Τρίτη 9 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΚΕ
Στο όνομα της αναβάθμισης διαιωνίζεται η υποβάθμιση

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

«Το νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια να φρεσκαριστεί το διπλό σχολικό δίκτυο Γενική - Τεχνική Εκπαίδευση, προκειμένου να αποκτήσει σταθερότητα, βιωσιμότητα και μαζικότητα το υποδεέστερο τεχνικοεπαγγελματικό σκέλος του, που προορίζεται για τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων. Στο όνομα της αναβάθμισης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διαιωνίζεται η υποβάθμισή της», υπογραμμίζει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή του σχετικά με το νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Η ανακοίνωση του Κόμματος συνεχίζει ως εξής:

«Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), που αντικαθιστούν τα ΤΕΕ, εξασφαλίζεται ισοτιμία Γενικής - Τεχνικής Εκπαίδευσης γιατί αυξάνονται οι ώρες και τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ. Συνειδητά αποκρύπτει από το λαό ότι ποτέ δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει πραγματική ισοτιμία Γενικής - Τεχνικής Εκπαίδευσης, γιατί αυτό έρχεται σε σύγκρουση με τους στόχους και το χαρακτήρα του διπλού δικτύου, που είναι η ταξική επιλογή - κατηγοριοποίηση των μαθητών. Τα περί ενίσχυσης της Γενικής Παιδείας με την αύξηση των μαθημάτων, αποτελούν ομολογία ότι η αναγκαία σήμερα Γενική Παιδεία για τη διαπαιδαγώγηση και την ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου, δε δίνεται ολοκληρωμένα και ενιαία σε όλους τους μαθητές, αλλά δίνεται με δόσεις, ειδικά στα παιδιά της εργατικής τάξης.

Οσο για τα επαγγελματικά επίπεδα, που αφειδώς μοιράζει η κυβέρνηση, είναι χωρίς αντίκρισμα, όχι μόνο λόγω της ανεργίας, αλλά λόγω των οδηγιών της ΕΕ με τις οποίες αποσυνδέεται το πτυχίο από τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία πιστοποιούνται πλέον από τους φορείς της εφήμερης κατάρτισης (π.χ. ΟΕΕΚ). Αλλωστε η κατάρτιση στα αδιαβάθμητα και κατά το πλείστον ιδιωτικά ΙΕΚ μετατρέπεται στην ουσία σε μοναδική διέξοδο για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ και των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ), του δημόσιου δηλαδή εκπαιδευτικού συστήματος. Τα ΕΠΑΛ είναι σχολεία που ούτε ολοκληρωμένη γενική παιδεία, ούτε επαγγελματική επάρκεια θα παρέχουν. Σχολεία "λίγο απ' όλα". Οσο για τις ΕΠΑΣ, αυτές θα είναι ακόμη κατώτερες, μια στείρα κατάρτιση για εκείνους που τάχα "δεν παίρνουν τα γράμματα".

Η προσπάθεια ωραιοποίησης και συγκάλυψης θα πέσει στο κενό. Η πραγματική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης προϋποθέτει πρώτα απ' όλα αναβάθμιση συνολικά της εκπαίδευσης, του σχολείου. Απαιτείται κατάργηση του διπλού ταξικού δικτύου, του επιλεκτικού σχολείου και κάθε είδους κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ κλπ).

Ταυτόχρονα η νεολαία, οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, ο λαός πρέπει να διεκδικήσει ένα ριζικά διαφορετικό σχολείο, το ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο, δημόσιο, δωρεάν για όλους. Σχολείο με ενιαία δομή και λειτουργία, χωρίς διχοτόμηση Γενικό - Τεχνικό σκέλος, σχολείο που θα παρέχει την αναγκαία για την πρόοδο της κοινωνίας μόρφωση.

Μετά το ενιαίο 12χρονο (σε «Μεταλυκειακό» επίπεδο) πρέπει να ιδρυθούν επαγγελματικές σχολές, ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα, οι οποίες θα δίνουν πτυχίο με πλήρη επαγγελματική επάρκεια (ειδίκευση) χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε πιστοποίηση ή άλλη κατάρτιση. Η πραγματική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης προϋποθέτει τη συνολική αλλαγή της δομής, του περιεχόμενου και προπαντός του σκοπού του σχολείου, ενταγμένο στη γενικότερη πάλη για ριζικές πολιτικές και κοινωνικοοικονομικές αλλαγές».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προσπάθεια μαζικοποίησης της κατάρτισης

