ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008
Σελ. /28
Στα όρια της «επιχειρηματικής λογικής»...

Η εταιρεία εξαντλεί τα ...«περιθώρια της επιχειρηματικής λογικής». Ετσι ενημερώνει και εξηγεί ο υπεύθυνος του εργοταξίου της «ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΑΕ» στο Μελίσσι Κορίνθου - με σημείωμα που έστειλε χτες στους εργάτες - τι καθορίζει αν και πότε θα πάρουν τα δεδουλευμένα τους. Τόσο τους υποτιμούν και τους προσβάλλουν, που θεωρούν την επιχειρηματολογία τους επαρκή για να καταλάβουν οι εργάτες και να σταματήσουν να διαμαρτύρονται επειδή δεν έχουν πάρει μεροκάματο εδώ κι ένα μήνα...

Τι σημαίνει, όμως, «επιχειρηματική λογική»; Μήπως είναι η ανάγκη του εργάτη να καλύπτει το νοίκι κάθε μήνα, να πληρώνει τα φροντιστήρια, τα πανάκριβα φάρμακα, τα τρόφιμα και ό,τι άλλο συνεπάγεται η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της ακρίβειας που μαστίζουν τη λαϊκή οικογένεια; Μήπως είναι η δημιουργία συνθηκών ασφάλειας και μέτρων υγιεινής, που θα εξασφαλίζουν την υγεία και την ακεραιότητα των εργατών; Οχι, βέβαια. Γνώμονας αυτής της λογικής είναι η «ανταγωνιστικότητα». Το μέγιστο κέρδος.

Αυτές είναι οι συνέπειες της πολιτικής ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Να παίρνει κάθε επιχειρηματίας το «δικαίωμα» και, με τις πλάτες της εκάστοτε κυβέρνησης, να δηλώνει με θράσος σε εργάτες, που δουλεύουν από το ξημέρωμα για να θησαυρίζει εκείνος, «δεν μπορώ να πληρώσω». Μόνη διέξοδος, η συσπείρωση στα συνδικάτα, η πάλη σε ταξική κατεύθυνση, η σύγκρουση με τα συμφέροντα και τους υπηρέτες του κεφαλαίου. Αλλη λύση δεν υπάρχει.

Εμπαίζει...

Είναι γνωστό πως ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ με δύο μέτρα και δύο σταθμά κρίνει τα κόμματα που άσκησαν κυβερνητική εξουσία για λογαριασμό του κεφαλαίου, τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, για ευνόητους λόγους. Ορισμένες φορές, όμως, το παρακάνει. Οπως προχτές, που ο επικεφαλής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνος, απ' την Ηλεία όπου περιόδευσε, δήλωσε με βεβαιότητα: «Φωτιά σε καμένη γη, μόνο με κυβέρνηση της ΝΔ μπορεί να δει κανείς» (Μόνο;!). Και παρακάτω απεφάνθη: «Η ΝΔ είναι κυβέρνηση χαμηλών δυνατοτήτων, που αφήνει καμένη γη όχι συμβολικά, αλλά και στην κυριολεξία και θα πρέπει το συντομότερο να φύγει από τη διακυβέρνηση της χώρας, με το στήσιμο της κάλπης να αποτελεί πλέον μονόδρομο». Κατά τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν, το πρόβλημα έγκειται στις «μειωμένες δυνατότητες» της κυβέρνησης. Και όχι στις εξαιρετικές της δυνατότητες και ικανότητες να ασκεί πολιτική προς όφελος του κεφαλαίου, και στη συγκεκριμένη περίπτωση με την εμπορευματοποίηση γης και δασών, όπως, άλλωστε, έκανε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, συνεπώς εναντίον του λαού. Δεν είναι πρόβλημα η ίδια η εξουσία του κεφαλαίου και η πολιτική που το υπηρετεί. Αναδεικνύοντας ως μόνο πρόβλημα μια δήθεν «ανίκανη» κυβέρνηση, ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ εξαπατά για δήθεν εύκολες λύσεις που θα προέλθουν απ' την κάλπη και ψηφοθηρεί εμπαίζοντας το λαό.

Ακόμα δεν τον είδανε...

