Κυριακή 13 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Αλλαγές στη Φόρμουλα 1

Ο προβληματισμός που επικρατεί στη Φόρμουλα 1, μετά την απόλυτη κυριαρχία της Ferrari και την πτώση του ενδιαφέροντος των φιλάθλων οδήγησε το αφεντικό του παγκόσμιου πρωταθλήματος στο συμπέρασμα ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές.

Ο κ. Μπέρνι Εκλεστον σε συνέντευξή του στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο ITV παραδέχτηκε ότι η τόνωση του ενδιαφέροντος του κοινού μπορεί να προέλθει από την προβολή των αγώνων από ελεύθερα κανάλια χωρίς την καταβολή συνδρομής, αλλά και το ξανααποκτήσουν οι οδηγοί τη θέση που τους ανήκει και που σήμερα έχει υποβαθμιστεί προς όφελος των μηχανικών.

Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του για το ρόλο των οδηγών: «Δεν κατηγορώ τους οδηγούς, αλλά πιστεύω ότι η ζωή τους μέσα στην πίστα είναι πλέον πολύ πιο εύκολη από ό,τι θα έπρεπε. Παρακολουθούσα στην τηλεόραση, από την κάμερα που βρίσκεται στο μονοθέσιο, τον τρόπο με τον οποίο οδηγούσε ο Michael Schumacher και συνειδητοποίησα ότι μάλλον πήγαινε... για ψώνια».

Ο κύριος Φόρμουλα 1 πρόσθεσε πως αν μπορούσε θα καταργούσε τα ηλεκτρονικά συστήματα, θα περιόριζε τα αεροβοηθήματα και θα μείωνε και τον αριθμό των επιτρεπόμενων προς χρήση ελαστικών.

Η πρόταση Εκλεστον πάντως μοιάζει εκτός τόπου και χρόνου αλλά ταυτόχρονα καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος. Ο Βρετανός ζήτησε να προστίθεται έξτρα βάρος στο αυτοκίνητο του πιο γρήγορου οδηγού των δοκιμών, έτσι ώστε να γίνεται πιο αργό και να εξασφαλίζει έναν αγώνα με μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

Αν και κανείς θα περίμενε ότι θα αντιδρούσε πρώτα η αχτύπητη φέτος Ferrari, το πρώτο όχι το είπε ο μεγάλος χαμένος Φρανκ Γουίλιαμς. Ο επικεφαλής της Γουίλιαμς δήλωσε πως δεν πρέπει να υπάρχουν παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα με κανέναν τρόπο και αυτό που θα χρειαζόταν είναι περισσότερες πίστες που θα δίνουν τη δυνατότητα προσπεράσματος στους οδηγούς.

Από την πλευρά της McLaren, ο Μάρτιν Γουίτμαρς, θεωρεί πως το βάρος της βελτίωσης του θεάματος στη Φόρμουλα 1 πέφτει στις υπόλοιπες ομάδες, οι οποίες θα πρέπει να καλύψουν το κενό που τις χωρίζει από την Ferrari το συντομότερο δυνατό και δε συμφωνεί σε καμία περίπτωση με την πρόταση Εκλεστον. «Δε θα συναινέσουμε στο ενδεχόμενο μειονεκτήματος βάρους στην F1» δηλώνει κατηγορηματικά ο Γουίτμαρς και καταλήγει: «Καταλαβαίνω πως η Φόρμουλα 1 σήμερα πάσχει από έλλειψη ενδιαφέροντος, ωστόσο αυτό είναι κάτι που οφείλεται στη δουλιά που έχει κάνει η Ferrari και είναι θέμα των άλλων ομάδων να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Εμείς θα το κάνουμε. Νομίζω πως κανείς δε θα ήθελε να νικήσει τη Ferrari, απλώς επειδή τα αυτοκίνητά της έχουν μεγαλύτερο βάρος».

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Τίτλος για «Alfa Romeo» και «Giovanardi»

Ενα γύρο πριν την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν του, η GTA Racing Team Nordauto εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο του πρωταθλητή στην «Alfa Romeo», δημιουργώντας μια επαρκή διαφορά βαθμών μετά τη νίκη στον αγώνα του Donington. Ταυτόχρονα, ο Fabrizio Giovanardi εξασφάλισε τον αντίστοιχο τίτλο στην κατάταξη των οδηγών και ο Nicola Larini θα δώσει στον τελευταίο αγώνα μάχη με τον Jorg Muller (BMW) για τη δεύτερη θέση.

