Σάββατο 2 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δύο νεκροί στην Αθηνών - Κορίνθου

Στο άλλο φονικό κομμάτι του Εθνικού Οδικού Δικτύου, στο δρόμο καρμανιόλα Αθηνών - Κορίνθου - Πατρών, δύο άτομα έχασαν χτες τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα. Συγκεκριμένα, στο 83ο χιλιόμετρο, όπου εκτελούνται έργα στο οδόστρωμα, η 64χρονη Λαμπρινή Καραθήνα προσέκρουσε σε κώνους που ήταν τοποθετημένοι στο σημείο εκείνο. Οταν κατέβηκε, συνομιλούσε με τον εργοδηγό, Ιωάννη Λέφα, 76 ετών, περιμένοντας το περιπολικό της Τροχαίας.

Οταν έφτασε το όχημα της αστυνομίας, ένα άλλο φορτηγό που ερχόταν, έπεσε σε μία τεράστια πινακίδα που ήταν τοποθετημένη στο οδόστρωμα και ειδοποιούσε για έργα, προσέκρουσε στο περιπολικό και σε άλλο ένα όχημα και ολοκλήρωσε την τρελή του πορεία παρασύροντας στο θάνατο τα δύο άτομα. Κατά την ανάκριση, ο οδηγός του φορτηγού ισχυριζόταν πως έπεσε μόνο στην πινακίδα. Παρ' όλα αυτά, αναμένεται να οδηγηθεί στο αυτόφωρο.

Ασύστολα ψεύδη τα περί «τοπικών συμφερόντων»

Επιστολή του δημάρχου Λαμίας προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Απάντηση σε όλους όσοι αναμασούν τα περί «τοπικών συμφερόντων», που δήθεν με προσφυγές έβαζαν εμπόδια στα έργα αναβάθμισης του «πετάλου» ή της περιβόητης ζεύξης του Μαλιακού, προκειμένου να αποσείσουν τις δικές τους τεράστιες πολιτικές ευθύνες, αποτελεί η επιστολή του δημάρχου Λαμίας και προέδρου της ΤΕΔΚ Φθιώτιδας, Γ. Κοτρωνιά, προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Οι κάτοικοι της Φθιώτιδας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση της περιοχής από το 1985 - σημειώνει ο δήμαρχος - δεν έχουν σταματήσει να αξιώνουν λήψη άμεσων μέτρων, τα οποία δεν έχουν υλοποιηθεί. Ο δήμαρχος υπενθυμίζει, μεταξύ άλλων, ότι το δυστύχημα έγινε σε τμήμα το οποίο έπρεπε ούτως ή άλλως να έχει κατασκευαστεί, άσχετα από ποια λύση θα επιλεγόταν. Και συνεχίζει: «Μέχρι σήμερα πολλές φορές τα αρμόδια υπουργεία πρότειναν λύσεις που μπορεί στα χαρτιά να φάνταζαν ρεαλιστικές, στην πραγματικότητα όμως κινούνταν στη σφαίρα της ουτοπίας. Να θυμίσουμε τη λεγόμενη λύση "INGE ROUTE", όπου η χάραξη της Εθνικής οδού θα περνούσε από τη Λαμία και θα κατευθυνόταν στη Λάρισα διά μέσου του Δομοκού».

«Επειδή κάποιοι λησμονούν το πρόσφατο παρελθόν - καταλήγει ο δήμαρχος - να τους θυμίσουμε ότι οι τοπικοί φορείς επέμεναν να αποτελέσει κεντρική πολιτική επιλογή η κατασκευή του "Πετάλου" του Μαλιακού».

ΑΡΤΑ
«Η θλίψη μας γίνεται οργή»!

Μαχητική διαδήλωση για τους νεκρούς συμμαθητές τους πραγματοποίησαν χτες οι μαθητές του 1ου και 2ου Γενικού Λυκείου Αρτας

Μαζική και δυναμική πορεία διαμαρτυρίας για τον άδικο χαμό των συμμαθητών τους στο «πέταλο» του Μαλιακού έκαναν οι μαθητές του 1ου και 2ου Γενικού Λυκείου Αρτας, την ώρα που το υπουργείο Παιδείας αποποιείται τις ευθύνες για το «έγκλημα».

Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στο 1ο Λύκειο και από εκεί, με πορεία, έφτασαν στο 2ο Λύκειο και ενώθηκαν με τους συμμαθητές τους. Ολοι μαζί διαδήλωσαν και πορεύτηκαν έως στη Νομαρχία όπου επέδωσαν ψήφισμα στο νομάρχη Αρτας Λ. Ρίζου. Οι μαθητές διαβεβαίωσαν το νομάρχη ότι ο αγώνας τους δε σταματά σε μία πορεία, αλλά θα αγωνιστούν με πολύμορφες κινητοποιήσεις.

Στην ανακοίνωση - κάλεσμα του Συντονιστικού των Μαθητών υπογραμμίζεται: «Εμείς οι μαθητές της Αρτας μετατρέπουμε τη θλίψη και τον πόνο μας για τους νεκρούς συμμαθητές μας σε οργή και "κατηγορώ" απέναντι σε όλους αυτούς που αδιαφορούν εγκληματικά, απέναντι σε αυτούς που υλοποιούν μία πολιτική που δεν έχει στο επίκεντρό της τις πραγματικές ανάγκες του τόπου αλλά τα κέρδη των λίγων. Βροντοφωνάζουμε και διαδηλώνουμε για τη δική μας ζωή και τα δικά μας δικαιώματα. Δεν μπορεί πια να σχεδιάζεται και να υλοποιείται μια πολιτική για εμάς χωρίς εμάς. Δεν ανεχόμαστε άλλο εμπαιγμό».

Προκλητικές παραβάσεις

Για σωρεία προκλητικών παραβάσεων στο μεταφορικό έργο, που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων, αλλά και των πολιτών, καταγγέλλει την επιχείρηση «ΚΟΡΠΗ», που έχει εγκαταστάσεις στην περιοχή Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης, το Συνδικάτο Οδηγών και Βοηθών Εμφιαλωμένων Ποτών Βόρειας Ελλάδας, συμβάλλοντας με τη σειρά του στην αποκάλυψη των όσων συνειδητά εγκληματούν στο όνομα του κέρδους.

Με κείμενο που έστειλε στην Τροχαία Θεσσαλονίκης, το Συνδικάτο καταγγέλλει πως «η διακίνηση εμφιαλωμένων προϊόντων γίνεται με ακατάλληλα αυτοκίνητα, τα οποία δεν περνάνε ούτε από τεχνικό έλεγχο, κυκλοφορούν με φθαρμένα λάστιχα, υπέρογκα, υπέρβαρα, (μεταφέρουν μέχρι και το διπλάσιο του ωφέλιμου φορτίου), θέτοντας σε κίνδυνο πεζούς και τροχοφόρα, αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους στα φορτηγά».

Επίσης, σημειώνει πως η ανοχή και η έλλειψη σοβαρών ελέγχων από τα τοπικά όργανα, ενθάρρυνε την απληστία και την ασυδοσία του εργοδότη, πιέζοντας τους οδηγούς να δουλεύουν αγγίζοντας τα όριά τους. Και καλεί σε εντατικοποίηση των ελέγχων και λήψη μέτρων άμεσα, πριν να θρηνήσουμε και άλλα θύματα.

«ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
Εργα με γνώμονα τα λαϊκά συμφέροντα

Τη θέση που εξέφρασε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Π. Ψωμιάδης για ανάθεση της διαχείρισης, λειτουργίας και συντήρησης των εθνικών δρόμων σε ιδιώτες, με αφορμή το πρόσφατο δυστύχημα, καταγγέλλουν οι νομαρχιακοί σύμβουλοι της ΝΑΣΥ Γιάννης Ζιώγας, Γιώργος Ρόκος και Μιχάλης Σπυριδάκης.

