Πέμπτη 5 Μάρτη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΔΩΣΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

-- Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, Γιάννης Γκιόκας, Κώστας Καζάκος και Αντώνης Σκυλλάκος ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό αν προτίθενται το υπουργείο και η κυβέρνηση να λύσουν άμεσα το πρόβλημα της έλλειψης οφθαλμίατρου για τους ασφαλισμένους του ΤΕΒΕ της Χαλκίδας.

-- Οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Αντώνης Σκυλλάκος ΕΡΩΤΟΥΝ τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα προτίθενται να πάρουν, ώστε να μη χρησιμοποιηθεί ο χαρακτηρισμός της μετρικής γραμμής Βόλος - Παλαιοφάρσαλα σαν αιτία για να ματαιωθούν τα προγραμματισμένα σιδηροδρομικά έργα - ηλεκτροκίνηση Βόλου - Λάρισας και το ξήλωμα της γραμμής που τεμαχίζει τον οικιστικό ιστό της Νέας Ιωνίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη της περιοχής, προκειμένου να μη στερηθεί η πόλη τη σιδηροδρομική της ανάπτυξη και να πάψει ο σιδηροδρομικός απομονωτισμός του νομού που προωθείται για χρόνια.

-- Οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Αντώνης Σκυλλάκος ΕΡΩΤΟΥΝ τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα θα πάρουν για την ασφαλτόστρωση του αγροτικού δρόμου από τη θέση «Παλιόστρατες» μέχρι τη θέση «Παναγιά Πουρνάρι» στην αγροτική περιοχή της Κοινότητας Μακρυνίτσας Νομού Μαγνησίας, για να υπάρχουν οι καλύτερες συνθήκες διάβασης και διαβίωσης των κατοίκων της περιοχής.

Να ολοκληρωθούν τα έργα εξυγίανσης στη χωματερή Σχιστού

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τον υπουργό Εσωτερικών, με θέμα τη συνέχιση του έργου αποκατάστασης της έκτασης στο Σχιστό Περάματος, όπου εναπόθετε απόβλητα το εργοστάσιο φωσφορικών λιπασμάτων Δραπετσώνας, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου και Διαμάντω Μανωλάκου. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές τονίζουν:

«Μια βαριά "τοξική" κληρονομιά άφησε στους κατοίκους της Δυτικής Αθήνας το εργοστάσιο φωσφορικών λιπασμάτων της Δραπετσώνας, το οποίο έκλεισε το 1999. Για 20 συνεχόμενα χρόνια, τα ραδιενεργά απόβλητα του εργοστασίου απορρίπτονται σε ανοιχτή χωματερή στο Σχιστό Περάματος, σε πλαγιά του όρους Αιγάλεω, ρυπαίνοντας το υπέδαφος, τον υδροφόρο ορίζοντα, αλλά και την ατμόσφαιρα της ευρύτερης περιοχής.

Ο ΧΑΔΑ Σχιστού έχει χαρακτηριστεί ως η πλέον επικίνδυνη χωματερή στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί φιλοξενεί περισσότερους από 10 εκατομμύρια τόνους φωσφογύψου που καλύπτουν έκταση 125 στρεμμάτων. Η έκθεση, μάλιστα, της ΕΕΑΕ αναφέρει πως η εναπόθεση μεγάλων ποσοτήτων φωσφογύψου, όπως συμβαίνει και στην περιοχή του Σχιστού, απαιτεί την εκπόνηση ραδιολογικής μελέτης και τη λήψη ειδικών μέτρων με σκοπό την ελαχιστοποίηση εκροής των ραδιενεργών στοιχείων που περιέχονται μέσα στο φωσφογύψο. Συγκεκριμένα, τονιζόταν ότι η εναπόθεση φωσφογύψου δεν πρέπει να γίνεται πλησίον ή εντός επιφανειακών υδάτων, ενώ σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των υπόγειων υδάτων.

