Κυριακή 8 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
TOYOTA FCHV
Ετοιμα τα 20 πρώτα υβριδικά

Το πρώτο αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου υδρογόνου, το οποίο παίρνει έγκριση τύπου από το ιαπωνικό υπουργείο Χωροταξίας και Μεταφορών, έτσι ώστε να ξεκινήσει η διάθεσή του στην ιαπωνική και αμερικάνικη αγορά είναι το Toyota FCHV

Η εταιρία στοχεύει να διαθέσει 20 υβριδικά, επιβατικά οχήματα κυψελών καυσίμου στην Ιαπωνία και στις Ηνωμένες Πολιτείες σε μία χρονική περίοδο 12 μηνών, ξεκινώντας από τα τέλη του 2002.

Αρχικά, τέσσερα Toyota FCHVs θα διατεθούν με μακροχρόνια μίσθωση (leasing) σε κρατικούς φορείς στη μητροπολιτική περιοχή του Τόκιο. Σύντομα θα είναι έτοιμη η απαραίτητη υποδομή, η οποία θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού υδρογόνου, ένα σύστημα ελέγχου και συντήρησης και ένα σύστημα για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών ατυχημάτων.

Από το 1992, που η TMC ξεκίνησε τις προσπάθειές της για τη δημιουργία ενός οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου, στόχος της ήταν η εξέλιξη, σε εσωτερικό επίπεδο, μιας δικής της κυψέλης καυσίμου, η οποία αποτελεί και τον πυρήνα λειτουργίας ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Το Toyota FCHV είναι ένα προηγμένο μοντέλο, με υψηλή αξιοπιστία και αντοχή και οι εκδόσεις του έχουν ήδη πραγματοποιήσει 130.000 χιλιόμετρα δοκιμών, τόσο σε πίστες όσο και σε δημόσιους δρόμους. Το FCHV ρυθμίζει άψογα τη ροή ισχύος από τη Συστοιχία Toyota FC Stack και την μπαταρία, ώστε να επιτυγχάνεται και υψηλή απόδοση, αλλά και αθόρυβη, ομαλή λειτουργία. Διαθέτει ελαφρύ αμάξωμα -με οροφή, φτερά και άλλα εξαρτήματα κατασκευασμένα από αλουμίνιο και με μία από τις καλύτερες αεροδυναμικές επιδόσεις σε όλο τον κόσμο για όχημα κατηγορίας SUV- χάρη στο επίπεδο κάτω τμήμα του αμαξώματος, ενώ οι λυχνίες LED των φρένων και των πίσω φωτιστικών σωμάτων βοηθούν στην ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας.

CORSA OPCE

Ενα Corsa με το λογότυπο OPC παρουσίασε για πρώτη φορά στην Εκθεση Σπορ Αυτοκινήτων και Μετατροπών στο Εσσεν (Γερμανία). Το λογότυπο δικαιολογείται απολύτως από το νέο κινητήρα ECOTEC, ο οποίος από 1.600 κ.εκ. και με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει ισχύ 175 ίππων και μέγιστη ροπή 210 Nm. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η κατασκευάστρια για το μοντέλο αυτό είναι κορυφαίες, με τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση να έρχονται σε 7'' και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225 χλμ/ώρα. Εξωτερικά το κορυφαίο Corsa διαφοροποιείται χάρη στα σπόιλερ που υπάρχουν εμπρός - πίσω, στα μαρσπιέ, στις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, όμοιες με αυτές των εκδόσεων OPC, ενώ το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 2,5 εκ. σε σχέση με αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων του Corsa.

Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι τύπου μπάκετ με επένδυση αλκαντάρα, οι ζώνες ασφαλείας είναι μπλε, ενώ διάφορα άλλα σπορτίφ διακοσμητικά στοιχεία έχουν τοποθετηθεί στις πόρτες και στο ταμπλό.

Τα ασφαλέστερα

Υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε αυξανόμενο αριθμό μοντέλων έδειξαν οι δοκιμές πρόσκρουσης της EuroNCAP

Το νέο Renault Megane, μετά την κατάκτηση του τίτλου του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2003» κέρδισε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. Η επίδοση του νέου Megane, που είναι και η καλύτερη δυνατή, επιτυγχάνεται για πρώτη φορά από αυτοκίνητο της κατηγορίας C. Ολα τα αυτοκίνητα που βαθμολογήθηκαν με 5 αστέρια, και αυτή τη φορά, διέθεταν βομβητή στις ζώνες ασφαλείας, ενώ συνυπολογίστηκε στα θετικά η υιοθέτηση των προδιαγραφών Isofix για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων.

Εκτός του Renault Megane, τα άλλα τρία μοντέλα που απέσπασαν 5 αστέρια είναι τα Renault Vel Satis και Mercedes E-class στην κατηγορία αυτοκινήτων πολυτελείας και το νέο Saab 9-3 στην κατηγορία των οικογενειακών. Στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, τα μοντέλα που συμμετείχαν στη δοκιμή ήταν τα Citroen C3, Seat Ibiza και Ford Fiesta, τα οποία πήραν όλα 4 αστέρια, επίδοση εξαιρετική ακόμα και για την EuroNCAP, που αναγνωρίζει τη δυσκολία των κατασκευαστών να δημιουργήσουν εξίσου ασφαλή μικρότερα σε μέγεθος αυτοκίνητα.

Στα όλο και δημοφιλέστερα εκτός δρόμου αυτοκίνητα πρώτευσαν τα Mercedes M-class και Hyundai Santa Fe με 4 αστέρια. Στα πολυμορφικά τα 4 αστέρια μοιράστηκαν το Peugeot 807 και το Mercedes Vaneo.

Από τα αποτελέσματα του συνόλου των δοκιμών διαπιστώνει κανείς ότι τα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα, κάτι που φάνηκε και από τις δηλώσεις του Μαξ Μόσλι, προέδρου της FIA και του EuroNCAP. «Ο,τι τύπο αυτοκινήτου κι αν προτιμά κανείς να οδηγεί, όσα χρήματα κι αν προτίθεται να διαθέσει, είναι ξεκάθαρο πως έχει έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό μοντέλων που παρέχουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας». Σημείο αδυναμίας, πάντως, φαίνεται να είναι η προστασία των πεζών, όπου κανένα από τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στη δοκιμή δε βαθμολογήθηκε με περισσότερα από 2 αστέρια. Οι δοκιμές του EuroNCAP περιλαμβάνουν πλαγιομετωπική πρόσκρουση σε παραμορφωνόμενο τοίχο με ταχύτητα 64 χλμ./ώρα, πλευρική πρόσκρουση με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και πρόσκρουση από πίσω με ταχύτητα 29 χλμ./ώρα. Οι δοκιμές για την προστασία των πεζών πραγματοποιούνται με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα.



Στα μικρά, τα Citroen C3, Seat Ibiza και Ford Fiesta πήραν όλα 4 αστέρια, επίδοση εξαιρετική ακόμα και για την EuroNCAP
Στα μικρά, τα Citroen C3, Seat Ibiza και Ford Fiesta πήραν όλα 4 αστέρια, επίδοση εξαιρετική ακόμα και για την EuroNCAP

Με πέντε αστέρια το Renault Megane
Με πέντε αστέρια το Renault Megane


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