Οπως αναφέρουν σε δήλωση - ανακοίνωσή τους, «συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές και ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ανέβαλαν επί 20ετία την κατασκευή του οδικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Αιτία; Το ότι οι προτεραιότητες των έργων καθορίζονταν με βάση το κέρδος που απέφεραν τα έργα στους "καρχαρίες" και όχι τα λαϊκά συμφέροντα και οι ανάγκες. Πρόσφεραν υπερκέρδη στο κεφάλαιο για την κατασκευή, να τους το παραχωρήσουν και για εκμετάλλευση με τους όρους που αυτό επιθυμεί». Σημειώνουν ακόμα πως η πρόταση αυτή, όσο και η προηγούμενη του νομάρχη, που αφορούσε την κατασκευή και εκμετάλλευση από ιδιώτες της Σχολικής Στέγης, κινούνται σε βαθιά ταξικά αντιδραστική κατεύθυνση. «Ολα βορά στο κεφάλαιο, εφ' όρου ζωής και όποιος αντέξει».

Και καταλήγουν οι νομαρχιακοί σύμβουλοι της ΝΑΣΥ: «Το δημόσιο έργο πρέπει να εκτελείται με γνώμονα την ικανοποίηση των αναγκών του λαού και των εργαζομένων και όχι τα συμφέροντα των μονοπωλίων του κλάδου. Αυτό όμως απαιτεί μια άλλη πολιτική σε ριζικά διαφορετική κατεύθυνση, που να έχει επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι το κέρδος».

ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟ ΜΑΛΙΑΚΟ
Απολογήθηκαν οι δύο οδηγοί

Eurokinissi

Περισσότερο από δύο ώρες κράτησε η απολογία στον ανακριτή του Δημήτρη Πεσλή, 21 ετών, οδηγού του λεωφορείου, που συγκρούστηκε με νταλίκα στο Ασπρονέρι, στέλνοντας στο θάνατο 7 μαθητές. Στην ανακρίτρια απολογούνταν μέχρι αργά χτες το βράδυ ο οδηγός της νταλίκας Αντώνης Παρδαλάκης και η ιδιοκτήτρια της νταλίκας Μαρία Σαρτζετάκη. Οι κατηγορίες που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν είναι ένα κακούργημα, δύο πλημμελήματα και τέσσερα πταίσματα.

Οι δύο οδηγοί και η ιδιοκτήτρια της νταλίκας οδηγήθηκαν στην ανακρίτρια περίπου στη 1 το μεσημέρι και ζήτησαν και πήραν προθεσμία 2 ωρών, προκειμένου να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για την πολυσέλιδη δικογραφία.

Ο Δ. Πεσλής επανέλαβε χτες στην ανακρίτρια ότι δεν πρόλαβε να αποφύγει τη σύγκρουση και ανέφερε ότι είδε το φορτηγό ξαφνικά μπροστά του, χωρίς να μπορέσει να κάνει κάτι για να το αποφύγει. Πρόσθεσε ακόμα πως έκανε προσπάθεια να μετακινήσει το λεωφορείο δεξιότερα, αλλά από εκεί και μετά δεν κατάλαβε τίποτε άλλο. Υποστήριξε, επίσης, πως όταν μπόρεσε να συνέλθει άρχισε τις προσπάθειες να βγάλει από το λεωφορείο τους μαθητές και να βοηθήσει στο να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Η απολογία του Πεσλή διακόπηκε για περίπου μισή ώρα, καθώς δεν μπορούσε να συνεχίσει την κατάθεση.

Στο μεταξύ, εντύπωση προκάλεσε δήλωση της Νίκης Σιδερά, διευθύντριας Συγκοινωνιών της Νομαρχίας Φθιώτιδας, στον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό της Λαμίας «FM - 1». Οπως είπε, μία ώρα μετά το δυστύχημα άνδρες της Τροχαίας πήγαν στη νομαρχία και της ζήτησαν να ελέγξουν στον υπολογιστή τα στοιχεία του οδηγού του λεωφορείου. Τότε διαπίστωσαν ότι, σύμφωνα με την άδειά του, μπορούσε να ταξιδεύει παντού, χωρίς κανέναν περιορισμό. Ομως, τρεις ώρες αργότερα, όταν η διευθύντρια Συγκοινωνιών έλεγξε εκ νέου τα στοιχεία του οδηγού στον υπολογιστή, αυτά είχαν αλλάξει και αναφερόταν ότι υπάρχουν περιορισμοί...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