Τα παιδιά της εργατικής τάξης διεκδικούν ουσιαστική μόρφωση για να 'χουνε ζωή. Η κυβέρνηση στήνει σχολεία που προσφέρουν σκόρπιες γνώσεις για ζωή χωρίς δικαιώματα
Τα παιδιά της εργατικής τάξης διεκδικούν ουσιαστική μόρφωση για να 'χουνε ζωή. Η κυβέρνηση στήνει σχολεία που προσφέρουν σκόρπιες γνώσεις για ζωή χωρίς δικαιώματα
Σε μια προσπάθεια να κάνει πιο ελκυστική την εξ ορισμού υποβαθμισμένη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, η κυβέρνηση έδωσε χτες στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για τη μετατροπή των ΤΕΕ σε Επαγγελματικά Λύκεια. Καλλιεργώντας αυταπάτες περί αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης, το μόνο που φτιάχνει είναι η «βιτρίνα» των σχολείων αυτών, όπου στρέφονται κυρίως τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων, διατηρώντας τη σαφή διάκρισή τους από τα Γενικά Λύκεια, διάκριση η οποία τα καθιστά «δευτεροκλασάτα» σχολεία για τους πιο «αδύναμους» μαθητές ή αυτούς που δεν μπορούν να σηκώσουν το οικονομικό βάρος των φροντιστηρίων. Συνεχίζεται δηλαδή ο βασικός στόχος ταξικής επιλογής των μαθητών μετά το Γυμνάσιο και της κατάταξής τους σε σχολεία Α΄ ή Β΄ κατηγορίας...

«Τα σημερινά ΤΕΕ (...) δεν κατάφεραν ως θεσμός να πείσουν την κοινωνία για την αυξημένη αναγκαιότητα προσανατολισμού προς την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε να προσελκύσουν μαθητές». Με αυτή τη διαπίστωση στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση ομολογεί ότι στόχος της είναι να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών που στρέφονται στην κατάρτιση.

Με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, τα ΤΕΕ μετατρέπονται από φέτος και σταδιακά σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ). Τα ΕΠΑΛ θα είναι τριετή και οι ΕΠΑΣ διετείς. Οι μαθητές θα μπορούν να πηγαίνουν στα ΕΠΑΛ έχοντας τελειώσει το Γυμνάσιο και θα διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας (που ο αριθμός τους θα μειώνεται από τη μια τάξη στην άλλη) και τεχνικά - επαγγελματικά μαθήματα ανάλογα τον κύκλο επαγγελματικών τομέων που θα επιλέξουν στην Α΄ τάξη, τον επαγγελματικό τομέα που θα επιλέξουν στη Β΄ τάξη και την ειδικότητα που επιλέγουν στη Γ΄ τάξη. Αντίστοιχα στις ΕΠΑΣ θα πηγαίνουν μαθητές που έχουν τελειώσει την Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου ή την Α΄ τάξη του ΕΠΑΛ και θα διδάσκονται μόνο τεχνικά - επαγγελματικά μαθήματα.

Προσπαθώντας να δώσουν μια επίφαση ισοτιμίας των ΕΠΑΛ με τα Γενικά Λύκεια, οι εμπνευστές του νομοσχεδίου δίνουν στους μαθητές της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ τη δυνατότητα να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις, εφόσον το επιθυμούν, για να περάσουν σε πανεπιστήμια ή ΤΕΙ. Θα εξετάζονται σε 6 μαθήματα, από τα οποία κάποια θα είναι «γενικής παιδείας» και κάποια θα είναι της ειδικότητας που παρακολουθούν. Στα μαθήματα γενικής παιδείας θα εξετάζονται στα ίδια θέματα με τους μαθητές του Γενικού Λυκείου. Γίνεται έτσι κατανοητό ότι ούτε τα φροντιστήρια θα αποφύγουν, ούτε και οι πιθανότητες πρόσβασης θα είναι ισότιμες για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και αυτούς των Γενικών Λυκείων. Σημειώνεται ότι καταργείται η ποσόστωση που ίσχυε στις θέσεις των ΤΕΙ για τους μαθητές των ΤΕΕ.

Το απολυτήριο των ΕΠΑΛ θα είναι ισότιμο με αυτό των Γενικών Λυκείων, ενώ παράλληλα θα παρέχουν και «πτυχίο επιπέδου 3» με το οποίο θα μπορούν να πάρουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. «Πτυχίο επιπέδου 3» θα δίνουν και οι ΕΠΑΣ. Ομως είναι γνωστό ότι με αυτά τα πτυχία, οι απόφοιτοι δεν μπορούν ουσιαστικά να βρουν δουλιά, αφού η αγορά εργασίας κατακλύζεται από αποφοίτους και στρατιές ανέργων ανώτερων εκπαιδευτικών βαθμίδων, που οι εργοδότες τούς προτιμούν αφού έχουν συμπιέσει τα εργασιακά τους δικαιώματα και τους κοστίζουν το ίδιο. Το νομοσχέδιο δίνει ως διέξοδο στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ τη συνέχιση των σπουδών τους στα ΙΕΚ και γενικότερα τη διά βίου κατάρτιση, δηλαδή, την περιπλάνησή τους ανάμεσα στην ανεργία και στο κυνήγι σκόρπιων δεξιοτήτων.

