ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Αυγούστου 2008
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ»
Νέο εφοπλιστικό έγκλημα

Ναύτης του πλοίου αποκεφαλίστηκε, όταν ο κάβος του σαπιοκάραβου έσπασε, κατά την πρόσδεσή του στο λιμάνι του Γυθείου

Ο σπασμένος κάβος (αριστερά) που σκότωσε το ναυτεργάτη. Οι υπόλοιποι κάβοι(κάτω) βρίσκονται κι αυτοί σε άθλια κατάσταση

Eurokinissi

Ο σπασμένος κάβος (αριστερά) που σκότωσε το ναυτεργάτη. Οι υπόλοιποι κάβοι(κάτω) βρίσκονται κι αυτοί σε άθλια κατάσταση
Αλλον ένα ναυτεργάτη εκτέλεσαν εν ψυχρώ χτες οι εφοπλιστές στο βωμό του κέρδους και της ασυδοσίας τους, με τις πλάτες της πολιτικής της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Το νέο εφοπλιστικό έγκλημα έγινε στις 3.15 χτες το μεσημέρι στο επιβατηγό - οχηματαγωγό ακτοπλοϊκό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ» της εταιρείας «Hellenic Sea Way» (πλοιοκτήτρια και του «μοιραίου» «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»).

Το σαπιοκάραβο, ηλικίας 31 ετών, που επανειλημμένα έχει παρουσιάσει βλάβες μεσοπέλαγα, έχοντας αντικαταστήσει το επίσης σαπιοκάραβο «Μυρτιδιώτισσα», που πριν λίγο διάστημα είχε «κάτσει» στα βράχια στα Κύθηρα, εκτελούσε το δρομολόγιο (κάθε Τετάρτη) Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμο - Αντικύθηρα - Γύθειο - Πειραιά. Κατά τη διαδικασία πρόσδεσης του πλοίου στο λιμάνι του Γυθείου με την πρύμνη, έσπασε ο κάβος, με αποτέλεσμα να αποκεφαλιστεί κυριολεκτικά ο 40χρονος ναύτης Μιχάλης Κοκώνης, που βρισκόταν πάνω από τον καταπέλτη. Την ώρα του ατυχήματος στην περιοχή έπνεαν άνεμοι 4-5 μποφόρ. Στο πλοίο επέβαιναν 245 επιβάτες, 85 ΙΧ και 2 φορτηγά και μέχρι αργά χτες παρέμενε στο λιμάνι του Γυθείου.

Επιβάτης του πλοίου ανέφερε στο «Ρ» πως από τη στιγμή που μπήκε στο καράβι, παρατήρησε πως ο κάβος ήταν κομμένος σε δύο σημεία και έμοιαζε με «ένα κουρέλι έτοιμο να διαλυθεί». Οι συχνές βλάβες, που παρουσίαζε τα τελευταία χρόνια το πλοίο, είχαν προκαλέσει την αντίδραση των κατοίκων της Ικαρίας και των Φούρνων, όπου εκτελούσε δρομολόγια. Οι δήμαρχοι των νησιών αυτών είχαν εκφράσει τη διαμαρτυρία τους για την «ασυδοσία και την αναλγησία των ακτοπλοϊκών εταιρειών», που - όπως χαρακτηριστικά τόνιζαν μόλις το Μάρτη του 2007, με επιστολή τους στο ΥΕΝ - «ψευτοδιορθώνουν σοβαρές βλάβες και ξαναβάζουν τα ίδια πλοία "κουρέλια" στις γραμμές μας». Το «κουρέλι» αυτό δρομολογήθηκε στο λιμάνι του Γυθείου και αποκεφάλισε το ναυτεργάτη.

Μέσα σε δύο μήνες, περιστατικά όπως το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», η σύγκρουση πλοίων μέσα στο λιμάνι και το χτεσινό «ατύχημα» επιβεβαιώνουν πως μια χούφτα εφοπλιστών για να αυξήσουν τα ήδη αμύθητα κέρδη τους θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα επιβατών και ναυτεργατών και, έχοντας τη στήριξη των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΕΕ, διαμορφώνουν δρομολόγια, τιμές και νόμους σύμφωνα με την τσέπη τους.

