Σάββατο 4 Φλεβάρη 2023 - Κυριακή 5 Φλεβάρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Η αναβάθμιση της παρέμβασής μας στα Γυμνάσια όρος για ΚΝΕ ΔΥΝΑΤΗ ΠΑΝΤΟΥ!

Από τη δημοσίευση των Θέσεων του ΚΣ για το 13οΣυνέδριο της ΚΝΕ μέχρι αυτές τις μέρες που είμαστε στην τελική ευθεία για την πραγματοποίησή του, οι μαθητικές Οργανώσεις συζήτησαν, αντάλλαξαν πείρα και σκέψεις γύρω από τον στόχο που τίθεται στις Θέσεις: Αυτόν της ορμητικής ανάπτυξης των δυνάμεων της ΚΝΕ στα σχολεία, ειδικά στα Γυμνάσια. Οι Συνδιασκέψεις των ΤΟ αλλά και των ΟΠ έθεσαν φιλόδοξους στόχους, που πατάνε πάνω σε προϋποθέσεις οι οποίες έχουν προκύψει για να οικοδομήσουμε νέες ΟΒ σε πολύ περισσότερα Γυμνάσια σε όλη τη χώρα. Η άνοδος, άλλωστε, των δυνάμεών μας στα Γυμνάσια είναι ουσιαστική προϋπόθεση για την οικοδόμηση γερών μαθητικών ΟΒ και στη συνέχεια στα Λύκεια και στα ΕΠΑΛ αλλά και για τη διαπαιδαγώγηση των σημερινών μελών και στελεχών της ΚΝΕ και μελών του Κόμματος στην πορεία της ζωής τους.

Οπως μπαίνει και στις Θέσεις του Συνεδρίου μας για τις μικρότερες ηλικίες,«συνολικά το σύστημα με διάφορους τρόπους - πολλές φορές ευφάνταστους και ελκυστικούς - στοχεύει ιδιαίτερα τις μικρότερες ηλικίες... Πράγματι, στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού δεν εντυπωσιάζουν πια μόνο οι απορίες και οι προβληματισμοί των παιδιών, πολύ περισσότερο εντυπωσιάζουν οι απαντήσεις που δίνουν».

Τα παιδιά του Γυμνασίου μπαίνουν στην εφηβεία, ένα μεταβατικό στάδιο μεταξύ παιδικής και ενήλικης ζωής που έχει χαρακτηριστικά και από τις δύο φάσεις ζωής. Συχνά είναι πιο αυθόρμητοι, τείνουν να εκφράζουν με μεγαλύτερη ευκολία αυτά που σκέφτονται και πιστεύουν. Εχουν την τάση για αμφισβήτηση όσων ακούνε, ειδικά από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον. Η παρέα, οι φίλοι αλλά και οι ερωτικές σχέσεις που ξεκινάνε να αναπτύσσονται παίζουν σημαντικό ρόλο στη σκέψη, στη στάση ζωής και στη διαμόρφωση απόψεων. Τα social media επιδρούν στον τρόπο που ενημερώνονται, διασκεδάζουν, αλληλεπιδρούν. Αρχίζουν να κατασταλάζουν σε κάποια ενδιαφέροντα, στη μουσική, στη διασκέδαση, στο προσωπικό στιλ και αυτά με τη σειρά τους παίζουν έναν ρόλο και στον φιλικό κύκλο που φτιάχνουν, για τον οποίο είναι σημαντικό να αποτελείται από μαθητές με τους οποίους κάτι τους ενώνει. Μπαίνοντας στην εφηβεία και στο Γυμνάσιο το ενδιαφέρον για τα κοινωνικά ζητήματα ανεβαίνει σημαντικά. Οι μαθητές βιώνουν αλλά και «νιώθουν» καλύτερα την αδικία και θέλουν συχνά να κάνουν κάτι ενάντιά της. Ακριβώς γιατί το μέλλον είναι μπροστά τους, ονειρεύονται περισσότερο για το πώς μπορούν να αλλάξουν αυτόν τον κόσμο.