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΚΣ
ΟΧΙ στο πανεπιστήμιο - επιχείρηση

«ΟΧΙ: στο πανεπιστήμιο - επιχείρηση, στην κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, στους ταξικούς φραγμούς», λέει η Πανσπουδαστική ΚΣ, με προκήρυξή της για το νέο νόμο - πλαίσιο. Η ΠΚΣ, σχολιάζοντας τη στάση των υπόλοιπων παρατάξεων απέναντι στο νόμο - πλαίσιο, σημειώνει ότι η ΔΑΠ πανηγυρίζει για οτιδήποτε κινείται στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησης, η ΠΑΣΠ είναι υπέρμαχος της ιδιωτικοποίησης αρκεί να την κάνει το ΠΑΣΟΚ, ενώ οι ομάδες των ΕΑΑΚ και του ΣΥΝ, με αιτήματα που ενσωματώνει το ΕΣΥΠ στο πόρισμά του και με τη θέση τους για το φοιτητικό κίνημα, αποδεικνύουν ότι θέλουν το θάψιμο των αγώνων.

Στον αντίποδα αυτών, η ΠΚΣ καλεί: «Να αναπτύξουμε μαζική πάλη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Με το Συντονιστικό και το πλαίσιο πάλης των αναγκών μας, σε κάθε τμήμα με τους συλλόγους και τις επιτροπές αγώνα».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Χρειάζεται ενιαία ταξική απάντηση

Στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ, αύριο Τετάρτη, σε όλη τη χώρα. Στην Ομόνοια η συγκέντρωση της Αθήνας. Οι δυνάμεις του συμβιβασμού υπονόμευσαν στις γενικές συνελεύσεις την απόφαση για την απεργία

Την ανάγκη ενιαίας ταξικής απάντησης στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική επέλαση τονίζουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στους εκπαιδευτικούς, καλώντας τους σε μαχητικό «παρών» στην αυριανή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 10 π.μ. στην Ομόνοια και στις ταξικές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

Η γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας που έγινε την περασμένη Κυριακή 7 Μάη επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις των ταξικών δυνάμεων στους εκπαιδευτικούς ότι η συμβιβασμένη πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ κινείται στο δρόμο της συναίνεσης και υπονόμευσης των αγώνων. Οι καθηγητές συμμετέχουν αύριο στην πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία, καθώς η πρόταση για 48ωρη απεργία στις 10 και 11 Μάη που είχε εισηγηθεί το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν ψηφίστηκε τελικά καθώς, όπως προέκυψε, οι ίδιες δυνάμεις που ψήφισαν την εισήγηση στο ΔΣ της Ομοσπονδίας, στις γενικές συνελεύσεις και στα διοικητικά συμβούλια των ΕΛΜΕ την υπονόμευσαν.

Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών σημειώνει ότι ενώ οξύνεται η επίθεση με ένα μπαράζ αντεργατικών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων, η μεν «γαλαζοπράσινη πλειοψηφία της ΔΟΕ (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ), αφού ολοκλήρωσε το εκδρομικό της πρόγραμμα ανά την Ελλάδα ρίχνοντας και τις συνηθισμένες τουφεκιές, μας καλεί να σκύψουμε το κεφάλι και «φοβερίζει» την κυβέρνηση με "μεγάλους αγώνες" από το Σεπτέμβρη», ενώ «η "κεντροαριστερή" πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ), αποδεικνύει κάθε μέρα τον επικίνδυνο τυχοδιωκτισμό που τη διακρίνει. Οι ιαχές πολέμου που ακούγονταν από τα γραφεία της ΟΛΜΕ αποδείχτηκαν γαβγίσματα. Αφού αρνήθηκαν να προετοιμάσουν τον κλάδο για αποφασιστικούς αγώνες, αφού υπονόμευσαν κάθε προσπάθεια κλαδικής συσπείρωσης και ταξικής δράσης, αφού καταψήφισαν ακόμη και τη διευκολυντική στάση εργασίας στην απεργία των δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, τώρα, τρέμοντας μπροστά σε οποιαδήποτε προοπτική ανάπτυξης αγώνων, προσπαθούν να τους σταματήσουν "από τα κάτω", να μην τους αφήσουν να ξεκινήσουν καν», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, τονίζουν ότι «ο αγώνας, με πλαίσιο αιτημάτων που θα προβάλλει και θα διεκδικεί την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, είναι μονόδρομος και καλεί σε πρωτοβουλίες και δραστηριότητες από τα κάτω που θα οδηγήσουν σε αντίθεση και ρήξη με τη λογική της κοινωνικής συναίνεσης, της εργασιακής ειρήνης, των κοινωνικών διαλόγων και συμβολαίων, που είναι το ευαγγέλιο του υποταγμένου συνδικαλισμού και οδηγεί τα συνδικάτα σε αδρανοποίηση, στασιμότητα και υποταγή στην κυρίαρχη πολιτική».

