Προχωρά η διαδικασία υλοποίησης των ΣΔΙΤ με τον ΟΣΚ σε ρόλο μεσάζοντα
Μία τεράστια κερδοφόρα αγορά ανοίγει για το μεγάλο κατασκευαστικό κεφάλαιο και στην Ελλάδα με την ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου του πρώτου έργου ΣΔΙΤ του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων ΑΕ για κατασκευή 14 σχολικών μονάδων στην Αττική που θα στεγάσουν 3.590 μαθητές. Σύμφωνα με την ...πανηγυρική σχεδόν ανακοίνωση του ΟΣΚ, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 75,75 εκατ. ευρώ, ενώ η προσφορά του προσωρινού αναδόχου είναι 63.231.985,28 ευρώ. Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης ανακηρύχθηκε η ένωση εταιρειών ΑΤΕΣΕ ΑΕ - ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ ΑΕ.
Σύμφωνα με τον ΟΣΚ, ο ανάδοχος του έργου είναι υπεύθυνος για την εκπόνηση της μελέτης, την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, την υλοποίηση της κατασκευής και την τεχνική διαχείριση για 25 χρόνια των σχολικών μονάδων, οπότε μάλλον θα έχει ...ξεχαστεί ότι τα σχολεία είναι δημόσια. Πέραν όλων των άλλων, δημιουργείται προβληματισμός για το κατά πόσο ο ανάδοχος θα παρεμβαίνει στη ζωή του σχολείου, τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών κλπ.
Ο διαγωνισμός που πραγματοποιήθηκε είναι ο πρώτος για τον οποίο ανακηρύσσεται προσωρινός «Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης από την ΟΣΚ ΑΕ», κάτι που αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην πολιτική ιδιωτικοποίησης του ΟΣΚ. Ο Οργανισμός επικαλείται τη διεθνή εμπειρία για να πείσει ότι οι ΣΔΙΤ εξασφαλίζουν θετικά αποτελέσματα και δεν παραλείπει να σημειώσει στην ανακοίνωσή του ότι «τα έργα που υλοποιούνται με ΣΔΙΤ ενισχύουν τον κλάδο των κατασκευών στην παρούσα οικονομική συγκυρία». Γιατί πραγματικός ωφελημένος θα είναι οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες.
Μέσα στην επόμενη τριετία ετοιμάζονται τρία ακόμα έργα ΣΔΙΤ σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Κρήτη.
Η εξέλιξη αυτή είναι ένα ακόμα χτύπημα στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες, που για να ικανοποιηθούν, απαιτείται κεντρικός σχεδιασμός, με έναν κρατικό οργανισμό που θα αναλαμβάνει τη μελέτη, την κατασκευή και συντήρηση των σχολείων, με γενναία χρηματοδότηση, με επαρκές επιστημονικό και εργατικό δυναμικό που θα έχει μόνιμη δουλειά.
Πλήθος εκδηλώσεων διοργανώνουν τις επόμενες μέρες οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε σχολές των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ σε όλη τη χώρα. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής:
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε, χτες, προσχέδιο για την τεχνική επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Σύμφωνα με τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας, τα υποβαθμισμένα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ - όπου συγκεντρώνονται παιδιά από λαϊκές οικογένειες, βιώνοντας από νωρίς την απαξίωση και το ταξικό «ξεκαθάρισμα» - θα ενσωματωθούν στα «Τεχνολογικά Λύκεια», τριετούς διάρκειας. Η «αναβάθμιση» έχει στόχο τη σύνδεση με τις επιχειρήσεις, μέσω της μαθητείας και της ολοκληρωτικής εισβολής τους στην τεχνική εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό είναι, άλλωστε, ότι οι «ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους». Οι «κοινωνικοί εταίροι» (οι επιχειρήσεις με τη «βοήθεια» των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών και τη «σφραγίδα» της περιφέρειας) θα καθορίζουν τις ειδικότητες που χρειάζεται η «αγορά». Ακόμα και αυτές οι «ειδικότητες» πρέπει να είναι ...ελαστικές, αφού, όπως ειπώθηκε από ομιλητές της χτεσινής ημερίδας, ο μαθητής των τεχνολογικών λυκείων πρέπει να μπορεί να αλλάζει «ειδικότητα» αν χρειαστεί. Είναι η γνωστή κατεύθυνση της ΕΕ, που θέλει μια μεγάλη μάζα εργαζομένων να αλλάζει έξι κι επτά δουλειές.
