Παρασκευή 4 Ιούλη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Με επιχειρήματα των εργοδοτών

Η επιδίωξη του ΣΥΡΙΖΑ να αναβαθμίσει τις σχέσεις του με τους εφοπλιστές, γενικότερα με τον ΣΕΒ και την αστική τάξη και ταυτόχρονα να αποπροσανατολίσει και να χειραγωγήσει τις λαϊκές συνειδήσεις, προκειμένου να αναδειχτεί χαλίφης στη θέση του χαλίφη, χαρακτηρίζει την καθημερινή δράση του. Ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθετεί και αναπαράγει τους χυδαίους, ανυπόστατους ισχυρισμούς της αστικής προπαγάνδας, ενοχοποιεί τους αγώνες, τις κατακτήσεις και τις διεκδικήσεις του εργατικού κινήματος. Χαρακτηριστικό δείγμα γραφής αυτής της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ είναι το άρθρο στο φύλλο της εφημερίδας «Αυγή» στις 2 Ιούλη με τίτλο «Με ξένα κόλλυβα...». Ενώ χύνει κροκοδείλια δάκρυα για «το αυτονόητο δικαίωμα νοσοκομειακής και φαρμακευτικής περίθαλψης σε 2 εκατ. ανασφάλιστους Ελληνες...» εναρμονίζεται πλήρως με τις θέσεις της αστικής τάξης και προβάλλει τους ανυπόστατους ισχυρισμούς της για την κατάσταση των ασφαλιστικών ταμείων, ενοχοποιεί τους πολιτικούς πρόσφυγες και δηλώνει με απύθμενο θράσος: «Αλλωστε, υπάρχει αρνητική εμπειρία από την εποχή της "απλόχερης κοινωνικής πολιτικής" της πρώτης κυβέρνησης Ανδ. Παπανδρέου, τότε που κατά δεκάδες χιλιάδες οι επαναπατρισθέντες πολιτικοί πρόσφυγες προστέθηκαν στο ΝΑΤ και σε άλλα Ταμεία, χωρίς να αναλάβει το κράτος τα έξοδα της ασφάλισής τους, με αποτέλεσμα να αρχίσει το βούλιαγμα ανθηρών, μέχρι τότε, Ταμείων»!

***

Η άθλια αυτή συκοφαντική εκστρατεία της πλουτοκρατίας, που αναπαράγει ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα και από το σχετικό άρθρο της εφημερίδας του, της «Αυγής», έχει καταρριφθεί από το ταξικό εργατικό κίνημα με τεκμηριωμένα στοιχεία. Το με αρ. πρωτ. 68648/18/07/2002 έγγραφο του ΝΑΤ ρητά αναφέρει τα εξής: «Σε συνέχεια του από 8/7/2002 σήματος, σχετικά με τον αριθμό των πολιτικών προσφύγων που έχουν συνταξιοδοτηθεί από το Ταμείο μας, από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, σας γνωρίζουμε ότι από τα τηρούμενα στην Υπηρεσία μας στοιχεία, προκύπτει ότι ο αριθμός των παραπάνω ανέρχονται στους 21». Ενώ η «Αυγή» γνωρίζει όλα τα παραπάνω στοιχεία, επιδιώκει να συγκαλύψει τους πραγματικούς υπαίτιους, τους εφοπλιστές και την πλουτοκρατία, για τη λεηλασία του ΝΑΤ και των άλλων ασφαλιστικών ταμείων, την εισφοροκλοπή - εισφοροαπαλλαγή και τα θαλασσοδάνεια, την καπιταλιστική βαρβαρότητα, την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων του κεφαλαίου.

***

Η χυδαία αυτή συκοφαντία του ΣΥΡΙΖΑ σε βάρος των επαναπατρισθέντων προσφύγων χρησιμοποιείται ως άλλοθι από τους αστούς και τους οπορτουνιστές για την ένταση της επίθεσης ενάντια στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, για τη δραστική μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης, την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Το μείγμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης που προβάλλεται είτε από ΝΔ - ΠΑΣΟΚ είτε από τον ΣΥΡΙΖΑ έχει στον πυρήνα της τον αντικομμουνισμό και την ενοχοποίηση των εργατικών δικαιωμάτων, με τις αντίστοιχες προσαρμογές, εμπόριο ελπίδας και φόβου, προτάσσοντας το «μικρότερο κακό», με ψευδεπίγραφες υποσχέσεις για το λαό. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες το ΚΚΕ συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις για την ενίσχυση της αντικαπιταλιστικής - αντιμονοπωλιακής πάλης της Λαϊκής Συμμαχίας της εργατικής τάξης, των αυτοαπασχολούμενων ΕΒΕ, των φτωχών αγροτών, των νέων, των γυναικών των λαϊκών οικογενειών, για την προστασία και ανακούφιση των ανέργων, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, τις συντάξεις, την Υγεία, την Πρόνοια, την Εκπαίδευση, ενάντια στο ξεπούλημα της ΔΕΗ και των άλλων δημόσιων επιχειρήσεων και υποδομών. Πάλη ρήξης και ανατροπής της εξουσίας των μονοπωλίων, για την αποδέσμευση από την ΕΕ, την κατάκτηση και οικοδόμηση της Εργατικής - Λαϊκής Εξουσίας.


