Τετάρτη 9 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Σε δίκη 40 αγωνιστές μαθητές

Στο «σκαμνί» του δικαστηρίου οδηγούνται αύριο Πέμπτη 40 μαθητές στην Κόρινθο, οι οποίοι είχαν πρωτοστατήσει στις μεγαλειώδεις μαθητικές κινητοποιήσεις της περιόδου 1998 - '99, στην πλειοψηφία τους εκλεγμένοι στα μαθητικά συμβούλια των σχολείων. Με πρόσχημα την «παράνομη κατάληψη χώρου διοικητικής υπηρεσίας, χωρίς άδεια της τελευταίας, αλλά και βανδαλισμούς(!) στο χώρο των σχολείων», καλούνται σε δίκη, σαν εγκληματίες, προφανώς με την ενεργοποίηση της αντιδημοκρατικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που ορίζει την κατάληψη ως «ιδιώνυμο αδίκημα».

Θορυβημένη η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από την αγανάκτηση που επικρατεί στο χώρο της νεολαίας, αλλά και από τους αγώνες των μαθητών στην πόλη της Κορίνθου, συνεχίζει τον αυταρχικό της κατήφορο. Σε αυτή της την προσπάθεια βρίσκει συμπαραστάτες τους διευθυντές δύο Ενιαίων Λυκείων (1ο - 3ο) και ενός ΤΕΕ (1ο Λουτρακίου), οι οποίοι είναι και οι μοναδικοί (!) μάρτυρες κατηγορίας που θα παρουσιαστούν.

Οι μαθητές των σχολείων της πόλης καταγγέλλουν την επιχείρηση ποινικοποίησης των αγώνων τους και αναμένεται το πρωί της Πέμπτης να συμπαρασταθούν μαζικά στους διωκόμενους συμμαθητές τους έξω από τα Δικαστήρια της Κορίνθου.

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κορινθίας της ΚΝΕ καταγγέλλει με ανακοίνωσή της το νέο «μαθητοδικείο» που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στήνει, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Η κυβέρνηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που μας θέλει αμόρφωτους και αυριανό φτηνό εργατικό δυναμικό, που υποβαθμίζει από κάθε άποψη και τα Ενιαία Λύκεια και τα ΤΕΕ. Η κυβέρνηση των ΜΑΤ και των εισαγγελέων, της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, της ωμής βίας και τρομοκρατίας, δείχνει τα δόντια της στον πραγματικό της εχθρό: το λαό και τη νεολαία που αντιστέκονται».

«Η Οργάνωσή μας», συνεχίζει η ανακοίνωση, «βρέθηκε και βρίσκεται μπροστά σε ΟΛΟΥΣ τους αγώνες της νεολαίας, γι' αυτό άλλωστε ανάμεσα στους διωκόμενους μαθητές βρίσκονται μέλη και στελέχη της ΚΝΕ, που πρωτοστάτησαν την περίοδο εκείνη στις μαθητικές κινητοποιήσεις και που η δράση τους ενοχλεί την κυβέρνηση, την άρχουσα τάξη συνολικότερα».

«ΤΡΙΠΛΟ» ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Μακριά από τις ανάγκες της εκπαίδευσης

Κύριος στόχος, η προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής στα σχολεία, τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης. Κατατέθηκε η τροπολογία για την απασχόληση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Το «τριπλό» νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την οργάνωση, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και την επιμόρφωσή τους, συζητείται από χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που έρχεται να συμπληρώσει το αντιεκπαιδευτικό «οπλοστάσιο» της κυβέρνησης, με την απόλυτη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και ήδη έχει ξεσηκώσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών της α` βάθμιας και β` βάθμιας εκπαίδευσης που έχουν προκηρύξει απεργία για την ερχόμενη Τρίτη 15/1. Παράλληλα, με αυτό ανοίγει ο δρόμος για την προοπτική της ταξικής διαφοροποίησης με την αξιολόγηση μετέπειτα της σχολικής μονάδας.

Αναπτύσσοντας τη διαφωνία του ΚΚΕ, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου ο εισηγητής του Κόμματος Γ. Χουρμουζιάδης υπογράμμισε ότι η οργάνωση της εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, καταλήγει στον ασφυκτικό έλεγχο όλων των σχετικών οργάνων από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας. Κύριος στόχος, είπε, η προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής και η άμεση παρέμβαση σε κάθε κρίκο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς κανέναν κοινωνικό έλεγχο και μέσα από έναν εφιαλτικά πολυπρόσωπο σχήμα.

