οι σπουδαστές και από την αναγνώριση της πρωτοπορίας της στην οργάνωση της αγωνιστικής τους δράσης για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Βεβαίως, οι νέοι και οι νέες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ΤΕΙ Λάρισας βλέπουν και συγκρίνουν, πλέον, ποιοι παλεύουν για τα πραγματικά τους συμφέροντα και ποιοι συνειδητά αδιαφορούν γι' αυτά. Και συνειδητοποιούν ότι οι ηγεσίες τόσο της ΔΑΠ, όσο και της ΠΑΣΠ έχουν ως μοναδικό μέλημα την υπεράσπιση και στήριξη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και τον αποπροσανατολισμό των φοιτητών και σπουδαστών από τα πραγματικά τους προβλήματα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ΤΕΙ Λάρισας η παράταξη της ΔΑΠ, που έχει και την πλειοψηφία των εδρών στο Ιδρυμα, αντί να ασχολείται με τα σοβαρά προβλήματα, ενδιαφέρεται μόνο για πάρτι και εκδρομές!!! Μπαίνει, μάλιστα, τροχοπέδη στη σύγκληση γενικών συνελεύσεων, οι οποίες, πλέον, πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία των Πανσπουδαστικών Κινήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις προδιαγραφές η υποδομή του ΤΕΙ Λάρισας μπορεί να καλύψει τις ανάγκες φοίτησης 4.000 σπουδαστών, ενώ σήμερα είναι εγγεγραμμένοι πάνω από 22.000!!! Επίσης, όσον αφορά στο δικαίωμα των σπουδαστών στη δωρεάν στέγη, οι εστίες που υπάρχουν και οι οποίες βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, στεγάζουν μόνο 600 σπουδαστές. Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν, επίσης, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια και υλικοτεχνική υποδομή, γενικότερα.

Οσον αφορά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, οι φοιτητές έξι τμημάτων που χρηματοδοτούνται από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης ζουν με την αβεβαιότητα για το μέλλον των σπουδών τους. Συγκεκριμένα, από το Σεπτέμβρη σταματά η χρηματοδότηση για τη συνέχιση της λειτουργίας των τμημάτων και δεν ξέρουν τι «μέλλει γενέσθαι» από κει και πέρα. Το πρόβλημα αφορά τα εξής τμήματα του Πανεπιστημίου: Βιοχημείας στη Λάρισα και Αρχιτεκτονικό, Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής, Οικονομικό, Ιστορικό - Αρχαιολογικό και Μηχανικών Υπολογιστών στο Βόλο.

Απέναντι σ' αυτή την κατάσταση οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας καλούν τους φοιτητές και τους σπουδαστές να τις υπερψηφίσουν, για να δώσουν με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη τον αγώνα για δημόσια, δωρεάν Παιδεία για όλους, χωρίς ταξικούς φραγμούς.

ΤΕΙ
Απλήρωτοι οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί

Απλήρωτοι από το Νοέμβρη είναι οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ Λάρισας, ενώ ζουν με την αβεβαιότητα για το εργασιακό τους μέλλον. Σε έκτακτη γενική συνέλευση που συγκάλεσε ο Σύλλογός τους συζητήθηκαν τα οξυμένα προβλήματά τους, αλλά και η αναγκαιότητα συντονισμού της αγωνιστικής τους δράσης. Αναφέρθηκαν, ιδιαίτερα, στην κοροϊδία που υφίστανται από την κυβέρνηση, η οποία αρνείται να τους μονιμοποιήσει και διαμήνυσαν την αποφασιστικότητά τους να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα, απαιτώντας τη μετατροπή των συμβάσεών τους από ορισμένου σε αορίστου χρόνου, καθώς και την καταβολή των δεδουλευμένων τους.

Η μορφή και ο χρόνος των κινητοποιήσεών τους αναμένεται να οριστικοποιηθούν την ερχόμενη Τρίτη, σε νέα γενική συνέλευση που συγκαλεί ο Σύλλογος Εκτάκτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΤΕΙ Λάρισας.

Συνεχίζουν την κατάληψη στο ΤΕΙ Αθήνας

Συνεχίστηκε επίσης, για δεύτερη μέρα χτες, η συμβολική κατάληψη του ΤΕΙ Αθήνας από τους έκτακτους εκπαιδευτικούς του ιδρύματος που είναι απλήρωτοι από το Δεκέμβρη. Οι ωρομίσθιοι είχαν ξεκινήσει επίσχεση εργασίας από την 1η Απρίλη και δηλώνουν ότι θα τη συνεχίσουν μέχρι να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους. Παράλληλα, προτάσσουν το αίτημα για συμμετοχή στα όργανα λήψης αποφάσεων του Ιδρύματος.