Η αστική τάξη, και οι μηχανισμοί της, όσο και να αναφέρεται σε αυτές τις ηλικίες με τον χαρακτηρισμό «μικρά παιδιά» όταν εκφράζουν την αμφισβήτησή τους προς την κοινωνία στην οποία ζουν και όλη της τη σαπίλα, όταν εναντιώνονται και διεκδικούν για το μέλλον τους, ταυτόχρονα για τη δική της παρέμβαση με τα δικά της πρότυπα αξιών, στάσεων και γνώσεων, δεν τα βρίσκει καθόλου μικρά. Τα αστικά κόμματα, όλοι οι κρατικοί και μη μηχανισμοί διαμορφώνουν ένα ολοένα και πιο «γερό» πλέγμα υποδομών για την παρέμβασή τους σε αυτές τις ηλικίες. Είναι χαρακτηριστικό πως τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η ΝΔ ξεκίνησαν από τα Γυμνάσια να εισάγουν τις δεξιότητες γύρω από θεματολογία που ενδιαφέρει την αστική τάξη η νέα γενιά να κρατά συγκεκριμένη στάση (π.χ. Θεματική Εβδομάδα και Εργαστήρια Δεξιοτήτων για το περιβάλλον και την «πράσινη ανάπτυξη», περί ταυτότητας φύλου, καινοτομία και επιχειρηματικότητα κ.ά.), παρέμβαση την οποία το ΚΚΕ και η ΚΝΕ αξιοποίησαν οργανωμένα με τις δυνάμεις τους σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, με επεξεργασία υλικών κ.τ.λ. για να ακουστεί η αλήθεια, να ανοίξει ο προβληματισμός μέσα στις σχολικές τάξεις.

Η Γυμνασιακή ΟΒ - μια ομάδα επαναστατών που έχει βαλθεί να μάθει και να αλλάξει τον κόσμο!

Αντιλαμβανόμαστε, επομένως, ότι η παρέμβασή μας στα Γυμνάσια, κάτι που ξεκινά από την αναβάθμιση της καθοδηγητικής μας δουλειάς σε αυτές τις ηλικίες, απαιτείται να γίνει καλύτερη.

Πού θα μετρηθούμε;

Πρώτα και κύρια στην αναβάθμιση του περιεχομένου και της λειτουργίας της Γυμνασιακής ΟΒ. Το «η ΚΝΕ είναι ένα εντελώς διαφορετικό σχολείο» δίνει την ουσία της καθοδηγητικής μας προσπάθειας και του περιεχομένου που επιδιώκουμε να έχει η Γυμνασιακή ΟΒ.

Στο «πρόγραμμά» της έχει τη διαμόρφωση κομμουνιστικών - επαναστατικών συνηθειών ως τρόπου ζωής, δηλαδή στη σκέψη, στα συναισθήματα, στη δράση και τη στάση. Συμβάλλουμε από νωρίς ώστε να διαμορφώνονται η μεθοδολογία και το κριτήριο για να εξηγούν τον κόσμο, να μαθαίνουν την κοσμοθεωρία μας. Αυτά όλα δεν είναι πέρα και μακριά από την καθημερινότητα του μαθητή, από ό,τι ακούει και γίνεται στο σχολείο, απασχολεί αυτόν και τους συμμαθητές του.

