Πέμπτη 13 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

1822 Η στρατιά του Δράμαλη μπαίνει στο Αργος, ενώ γύρω της κλείνει οριστικά η λαβίδα του Θόδωρου Κολοκοτρώνη.

1841 Οι μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις υπογράφουν συνθήκη για την εδαφική ακεραιότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Με την ίδια συνθήκη απαγορεύτηκε στα πολεμικά πλοία να περνούν τα στενά του Βοσπόρου και τα Δαρδανέλια σε καιρό ειρήνης.

1863 Υπογράφεται στο Λονδίνο σύμβαση ανάμεσα στη Ρωσία, στη Γαλλία, στη Μεγάλη Βρετανία και τη Δανία για την παραχώρηση του ελληνικού θρόνου στον Δανό πρίγκιπα Γεώργιο.

1930 Ξεκινά στο Μοντεβίδεο της Ουρουγουάης η πρώτη διοργάνωση για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου με τη συμμετοχή 13 χωρών.

1979 Γενική βλάβη στην ηλεκτροδότηση στις 9.34 μ.μ. δημιουργεί μπλακ άουτ σε όλη τη Νέα Υόρκη. Η Αστυνομία συνέλαβε τουλάχιστον 3.000 λαφυραγωγούς.

«Εργο» ΠΑΣΟΚ - ΝΔ

Αντιγράφουμε από τον «Κυριακάτικο Ριζοσπάστη» της 18/6/2006:

Το καλοκαίρι του 2001 το εισιτήριο για Σάμο στοίχιζε (οικονομική θέση) 10,27 ευρώ. Σήμερα στοιχίζει 29,50 ευρώ. Αύξηση 187%!

Για την Πάρο το 2001 το εισιτήριο στοίχιζε 10,85 ευρώ. Σήμερα στοιχίζει 25,50 ευρώ. Αύξηση 135%!

Για Σαντορίνη το 2001 το εισιτήριο στοίχιζε 15,84 ευρώ. Σήμερα στοιχίζει 29,50 ευρώ. Αύξηση 86,23%!

Αυτές είναι οι αυξήσεις που εισπράττουν οι εφοπλιστές στο κράτος του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Και τις εισπράττουν από τα λαϊκά στρώματα των ταξιδιωτών. Αυτούς δηλαδή που η τελευταία «αύξηση» που τους δόθηκε ήταν τα 0,77 ευρώ του Πολυζωγόπουλου, του ΣΕΒ και της ΔΑΚΕ...

Κατόπιν της τοποθέτησης του Γιώργου Παπανδρέου ότι η κοινή θέση του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ για την ίδρυση ιδιωτικών «Πανεπιστημίων» και για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος δε θα πρέπει να παρεξηγηθεί (σώπα καημένε!) καθώς, όπως ισχυρίστηκε, δε συνιστά ταύτιση απόψεων (μπα!), αλλά είναι σαν δυο δρόμοι που πάνε σε δυο διαφορετικές κατευθύνσεις (έλα!) και που απλώς τέμνονται σε ένα... σταυροδρόμι (έτσι είπε!),

η στήλη επιθυμεί να σημειώσει ότι τέτοιου είδους μεγαλειώδεις πολιτικές αναφορές, που ενσωματώνουν τη γεωγραφία, τη φωτογραφία, τη γεωμετρία και οτιδήποτε έχει σχέση με «τρία» (π.χ. «τρία πουλάκια κάθονταν» κλπ.) μόνο στην Τέχνη μπορούν να βρουν το αντίστοιχό τους, συνεπώς δεν έχουμε παρά να χαιρετίσουμε τη μετάβαση του ΠΑΣΟΚ από τα «Κάρμινα Μπουράνα» στον αθάνατο Πάνο Γαβαλά και να αναφωνήσουμε μαζί με το Γιώργο:

«Στο σταυροδρόμι - στο σταυροδρόμι (δις)/

εκεί που μου 'πες μ' αγαπάς/

εκεί άλλαξες γνώμη».