ΚΟΝΣΕΡΒΟΠΟΙΙΑ «ΝΤΕΛ ΜΟΝΤΕ»
Πέντε «ατυχήματα» σε τέσσερις μήνες

Ανακοίνωση - καταγγελία του Εργατικού Κέντρου Λάρισας. Τραυματισμός εργάτη και στην Αλίαρτο Βοιωτίας

Στον τραυματισμό ενός εργάτη που έσπασε τα πλευρά του οδήγησε το πρόσφατο εργατικό «ατύχημα» που έγινε στην κονσερβοποιία «Ντελ Μόντε», στη Λάρισα. Πρόκειται για το πέμπτο κατά σειρά «ατύχημα» από το Μάη, ενώ το Εργατικό Κέντρο Λάρισας (ΕΚΛ) καταγγέλλει ότι δύο από αυτά δε δηλώθηκαν ποτέ στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Στις 16 Αυγούστου, ο Γιάννης Παπαδούλης, ενώ εργαζόταν στην απογευματινή βάρδια έσπασε τα πλευρά του μετά από πτώση. Από τον περασμένο Μάη «είχαμε κατά σειρά το σπάσιμο του χεριού του βοηθού χειριστού κλαρκ Κουμπαρά Αποστόλη, στη συνέχεια δυο απανωτά "ατυχήματα" όπου και στα δύο, κλαρκ παρέσυρε εργαζόμενους και ακολούθησε "ατύχημα" με κόψιμο χεριού σε εργαζόμενη. Η συχνότητα των ατυχημάτων στη συγκεκριμένη επιχείρηση τείνει να γίνει τέτοια που σε λίγο θα μοιάζει περισσότερο με "κρεματόριο" παρά με κονσερβοποιία» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το ΕΚΛ. Και συμπληρώνει: «Από τα πέντε "ατυχήματα" η επιχείρηση μόνο το 1ο (Κουμπαρά) δήλωσε στην Επιθεώρηση Εργασίας, άλλα δύο δηλώθηκαν μετά από παρέμβαση του Εργατικού Κέντρου, ενώ άλλα δύο δε δηλώθηκαν καθόλου»!

Το ΕΚΛ καλεί τους εργαζόμενους «να πάρουν και οι ίδιοι "μέτρα προστασίας" απέναντι στην εργοδοτική ασυδοσία με τη συσπείρωσή τους στο κλαδικό συνδικάτο τους. Μαζί με τις ταξικές δυνάμεις να απαιτήσουν να σταματήσει το έγκλημα τώρα και να επιβάλλουν ανθρώπινες συνθήκες εργασίες στις κονσερβοποιίες και σε κάθε χώρο δουλειάς του κλάδου».

Εργατικό «ατύχημα» σημειώθηκε την περασμένη Τρίτη (19/8) και στην κονσερβοποιία «ΝΟΜΙΚΟΣ» στην Αλίαρτο Βοιωτίας. Οταν εργάτης πήγε να πάρει δείγμα από χυμό τομάτας, έσπασε ο σωλήνας και το καυτό υγρό προκάλεσε εγκαύματα στο πρόσωπο και τα χέρια του.

Οι κίνδυνοι στους οποίους εκτίθενται καθημερινά οι εργαζόμενοι αναδεικνύονται σε παλιότερη έρευνα (ο «Ρ» είχε γράψει σχετικά τη 1/12/2007) της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στην οποία, ανάμεσα σ' άλλα, αναφερόταν ότι από τους 1.800.000 ασθενείς που νοσηλεύονται, ετησίως, στα νοσοκομεία της χώρας μας, πάνω από 65.000 εισάγονται με σαφείς τεκμηριωμένες επαγγελματικές παθήσεις.

Το σύστημα δούλεψε ρολόι...