Τα μέλη της ΚΝΕ μαθαίνουν να συζητούν συλλογικά και να εξετάζουν κάθε φορά τι θα κάνουν, πώς θα δράσουν ενάντια στην αδικία και τη σαπίλα που μας περιτριγυρίζουν. Εκφράζονται με πολλούς τρόπους ενάντια στον πόλεμο, στην προσφυγιά, στη φτώχεια. Πολεμάνε μέσα στα σχολεία τους τον φασισμό, τον ναζισμό, τον ρατσισμό και δεν επιτρέπουν σε κανέναν να περιθωριοποιεί τους συμμαθητές τους. Διαπαιδαγωγούνται με τις αξίες και τα ιδανικά της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης για τους λαούς όλου του κόσμου, για την εργατική τάξη. Κάνουν στάση ζωής το σύνθημα «Ενας για όλους και όλοι για έναν» στον καθένα δίπλα τους, από τον συμμαθητή τους που δεν έχει χρήματα για την εκδρομή μέχρι ένα προσφυγόπουλο που θα έρθει στο σχολείο. Μαθαίνουν οι ίδιοι αλλά και τα παιδιά γύρω τους την αξία του αγώνα για τα δικαιώματά τους, ότι τα πάντα τα κατακτάμε με τον αγώνα μας. Μαθαίνουν, τελικά, το τι σημαίνει ο στίχος από το ποίημα του Μπρεχτ «Εγκώμιο στον Επαναστάτη»: «Οπου τα πάντα καλύπτει η σιωπή, εκεί αυτός θα μιλήσει», όπως έκαναν τα μέλη της ΚΝΕ στα Γυμνάσια των Σερρών για τον θάνατο του μικρού Βασίλη από την έκρηξη του λέβητα, τα μέλη της ΚΝΕ για τη 12χρονη στον Κολωνό και το αποτρόπαιο έγκλημα εις βάρος της.

«Η γνώση είναι δύναμη για να αλλάξουμε τον κόσμο». Οι μαθητές στα Γυμνάσια μαθαίνουν και ακούν πολλά μέσα στην τάξη, στο μάθημα. Βρίσκονται αντιμέτωποι με τις ίδιες καταστάσεις και γεγονότα όπως όλοι μας. Για παράδειγμα, έναν χρόνο πριν, με το ξέσπασμα του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία, μικροί και μεγάλοι - σε ηλικία - κομμουνιστές δώσαμε τη μάχη να λάμψει η αλήθεια για τις αιτίες και τον χαρακτήρα του μέσα σε σύνθετη διαπάλη, παραχάραξη ακόμα και της Ιστορίας των λαών αυτών. Για να δυναμώσει η πάλη για απεμπλοκή της χώρας μας από αυτόν, να μη διαλέξει ο λαός μας στρατόπεδο ληστών. Αρα, είναι ζήτημα πώς καλλιεργείται σταθερά μέσα στη μαθητική ΟΒ η ανάγκη να γνωρίσουμε εμείς τις Θέσεις του Κόμματός μας για να καταφέρουμε να μάθουν πιο πολλοί τις επαναστατικές μας ιδέες. Φυσικά, αυτό μπορεί να γίνει μέσα και από «ένα διαφορετικό μάθημα», όπως είναι οι εκδηλώσεις - βιβλιοπαρουσιάσεις, ιστορικοί περίπατοι, «κυνήγι χαμένου θησαυρού», αλλά πάντα πρέπει να μας απασχολεί αυτά να κεντρίζουν το ενδιαφέρον για να «ψαχτεί» ο μαθητής παραπάνω.

Το διάβασμα του «Οδηγητή», της στήλης «Πάμε Γυμνάσιο» και «Προσεχώς στην τάξη», των διαφόρων εκδόσεων, όπως το «Και όμως κινείται», το «1922 - Ανακαλύπτοντας τα ίχνη ενός ξεριζωμού» αλλά και του «κόκκινου Αερόστατου» βοηθά τα καθοδηγητικά όργανα πρώτα και κύρια να ερχόμαστε σε τριβή με τον τρόπο που απευθυνόμαστε σε αυτές τις ηλικίες για να καταφέρουμε να καλλιεργήσουμε την αγάπη για το διάβασμα και τη γνώση, κόντρα στη σημερινή κατάσταση της υποτίμησης του διαβάσματος. Γιατί, ταυτόχρονα με τον αγώνα μας να κατακτήσουμε την κοινωνία που θα χαρίσει στα παιδιά «σχολείο να μορφώνει», δίνουμε κάθε μέρα τη μάχη ο κομμουνιστής να αγαπά τη γνώση, να θέλει διαρκώς να ανοίγει τους ορίζοντές του.