(Γκλαν!)

Του Σπύρου Ορνεράκη (από τα «Νέα»)
Του Σπύρου Ορνεράκη (από τα «Νέα»)

Κάτι για «διεργασίες» ακούγεται στο ΠΑΣΟΚ, κάτι για «αναδιατάξεις», για «ανατάξεις» κι άλλα τέτοια... «ανάκατα». Μάλλον κάποιος λόγος θα υπάρχει...

Κύπρος

Από τη στιγμή που ανέλαβε το υπουργείο Εξωτερικών η Ντόρα Μπακογιάννη υπήρξε έντονη φημολογία για «σκιές» στις σχέσεις Αθήνας - Λευκωσίας. Η φωτογραφία με τα χαμόγελα, κατά την προχτεσινή επίσκεψη του Τάσσου Παπαδόπουλου στην Αθήνα και οι δηλώσεις «περί κοινής πορείας» και «κοινών στρατηγικών στόχων», είναι αρκετά για να διαλύσουν τα όποια «σύννεφα»;..

*

Ανεξάρτητα από το πώς ο Τύπος παρουσιάζει το θέμα των σχέσεων μεταξύ των δυο κυβερνήσεων, ελληνικής και κυπριακής, τα πραγματικά αποτελέσματα της επίσκεψης Παπαδόπουλου στην Αθήνα θα φανούν πολύ σύντομα. Και τούτο γιατί Αθήνα και Λευκωσία καλούνται να απαντήσουν σε πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα και τότε θα διαπιστωθεί εκ των πραγμάτων κατά πόσο η πορεία που έχει χαραχτεί από τις δύο κυβερνήσεις είναι κοινή.

*

Το πρώτο ερώτημα που τίθεται πιεστικά έχει να κάνει με τη λεγόμενη ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας, με δεδομένη την άρνηση της Αγκυρας να αναγνωρίσει την Κύπρο. Θα συμφωνήσουν Αθήνα και Λευκωσία να συνεχιστεί ανεμπόδιστα αυτή η πορεία της Τουρκίας;

Ενα δεύτερο ερώτημα, το οποίο φέρνουν στο διπλωματικό προσκήνιο οι Αγγλοαμερικανοί, έχει να κάνει με την έναρξη μιας νέας διαδικασίας διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό. Θα συμφωνήσουν Αθήνα και Λευκωσία με μια τέτοια διαδικασία η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αφαιρεθεί το κυπριακό «αγκάθι» από τις διαπραγματεύσεις της Τουρκίας με την ΕΕ;

*

Από τις απαντήσεις σε αυτά τα δύο ερωτήματα θα φανεί πόσο «ανέφελες» είναι οι ελληνοκυπριακές σχέσεις. Θα φανεί επίσης και το κατά πόσο υπάρχει μία και σαφής γραμμή πλεύσης για την ελληνική κυβέρνηση και η συμβατότητά της με τη γραμμή της κυπριακής πλευράς. Γιατί, τουλάχιστον μέχρι τώρα, είχε δημιουργηθεί η εντύπωση πως αλλού κοίταζε το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών...

Απύθμενη (εφοπ)ληστεία

Εχουν το θράσος να κάνουν ότι «τσακώνονται» στη Βουλή και στα ΜΜΕ για το ποιος ευθύνεται περισσότερο για την εφοπλιστική ασυδοσία. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τα κόμματα που η... διαφορά τους εντοπίζεται στο ότι οι μεν συντάσσονται με τους «μονοπύθμενους» εφοπλιστές και οι δε με τους «διπύθμενους» εφοπλιστές (ή μήπως το ανάποδο;), δίνουν άλλη μια καλοκαιρινή παράσταση στα λιμάνια της ακρίβειας και της ταλαιπωρίας.