Για δεύτερη φορά μέσα στον Αύγουστο το υπουργείο Υγείας κυκλοφόρησε δελτίο Τύπου για την υπογραφή των συμβάσεων για την εγκατάσταση του μοριακού ελέγχου του αίματος σε όλη την επικράτεια. Σ' αυτό αναφέρεται ότι «πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του υπουργείου Υγείας» και ότι «επιτεύχθηκε έκπτωση 32,19% από την αρχική προϋπολογισθείσα δαπάνη».

Η υπογραφή των συμβάσεων έγινε στις υψηλές τιμές που καθόρισαν οι δυο ενδιαφερόμενες εταιρείες και, μάλιστα, κατά της κατακύρωσης με αυτούς τους όρους τάχτηκε η εκπρόσωπος του ΚΚΕ στην αρμόδια Διακομματική Επιτροπή της Βουλής.

Το υπουργείο Υγείας, βέβαια, βιάζεται να καυχηθεί ότι γίνεται πράξη η δέσμευση της κυβέρνησης για την κατοχύρωση της ποιότητας και της ασφάλειας του μεταγγιζόμενου αίματος σε όλη τη χώρα. Και αυτό όταν ο μοριακός έλεγχος υπάρχει ακόμα μόνο στις συμβάσεις και ενώ η εφαρμογή του στην πράξη αναμένεται ιδιαίτερα δύσκολη με δεδομένες τις σοβαρές ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό και στους αναγκαίους χώρους στα κέντρα μοριακού ελέγχου και στις αιμοδοσίες της χώρας. Οπότε τα μεγάλα λόγια περισσεύουν...


«Καπιταλισμός Air»

Την εποχή των ανατροπών, και τι δε γραφόταν για την «ΑΕΡΟΦΛΟΤ», τη σοβιετική αεροπορική εταιρεία. Πόσο αναξιόπιστη τάχα ήταν, πόσες ελλείψεις υπήρχαν, πόσο ανασφαλείς ένιωθαν οι επιβάτες κλπ. Και όλα αυτά όχι για να στιγματιστεί απλά μια αεροπορική εταιρεία, αλλά για να κατηγορηθεί συνολικά η ΕΣΣΔ, η εργώδης προσπάθεια σοσιαλιστικής οικοδόμησης και τα επιτεύγματά της.

Στον καπιταλισμό, μέσα σε μία μόλις βδομάδα: Κατέπεσε αεροσκάφος της ιδιωτικής «Spanair» στέλνοντας στο χαμό 154 ανθρώπους. Αλλο αεροσκάφος της ίδιας εταιρείας πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση λόγω τεχνικών προβλημάτων. Στη Γουατεμάλα, δέκα άνθρωποι σκοτώθηκαν και τέσσερις τραυματίστηκαν από τη συντριβή αεροπλάνου ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας. Επίσης αεροπλάνο της ιδιωτικής εταιρείας «EasyJet», με 130 επιβάτες, προχώρησε σε αναγκαστική προσγείωση καθώς από το χώρο του πιλοτηρίου αναδύονταν καπνοί. Στο Κιργιστάν συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του, αεροσκάφος της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας «Itek Air» σκοτώνοντας 65 ανθρώπους. Εξάλλου 26 άνθρωποι τραυματίστηκαν, όταν το αεροπλάνο της ιρλανδικής «Ryanair» πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση, λόγω αποσυμπίεσης στην καμπίνα. Σε ένα άλλο περιστατικό, αεροσκάφος της εταιρείας «Air Dolomiti», θυγατρικής της «Lufthansa», δεν πραγματοποίησε απογείωση από το Μόναχο, όταν καπνοί αναδύθηκαν στο βασικό σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου. Και ποιος δε θυμάται σε Ελλάδα και Κύπρο, τη συντριβή αεροπλάνου της εταιρείας «ΗΛΙΟΣ» και το θάνατο δεκάδων ανθρώπων. Παρεμπιπτόντως ούτε ένας από την εταιρεία δεν έχει οδηγηθεί στη φυλακή.

Αλήθεια, περιμένει κανείς όσοι ανέπτυσσαν κάποτε σενάρια για την «ΑΕΡΟΦΛΟΤ» και τη σοβιετική της πορεία, να μιλήσουν και για τα «υπαρκτά» αεροπορικά δυστυχήματα - εγκλήματα επί καπιταλισμού;

Ανταμοιβή ύψους 30.992.840,99 ευρώ...

