Παρασκευή 6 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εντονες αντιδράσεις για τις αναδιαρθρώσεις στα δημοτικά σχολεία

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Με υποκριτικά επιχειρήματα περί «παροχής ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές» επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να απαντήσει στις έντονες αντιδράσεις που έχουν προκληθεί για την υπουργική απόφαση που αλλάζει το ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων, μειώνοντας δραστικά διδακτικές ώρες, προκειμένου να διαχειριστεί τη νέα σχολική χρονιά με πολύ λιγότερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία.

Θυμίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως από το Σεπτέμβρη όλα τα Δημοτικά Σχολεία από 4θέσια και πάνω θα λειτουργούν με το ίδιο πρόγραμμα και το ονομάζει αυτό «ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου». Το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε αυτή τη δήθεν «ενιαιοποίηση» μειώνοντας πολλές διδακτικές ώρες, ακόμα και καταργώντας διδακτικά αντικείμενα - σε κάποιες τάξεις - από τα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), τα οποία αποτελούν το 1/3 των σχολικών μονάδων (μεγάλες μονάδες στα αστικά κέντρα), όπου φοιτούν οι μισοί και πάνω μαθητές της χώρας, ενώ προχωρά σε προσθαφαιρέσεις ωρών και αναμόρφωση προγράμματος και στα υπόλοιπα δημοτικά (βλέπε «Ριζοσπάστη» 29/4/2016, σελ. 17).

Να σημειωθεί ότι με την ίδια Υπουργική Απόφαση μένουν εκτός του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων τα παιδιά των ανέργων. Κάτι τέτοιο είχε επιχειρήσει το υπουργείο Παιδείας και τον περασμένο Νοέμβρη, δίνοντας προτεραιότητα φοίτησης στο Ολοήμερο στα παιδιά των οποίων και οι δυο γονείς εργάζονται, κάτω από το βάρος των χιλιάδων κενών που υπήρχαν στα σχολεία. Τώρα, θεσμοθετεί το πέταγμα εκτός ολοήμερου προγράμματος των παιδιών όλων των ανέργων, αφού στις προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου αναφέρεται ότι σε αυτό «φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους».

Στην πραγματικότητα, όλα τα παραπάνω μέτρα συνιστούν περικοπές, που μαρτυρούν ότι τα σχολεία από Σεπτέμβρη θα λειτουργήσουν με χιλιάδες λιγότερους εκπαιδευτικούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαίδευση των μαθητών.

Παρ' όλα αυτά, το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας χτες και στις αντιδράσεις για την κατάργηση των ΕΑΕΠ και τη μείωση διδακτικών αντικειμένων που εξέφρασαν η ΝΔ και το Ποτάμι, ισχυρίστηκε ότι προσφέρει τα ίδια διδακτικά αντικείμενα σε όλα τα σχολεία και ότι τάχα το νέο δημοτικό θα είναι πιο πλούσιο για όλα τα παιδιά.

ΚΚΕ: Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει από τα σχολεία

Με αφορμή την Υπουργική Απόφαση που αποκλείει μαθητές από τα Ολοήμερα και οδηγεί στη λειτουργία των δημοτικών σχολείων με χιλιάδες λιγότερους εκπαιδευτικούς από Σεπτέμβρη, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε χτες την παρακάτω ανακοίνωση:

«Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να δημιουργήσει ένα δήθεν ενιαίο τύπο Δημοτικού Σχολείου είναι απαράδεκτη και πρέπει να μείνει στα χαρτιά!

Με αυτήν την απόφαση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ:

  • Προσπαθεί με αφαιρέσεις ωρών διδασκαλίας και χωρίς διορισμούς να καλύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, που θα συνεχίσουν να υπάρχουν και θα μεγαλώσουν.
  • Στριμώχνει στα μέτρα και τις απαιτήσεις των δημοσιονομικών περιορισμών του 3ου μνημονίου - που ψήφισε μαζί με τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΠΟΤΑΜΙ - το δικαίωμα χιλιάδων οικογενειών να πάνε τα παιδιά τους στα ολοήμερα σχολεία, αφού θέτει ως προϋπόθεση να είναι και οι δυο γονείς εργαζόμενοι.
  • Πετάει στο δρόμο χιλιάδες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που μπορούν με έναν άλλο παιδαγωγικό τρόπο να αξιοποιηθούν για την ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών.

Είναι υποκρισία η διακήρυξη του υπουργείου ότι φτιάχνει "ενιαίο τύπο Δημοτικού Σχολείου". Ενιαίο δεν είναι το σχολείο που τα μαθήματα καθορίζονται από όποιες ώρες περισσεύουν. Ενιαίο δεν είναι το σχολείο που αποκλείει από τα Ολοήμερα τα παιδιά ενάμισι εκατομμυρίου ανέργων. Οπως, φυσικά, πρότυπο σχολείου δεν ήταν και τα ΕΑΕΠ που είχαν προβλήματα παιδαγωγικού χαρακτήρα και τα οποία έγκαιρα είχαν επισημανθεί από το ΚΚΕ, όπως και από εκπαιδευτικούς φορείς και γονείς.

Πραγματικά ενιαίο και σύγχρονο σχολείο είναι αυτό που έχει διευρυμένη χρονική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά στο σχολείο το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά. με παράλληλη δωρεάν σίτιση και ανάπαυση), ενώ θα μπορούν να αξιοποιούν τις δομές του στον ελεύθερο χρόνο τους για δραστηριότητες που θα παρέχει δωρεάν.

Κανένα παιδί να μην αποκλειστεί από τα ολοήμερα σχολεία. Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει από τα σχολεία!

Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να πάρει πίσω την απαράδεκτη απόφαση του υπουργείου Παιδείας!

Η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων.

Να στελεχώσει με όλο το αναγκαίο προσωπικό τα ολοήμερα σχολεία για να ικανοποιηθούν από το Σεπτέμβρη όλα τα αιτήματα των οικογενειών για πρόσβαση στα ολοήμερα σχολεία».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
Υποτάσσουν την ανακάλυψη της νέας γνώσης στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων

Ξεκίνησε χτες στη Βουλή η συζήτηση για το νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις για την Ερευνα και άλλες διατάξεις», επιβεβαιώνοντας ότι και ο νόμος αυτός είναι κομμένος και ραμμένος στις ανάγκες του κεφαλαίου, που αποτυπώνονται και στο «στρατηγικό σχεδιασμό» για την Ερευνα. Η κυβέρνηση - δια στόματος του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, Κ. Φωτάκη, και κυβερνητικών βουλευτών - επιχειρηματολόγησε χτες στο όνομα της «οικονομίας της γνώσης» και της «ανάπτυξης υγιούς και καινοτόμους επιχειρηματικότητας», για να καμουφλάρει ότι ο πυρήνας του προηγούμενου σχετικού νόμου 4310/14, αλλά και όλων των προηγούμενων νόμων για την Ερευνα, παραμένει ανέπαφος, επιδρώντας ασφυκτικά και καθορίζοντας τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό της προς όφελος του κεφαλαίου κι ενάντια στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Ο Σταύρος Τάσσος, βουλευτής του ΚΚΕ, στην ομιλία του, αφού πρώτα κάλεσε τους εργαζόμενους και όλο το λαό να ξεσηκωθούν και να δώσουν απάντηση αγωνιστική απέναντι στο νόμο - λαιμητόμο για το Ασφαλιστικό, επισήμανε ότι και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν κάνει τίποτα άλλο από το να προωθεί και να ενισχύει την επιχειρηματική λειτουργία και να προσανατολίζει μονοσήμαντα την ανάπτυξη της ερευνητικής δραστηριότητας με όρους ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου, ενάντια στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και τη δυνατότητα που δίνει η επιστήμη για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

«Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει η παραμικρή ουσιαστική πρόνοια για την αποκατάσταση των απωλειών των προηγούμενων χρόνων, για την επαναφορά της χρηματοδότησης, επιχορήγησης στα ούτως ή άλλως χαμηλά προ κρίσης επίπεδα, την επαναφορά των κουρεμένων αποθεματικών, την αποκατάσταση σε μισθούς και άλλα δικαιώματα. Κι όλα αυτά την ώρα που ούτε μια από τις βασικές διεκδικήσεις των εργαζομένων στο χώρο της Ερευνας δεν αντιμετωπίζεται θετικά από τις διατάξεις του παρόντος πολυνομοσχεδίου. Γίνεται προσπάθεια να διαμορφωθεί με κατάλληλο τρόπο το θεσμικό πλαίσιο όπου θα προωθούνται και θα υλοποιούνται ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά οι ίδιες στρατηγικές στοχεύσεις που αποτυπώνονται στο ν. 4310, γι' αυτό και αποτελείται εξολοκλήρου από άρθρα που τροποποιούν, αντικαθιστούν ή καταργούν αντίστοιχα άρθρα του νόμου αυτού. Στην ουσία, αντικαθίσταται με μια εκτεταμένη νομοθετική ρύθμιση, που αποτελεί προφανώς προάγγελο της συνολικότερης νομοθετικής παρέμβασης για την Ερευνα, όπως άλλωστε εδώ και καιρό εξαγγέλλεται επισήμως και από την κυβέρνηση και προβλέπεται στο πρόγραμμα της ΕΕ "Για την Ερευνα και την καινοτομία - Ορίζοντας 2020"».

Αποδομώντας το ιδεολόγημα της «οικονομίας της γνώσης», ο Στ. Τάσσος σημείωσε ότι «στόχος θα είναι το κέρδος κι όχι το κοινωνικό όφελος και το όποιο κοινωνικό όφελος θα προκύπτει ως παράπλευρη συνέπεια. Θα αναπτυχθούν εκείνοι οι τομείς που διασφαλίζουν τη βραχυπρόθεσμη, αλλά κυρίως τη μεσοπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα και στην ΕΕ. Οι προτεραιότητες καθορίζονται από τους ενδοϊμπεριαλιστικούς και ενδοαστικούς ανταγωνισμούς και δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες και προτεραιότητες της κοινωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το επιστημονικό έργο, η ερευνητική παραγωγή, που οδηγεί στην ανακάλυψη της νέας γνώσης, υποτάσσεται στο κέρδος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και του ανταγωνισμού τους. Ο σχεδιασμός, αντί να απελευθερώνει τη δυνατότητα ανάπτυξης της Ερευνας στη χώρα, στη βάση των υπαρκτών αναγκών και δυνατοτήτων, τελικά επιδρά ασφυκτικά σε αυτή, καθορίζοντας μονοσήμαντα τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό της».

Σχετικά με το ιδεολόγημα για ενίσχυση της Ερευνας και της καινοτομίας ως μοχλό ανάπτυξης και δρόμο εξόδου από την κρίση, σημείωσε ότι «αποσιωπάται όμως ότι τόσο η Ερευνα όσο και η ανάπτυξη, που προφανώς σχετίζονται, δεν είναι ταξικά ουδέτερες, αλλά δέσμιες των σχέσεων παραγωγής του καπιταλιστικού δρόμου σήμερα».

Στις διατάξεις που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στάθηκε στην ομιλία του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το άρθρο 35 για τα νηπιαγωγεία έχει «τοξικό περιεχόμενο» για τις λαϊκές ανάγκες στην Παιδεία, στερώντας την Προσχολική Αγωγή για χιλιάδες παιδιά, και ζήτησε την απόσυρσή του. Σχολίασε δε ότι τα λεγόμενα «επείγοντα ζητήματα για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια» που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, δεν αφορούν τις χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση, τη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής, την αδιοριστία εκπαιδευτικών... αλλά αφορούν άλλες μνημονιακές ρυθμίσεις. «Με κυνικό τρόπο νομοθετείτε περικοπές και εξοικονόμηση δαπανών από την Παιδεία, για να τροφοδοτείτε με κίνητρα και φοροαπαλλαγές τους επιχειρηματικούς ομίλους» είπε τέλος, σχολιάζοντας την αφαίρεση διδακτικών ωρών και τις λιγότερες προσλήψεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τα δημοτικά σχολεία.

  • Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της Ερευνας για την κερδοφορία του κεφαλαίου, τη διεύρυνση της συνεργασίας Ελλάδας και Ισραήλ στην Ερευνα και καινοτομία ανακοίνωσαν χτες ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας και Τεχνολογίας, Κ. Φωτάκης, και ο Επικεφαλής Επιστήμονας (Chief Scientist) του Ισραήλ, κ. Avi Hasson, σε σχετική συνάντηση που είχαν.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