*

Οπως προκύπτει από την τελευταία απογραφή του πληθυσμού της χώρας, στη νησιωτική Ελλάδα κατοικούν πάνω από 1.300.000 άνθρωποι. Είναι οι άνθρωποι που το χειμώνα κάνουν μέχρι και 8 μήνες να δουν καράβι από τον Πειραιά (π.χ. Λειψοί)! Που όταν αρρωσταίνουν, ελπίζουν σε ένα θαύμα για να μεταφερθούν σε νοσοκομείο. Που τους έχουν παραπεταμένους μέσα στη θάλασσα, χωρίς δουλιά, χωρίς σχολειά, χωρίς γιατρούς και που τους θυμούνται μόνο όταν έρχονται οι εκλογές...

*

Ολοι αυτοί οι άνθρωποι - συν τους ταξιδιώτες προς τα νησιά - έχουν αφεθεί έρμαια στις ορέξεις των εφοπλιστών. Οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι γουστάρουν. Εκτελούν τα δρομολόγια (για πολλά από τα οποία επιχορηγούνται από το κράτος), όποτε το θέλουν και εφόσον το θέλουν. Εφόσον, δηλαδή, τους «συμφέρει». Μεταφέρουν κόσμο και εμπορεύματα όπως αυτοί θέλουν και άμα το θέλουν. Αμα, δηλαδή, εξασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή κερδοσκοπία, που προκύπτει ως συνδυασμός από τις ληστρικές τιμές στα εισιτήρια και από τις κερδοφόρες γι' αυτούς επιλογές τόσο του τόπου που θα στείλουν τα πλοία τους, όσο και της συχνότητας των δρομολογίων.

*

Το αποτέλεσμα είναι 1.300.000 νησιώτες και μερικά εκατομμύρια επισκέπτες, για να ικανοποιηθεί το στοιχειώδες δικαίωμά τους στη μετακίνηση (μια από τις περίφημες «ελευθερίες» του Μάαστριχτ - τρομάρα τους!), πρέπει να πληρώνουν «λύτρα» σε μια χούφτα «καρχαρίες». Να στοιβάζονται σαν τα ζώα σε πλοία που σε πολλές περιπτώσεις είναι υπέργηρα και κακοσυντηρημένα. Να περιμένουν με τις ώρες στα λιμάνια πότε θα δεήσουν να καταπλεύσουν και να αποπλεύσουν τα πλοία του κάθε Αγούδημου.

*

Στο κράτος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, σε μια χώρα με τόσα νησιά, το δικαίωμα στη μετακίνηση - και τελικά στη ζωή - εκατομμυρίων ανθρώπων είναι υπόθεση των... «ιδιωτών»!

Η συγκρότηση ενός Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με φτηνό εισιτήριο και με εργασιακές συνθήκες που στη θέση της σημερινής «γαλέρας» θα εξασφαλίζουν την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, έτσι ώστε να σπάσει το μονοπώλιο των εφοπλιστών, να μπει τέρμα στην απληστία τους, να μη γίνεται ο λαός άθυρμα στα χέρια των «πειρατών», φτάνει στα αυτιά των δικομματικών μας ταγών περίπου σαν «βρυχηθμός» του... φαντάσματος του κομμουνισμού!

*

Πρόκειται για μια πολύ λογική πολιτική αντίδραση μιας και το κράτος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν είναι παρά το κράτος των εφοπλιστών. Πράγματι. Πολιτικές που θα στρέφονται ενάντια στην (εφοπ)ληστεία, προϋποθέτουν στη θέση του (εφοπ)ληστρικού κράτους ένα άλλο κράτος. Με λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία, στον αντίποδα της σημερινής εξουσίας και της σημερινής οικονομίας, που μοναδικό τους μέλημα είναι να διασφαλίζουν ευρύχωρους... πυθμένες για τα απύθμενα κέρδη των εφοπλιστών και το πώς στη χώρα των... «πέντε θαλασσών» θα επικρατεί το καθεστώς των «τσιφλικάδων της θάλασσας»!


Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ισραηλινός κΛίβανος!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