Ανάπτυξη δραστηριότητας στα ενδιαφέροντά τους και στις ανάγκες τους

Μέσα σε αυτό το «σχολείο» η ανάπτυξη δράσης κάθε μέλους της Οργάνωσης δεν μπορεί παρά να είναι συνέχεια της καλής συζήτησης στην ΟΒ, αλλά και το αντίστροφο. Η ανάληψη καθηκόντων στα πλαίσια της ΟΒ είναι ουσιαστική πλευρά της διαπαιδαγώγησης ενός νέου κομμουνιστή. Ενδεχόμενα ζητήματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπο το μέλος της ΚΝΕ, απορίες, προβληματισμοί που προκύπτουν, ανατροφοδοτούν τη συλλογική συζήτηση στην ΟΒ. Καθένας έχει μια αποστολή, άλλη κάθε φορά. Η ουσία είναι πώς στην ΟΒ η καλή συζήτηση να αποτελεί εφαλτήριο στον σχεδιασμό και το άνοιγμα της ΟΒ, οι σύντροφοι μαθητές να εμπνέονται. Ταυτόχρονα, το ποια θα είναι κάθε φορά η αποστολή τους πρέπει να είναι συγκεκριμένη, στα «μέτρα τους» αλλά και με την καθοδηγητική ματιά μπροστά: Στο να εξελίσσεται συνεχώς κάθε μέλος της ΚΝΕ.

Παράλληλα, τα καθοδηγητικά όργανα πρέπει να σχεδιάζουν τη δράση και τις πρωτοβουλίες μας στα Γυμνάσια που ιεραρχούμε. Να προσανατολιστούμε αυτές να είναι ανά σχολείο και γειτονιά. Να καθιερώσουμε δραστηριότητες σε συνοικίες. Αυτές να είναι προσαρμοσμένες τόσο στα ενδιαφέροντα αυτών των ηλικιών όσο και σε μορφές που «αρέσουν» και τους κάνουν «να περνάνε καλά». Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα αθλητικά τουρνουά, δραστηριότητες με παιχνίδια, διάφοροι διαγωνισμοί που έχουμε κάνει, εκδρομές και ιστορικοί περίπατοι, συγκεντρώνουν πάντα το ενδιαφέρον των Γυμνασίων γιατί ανταποκρίνονται καλύτερα στην ανάγκη τους όχι μόνο να ακούσουν αλλά και να «κάνουν κάτι» συλλογικά μαζί με συνομηλίκους τους και μέσα από αυτήν τη διαδικασία με καλύτερους όρους προσεγγίζουν την Οργάνωση.