Οι ισχυρισμοί για «δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης των αποφοίτων, μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει η Διά Βίου Μάθηση και οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»(!), μόνο ως πρόκληση μπορούν να ακουστούν στ' αυτιά των μαθητών των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ. Η Διά Βίου Μάθηση δεν είναι τίποτα άλλο απ' τη συνέχιση της ψευτοκατάρτισης, για μια ζωή σύμφωνα με τις ευκαιριακές απαιτήσεις των εργοδοτών, ενώ οι «υποσχέσεις» για δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι το γνωστό παραμύθι της «ευκαιρίας» και της «ελπίδας» στην κοινωνική και επαγγελματική κινητικότητα. Στη χτεσινή ημερίδα, άλλωστε, έγινε αναλυτική αναφορά στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (κλίμακα κατάταξης των εργαζομένων σύμφωνα με οποιαδήποτε γνώση πιστοποιείται, από πτυχία μέχρι ημερίδες και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς). Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν πρόκειται να βοηθήσει σε τίποτα τους εργαζόμενους. Θεσμοθετείται για να γίνει ένα εργαλείο επιλογής εργαζομένων από τους εργοδότες. Το εργαλείο αυτό θα είναι πανευρωπαϊκό, αφού το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα συμβαδίζει με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.
Στην ίδια κατεύθυνση της συλλογής «πτυχίων» είναι και τα «τμήματα Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα είναι ενταγμένα στο λειτουργικό πλαίσιο του Τεχνολογικού Λυκείου και θα έχουν διάρκεια ενός σχολικού έτους». Το «πτυχίο» «ανώτερου επαγγελματικού επιπέδου από αυτό του Τεχνολογικού Λυκείου», θα είναι ένα ανάμεσα στα πολλά «χαρτιά» κατάρτισης, που θα καλείται να μαζεύει ο μαθητής.
Τέλος, όσον αφορά στην τεχνική εκπαίδευση, το υπουργείο υποστήριξε ότι τα «επαγγελματικά δικαιώματα» των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης «κατοχυρώνονται»! Τα επαγγελματικά δικαιώματα έχουν καταργηθεί, στην ουσία, εδώ και χρόνια μέσα από τη διαρκή επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα συνολικά για όλες τις ειδικότητες και μέσα από τη διαδικασία αποσύνδεσης πτυχίων - επαγγελμάτων. Ειδικά, μάλιστα, στην τεχνική εκπαίδευση τέτοιες θεσμικές ρυθμίσεις θα ενταχθούν στις πολλές πιστοποιήσεις πτυχίων και βεβαιώσεων (ή μήπως θα τους προσλάβουν στο δημόσιο;...).
Να σημειωθεί ότι πριν ο μαθητής «επιλέξει» αν θα πάει σε Γενικό ή Τεχνολογικό Λύκειο θα έχει υποστεί ολόκληρη «πλύση εγκεφάλου» για την «ελκυστική» τεχνική εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας - στοχεύοντας προφανώς σε παιδιά από λαϊκά στρώματα - επανασχεδιάζει τις διαδικασίες του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, ενώ προχωρά και σε «υποστηρικτικά» μέτρα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο με «ενίσχυση» του ρόλου του μαθήματος της τεχνολογίας στα γυμνάσια.
Η στάση των ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ και η ολοκληρωμένη πρόταση του ΠΑΜΕ, που δε διαχωρίζει τους εκπαιδευτικούς και παλεύει για μόνιμη και σταθερή δουλειά
Στην κατεύθυνση του διαχωρισμού των εκπαιδευτικών, κινήθηκαν, χτες, οι παρατάξεις του δικομματισμού στο ΔΣ της ΔΟΕ. ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, θεωρώντας ότι το θέμα της πληρωμής των δεδουλευμένων των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν με προγράμματα ΕΣΠΑ αφορά μόνο αυτή την κατηγορία εκπαιδευτικών, απέφυγαν να ψηφίσουν την πρόταση του ΠΑΜΕ για απεργία στις 17/12 για όλους τους δασκάλους - νηπιαγωγούς. Το ΠΑΜΕ τονίζει σε ανακοίνωσή του ότι «πρώτον όλα τα σφυριά τώρα βαράνε για τη γενική απεργία στις 15/12 και δεύτερον ότι το ζήτημα της πληρωμής των δεδουλευμένων των αναπληρωτών του ΕΣΠΑ και γενικά οι ελαστικές μορφές εργασίας αφορούν όλο τον κλάδο κι όχι μόνο τους ΕΣΠΑ».
Με αυτό το σκεπτικό πρότεινε «εκτός από την επίσχεση εργασίας που προτείνουν και οι ίδιοι οι συνάδελφοι των ΕΣΠΑ, μετά τη γενική απεργία στις 15/12, να προχωρήσουμε σε νέα 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Παρασκευή 17/12». ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ υπονόμευσαν την πρόταση για απεργία στις 17, μεταφέροντας τη συζήτηση στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ την επόμενη Τρίτη 14/12.
