Κυριακή 9 Αυγούστου 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Τον θέλουν πανάκριβο εμπόρευμα

Motion Team

Σε τροχιά πλήρους εμπορευματοποίησης - ιδιωτικοποίησης έχει θέσει η κυβέρνηση τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ενόψει της πλήρους «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011, όπως προβλέπει ρητά οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το σχέδιο που έχει θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση, με πρόσχημα την «εξυγίανση του ΟΣΕ», περιέχει ένα πλέγμα αυταρχικών, αντιλαϊκών και αντεργατικών μέτρων, τα οποία πλήττουν τα φτωχά λαϊκά στρώματα και συνολικά τους εργαζόμενους. Ηδη από την 1η Αυγούστου 2009 ισχύουν οι αυξήσεις - «φωτιά» 33% στα σιδηροδρομικά εισιτήρια και οι δραστικές περικοπές δρομολογίων έως και 65%. Επονται οι απολύσεις 3.000 εργαζομένων στον ΟΣΕ (σχεδόν το μισό προσωπικό) και η είσοδος ιδιωτών σε κάθε κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη (π.χ. ακίνητη περιουσία) δραστηριότητα, μέσω των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Ουσιαστικά, εκείνο που επιδιώκει η κυβέρνηση - σε εφαρμογή ειλημμένων αποφάσεων στις Βρυξέλλες, με τη σύμφωνη γνώμη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ - είναι η μετατροπή των σιδηροδρομικών μεταφορών σε πανάκριβο εμπόρευμα. Με απλά λόγια και στον ΟΣΕ εφαρμόζεται η πολιτική της πλήρους ιδιωτικοποίησης - εμπορευματοποίησης, όπως επιτάσσει το ευρωενωσιακό κεφάλαιο.

Βέβαια, η κυβέρνηση επιχειρεί με κάθε τρόπο όχι μόνο να συγκαλύψει την ουσία του σχεδίου ιδιωτικοποίησης του ελληνικού σιδηρόδρομου, αλλά και να παραπλανήσει τον ελληνικό λαό, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι στόχος της είναι δήθεν η «εξυγίανση του ΟΣΕ, για να πάψει ο Ελληνας φορολογούμενος να επιβαρύνεται από τη λειτουργία ζημιογόνων επιχειρήσεων». Πρόκειται φυσικά για ισχυρισμό πέρα για πέρα αναληθή, καθώς η παράδοση δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών στρατηγικής σημασίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, ανεξάρτητα από τη σημερινή τους οικονομική κατάσταση, είναι κεντρική πολιτική της ΕΕ. Η πολιτική αυτή των ιδιωτικοποιήσεων τομέων στρατηγικής σημασίας χαράχτηκε πριν χρόνια στις Βρυξέλλες, με τη σύμφωνη γνώμη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου. Η πολιτική αυτή προβλέπεται ρητά στη Συνθήκη του Μάαστριχτ για την απελευθέρωση των αγορών και περιέχεται και στη μεταγενέστερη Στρατηγική της Λισαβόνας, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της πολιτικής, η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί σήμερα να καταστήσει τους ιδιώτες απόλυτους κυρίαρχους και στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Με αυτή ακριβώς την πολιτική συμφωνεί και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο επικεντρώνει την κριτική του προς την κυβέρνηση σε δευτερεύοντα θέματα, χωρίς να αγγίζει στο ελάχιστο την ουσία της πολιτικής εμπορευματοποίησης - ιδιωτικοποίησης του ελληνικού σιδηρόδρομου.


Eurokinissi

Το ΚΚΕ κατήγγειλε από την αρχή το σχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι αποτελεί ένα ακόμα πλέγμα αυταρχικών, αντιλαϊκών και αντεργατικών μέτρων. Υπογράμμισε ότι η επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και η απόλυση περισσοτέρων από 3.000 εργαζομένων, πλήττουν συνολικά τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα. Τόνισε ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές γίνονται πανάκριβο εμπόρευμα και καταργούνται ταυτόχρονα κατακτημένα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο, καταγγέλλοντας παράλληλα ότι για την εξέλιξη αυτή είναι συνυπεύθυνο και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο άνοιξε αυτό το δρόμο.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα, να καταδικάσουν την πολιτική ιδιωτικοποίησης του ελληνικού σιδηρόδρομου και τα κόμματα που ευθύνονται. Να ενισχύσουν το ΚΚΕ, ώστε να δυναμώσει η προοπτική της φιλολαϊκής πολιτικής, όπου και οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα είναι λαϊκή περιουσία, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.



Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