Οι εφοπλιστές πιέζουν για νέες επιδοτήσεις. Εκβιάζουν για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των απομακρυσμένων λιμανιών και αξιοποιούν σαν «πολιορκητικό κριό» τους εκλεγμένους με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών (ΕΔΜΝ). Πρόκειται για μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, την οποία συγκροτούν οι δημοτικές αρχές από 21 νησιά που έχουν κάτω από 5.000 κατοίκους, σύλλογοι αποδήμων αυτών των νησιών, καθώς και άλλοι φορείς και ιδιώτες. Τους σκοπούς αυτής της ιδιότυπης ΜΚΟ περιγράφουν οι ίδιοι οι εμπνευστές της. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΕΔΜΝ, «στόχος και όραμα του Δικτύου είναι η άρση της απομόνωσης και του κάθε είδους αποκλεισμού των νησιών αυτών, μέσω της αειφόρου ανάπτυξής τους». Για την επίτευξη αυτού του σκοπού οι γαλαζοπράσινοι δήμαρχοι χρησιμοποιούν μέσα όπως «ο σχεδιασμός - διαμόρφωση - υποβολή αναπτυξιακών προτάσεων στα κέντρα λήψης αποφάσεων (Περιφέρειες, Νομαρχίες, Υπουργεία, ΝΠΔΔ, Ευρωπαϊκή Ενωση, λοιπούς Υπερεθνικούς Οργανισμούς)» και «η προώθηση αναπτυξιακών επενδύσεων στα Μικρά Ελληνικά Νησιά κάθε μορφής και περιεχομένου (Δημόσιες Επενδύσεις, Ιδιωτικές Επενδύσεις, Μικρά Σχήματα, ΣΔΙΤ κλπ.)».

***

Μάλιστα, «το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών σκοπεύει να αναλάβει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και προώθησης για την ανάπτυξη των μεικτών επιχειρηματικών επενδυτικών σχημάτων στα πλαίσια της συνεργασίας Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τέτοια σχήματα είναι δυνατόν να προωθήσουν λύσεις σε ουσιαστικά προβλήματα των μικρών νησιών όπως οι αφαλατώσεις, η παραγωγή ενέργειας από σταθμούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προβλήματα Ιατρικής και Υγείας, Τουριστικής Ανάπτυξης κλπ.». Στα έργα του ΕΔΜΝ συγκαταλέγεται η κατάθεση προτάσεων «στο πλαίσιο των Πρότυπων Καινοτόμων Σχεδίων Ανάπτυξης, συνολικού προϋπολογισμού 8.220.000 ευρώ», όπου «έχει επιτευχθεί και ιδιωτική συμμετοχή υπό μορφή ΣΔΙΤ». Ακόμα, το ΕΔΜΝ καυχιέται για τη δημιουργία «ομάδων διεκδίκησης και υλοποίησης προγραμμάτων (lobbies) για τα μικρά ελληνικά νησιά σε ευρωπαϊκό επίπεδο». Ενα τέτοιο «λόμπι» λειτουργεί ήδη σε ευρωενωσιακό επίπεδο με τη συμμετοχή ευρωβουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ από την Ελλάδα, καθώς και συναδέλφους τους από άλλες χώρες.

***

Το Σεπτέμβρη, το ΕΔΜΝ σκοπεύει να διοργανώσει το 7ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο των Δικτύων των Μικρών Νησιών, με προσκεκλημένο το μισό Υπουργικό Συμβούλιο. «Στη διάρκεια του Συνεδρίου - σημειώνουν οι διοργανωτές - θα υπογραφούν (υπολογίζουμε 10) Συμβόλαια Κοινωνικής Εταιρικής Συνευθύνης μεταξύ του Δικτύου μας, Ιδιώτη Επενδυτή και των Δήμων (μελών μας) προκειμένου να υλοποιηθούν με 100% ιδιωτική συμμετοχή η σύσταση και λειτουργία αντίστοιχων καταδυτικών πάρκων στα νησιά μας». Αυτή είναι η σύμπραξη των δημάρχων του δικομματισμού, που κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να προωθήσουν την ιδιωτική πρωτοβουλία που θα φέρει δήθεν τη σωτηρία στα νησιά. Στη βάση αυτής της λογικής διατύπωσαν και την πρόταση η κυβέρνηση να αναζητήσει νέα κονδύλια προκειμένου να χρηματοδοτήσει τους εφοπλιστές για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Η κυβέρνηση, άλλο που δεν ήθελε, άδραξε την ευκαιρία και υιοθέτησε τις προτάσεις του ΕΔΜΝ. Το σύστημα δούλεψε - και δουλεύει - ρολόι, με καλολαδωμένο γρανάζι τους εκπροσώπους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.


Περ. Κ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