Οι παραπάνω, όμως, προδιαγραφές καθόλη τη διάρκεια της λειτουργίας του εργοστασίου φωσφορικών λιπασμάτων και τη χρήση της χωματερής για την απόρριψη του ραδιενεργού υλικού, δεν τηρούνταν, με αποτέλεσμα η σκόνη να μεταφέρεται ανεξέλεγκτα μέσω του αέρα, με άμεσες επιρροές στις γειτνιάζουσες περιοχές του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού, αλλά και της κατοικημένης περιοχής του Αγ. Μηνά Κερατσινίου.

Επισήμως η χωματερή έκλεισε το 2003, ενώ ένα χρόνο αργότερα ξεκίνησαν τα έργα εξυγίανσης με χρηματοδότηση του υπουργείου Εσωτερικών. Μέχρι σήμερα, έχει αποκατασταθεί η μισή έκταση, με κάλυψη του φωσφογύψου με ειδικές μεμβράνες και στη συνέχεια την επίστρωσή του με χώμα. Δεν είναι, όμως, δυνατή η μεταφορά και εναπόθεσή του σε άλλη τοποθεσία.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός τι άμεσα μέτρα θα πάρει για να συνεχιστεί το έργο και να αποκατασταθεί και η υπόλοιπη έκταση, τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και της δημόσιας υγείας».

ΔΗΜΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού της Κοιλάδας

Ο κόλπος της Κοιλάδας στην Αργολίδα. Το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού υπερασπίζεται η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής
Ο κόλπος της Κοιλάδας στην Αργολίδα. Το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού υπερασπίζεται η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής
ΕΡΩΤΗΣΗ προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Περιβάλλοντος Χωροταξίας & Δημοσίων Εργων, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Οικονομίας & Οικονομικών και Πολιτισμού, με θέμα τη μετατροπή του παραδοσιακού λιμανιού της Κοιλάδας του Δήμου Κρανιδίου σε εμπορικό για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών σχεδίων της εταιρείας MIND COMPASS PARKS ΑΕ και άλλων επιχειρηματικών ομίλων, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Βέρα Νικολαΐδου, Νίκος Μωραΐτης και Γιώργος Μαρίνος. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Επιχειρηματικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στο Δήμο Κρανιδίου στον τομέα του τουρισμού, όπως η MIND COMPASS PARKS ΑΕ κ.ά., αναπτύσσουν οικονομικές δραστηριότητες για την αύξηση των κερδών τους, καταστρέφοντας παραγωγικούς τομείς στους οποίους παραδοσιακά δραστηριοποιούνται οι κάτοικοι, όπως η αλιεία, η γεωργία, ο τουρισμός.

Η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Δημοτικού Διαμερίσματος Κοιλάδας του Δήμου Κρανιδίου έχει αντιταχθεί στις ενέργειες της MIND COMPASS PARKS ΑΕ και άλλων επιχειρηματικών ομίλων.

Ηδη βρίσκεται σε εξέλιξη νέα επιχείρηση που αφορά το λιμάνι της Κοιλάδας και συγκεκριμένα τη μεταφορά αδρανών υλικών από το λιμάνι της Κοιλάδας, με την οποία προωθείται η μετατροπή του σε εμπορικό λιμάνι.

Το παραδοσιακό λιμάνι της Κοιλάδας εξυπηρετεί τις ανάγκες τόσο των ψαράδων όσο και των κατοίκων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Το λιμάνι της Κοιλάδας περιλαμβάνει τον αναγνωρισμένο υγροβιότοπο "Ελος υπ' αριθμ. 251292000" της λίστας των Υγροβιότοπων Ελλάδας, ο οποίος βρίσκεται εντός της αρχαιολογικής ζώνης του Σπηλαίου Φράνχθι. Συνιστά ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Δημοτικού Διαμερίσματος της Κοιλάδας, στοιχείο αρμονικά ενταγμένο στο οικιστικό και φυσικό περιβάλλον στο παραδοσιακό ψαροχώρι της Κοιλάδας και τις επαγγελματικές δραστηριότητες των κατοίκων που αναπτύσσονται γύρω απ' αυτό.