Το επιβατηγό οχηματαγωγό «Δημητρούλα» είναι ένα από τα πλέον υπερήλικα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, με έτος ναυπήγησης το 1977. Παρά το γεγονός ότι το 31χρονο σαπάκι έχει απασχολήσει άπειρες φορές την επικαιρότητα για τις βλάβες και τις άθλιες συνθήκες δουλειάς και ταξιδιού που επιφυλάσσει για ναυτεργάτες και επιβάτες, ο πλοιοκτήτης του, Γεράσιμος Αγούδημος, της γνωστής εταιρείας «GA FERRIES», δε λέει να το αποσύρει. Και γιατί να το κάνει άλλωστε, αφού το συγκεκριμένο καράβι, όπως και όλα τα γηραιά πλοία, συνεχίζουν να αποφέρουν κέρδη με ουρά στους εφοπλιστές, που αδιαφορούν για το αν οι σκυλοπνίχτες τους αντέχουν να ταξιδεύουν ακόμα.

Το «Δημητρούλα», χτες λαχτάρισε για μια ακόμα φορά τους 193 επιβάτες του. Το ξημέρωμα της Τρίτης οι λιμενικές αρχές απαγόρευσαν τον απόπλου του από το λιμάνι των Λειψών (εκτελεί το «άγονο» δρομολόγιο Πειραιάς, Πάτμος, Λειψοί, Λέρος, Κάλυμνος, Κω, Σύμη, Ρόδος), εξαιτίας σοβαρής βλάβης. Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, το πλοίο παρουσίασε πρόβλημα αναρρόφησης θαλάσσης - ψύξης στις δύο από τις τέσσερις μηχανές του. Είναι βέβαιο ότι το σαπιοκάραβο θα συνεχίσει να σκορπά φόβο και ανασφάλεια στους ναυτεργάτες και στους νησιώτες. Αλλωστε, με σαπάκια τύπου «Δημητρούλα», οι εφοπλιστές έχουν στήσει «πανηγύρι» στις πλάτες των εργαζομένων, απομυζώντας πάνω από 225 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις την τελευταία εννιαετία, όπως πρόσφατα αποκάλυψε ο «Ρ».

Σ' αυτό το αντιλαϊκό «γλέντι», ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος και ο όμιλος «GA FERRIES» υπήρξαν από τους πρωτοπανηγυριώτες. Το ίδιο το «Δημητρούλα» έχει επιδοτηθεί από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ με 6.717.618,44 ευρώ! Οπως μάλιστα μας θυμίζει ένα σημείωμα των ναυτεργατών της ΠΕΜΕΝ, που στάλθηκε με αφορμή τη χτεσινή βλάβη στο «Δημητρούλα», ο Αγούδημος «είναι ένας από τους πιο ευνοημένους της αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠAΣOK, με πακτωλό επιδοτήσεων από το αστικό κράτος για τυχοδιωκτικές ενέργειες ενάντια στους ναυτεργάτες και γενικότερα στους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών. Ηταν αυτός που πρωτοστάτησε με την κάλυψη του ΠAΣOK, της ΝΔ και της ιδιωτικής εταιρείας "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ", στη μείωση της χωρητικότητας της Γ΄ οικονομικής θέσης των πλοίων της εταιρείας του, αναγκάζοντας τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους - πέρα από τις αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια - να αγοράζουν εισιτήρια δήθεν διακεκριμένης θέσης αποκομίζοντας υπερκέρδη από την αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος.

Ετσι ΝΔ και ΠAΣOK εκτιμώντας την ενεργό συμμετοχή του Γεράσιμου Αγούδημου στον κρατικό απεργοσπαστικό μηχανισμό και τις υπηρεσίες του στην αστική τάξη, στην τάξη του, για τη στυγνή εκμετάλλευση των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων, των κατοίκων των νησιών, τον αντάμειψε με κρατικές επιδοτήσεις με το ποσόν των 30.992.840,99 ευρώ, για τα υπερήλικα σαπιοκάραβα της εταιρείας του που είναι δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα». Και για να μην ξεχνάμε, ο ίδιος ο εφοπλιστής εμφανίζεται να ποζάρει στις φωτογραφίες από το ματοκύλισμα του λιμανιού, το Μάη του 2002. Τότε που καθοδηγούσε το κατασταλτικό χτύπημα σε βάρος των ναυτεργατών και των εργαζομένων οι οποίοι τους στήριζαν στη μεγάλη τους απεργία.


Περικλής ΚΟΥΡΜΟΥΛΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