Τελικά, το μόνο που αποφασίστηκε χτες στο ΔΣ της ΔΟΕ είναι η επίσχεση εργασίας από τις 16 Δεκέμβρη που ψηφίστηκε από όλες τις δυνάμεις.
Το ΠΑΜΕ έχει βασικά αιτήματα την «πλήρη, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση, πάρτε πίσω τη σύμβαση της ντροπής και πληρωμή εδώ και τώρα όλων των δεδουλευμένων σε όλους τους αναπληρωτές χωρίς όρους και προϋποθέσεις, να προχωρήσουμε σε αγώνες που να αγκαλιάζουν όλους τους εκπαιδευτικούς, όλους τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα». Στην ανακοίνωσή του υπογραμμίζει:
MotionTeam |
Βέβαια, η κινητοποίηση δεν εμπόδισε τη σύγκλητο να συνεδριάσει σε άλλο χώρο και να αποφασίσει τις προτάσεις με τις οποίες θα προσέλθει στο διάλογο του υπουργείου για την Παιδεία. Αλλωστε, και οι φοιτητές δεν είχαν τέτοιες αυταπάτες. Εστειλαν όμως ξεκάθαρο μήνυμα πως αυτή η πολιτική θα τους βρίσκει απέναντι, σε θέση μάχης κόντρα στα κόμματα, τους φορείς και τους εκπαιδευτικούς που βάζουν πλάτη για να βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης, να γίνει η μόρφωση ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα, προνόμιο των λίγων και να υποταχθεί η έρευνα στις ανάγκες του κεφαλαίου για την αύξηση της κερδοφορίας του.
Οι φοιτητές που συσπειρώνονται στο ΜΑΣ από νωρίς το πρωί απέκλεισαν όλες τις εισόδους του κτιρίου της Πρυτανείας και στη συνέχεια άπλωσαν τεράστια πανό στις προσόψεις του που «βλέπουν» και προς την οδό Εγνατία και στο εσωτερικό του πανεπιστημίου.
Στον αύλιο χώρο μπροστά στην κεντρική είσοδο του κτιρίου έστησαν σκηνές για να καταδείξουν την πολιτική που στερεί στους φοιτητές, στα παιδιά των εργατικών λαϊκών οικογενειών το δικαίωμα στη δωρεάν στέγαση και φορτώνει το δυσβάσταχτο κόστος των ενοικίων στους γονείς τους και τους ίδιους που αναγκάζονται να δουλεύουν κάτω από άθλιες συνθήκες, για να μπορούν να σπουδάζουν.
Με την ολοκλήρωση της κινητοποίησης στο πανεπιστήμιο, πραγματοποίησαν παρέμβαση στα αστικά λεωφορεία, επιβάλλοντας τη δωρεάν μεταφορά των φοιτητών.
Η Επιτροπή Αγώνα Ωρομισθίων και Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Αθήνας διοργανώνει σύσκεψη το Σάββατο 11 Δεκέμβρη, στις 6 μ.μ. στα γραφεία του ΠΑΜΕ (Αγ. Φιλοθέης 5, στην πλατεία Μητροπόλεως πίσω από το ιερό). Απευθυνόμενη στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις και καλώντας τους στη σύσκεψη για να συντονίσουν τα παραπέρα αγωνιστικά τους βήματα, τονίζει:
«Πέρασαν τρεις μήνες από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς και συ παραμένεις στην αβεβαιότητα, απλήρωτος ή μερικώς πληρωμένος, αλλά πάντα συμβασιούχος, του υπουργείου Παιδείας ή των ΕΣΠΑ. Πήρες πτυχίο, αλλά συνεχώς σου το αμφισβητούν, πότε με την αδιοριστία, πότε με τον ΑΣΕΠ, πότε με το να σε υποχρεώνουν να υπογράψεις σύμβαση και αργότερα με την αξιολόγηση.
Η ζωή που σου τάζουν είναι ζωή χωρίς δικαιώματα: Μερική δουλειά, μερική αμοιβή, μερική ασφάλιση! Ολα μερικά, εκτός από τα βάρη, που είναι ολόκληρα, όπως είναι για κάθε εργαζόμενο!
Μην τους αφήσεις να σε λυγίσουν. Υπάρχει λύση! Είναι ο δρόμος του αγώνα μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, για να στραπατσάρουμε την πολιτική τους και να ανοίξουμε δρόμο για ριζικές αλλαγές στην οικονομία, την κοινωνία και το σχολείο, όπου θα ζήσουμε ολόκληρη ζωή», καταλήγει η Επιτροπή Αγώνα».
Στη σύσκεψη καλεί και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.