Ταυτόχρονα, και μέσα στην ίδια τη σχολική κοινότητα των Γυμνασίων μπορεί να αναπτυχθεί πρωτοπόρα δράση, όπως τίθεται και στις Θέσεις του Συνεδρίου. Στα Γυμνάσια οι μαθητές πιο συχνά κινητοποιούνται για αιτήματα και διεκδικήσεις που αφορούν τη σχολική τους καθημερινότητα (χρόνος, ελλείψεις), εντοπίζουν την ανάγκη για ένα σχολείο δημιουργικό, όχι βαρετό κ.λπ. Υπάρχουν, δηλαδή, διαφορές με το Λύκειο όπου πια το μυαλό είναι κυρίως προσανατολισμένο στα άγχη και τα εμπόδια μπροστά στις Πανελλαδικές, στα πολλά φροντιστήρια κ.τ.λ., δηλαδή η σκέψη και η δράση των παιδιών περιστρέφονται γύρω από το πώς το σχολείο μπορεί να γίνει πιο δημιουργικό, πιο κοντά στις ανάγκες τους, θα αναπτύσσουν εκεί τα ταλέντα και τις κλίσεις τους, θα έχουν πιο ελεύθερο χρόνο για τα χόμπι τους και τους φίλους τους. Δεν είναι τυχαίο, επίσης, πως για ζητήματα όπως η δολοφονία του Αλκη, η δολοφονία του 16χρονου Ρομά, αλλά και ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος στην Ουκρανία, το Προσφυγικό κ.τ.λ. η αντίδραση ήταν αυξημένη στα Γυμνάσια. Η σημαντική επιτυχία από πρωτοβουλίες όπως τα «School Art Festival», τα αθλητικά τουρνουά, συλλογή υπογραφών για την αντιμετώπιση ζητημάτων, μπορούν και πρέπει να γίνουν «οδηγός δράσης» για ανάπτυξη πρωτοπόρας δράσης με επίκεντρο τη σχολική μονάδα και που λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες αυτών των ηλικιών, βοηθά στο να γίνει «πιο οικεία» η δουλειά μέσα από τα μαθητικά συμβούλια.

Η μαθητική ΟΒ «μια μεγάλη αγκαλιά» για τους μικρούς φίλους και τις μικρές φίλες της ΚΝΕ

Τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί η παρέμβαση του Κόμματος και της ΚΝΕ στις μικρότερες ηλικίες, που είναι η υποδομή για τη δουλειά μας στα Γυμνάσια. Σε αυτήν την προσπάθεια η ΚΝΕ μπορεί και πρέπει να συμβάλει περισσότερο ενεργά ώστε οι ΚΝίτες μαθητές, φοιτητές, νέοι εργαζόμενοι να αποτελέσουν στην πράξη παράδειγμα προς μίμηση για τους φίλους του «κόκκινου Αερόστατου». Να γνωρίζουν αυτά τα παιδιά σε κάθε περιοχή να συμμετέχουν και να βοηθούν στις συναντήσεις τους, όπως αποτυπώνεται στη Θέση 30 για το Συνέδριο της ΚΝΕ: «Οι μαθητικές ΟΒ και οι μαθητικοί καθοδηγητές χρειάζεται να αγκαλιάσουν τα παιδιά της Α' Γυμνασίου, με τα οποία ουσιαστικά φοιτούν και παρεμβαίνουν στα ίδια σχολεία. Να ενδιαφέρονται για τα προβλήματα στο σχολείο τους, συνολικά για τη ζωή τους. Να συζητούν και με αυτά τα παιδιά σχετικά με τα μαθητικά συμβούλια, τις μαθητικές κινητοποιήσεις, τα Μαθητικά Φεστιβάλ κ.τ.λ. Να αναπτύσσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συμμαθητές τους της Α' Γυμνασίου πριν ενταχθούν στην ΚΝΕ, να προετοιμάζουν τη στρατολογία τους». Να εντάσσονται στην πράξη στον σχεδιασμό, ως μια ΟΒ δίπλα στην ΟΒ, τον πιο στενό πυρήνα της Οργάνωσης.


Της
Μυρτώς ΚΑΛΤΙΚΟΠΟΥΛΟΥ*
*Η Μυρτώ Καλτικοπούλου είναι μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και επικεφαλής της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ

«Δυνατή ΚΝΕ στα σχολεία σημαίνει δυνατοί μαθητικοί αγώνες! Ελα μαζί μας!»

Εκδήλωση το Σάββατο 4/2 στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας

Η ΚΝΕ καλεί μαθητές και μαθήτριες σε εκδήλωση με το παραπάνω θέμα, στο πλαίσιο της τρίμηνης καμπάνιας γνωριμίας με την ΚΝΕ και αγωνιστικής συμπόρευσης με το ΚΚΕ μπροστά στο 13ο Συνέδριο της Οργάνωσης, με τίτλο «Είμαστε χιλιάδες - νέοι εργαζόμενοι, φοιτητές, μαθητές - μέλη της ΚΝΕ. Γιατί όχι και εσύ; Ελα μαζί μας!».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 4 Φλεβάρη, στις 18.30 στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας (κοντά στο σταθμό του ΗΣΑΠ «Καλλιθέα»).

