Κυριακή 19 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
Toyota Yaris
Βραβευμένο από ειδικούς και αγοραστές

Το Toyota Yaris κέρδισε τον επίζηλο τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς 2000, αφού η επιτροπή των πενήντα έξι δημοσιογράφων από 21 χώρες, το «προτίμησε» ανάμεσα στα 27 νέα μοντέλα που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη. Οι τομείς όπου συναγωνίστηκαν ήταν: σχεδίαση, άνεση, ασφάλεια, οικονομία, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, λειτουργικότητα, φιλικότητα προς το περιβάλλον, οδηγική απόλαυση, σχέση αξίας τιμής, αλλά και της «καινοτομίας», αφού τα νέα μοντέλα πρέπει να προάγουν την ιδέα της αυτοκίνησης στη σύγχρονη Ευρώπη.

Το βραβείο οφείλεται εν πολλοίς και σε ένα δικό μας παιδί, τον Σωτήρη Κωβό που αποτελεί το βασικό σχεδιαστή, ο οποίος κατάφερε εκτός της ξεχωριστής γραμμής να δώσει στο Yaris και το μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο. Πιο σημαντικό πάντως, ακόμη ίσως και από το ίδιο το βραβείο, είναι η αναγνώριση του μοντέλου από τους αγοραστές. Μέχρι σήμερα μετά από 7 μήνες κυκλοφορίας στην Ευρώπη, έχει προτιμηθεί από 150.000 οδηγούς και αναμένεται να ξεπεράσουν τους 180.000 μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το μερίδιο της Toyota στην κατηγορία Β, αυξήθηκε σε 3,6% σε σχέση με το 16% πέρσι. Στην χώρα μας το Yaris κατέχει το 10,12% της κατηγορίας με σύνολο πωλήσεων 7.802.


Ο δημιουργός του Yaris, ο Ελληνας Σωτήρης Κωβός
Ο δημιουργός του Yaris, ο Ελληνας Σωτήρης Κωβός
ΓΚΑΖΙΕΣ

Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΑΝΙΑΔΑΚΗΣ ήταν ο τελικός νικητής του διαγωνισμού των 4 τροχών και της Toyota Ελλάς και θα συμμετάσχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι ως οδηγός τους. Ο 22χρονος κατάφερε να επικρατήσει των 41 σχεδόν ισάξιων υποψηφίων του, στον τριήμερο τελικό που διεξήχθη στην ορεινή Ναυπακτία. Η διαδικασία περιλάμβανε ειδικά μαθήματα θεωρίας αλλά και συνοδήγησης δίπλα σε κορυφαίους συνοδηγούς, ενώ η αξιολόγηση έγινε από ιδιαίτερα απαιτητικούς εξεταστές με μεγάλη αγωνιστική εμπειρία, οι οποίοι εκτός από τις οδηγικές ικανότητες βράβευσαν και το ήθος των διαγωνιζομένων.

ΜΕ ΤΟ «ΧΡΥΣΟ ΤΙΜΟΝΙ» του 1999 βραβεύτηκε η Lancia Lybra. Το βραβείο που είναι από τα πιο σημαντικά για τη Γερμανία - δίνεται σε μοντέλο που αξιολογείται από δημοσιογράφους, οδηγούς της Φόρμουλα 1 και αρκετούς διάσημους που έχουν πάθος για το αυτοκίνητο. Οι τομείς που αξιολογούνται είναι: το στιλ, ο κινητήρας, η μετάδοση, η άνεση, η σχέση τιμής - ποιότητας, η εργονομία, η ασφάλεια, η κατανάλωση και ο σεβασμός στο περιβάλλον. Το χρυσό τιμόνι παρέλαβε εκ μέρους του γκρουπ Fiat ο γενικός διευθυντής Ρομπέρτο Τεστόρε, στην έδρα του εκδοτικού οίκου «Axel Springe Vertag» στο Μπερλίνο. Το γκρουπ Fiat βραβεύτηκε για τρίτη φορά στα 24 χρόνια του θεσμού. Οι προηγούμενες πρωτιές ήταν το1993 για το Punto και το 1995 για τα Brava και το Alfa Romeo GTV.


Micra Challenge
Νέα... δροσερή γενιά

Η πίστη ότι ακόμα και το καλύτερο μπορεί να καλυτερεύσει, πρέπει να διακατέχει τους μηχανικούς της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Η έκδοση Micra Challenge, που είναι γνωστή στους φίλους της γρήγορης οδήγησης, χάρη κυρίως στον επανασχεδιασμό της πολλαπλής της εξάτμισης, μπορεί να δεχτεί και air condition. Ετσι τα Challenge προσφέρονται πλέον σε οκτώ εκδόσεις. Με κινητήρα 1.000 κ.εκ. και απόδοση 65 ή 73 ίππων και 1.300 κ.εκ. με αποδόσεις 85 ή 95 ίππων, ανάλογα τους εκκεντροφόρους και με ή χωρίς air condition.