Ηταν μια φανταστική σεζόν για την «Alfa Romeo», καθώς σε 9 γύρους (καθένας περιλάμβανε 2 αγώνες) οι 156 GTA πήραν την «πολ ποζίσιον» 7 φορές, νίκησαν 12 φορές, έκαναν 13 φορές τον ταχύτερο γύρο, ενώ οι οδηγοί της κατέκτησαν συνολικά 24 θέσεις στο βάθρο των νικητών.

FORD FUSION
Συμπαγές ευρύχωρο με χωματερή εμφάνιση

Ενα αυτοκίνητο, που θα συνδύαζε την εμφάνιση ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου, χωρίς να υστερεί στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις είχε ως στόχο η Ford, παρουσιάζοντας το Fusion

Είναι ένα αυτοκίνητο με συμπαγείς διαστάσεις και χώρους ενός πολυμορφικού, με το κόστος να παραμένει στα επίπεδα του ανταγωνισμού της κατηγορίας Β. Οι διαστάσεις του Fusion έχουν κρατηθεί στα επίπεδα της κατηγορίας Β, με το μήκος να βρίσκεται στα 4,02 μέτρα, αλλά το ύψος, σε μεγαλύτερα από τα συνήθη επίπεδα, βρίσκεται στο 1,53 μ. Η εμφάνισή του θυμίζει το συγγενές Fiesta, στου οποίου άλλωστε το δάπεδο βασίζεται, με τις ομοιότητες να είναι εντονότερος στο πίσω μέρος και τα φωτιστικά σώματα. Τα μπροστινά φωτιστικά διακρίνονται για το μέγεθός τους, όπως και το σήμα στη μάσκα, που είναι το μεγαλύτερο που έχει τοποθετήσει η Ford μέχρι σήμερα. Η εμφάνιση διαθέτει κάποια επιθετικά στοιχεία όπως τα φουσκωμένα φτερά και τα πλαστικά προστατευτικά. Οι γυάλινες επιφάνειες είναι μεγάλες, ενώ οι ζάντες 15 ιντσών. Στο εσωτερικό, οι ομοιότητες με το Fiesta είναι εμφανείς με τις μεγαλύτερες διαφορές να αφορούν τις θήκες για μικροαντικείμενα. Οι χώροι είναι ιδιαίτερα άνετοι ακόμα και για τους πίσω επιβάτες, ενώ και οι αποσκευές που μπορούν να φορτωθούν φθάνουν τα 337 λίτρα, μια τιμή πολύ καλή, αν και όχι κορυφαία. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται και οι δυνατότητες μεταφοράς μεγάλων αντικειμένων πολλαπλασιάζονται. Το Fusion κινείται χάρη στους γνωστούς Duratec των 1.400κ.εκ., με απόδοση 80 ίππους, και των 1.600 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππους. Το αυξημένο σε σχέση με το Fiesta κατά 30 κιλά βάρος του Fusion το επηρεάζει σε επιδόσεις, χωρίς ωστόσο η διαφορά να είναι και τόσο σημαντική. Στα υπέρ του Fusion συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα η τιμή, που για ένα ποιοτικό αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση και πενταετή εγγύηση στη βασική έκδοση Core του Fusion, που στα 1.400 κ.εκ., ξεκινά από τα 11.699 ευρώ, περιλαμβάνοντας δύο αερόσακους και τα απαραίτητα. Η έκδοση High, η οποία κοστίζει 12.699 στα 1.400κ.εκ. και 14.199 στα 1.600κ.εκ., περιλαμβάνει το απαραίτητο A/C, ABS (και EBD στην 1.6), ραδιοκασετόφωνο και ηλεκτρικά παράθυρα. Οι κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού είναι οι Lux 1.4 και 1.6, με κόστος 13.599 και 15.099 ευρώ αντίστοιχα, και διαθέτουν, επιπλέον της High, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και ράδιο-CD.





Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