Θα μιλήσει η Αφροδίτη Μπόμπολη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις από μαθητές από Ελλάδα και Ιταλία.

Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «Τέλος Χρόνου», σε σενάριο και σκηνοθεσία του Λουκά Παλαιοκρασά.

Με μαχητική αισιοδοξία η ΚΝΕ μπροστά στο Συνέδριό της

Με την ολοκλήρωση της Συνδιάσκεψης Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ, ολοκληρώθηκε η προσυνεδριακή διαδικασία στην ΚΝΕ μπροστά στο 13ο Συνέδριο της Οργάνωσης, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 10 - 12 Φλεβάρη με σύνθημα «Είμαστε η σπίθα που θα κάνει τα σκοτάδια φως - Με τη δύναμη των επαναστατικών ιδεών. Για τον σοσιαλισμό. Τολμάμε το μεγάλο βήμα στο μέλλον, με το ΚΚΕ - ΚΝΕ δυνατή παντού!». Από τη δημοσίευση των Θέσεων του ΚΣ για το 13ο Συνέδριο, με τον «Οδηγητή» τον Οκτώβριο, μεσολάβησαν 4 μήνες συλλογικής συζήτησης και μαχητικής δράσης.

Η ΚΝΕ φτάνει στο Συνέδριο με την αισιοδοξία και τη δέσμευση ότι θα δώσει όλες της τις δυνάμεις για να καταγράψει ένα νέο άλμα στην Ιστορία της ως επαναστατικής οργάνωσης νεολαίας του ΚΚΕ.

Ολο το προηγούμενο διάστημα πολλές χιλιάδες νέοι προμηθεύτηκαν για πρώτη φορά τον «Οδηγητή», «δέθηκαν» πιο δυνατά στο πλευρό της Οργάνωσης, δίνοντας μάχες στο πλευρό της ΚΝΕ. Τα μέλη και τα στελέχη της Οργάνωσης «ανίχνευσαν» καλύτερα την Ιστορία και τα ίχνη της ΚΝΕ, τιμώντας τα 100χρονα από την ίδρυση της ηρωικής ΟΚΝΕ. Πραγματοποίησαν δεκάδες εκδηλώσεις, επιβεβαιώνοντας ότι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ έχουν πρόταση και σχέδιο δράσης για ό,τι «καίει» τη νέα γενιά. Δημοσιεύτηκαν στον «Οδηγητή» δεκάδες άρθρα στο πλαίσιο του δημόσιου προσυνεδριακού διαλόγου, έγινε ουσιαστική συζήτηση σε συντροφικό πνεύμα κριτικής και αυτοκριτικής στις Οργανώσεις και εξελέγησαν τα νέα καθοδηγητικά όργανα στις Περιοχές.

Οι δυνάμεις της Οργάνωσης απόκτησαν και νέα πείρα, δουλεύοντας στο πλαίσιο των κατευθύνσεων των Θέσεων του ΚΣ, πρωτοστάτησαν στους αγώνες της νεολαίας. Δίνουν τη μάχη να μεγαλώσει η συμπόρευση της νεολαίας με το ΚΚΕ και στις εκλογικές μάχες του επόμενου διαστήματος. Ενώ μπορούν καλύτερα να εντοπίζουν σημαντικές αδυναμίες που παραμένουν στη δουλειά τους.

