Κυριακή 25 Γενάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

Πατριδογνωμόνιο
«Χρυσή» ευκαιρία και ροντέο

Στον προεκλογικό πάγκο που ως διαδικασία άρχισε και συνεχίζει να θυμίζει «ροντέο», εμποροπανήγυρη των καουμπόηδων βγήκαν τώρα και τα μεγάλα πιστόλια. Εξάσφαιρα. Μια σφαίρα - εξαγγελία, μια σφαίρα - καταγγελία την ημέρα. Την έβδομη, την Κυριακή συνήθως, έχουμε τις δημοσκοπήσεις. Το υπερόπλο που βάλλει ως μυδραλιοβόλο των σύγχρονων καιρών.

Οι στόχοι είναι ταυτόσημοι, σύντροφοι, με μια έννοια «ταξική» που εφηύραν οι διαφημιστές και τη χρησιμοποιούν αποτελεσματικότατα για λογαριασμό των πελατών τους.

Για μια σοβαρή διαφημιστική εταιρία, οπότε και για τα... «μεγάλα κόμματα αστικής εξουσίας», ένα προϊόν ή και πολιτική, πωλείται καλά αν ξέρεις σε ποιο «target group». δηλαδή σε ποια ομάδα - στόχο απευθύνεσαι.

Γυναίκες π.χ. για τρόφιμα, καλλυντικά, κοσμήματα. Παιδιά, για παιχνίδια, τροφή - σνακ με δωράκια, παιδικά τζελ για τα μαλλιά ή παιδικά κινητά κλπ. Ανδρες, για... επενδύσεις, τραπεζικά κι ασφαλιστικά πακέτα, αυτοκίνητα, τυχερά παιχνίδια κι άλλα τέτοια.

Ετσι, αυτές τις θλιβερές μέρες, για την ουσία των λαϊκών προβλημάτων, βλέπουμε τη διόγκωση της πολιτικής των μέτρων ως διαφημιστική εκστρατεία.

Ειδικώς οι Κνίτες και οι Κνίτισσες θα έχουν εξοργιστεί από την εμπορευματοποίηση των νιάτων και των ονείρων τους κι από την υπερεκμετάλλευση της αγωνίας της ανεργίας. Γιατί δεν είναι λίγο ν' ακούς τον κ. Γιώργο «τον νέο» να λειτουργεί ως ιδιωτικό γραφείο, ευρέσεως μαύρης εργασίας. Να σου τάζει, εσένα του νεανικού target group, ότι θα σου βρει προσωρινή ανασφάλιστη εργασία σε ιδιωτικές εταιρίες κι αυτό να το βαφτίζει πολιτική!

Οι γυναίκες αυτής της χώρας, όσες δυστυχώς «τσιμπήσουν», ως αποδέκτες των διαφημιστικών μηνυμάτων, κάτι από την πολιτική των προεκλογικών παροχών, καλούνται να ψηφίσουν με κριτήριο την προσωρινή δουλιά, να κρατάνε παιδιά σε βρεφονηπιακούς σταθμούς την ώρα που αδυνατούν να θρέψουν τα δικά τους.

Οι υπηρετούντες, ειδικώς οι μόνιμοι αξιωματικοί - υπαξιωματικοί κι οπλίτες στις Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας, έκπληκτοι βλέπουν μειοδοτικούς διαγωνισμούς σε βάρος της εθνικής μας άμυνας, με τεράστια κονδύλια μοιρασμένα σε πολυεθνικές ιμπεριαλιστικές ομάδες συμφερόντων, να διαφημίζονται ως ελκυστική εκποίηση της πατρίδας «σ' έναν κόσμο που αλλάζει» όπως διατείνονται και οι του ΣΥΝ, αλλά χωρίς λαούς και ρήξεις.

Στο διαφημιστικό χώρο της εμπορικής επικοινωνίας, που δεν είναι εξ ορισμού λιγότερο πολιτικός από τον τρέχοντα προεκλογικό λόγο, υπάρχει και η τεχνική του μηνύματος - σοκ. Της λεγόμενης «βόμβας». Ετσι φτάσαμε στον κ. Πάχτα... Τροπολογίες, υπογραφές, πλαστογραφίες, πόνος για τα δέντρα, οικολογικές δήθεν ανησυχίες, εργολάβοι, καρατομήσεις υπουργών, βουλευτών και συγκρούσεις εντός των κομμάτων εξουσίας ωσάν τους καουμπόηδες - καλοί σερίφηδες εναντίον κακών που αρμέγουν τη χρυσή ευκαιρία, τη γελάδα των συμφερόντων (τους).

Ολα χρήσιμα στο ροντέο. Για να εμφανιστεί το γνωστό μας ράμπο στις αρχές αλλά όχι στην όψη Αμερικανάκι, που καβαλάει τον έξαλλο ταύρο της κάθαρσης κι άμα μείνει στη ράχη του οχτώ δευτερόλεπτα (αυτός είναι ο χρόνος στο «άθλημα» ροντέο), τότε ανακηρύσσεται νικητής.

Υπέρμαχος της νέας πολιτικής. Τόσο παλιά είναι αυτή η πολιτική όσο και η Κασσάνδρα, η Ολυμπιάδα, το Στρατώνι κι άλλοι τάφοι λαϊκών συμφερόντων στη Χαλκιδική, που ναρκοθετήθηκε και μολύνθηκε από μια πολυεθνική με τη βοήθεια των ΜΑΤ επί τουλάχιστον μία δεκαετία εκσυγχρονισμού, ήτοι άγριοι κεντροαριστερού καπιταλισμού.

Μήπως ήρθε η ώρα με την κόκκινη ψήφο μας να αρνηθούμε τα ροντέο οριστικά; Ας το απαντήσουμε όλοι μαζί κι ο καθένας μόνος ή μόνη, όταν βάζουμε την εκλογική μας υπογραφή.


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