Η «ΑΝΑΤΟΜΙΑ» ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Συχνά τίθεται το ερώτημα: γιατί να μην παίρνουν τα ιδρύματα και χρηματοδότηση από ιδιώτες και επίσης, γιατί θα πρέπει να είναι δωρεάν οι σπουδές και για τους εύπορους και για τους οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές - η δωρεάν παιδεία δεν είναι εις βάρος των τελευταίων;

Η Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο από Δημόσια και Δωρεάν για όλους κι αυτό γιατί ο δημόσιος χαρακτήρας είναι αλληλένδετος με το σκοπό, τη λειτουργία και την αποστολή της Ανώτατης βαθμίδας της εκπαίδευσης που πρέπει να είναι προσανατολισμένη στην υπηρεσία των κοινωνικών αναγκών. Στα προηγούμενα άρθρα της στήλης έχουμε αναλύσει αρκετά από τα βασικά χαρακτηριστικά της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, απ' όπου φαίνεται ότι υπηρετεί την κοινωνία, διαμορφώνει επιστήμονες - κοινωνικούς αγωνιστές που θα συμβάλλουν στο μετασχηματισμό και στην ανάπτυξη της κοινωνίας προς όφελος του λαού. Αυτό το σκοπό δε θα μπορέσει να τον υπηρετήσει αν δεν είναι αποκλειστικά και μόνο δημόσια. Γιατί οποιοσδήποτε ιδιώτης κι αν δραστηριοποιηθεί στο χώρο της εκπαίδευσης θα έχει ως στόχο το προσωπικό του κέρδος, είτε άμεσα (μέσα από δίδακτρα κ.τ.λ.) είτε έμμεσα μέσα από τη δημιουργία αποφοίτων που θα μεγιστοποιούν τα κέρδη του.

Δημόσιος χαρακτήρας σημαίνει ότι τα Ανώτατα ιδρύματα χρηματοδοτούνται επαρκώς και πλήρως από τον προϋπoλογισμό του κράτους, ώστε να είναι εξοπλισμένα, να έχει το διδακτικό προσωπικό όλη τη στήριξη που χρειάζεται για να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του, να λειτουργεί ολοκληρωμένα τόσο ο τομέας της διδασκαλίας όσο και της έρευνας. Τα όποια ιδιωτικά κονδύλια διοχετεύονται, δεν παίζουν ευεργετικό ρόλο, αφού δίνονται με ανταλλάγματα (έστω και καλυμμένα), παρέχονται για συγκεκριμένους σκοπούς που στις περισσότερες περιπτώσεις συγκρούονται με τον προσανατολισμό στις λαϊκές ανάγκες. Είναι γνωστά τα φαινόμενα στον τομέα της έρευνας όπου π.χ. οι φαρμακοβιομηχανίες μπλοκάρουν ή ενθαρρύνουν συγκεκριμένες ερευνητικές προσπάθειες ανάλογα με τα κέρδη και τις ζημιές που θα έχουν από την έξοδο των φαρμάκων στην αγορά κι όχι ανάλογα με το πόσες ζωές θα σώσουν. Η όποια επένδυση του ιδιώτη σταματάει εκεί που αρχίζει να μειώνεται το προσδοκώμενο ποσοστό κέρδους του. Το ίδιο συμβαίνει και με τα Ευρωπαϊκά κονδύλια (π.χ. ΕΠΕΑΕΚ) με τα οποία ουσιαστικά χρηματοδοτείται η αναμόρφωση των σπουδών προς το επίπεδο της κατάρτισης, των υποβαθμισμένων, χωρίς ειδίκευση σπουδών, ακριβώς επειδή ο κύριος στόχος του ευρωπαϊκού κεφαλαίου είναι η δημιουργία μιας στρατιάς μισοειδικευμένων και εύκολα εκμεταλλεύσιμων εργαζομένων.

Σήμερα οι ταξικές ανισότητες οξύνονται, αλλά δεν μπορεί αυτό να αποτελέσει επιχείρημα για τη διαιώνιση και έντασή τους μέσα από την εκπαίδευση. Αν σήμερα ευνοούνται από κάποιες δωρεάν παροχές οι οικονομικά εύποροι φοιτητές, το κράτος δεν έχει παρά να φορολογήσει ικανοποιητικά τους γονείς τους. Η όποια συρρίκνωση του δωρεάν χαρακτήρα των σπουδών θα «διώξει» ακόμα περισσότερα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων από την εκπαίδευση. Κι όταν μιλάμε για δωρεάν σπουδές πρέπει να εννοούμε ότι εξασφαλίζονται δωρεάν όλοι οι όροι κι οι προϋποθέσεις για τις σπουδές (συγγράμματα, σίτιση, στέγαση, υλικά εργαστηρίων, σημειώσεις, βοηθητικά υλικά κ.ο.κ.).