Στις λίγες μέρες που απομένουν για την έναρξη των εργασιών, η έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ ετοιμάζεται για να υποδεχθεί τους ΚΝίτες και τις ΚΝίτισσες από όλη την Ελλάδα. Τους συντρόφους από τις διεθνείς αντιπροσωπείες, που θα ταξιδέψουν ακόμα και από την άλλη άκρη της Γης, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τον βαθιά διεθνιστικό χαρακτήρα της δράσης της Οργάνωσης.

Οι αντιπρόσωποι του 13ου Συνεδρίου, οι εργασίες και η αποφασιστική προσπάθεια για την υλοποίηση των αποφάσεών του μπορούν να δικαιώσουν τις προσδοκίες των χιλιάδων μελών και φίλων της ΚΝΕ, των ακόμα περισσότερων που παρακολουθούν και αναγνωρίζουν τον ρόλο του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στη σημερινή εποχή. Θα γίνουν περισσότερες οι σπίθες που θα κάνουν τα σκοτάδια φως. Περισσότεροι συνεχώς θα τολμούν το μεγάλο βήμα στο μέλλον με το ΚΚΕ, για τον σοσιαλισμό. Η ΚΝΕ θα γίνεται πιο δυνατή παντού.

Ζήτω το 13ο Συνέδριο της ΚΝΕ!

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εμπρός για ΚΝΕ πιο γερή ιδεολογικά, πολιτικά και οργανωτικά

Στις 29 Γενάρη πραγματοποιήθηκε η Συνδιάσκεψη της Οργάνωσης μπροστά στο 13ο Συνέδριο

Σε κλίμα μαχητικότητας και αισιοδοξίας πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 29 Γενάρη η Συνδιάσκεψη της Οργάνωσης Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ. Στη Συνδιάσκεψη παρευρέθη πολυμελής αντιπροσωπεία της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Θοδωρή Χιώνη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέα της ΕΠ της ΚΟ Αττικής, καθώς και αντιπροσωπεία του ΚΣ της ΚΝΕ με επικεφαλής τον Γραμματέα του, Νίκο Αμπατιέλο.

Η Συνδιάσκεψη ολοκληρώθηκε με την εκλογή νέου Συμβουλίου Περιοχής, όπου σε κλίμα συντροφικής κριτικής και αυτοκριτικής έγινε ουσιαστική συζήτηση για την αποτίμηση της δουλειάς των στελεχών. Γραμματέας του νέου Συμβουλίου Περιοχής επανεξελέγη ο Ιάσονας Φάνος, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Κατά τις εργασίες στη διάρκεια της Συνδιάσκεψης ξεχώρισε η ζωντάνια της συζήτησης, με τη μεταφορά πείρας από τις Οργανώσεις από την παρέμβασή τους σε όλα τα τμήματα νεολαίας, από τις μικρές ηλικίες και τις ομάδες του «Κόκκινου αερόστατου», τους μαθητές Γυμνασίου, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, μέχρι τους φοιτητές και τους νέους εργαζομένους, αλλά και τα διαφορετικά «κανάλια» που χρειάζεται να αξιοποιούνται για την παρέμβαση αυτή, τους μαζικούς φορείς, πολιτιστικούς, αθλητικούς συλλόγους κ.ο.κ.

Απασχόλησαν τα συμπεράσματα από τις μεγάλες μάχες που έδωσαν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στο πλευρό του Κόμματος, όλο το προηγούμενο διάστημα, για την ανάπτυξη αγωνιστικής διεκδίκησης, από την παρέμβαση στους Φοιτητικούς Συλλόγους, την ανάδειξη της «Πανσπουδαστικής» σε 1η δύναμη και στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, την πρωτοπόρα δράση των κομμουνιστών φοιτητών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο για την πραγματοποίηση ανόθευτων εκλογών μετά από πολλά χρόνια, την επιτυχημένη μάχη της απεργίας στις 9 του Νοέμβρη σε κλάδους που συγκεντρώνουν μεγάλο ποσοστό νέων εργαζομένων, όπως το Εμπόριο, ο Επισιτισμός, οι Τηλεπικοινωνίες - Πληροφορική κ.ο.κ.