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Να βγούμε στο δρόμο πριν μας πετάξουν αυτοί!

Αύριο, Τετάρτη, οι συγκεντρώσεις: Στην Αθήνα, στις 11 το πρωί, στην Ακαδημίας (στο ύψος της Νομικής) και στη Θεσσαλονίκη στις 10.30 το πρωί, στην πλατεία Χημείου

«Νόμος πλαίσιο, ιδιωτικοποίηση, ταξικοί φραγμοί. Να βγούμε στο δρόμο πριν μας πετάξουν αυτοί!». Τα Συντονιστικά Αγώνα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη καλούν φοιτητές και σπουδαστές, αύριο και μεθαύριο να δώσουν δυναμική απάντηση στα σχέδια της κυβέρνησης, αλλά και του ΠΑΣΟΚ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, έτσι όπως αποτυπώνονται στις προτάσεις του λεγόμενου Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) για το νέο νόμο - πλαίσιο των πανεπιστημίων.

Αύριο Τετάρτη, οργανώνουν συγκεντρώσεις: Στην Αθήνα, στις 11 το πρωί, στην Ακαδημίας (στο ύψος της Νομικής) και στη Θεσσαλονίκη, στις 10.30 το πρωί, στην πλατεία Χημείου.

Οι κινητοποιήσεις φοιτητών και σπουδαστών θα συνεχιστούν και την Πέμπτη 11 Μάη με καταλήψεις στις σχολές και πολύμορφες εκδηλώσεις.

Τα Συντονιστικά Αγώνα των ΑΕΙ και ΤΕΙ, στα αγωνιστικά τους πλαίσια εξηγούν ότι στόχος των προτάσεων για το νέο νόμο - πλαίσιο είναι η ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, η κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, η ενίσχυση των ταξικών φραγμών, μέσα σ' ένα πανεπιστήμιο (το αντίστοιχο θα γίνει και για τα ΤΕΙ) που θα λειτουργεί ως επιχείρηση υπηρετώντας τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Αναφέρουν μάλιστα, χαρακτηριστικά, τις προτάσεις του ΕΣΥΠ για: Μάνατζερ σε κάθε τομέα και διεύθυνση του πανεπιστημίου, ουσιαστικό έλεγχο του περιεχομένου των σπουδών από την αγορά και τις επιχειρήσεις, περιορισμό έως και κατάργηση του ασύλου, κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων, κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν φοιτητικής μέριμνας, αποπομπή των φοιτητών που έχουν καθυστερήσει τις σπουδές τους, θεσμοθέτηση και γενίκευση των διδάκτρων σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα.


«Μπορούμε να τους σταματήσουμε», δηλώνουν με αποφασιστικότητα φοιτητές και σπουδαστές, που συντονίζονται με το ταξικό εργατικό κίνημα, με το ΠΑΜΕ και προχωρούν με οδηγό τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματά τους για δωρεάν σπουδές, για πτυχία με αξία, για σταθερή δουλιά με δικαιώματα. Στο πλαίσιο πάλης τους περιλαμβάνουν ένα σύνολο αιτημάτων ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ, για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι του κεφαλαίου, εκπαίδευση που θα είναι δημόσια και δωρεάν για όλους και, φυσικά, προσθέτουν τα αιτήματά τους για δουλιά με δικαιώματα.

  • Με το νέο νόμο πλαίσιο ασχολήθηκε και η 52η Σύνοδος Πρυτάνεων που ολοκληρώθηκε την Κυριακή. Τις επόμενες μέρες θα συνταχτεί κείμενο με τις προτάσεις των Πρυτάνεων και θα κατατεθεί στο υπουργείο Παιδείας, ενώ προγραμματίζεται και συνάντηση των Πρυτάνεων με τον πρωθυπουργό. Οι Πρυτάνεις χωρίς να διαφωνούν επί της ουσίας με το πόρισμα του ΕΣΥΠ, εξέφρασαν διαφορετικές απόψεις με επιμέρους προτάσεις του πορίσματος.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