Η νέα γενιά των Micra Challenge διαθέτει πιο σφικτές αναρτήσεις, ενώ οι αντιστρεπτικές δοκοί εμπρός και πίσω φροντίζουν ώστε να μηδενίζονται, αν είναι δυνατόν, οι κλήσεις στις στροφές. Βελτιωμένη είναι φυσικά και η παθητική ασφάλεια, αφού τόσο οι μπάρες όσο και ο αερόσακος φροντίζουν ώστε μια κακιά στιγμή να έχει τις λιγότερες δυνατές συνέπειες. Στα στάνταρ του εξοπλισμού το έγχρωμο (ανοιχτό πράσινο) ταμπλό των οργάνων, οι προβολείς ομίχλης, η αεροτομή κλπ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ζάντες Chromodora 13 ιντσών για τα 1.000άρια και 14 ιντσών για τα 1.300άρια με τα αντίστοιχα λάστιχα Yocohama με επιβάρυνση 200.000 ή 270.000 δρχ. αντιστοίχως. Οι τιμές με air condition είναι 3.316.000 για το 1.000άρι των 65 ίππων και 3.450.000 για εκείνο των 73 ίππων. Στα 1.300 οι τιμές είναι 3.826.000 και 4.280.000 δρχ. για τις εκδόσεις των 85 ή 95 ίππων αντίστοιχα.

Suzuki Pu3 - commuter
Λύσεις από το μέλλον για τα σύγχρονα αστικά προβλήματα

Ως το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της 33ης Διεθνούς Εκθέσεως του Τόκιο αναδείχτηκε το πρωτότυπο Suzuki Pu3 - Commuter. Μετά τη βράβευσή του θα είναι υποψήφιο και για τον τίτλο του πρωτότυπου αυτοκινήτου της χρονιάς, κάτι που σίγουρα θα κάνει με σοβαρές πιθανότητες, ενώ αν τελικά επικρατήσει, σίγουρα θα προσφέρει την αίγλη της τεχνολογικά πρωτοπόρας εταιρίας στη Suzuki.

Το Pu3 - Commuter είναι ένας συμπαγές διθέσιο, δίθυρο αυτοκίνητο πόλης, με εξαιρετικά χαμηλό βάρος και μπορεί να δεχτεί είτε βενζινοκινητήρα, είτε ηλεκτροκινητήρα ή να γίνει υβριδικό συνδυάζοντας ηλεκτροκίνηση και κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο βενζινοκινητήρας στηρίζεται σε αυτόν του Alto, είναι φτωχού μείγματος και διαθέτει σύστημα που διακόπτει τη λειτουργία του, όταν σταματά. Χάρη σε αυτό το σύστημα και το συνολικό τεχνολογικό πακέτο, μπορεί να διανύσει 35 χλμ. με ένα μόλις λίτρο βενζίνης. Στην υβριδική έκδοση τα χιλιόμετρα αστικής μετακίνησης ανεβαίνουν στα 40 ανά λίτρο βενζίνης, αφού στις εκκινήσεις λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος επανενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται. Στην ηλεκτροκίνητη εκδοχή του το Pu3 - Commuter έχει φυσικά αποκλειστικά αστικό χαρακτήρα και μεταβάλλεται σε ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων.

Με μήκος 2,675 μ. είναι ιδανικό στο παρκάρισμα, αφού έχει ενσωματώσει όλη την τεχνογνωσία της Suzuki στα μικρά αυτοκίνητα. Το βάρος έχει κρατηθεί στα 550 κιλά, και ίσως γι' αυτό δε διαθέτει τρίτη πόρτα, επιτρέποντας τη φόρτωση των αποσκευών μόνο με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Το εσωτερικό είναι άνετο για 2 άτομα και φωτεινό χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τις ανοιχτόχρωμες επενδύσεις. Στο ταμπλό υπάρχουν όλα τα απαραίτητα όργανα, ενώ για τις ανεπιθύμητες επαφές υπάρχουν μεγάλοι προφυλακτήρες εμπρός - πίσω. Το Pu3 - commuter, μπορεί να βρίσκεται ακόμη στο επίπεδο της πρότασης, όμως διαθέτει όλα εκείνα τα ρεαλιστικά στοιχεία, που θα μπορούσαν να το φτάσουν μέχρι τη γραμμή παραγωγής, αφού αποτελεί μια πειστική απάντηση για μετακίνηση στα μποτιλιαρισμένα αστικά κέντρα.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