Κατά συνέπεια, η οποιαδήποτε μετατροπή του λιμανιού θα έχει οδυνηρές συνέπειες για την οικονομία, το περιβάλλον και τους κατοίκους της περιοχής.

Στη συνεδρίαση του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κρανιδίου, στις 12.2.2009, παραβρέθηκε πολυμελής αντιπροσωπεία των κατοίκων του Δημοτικού Διαμερίσματος Κοιλάδας, του Αλιευτικού Συλλόγου Παράκτιας Αλιείας Κοιλάδας, που εξέφρασε την καθολική αντίθεση των κατοίκων στη μεταφορά αδρανών υλικών από το λιμάνι της Κοιλάδας, την απαίτησή τους να μη μετατραπεί το λιμάνι σε εμπορικό.

Το ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κρανιδίου στην παραπάνω συνεδρίασή του, μετά την παρέμβαση των κατοίκων και των φορέων της περιοχής του, υιοθέτησε την πρότασή τους για απαγόρευση της φορτοεκφόρτωσης αδρανών υλικών από το λιμάνι της Κοιλάδας.

Επισημαίνουμε ότι η έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πορτοχελίου αριθ.13 "φορτοεκφορτώσεις αδρανών υλικών" είχε γίνει από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας με Απόφασή του της 10-11-1999, χωρίς να ζητηθεί η γνώμη και οι απόψεις των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή των κατοίκων του Δημοτικού Διαμερίσματος Κοιλάδας, των επαγγελματικών και τοπικών φορέων τους και των αρμόδιων δημοτικών αρχών.

Απαίτηση των κατοίκων της περιοχής είναι η άμεση τροποποίηση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πορτοχελίου με αριθ. 13 σχετικά με "φορτοεκφορτώσεις αδρανών υλικών", στον οποίο συμπεριλαμβάνεται το λιμάνι της Κοιλάδας, ώστε να απαγορεύεται η φορτοεκφόρτωση αδρανών υλικών και στο λιμένα Κοιλάδας, όπως ακριβώς ισχύει για το λιμένα Πορτοχελίου. Επιβάλλεται έτσι, να αντικατασταθεί η παρ. 2 του άρθρου 2 του πιο πάνω Ειδικού Κανονισμού, με τη διατύπωση που αναφέρεται στην παρ. 1 του ίδιου άρθρου, για τον λιμένα Πορτοχελίου, ως εξής: "Στον λιμένα Κοιλάδας απαγορεύεται η προσέγγιση φορτηγών πλοίων ως ακολούθως:

α) Καθ' όλη τη διάρκεια του έτους για τη φορτοεκφόρτωση χύδην αδρανών υλικών (άμμου, χαλικιών και λοιπών παρεμφερών προϊόντων).

β) Από τις 15 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, καθώς και από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι την Κυριακή του Θωμά για τη φορτοεκφόρτωση κάθε είδους φορτίων".

Οι κάτοικοι της περιοχής είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τον χαρακτήρα του λιμανιού της Κοιλάδας, που αποτελεί βασικό παράγοντα τόσο για την επιβίωσή τους, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Υστερα από τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο υπουργός:

  • Αν προτίθεται να προβεί στην τροποποίηση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Πορτοχελίου με αριθ. 13 σχετικά με "φορτοεκφορτώσεις αδρανών υλικών", στον οποίο συμπεριλαμβάνεται το λιμάνι της Κοιλάδας, ώστε να απαγορεύεται η φορτοεκφόρτωση αδρανών υλικών στο λιμένα Κοιλάδας και η μετατροπή του σε εμπορικό λιμάνι, όπως ακριβώς ισχύει για το λιμένα Πορτοχελίου.
  • Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να εξασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού της Κοιλάδας και να διατεθούν τα απαραίτητα κονδύλια χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, έτσι ώστε να ενισχυθούν οι υποδομές του και να αξιοποιηθεί για την αλιεία και την ανάπτυξη του λαϊκού τουρισμού».


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