Τ. Γ.

ΠΑΜΕ - ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δράση για φτηνές και ασφαλείς αστικές συγκοινωνίες

Συνέντευξη Τύπου χτες και πρωτοβουλίες ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές στον ΟΑΣΘ

Από παλιότερη κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη

Motion Team

Από παλιότερη κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη
Σε αγώνα για ενιαίο κρατικό φορέα μεταφορών, που θα διασφαλίζει ασφαλείς, σύγχρονες και φθηνές συγκοινωνίες για το λαό και σταθερή και μόνιμη δουλειά με πλήρη δικαιώματα για τους εργαζόμενους, καλούν το λαό της Θεσσαλονίκης η Γραμματεία Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας του ΠΑΜΕ και οι Λαϊκές Επιτροπές Θεσσαλονίκης, με αφορμή τις νέες αυξήσεις που δρομολογούνται στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών και τη διαρκή χειροτέρευση των υπηρεσιών.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε χθες, οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ και των Λαϊκών Επιτροπών, ανακοίνωσαν τη διοργάνωση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), την επόμενη Τρίτη 8 Ιούλη, στις 10.30 π.μ.

Ο Νικήτας Τσαρίδης, εκπρόσωπος της Γραμματείας Μεταφορών του ΠΑΜΕ και μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, σημείωσε ότι οι εξελίξεις που δρομολογούνται στις αστικές συγκοινωνίες, με στόχο τη μείωση της κρατικής επιδότησης και του «λειτουργικού κόστους» από 130 εκατ. ευρώ που ήταν το 2013 σε 50 εκατ. ευρώ έως το 2017, περιλαμβάνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μέχρι και 30%.

Επίσης, αύξηση της ηλικίας του στόλου από τα 15 χρόνια που είναι σήμερα, στα 20 χρόνια, που σημαίνει ότι θα κυκλοφορούν περισσότερα παλαιά και κακοσυντηρημένα λεωφορεία. Προβλέπονται ακόμα τροποποιήσεις και κόψιμο δρομολογίων, μεταφορά στην εφορία των προστίμων που δίνει ο ΟΑΣΘ σε όσους αδυνατούν να πληρώσουν τα εισιτήρια και άλλα μέτρα.

Ηδη από 1η Ιούλη δρομολογήθηκε η τροποποίηση των καλοκαιρινών ωραρίων των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Ετσι, από 479 λεωφορεία που κυκλοφορούσαν τις καθημερινές πέρσι, φέτος θα κυκλοφορούν 447, με άμεσες επιπτώσεις στη συχνότητα των δρομολογίων. Αντίστοιχα, τα Σαββατοκύριακα από 428 πέρσι, φέτος θα κυκλοφορούν 388.

Επίσης, σχεδιάζεται η παραχώρηση του ελέγχου των εισιτηρίων σε εταιρεία - εργολάβο, με αποτέλεσμα τη δημιουργία εργαζομένων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετικά εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα και υπερεκμετάλλευση των εργολαβικών εργαζομένων, που πιθανολογείται ότι θα είναι επιδοτούμενοι από διάφορα προγράμματα του ΟΑΕΔ.

Την ίδια στιγμή, τα κέρδη των μετόχων του ΟΑΣΘ μένουν ουσιαστικά άθικτα. Η διαπραγμάτευση για μείωση του μερίσματος των 16 εκατ. ευρώ που θα εισπράξουν, κατά 3,2 εκατ. ευρώ, κατέληξε σε τελική μείωση μόλις 400.000 ευρώ! Κι αυτό όταν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι απλήρωτοι για μία ακόμη φορά, με τη διοίκηση του Οργανισμού να επικαλείται έλλειψη χρημάτων. Οι εργαζόμενοι έχουν ανακοινώσει ότι αν δεν πληρωθούν μέχρι και σήμερα, τη Δεύτερα 7 Ιούλη θα προχωρήσουν σε προειδοποιητική στάση εργασίας στην έναρξη και τη λήξη της βάρδιας.

«Τις συνέπειες αυτών των εξελίξεων θα κληθούν να πληρώσουν ξανά οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, τα φτωχά λαϊκά στρώματα», σημείωσε ο Κώστας Κουκούλας, εκπρόσωπος των Λαϊκών Επιτροπών της Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Κάλεσε σε κλιμάκωση του αγώνα για: Ενιαίο κρατικό φορέα μεταφορών που θα διασφαλίζει ασφαλείς, σύγχρονες και φθηνές συγκοινωνίες. Για χρονικές ζώνες δωρεάν μετακίνησης για όλους. Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των συνταξιούχων, των μαθητών και των φοιτητών. Σβήσιμο όλων των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε ανέργους. Καμία μείωση μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