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗΣ
Σήμερα Τετάρτη
  • Στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, με θέμα: «ΕΕ: τι κερδίσαμε, τι χάσαμε σε παιδεία, οικονομία, εργασία», στη 1 μ.μ., ομιλητής Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Στο Βιολογικό Αθήνας, στις 12 το μεσημέρι, με θέμα: «Πετρέλαιο και πόλεμος».
  • Στα Παιδαγωγικά Αθήνας (Δασκάλους και Νηπιαγωγούς, κτίριο Χημείου, Σόλωνος), με θέμα: «ΕΕ και τρομοκρατία», στις 12 το μεσημέρι, ομιλητής Δημήτρης Καλτσώνης, εκ μέρους της Δημοκρατικής Συσπείρωσης.
  • Η ΠΚΣ Αθήνας πάει θέατρο, στις 8.45 μ.μ., στο έργο: «Η μικρή μας πόλη», στο θέατρο «Δημήτρης Χορν».
  • Στους Τοπογράφους Θεσσαλονίκης, στη 1 μ.μ., στο αμφιθέατρο του Τμήματος, με θέμα: «Ολυμπιάδα: από ποιον και για ποιον», ομιλητές: Κέλυ Παπαϊωάννου, Μιχάλης Καντιδάκης και Χάρης Κουτσουράς.
  • Στην Ιατρική Θεσσαλονίκης, στη 1 μ.μ., στο αμφιθέατρο Ανατομίας, με θέμα: «ΕΕ και Υγεία», ομιλητές: Ηλίας Κονδύλης και Ισαβέλλα Μαργάρα.
Εναντιωθείτε στην εμπορευματοποίηση της γνώσης

Σε εκδήλωση της ΠΚΣ στη Σχολή Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ μίλησε η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

Motion Team

«Σήμερα, δυο δρόμοι ανοίγονται μπροστά σας. Εκείνος του συμβιβασμού με την αθλιότητα και εκείνος του αγώνα για την εξάλειψή της. Δικαιούσθε μια καλύτερη ζωή με αξίες. Και η μόρφωση αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αξίες, για τις οποίες όμως δεν αρκεί ο ατομικός αγώνας, χρειάζεται συλλογική δράση και καθολική εναντίωση στις πολιτικές που προωθούν την εμπορευματοποίηση της γνώσης. Η ενίσχυση της Πανσπουδαστικής Κίνησης Συνεργασίας στις 12 του Μάη αποτελεί αποφασιστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση». Αυτό ήταν το μήνυμα που μετέφερε στους φοιτητές του ΑΠΘ η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, μιλώντας στη χτεσινή εκδήλωση - συζήτηση που διοργάνωσε η ΠΚΣ στη Σχολή Θετικών Επιστημών, με θέμα την ΕΕ και τις εξελίξεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η Ελένη Μηλιαρονικολάκη επικέντρωσε την εισήγησή της στο ζήτημα της αξιολόγησης των Πανεπιστημίων, επισημαίνοντας ότι «πρόκειται για ένα από τα μέτρα που προωθούνται προκειμένου να επιταχυνθεί η ολοσχερής ιδιωτικοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ΕΕ προωθεί την "επιχείρηση αξιολόγηση" με τον ίδιο τρόπο που προωθεί και τις πολεμικές επεμβάσεις, με στόχο πάντα τη μεγιστοποίηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου».

Η ομιλήτρια αναφέρθηκε στα πολλαπλά κέρδη που αποκομίζει το ιδιωτικό κεφάλαιο από την ιδιωτικοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τόσο με την άμεση εμπλοκή του στην ίδρυση ή τη συντήρηση μέσω «χορηγιών» των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, όσο και με την αξιοποίηση του ευέλικτου, μισοειδικευμένου και φτηνού εργατικού δυναμικού που θα προκύψει από τα υποβαθμισμένα ιδιωτικά πανεπιστήμια. «Μια από τις πλευρές της ιδιωτικοποίησης», σημείωσε η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, «είναι και η νομιμοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ), που έχει ήδη αποφασίσει η ΕΕ και τα οποία θα λειτουργούν σαν προμηθευτές γρήγορης γνώσης, παρέχοντας στους αποφοίτους τους επαγγελματικά δικαιώματα ίδια με εκείνα των αποφοίτων των ΑΕΙ».

«Τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ έχουν βάλει φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους κάτω από τα κείμενα που ορίζουν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σαν ένα πλέγμα μεταλυκειακών σπουδών» επισήμανε η Ελένη Μηλιαρονικολάκη και τόνισε ότι «με την ιδιωτικοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης τα Δημόσια Πανεπιστήμια θα πάψουν να χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού. Αντίστοιχα, διαμορφώνεται το τοπίο και στο χώρο της έρευνας, την οποία επιχειρούν να υποτάξουν ολοκληρωτικά στα υπερκέρδη του κεφαλαίου».

Αναλύοντας τις θέσεις του ΚΚΕ, η Ελένη Μηλιαρονικολάκη παρουσίασε τις βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προκειμένου να εξυπηρετούνται οι σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων. «Στόχος πάλης δεν μπορεί να είναι άλλος από μια Ενιαία, Δημόσια και Δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση, με επιστημονικό αντικείμενο σπουδών και επιστημονικά διαρθρωμένα προγράμματα», κατέληξε η ομιλήτρια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