Ξεχωριστό τόνο έδωσαν οι ομιλίες των μαθητών, που μετέφεραν την πείρα των Μαθητικών Οργανώσεων της ΚΝΕ από την πρωτοπόρα δράση για την ανάπτυξη των μαθητικών αγώνων, εστιών αντίστασης που αναπτύχθηκαν σε διάφορες γειτονιές της Αττικής, αλλά και την ανάγκη η δράση που ξεδιπλώνεται να αγκαλιάζει το σύνολο των όρων ζωής των μαθητών, με πολύμορφη αθλητική, πολιτιστική δραστηριότητα των μαθητικών Συντονιστικών Επιτροπών. Μετέφεραν τον προβληματισμό που αναπτύσσεται σε χιλιάδες μαθητές για την επιδείνωση των όρων ζωής, σπουδών, για φαινόμενα που αναδεικνύουν τη σαπίλα του συστήματος της εκμετάλλευσης, όπως ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος, η βία κατά των παιδιών, των γυναικών κ.ά., που όταν αυτός ο προβληματισμός συναντιέται με τις πρωτοπόρες ιδέες του ΚΚΕ μπορεί να γίνει δύναμη διεκδίκησης, παράγοντας για την οργανωτική ανάπτυξη της ΚΝΕ στα σχολεία.

Αντίστοιχη πείρα μεταφέρθηκε από όλες τις Οργανώσεις, βγάζοντας καθοδηγητικά συμπεράσματα από την προσπάθεια ανόδου του ρυθμού στρατολογίας στα πανεπιστήμια της Αττικής και σε κλάδους στρατηγικής σημασίας για το Κόμμα. Από τη συζήτηση επιβεβαιώθηκε το ανεβασμένο κύρος του ΚΚΕ σε πλατιές μάζες νεολαίας, η αναγνώριση των δυνάμεων της ΚΝΕ σε κάθε χώρο που συγκεντρώνει νεολαία. Ο προβληματισμός επικεντρώθηκε στο πώς, αξιοποιώντας αυτό το έδαφος, η ΚΝΕ θα περάσει σε φάση μεγάλης οργανωτικής ανάπτυξης το επόμενο διάστημα. Από αυτή τη συζήτηση δεν θα μπορούσαν να λείψουν και τα καλέσματα σε άμιλλα για το νέο έτος, σε συντροφικό κλίμα, που καλλιεργήθηκε στη διάρκεια της Συνδιάσκεψης και από τις βραβεύσεις των πρωτοπόρων Οργανώσεων στη στρατολογία και στη διακίνηση του «Οδηγητή» με τις Θέσεις του ΚΣ.

Κοινή συνισταμένη των τοποθετήσεων ήταν οι Θέσεις του ΚΣ της ΚΝΕ για το 13ο Συνέδριο, οι οποίες ψηφίστηκαν ομόφωνα, και θέτουν τον στόχο για πιο μαζική, πιο γερή ιδεολογικά, πολιτικά και οργανωτικά ΚΝΕ, ικανή να ριζοσπαστικοποιεί και να εμπνέει ευρύτερες δυνάμεις για δράση, με αναβαθμισμένη εσωοργανωτική ζωή, ανέβασμα του ιδεολογικού πολιτικού στοιχείου στην καθημερινή ζωή της Οργάνωσης.

Σταθερά στη συζήτηση στη διάρκεια της Συνδιάσκεψης βρισκόταν το πολιτικό άνοιγμα που ξεδιπλώνουν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ, δίπλα στην ΚΟ, για την ενίσχυση του ΚΚΕ στις επικείμενες εκλογικές μάχες, δεμένο με τους στόχους ισχυροποίησης της ΚΝΕ, συζήτηση που επιβεβαιώνει τη δυνατότητα χιλιάδες νέοι στην Αττική να συναντηθούν με το ΚΚΕ και στην κάλπη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