Σχετικά με την αξιολόγηση, τόνισε ότι η έλλειψη ορισμού της θα οδηγήσει την αξιολόγηση σε μια διοικητική πράξη, η οποία απλώς θα ελέγχει και θα διαπιστώνει την κατάσταση. Αυτό που χρειάζεται, συνέχισε, είναι να προσδιοριστούν οι αξίες που πρέπει να διέπουν ένα σημερινό σχολείο και οι οποίες πρέπει να το καταστήσουν σύγχρονο, φιλολαϊκό, δημιουργικό, με προοδευτική κουλτούρα και με επαγγελματική αποκατάσταση.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι μόνο όταν όλα αυτά δεθούν με την πράξη αποκτά νόημα η αξιολόγηση και γι' αυτό το ΚΚΕ προτείνει τη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με τις παραπάνω αξίες και τους αντίστοιχους μηχανισμούς.

Οσο για την επιμόρφωση, ο Γ. Χουρμουζιάδης τόνισε ότι το σχετικό κεφάλαιο αρκείται σε μια γενικόλογη περιγραφή και συστήνει ένα νέο όργανο, υπογράμμισε την ανάγκη να παιδαγωγηθεί και ο εκπαιδευτικός, τονίζοντας όμως ότι το ζητούμενο είναι πάνω σε ποια επιστημονικά δεδομένα.

Στην ομιλία του ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου ισχυρίστηκε ότι η αντίδραση στο νομοσχέδιο στηρίζεται σε ένα «σύστημα προκαταλήψεων» και σε «συντηρητικά αιτήματα που αποβαίνουν σε βάρος των παιδιών». Είπε ότι για την αξιολόγηση λήφθηκε υπόψη η εμπειρία της ΕΕ και ισχυρίστηκε ότι με την καθιέρωσή της δε θα υπάρξει καμία «τιμωρητική διάθεση» σε βάρος των εκπαιδευτικών. Ο υπουργός προανήγγειλε ότι τον Ιούνη θα ξεκινήσει διάλογος με τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, προκειμένου να εκπονηθεί ένα «αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης». Ενα τέτοιο σύστημα, ισχυρίστηκε, είναι απαραίτητο, αφού το Σεπτέμβρη του 2003 32 χώρες της Ευρώπης θα προχωρήσουν στη δημιουργία κοινών προγραμμάτων σπουδών και πτυχίων και δεν μπορεί η χώρα μας να είναι η μόνη που θα απουσιάζει από τη σχετική διαδικασία.

Για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

Ο υπουργός Παιδείας επανακατέθεσε στο νομοσχέδιο την τροπολογία για την απασχόληση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, που είχε αποσυρθεί τον περασμένο Αύγουστο. Σύμφωνα με αυτήν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα συνάπτουν καταρχήν διετή σύμβαση εργασίας, η οποία θα μπορεί να καταγγελθεί από τον ιδιοκτήτη με την καταβολή αποζημίωσης δύο μηνών στον εκπαιδευτικό. Μετά την πάροδο της διετίας, εφόσον η σύμβαση δεν έχει καταγγελθεί τότε ανανεώνεται αυτοδίκαια για τέσσερα ακόμα χρόνια. Μετά δε και την πάροδο της τετραετίας η σύμβαση μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου.

Για την απόλυση εκπαιδευτικού λόγω «διαταραχής του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο» τη διαπίστωση κάνει «το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο» μετά από εισήγηση τριμελούς επιτροπής, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωπος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, της ΟΙΕΛΕ και των εργοδοτών. Στην τροπολογία προβλέπεται επίσης ότι κατά τη λήξη της τετραετίας ο ιδιοκτήτης του σχολείου μπορεί να καταγγέλλει χωρίς αιτιολογία τη σύμβαση μόνο για το 33% των εκπαιδευτικών, οι οποίοι συμπληρώνουν εξαετή υπηρεσία. Οσοι εκπαιδευτικοί απολύονται και εφόσον έχουν προσληφθεί πριν την από την 31η Δεκεμβρίου 1997 και έχουν συμπληρώσει εξαετή υπηρεσία, προσλαμβάνονται στη δημόσια εκπαίδευση. Οσοι έχουν προσληφθεί μετά την παραπάνω ημερομηνία εγγράφονται στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.

