Σάββατο 7 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κανονικά η βαθμολόγηση από το ΑΣΕΠ

Κανονικά συνεχίζεται η διαδικασία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών, δηλώνει το ΑΣΕΠ, απαντώντας σε χτεσινά δημοσιεύματα εφημερίδων που αναφέρονταν σε αλλαγές στον τρόπο βαθμολόγησης.

Το ΑΣΕΠ με ανακοίνωσή του παραπέμπει στις προκηρύξεις των διαγωνισμών και εκφράζει τη θέση ότι η αρχή της αρνητικής βαθμολογίας είναι δικαιότερο σύστημα για τη βαθμολόγηση των ερωτήσεων που απαντώνται με τη μέθοδο των πολλαπλών επιλογών. Το ΑΣΕΠ υπενθυμίζει ότι «κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με μία (1) μονάδα, ανάλογα με τον συνολικό αριθμό των ερωτήσεων, ενώ για κάθε εσφαλμένη απάντηση αφαιρείται το 1/4 του βαθμού της ερώτησης. Επομένως μια τυχαία επιλογή στις απαντήσεις έχει τον αυτονόητο κίνδυνο της αρνητικής βαθμολογίας».

ΟΛΜΕ
Καταγγέλλει μεθόδευση στις εκλογές αιρετών

Για αδιαφανείς διαδικασίες και μεθοδεύσεις καταγγέλλει η ΟΛΜΕ το υπουργείο Παιδείας, το οποίο μετά από τέσσερις μήνες κύρωσε τελικά τα αποτελέσματα των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια, ορίζοντας νικητή από το ψηφοδέλτιο της ΠΑΣΚ, το δεύτερο σε ψήφους υποψήφιο. Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει την ηγεσία του υπουργείου «για την ωμή και απαράδεκτη παρέμβασή της, που αποτελεί γεγονός χωρίς ιστορικό προηγούμενο για το εκπαιδευτικό κίνημα», όπως σημειώνει, και ζητά η διαδικασία της εκλογής να περιέλθει στην ευθύνη των συνδικαλιστικών οργανώσεων.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Ολοκληρώνονται για τη Β΄ τάξη

Η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων πέφτει σήμερα για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου που διαγωνίζονται από το πρωί στη Γεωμετρία γενικής παιδείας. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης εξετάζονται στα Λατινικά θεωρητικής, Χημεία θετικής, Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών). Οι πανελλαδικές εξετάσεις των τελειόφοιτων της Γ΄ τάξης και υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ολοκληρώνονται τη Δευτέρα 9 Ιούνη με Αρχές Οικονομικής Θεωρίας που είναι μάθημα επιλογής. Ωστόσο, ο μαραθώνιος ολοκληρώνεται στις 18 Ιούνη με τις εξετάσεις στα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Υπενθυμίζεται ότι στις 11 Ιούνη ξεκινούν οι εξετάσεις των πτυχιούχων ΤΕΕ και πρώην ΤΕΛ που διαγωνίζονται για την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ.

ΣτΕ
Πρόταση για ακύρωση της ανέγερσης σχολείου

Την ακύρωση της πράξης της πολιτείας, με την οποία εγκρίθηκε η ανέγερση σχολικού συγκροτήματος στην Ηλιούπολη (συγκεκριμένα των 6ου Γυμνασίου και 9ου και 18ου νηπιαγωγείου) προτείνει στο Ε` Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας η πάρεδρος Ολγα Παπαδοπούλου. Το σκεπτικό αυτής της πρότασης στηρίζεται στο ότι η «κανονιστική απόφαση του γγ Περιφέρειας δε δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης - όπως προβλέπει η νομοθεσία και ως εκ τούτου είναι ανυπόστατη και ακυρωτέα».

Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει κάτοικοι της Ηλιούπολης και ζητούσαν την ακύρωση της από 8.8.2002 απόφασης του γγ Περιφέρειας, που επιτρέπει την ανέγερση του συγκροτήματος, που έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί στη θέση «Διάνα», η οποία είναι δασική έκταση, πράγμα που έχει προκαλέσει και μηνύσεις από το Δασαρχείο Πεντέλης.

Η υπόθεση αυτή θα συζητηθεί εκ νέου ως προς το σκέλος της άρσης της αναδάσωσης της εν λόγω έκτασης και της παραχώρησής της στο Δήμο Ηλιούπολης με σκοπό την ανέγερση του σχολικού συγκροτήματος. Το ΣτΕ επιφυλάχτηκε να εκδώσει την απόφασή του.

Ενιαίο 12χρονο σχολείο για ολόπλευρη μόρφωση

Υπόμνημα της Ενωσης Γονέων και Κηδεμόνων Ναυπάκτου

Την «ουσιαστική ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης με την καθιέρωση της ενιαίας 12χρονης υποχρεωτικής δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης και της 2χρονης προσχολικής αγωγής, αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, στο ύψος που θα καλύπτουν τις σύγχρονες και διευρυμένες ανάγκες της, ζητά με υπόμνημά της η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Ναυπάκτου, που στάλθηκε σε όλους τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση κλπ.

Επίσης, ζητούν την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου με την καθιέρωση αναλυτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης, που να ανταποκρίνονται στα σύγχρονα δεδομένα, με μακρόχρονη προοπτική. Πανεπιστημιακού επιπέδου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για ένα χρόνο με πλήρεις αποδοχές, σε τακτά χρονικά διαστήματα. Στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων με το αναγκαίο εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό, εξασφάλιση κατάλληλης κτιριακής υποδομής, με τα ενδεδειγμένα σύγχρονα υλικά και μέσα. Λήψη μέτρων για την ουσιαστική στήριξη της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Ριζική αναμόρφωση των σχολικών βιβλίων, ώστε να καταστούν κατανοητά και να απαλλαγούν από αλληλοεπικαλύψεις, ανούσιες λεπτομέρειες και δευτερεύουσας σημασίας γνώσεις. Απαιτούνται βιβλία που θα βοηθούν τους μαθητές να αποκτούν πολύπλευρες γνώσεις και να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη και την ικανότητα ανάλυσης - σύνθεσης, τονίζεται.

Σταδιακή κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης (φροντιστήρια, φροντιστήρια ξένων γλωσσών και ιδιωτικών σχολείων), που λόγω των συνθηκών που επικρατούν στο χώρο της Παιδείας υποχρεώνει τις οικογένειες να υφίστανται δυσβάσταχτη οικονομική αφαίμαξη και για τη μόρφωση των παιδιών τους και για τη διεκδίκηση μιας θέσης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Μεγάλος δε, αριθμός οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα, βρίσκονται αντιμέτωπες με ανυπέρβλητα εμπόδια για την ολοκλήρωση της 12χρονης ή ακόμα και της υποχρεωτικής εκπαίδευσης των παιδιών τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