Απειλούν οι σχολάρχες

Στο μεταξύ, με κλείσιμο των σχολείων τους απειλούν οι σχολάρχες, αντιδρώντας στην τροπολογία που βάζει όριο στις απολύσεις εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία. Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων θα συζητήσει το Σάββατο σε γενική συνέλευση πρόταση για 24ωρη ή 48ωρη αναστολή της λειτουργίας των σχολείων τους για την επόμενη βδομάδα, ενώ προγραμματίζουν και προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της τροπολογίας.

Από την πλευρά τους, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι το κλείσιμο των σχολείων απαγορεύεται από τη νομοθεσία και σημειώνουν ότι οι ιδιοκτήτες «απλώς απειλούν για να παραπλανήσουν και να υλοποιήσουν την πολιτική τους που έχει σαν στόχο τη μετατροπή των εκπαιδευτηρίων τους σε μια απλή επιχείρηση και μόνο».

ΣΧΟΛΕΙΑ
Επανέναρξη με προβλήματα

Με προβλήματα ξεκίνησε χτες η λειτουργία των σχολείων στο Νομό Θεσσαλονίκης, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, ενώ αρκετά σχολεία έμειναν κλειστά λόγω ζημιών στις εγκαταστάσεις θέρμανσης εξαιτίας του παγετού. Σύμφωνα με στοιχεία της Νομαρχίας, τα περισσότερα προβλήματα παρουσιάστηκαν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και κυρίως στην ύπαιθρο της Θεσσαλονίκης.

Από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρθηκε πρόβλημα μόνο στο Γυμνάσιο και Λύκειο του Δρυμού, όπου γίνονται εργασίες αντικατάστασης του δικτύου θέρμανσης. Κανένα πρόβλημα δεν αναφέρθηκε από την Α` Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πολλά όμως ήταν τα σχολεία στην περιοχή ευθύνης της Β` Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που δε λειτούργησαν: Το Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Αδένδρου, το Νηπιαγωγείο Ακροποτάμου, το 1ο και το 3ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου, το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο Εξοχής, το 13ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης, το 5ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης, το 12ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Αρέθουσας, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, το Νηπιαγωγείο Κρυονερίου και το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Καλαμωτού. Επίσης δε λειτούργησε το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου, λόγω προγραμματισμένης διακοπής ρεύματος στην περιοχή.

Στο μεταξύ αρκετά ακόμη σχολεία λειτούργησαν, παρά τα προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης, λόγω του παγετού. Αυτά είναι: το 1ο Δημοτικό Σχολείο και το 2ο και 3ο Νηπιαγωγείο Αγίου Αθανασίου, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Λουδία, το 19ο και 20ό Νηπιαγωγείο Ευόσμου, το 1ο, το 2ο και το 3ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά, το 4ο Νηπιαγωγείο Λαγκαδά και το Νηπιαγωγείο Νικομηδινού.

Ευθύνες για τα παραπάνω προβλήματα, η Νομαρχία Θεσσαλονίκης επιρρίπτει στους δήμους που δε φρόντισαν να εξασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

  • Προβλήματα υπήρξαν και σε μεγάλο αριθμό σχολείων της Θεσσαλίας που δε λειτούργησαν λόγω διαφόρων βλαβών που οι δήμοι δεν πρόλαβαν να επιδιορθώσουν, μιλώντας όχι για τα ορεινά που είναι αποκλεισμένα, αλλά για τον κάμπο. Ετσι 24 σχολεία δε λειτούργησαν στη Μαγνησία, 14 στα Τρίκαλα όπου είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθητές του 3ου Λυκείου προχώρησαν σε κατάληψη και διαμαρτυρία στον Προϊστάμενο Β`βάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος τους έδιωξε «κακήν κακώς». Στην Καρδίτσα δε λειτούργησαν 24 δημοτικά και 12 γυμνάσια και λύκεια, ενώ και στη Λάρισα δε λειτούργησαν κάποια σχολεία.

Τα σχολεία σε Αττική, Βοιωτία, Εύβοια και σε όλους τους νομούς της Κρήτης θα επαναλειτουργήσουν από αύριο, λόγω των προβλημάτων στην πρόσβαση που προκλήθηκαν από την πρόσφατη κακοκαιρία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