Φημολογίες των τελευταίων ημερών κάνουν λόγο για επιταχυνόμενες διεργασίες ανάμεσα σε εταιρείες πετρελαιοειδών για το μοίρασμα των αγορών, θεωρώντας δεδομένο ότι η «SHELL» θέλει να αποχωρήσει από την Ελλάδα. Ενα σενάριο μιλάει για αλλαγή φρουράς ανάμεσα στην «SHELL» και τη ρώσικη «ΛΟΥΚ ΟΪΛ», η οποία φέρεται να ενδιαφέρεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στη χώρα μας. Κάποιο άλλο μιλά για συμφωνία ανάμεσα στην «SHELL» και τη ΒΡ να μοιράσουν... πολιτισμένα τις αγορές Ελλάδας και Τουρκίας, ενώ ένα τρίτο υποστηρίζει την άποψη ότι η κινητικότητα που φαίνεται να υπάρχει στην αγορά είναι τεχνητή, προκειμένου οι εκπρόσωποι των εταιρειών να διαμηνύσουν προς την κυβέρνηση ότι αν επιμείνει σε πρόστιμα προς τις εταιρείες, με αφορμή τις εναρμονισμένες τιμολογήσεις τους, υπάρχει περίπτωση να σηκωθούν και να φύγουν.
Βέβαιο είναι ένα: Οποιο σενάριο και να ισχύει, ή αν ισχύουν και όλα, ή ακόμα και αν δεν ισχύει κανένα από αυτά, αφορούν διεργασίες που αποβλέπουν στην αύξηση της κερδοφορίας των εταιρειών και άρα στην πίσω πλευρά τους υπάρχουν ζητήματα που αφορούν τη θέση των εργαζομένων σε αυτές και όχι μόνο...
Την υλοποίηση εκστρατείας Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε συνεργασία με την Ενωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών, με θέμα την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, δηλαδή την προβολή δυο τηλεοπτικών σποτ, ανακοίνωσε προχτές το υπουργείο Υγείας.
Η ...εκστρατεία θα διαρκέσει όλο το Σεπτέμβρη και χορηγός επικοινωνίας είναι γνωστό τηλεοπτικό κανάλι, ενώ το υπουργείο στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι θα συμπληρωθεί από «στοχευμένες δράσεις ενημερωτικής και εκπαιδευτικής εμβέλειας για το καίριο ζήτημα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ», οι οποίες βέβαια δεν κατονομάζονται.
Είναι βέβαιο και αποδεδειγμένο ότι σοβαρά προβλήματα όπως αυτό της κατανάλωσης αλκοόλ από ανήλικους ή της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ δεν αντιμετωπίζονται με τηλεοπτικά σποτάκια επικοινωνιακού χαρακτήρα. Ομως, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας συστηματικά υποβιβάζει την αναγκαία αγωγή υγείας και την προστασία της δημόσιας υγείας - που έπρεπε να γίνεται ολοκληρωμένα από το κράτος και απουσιάζει - στην εταιρική ευθύνη. Και έτσι όχι μόνο διαφημίζει ένα ουσιαστικά ανύπαρκτο έργο σε κρίσιμους τομείς, αλλά εξυπηρετεί και τα συμφέροντα των επιχειρηματιών που χτίζουν κοινωνικό πρόσωπο, πλασάροντας την «ψευδαίσθηση» ότι στον ...επίγειο παράδεισο της ελεύθερης αγοράς μπορεί ο ...λύκος να φυλάει τα πρόβατα.
Ενα χρόνο μετά από τις τραγικές και καταστροφικές πυρκαγιές, η εικόνα τελικά είναι πιο μαύρη. Παρ' όλο που χάθηκαν στις φλόγες 73 άνθρωποι, που αποτεφρώθηκαν περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια στρέμματα δασικής - και όχι μόνο - έκτασης από άκρη σε άκρη της χώρας, που περιουσίες έγιναν στάχτη, οι υπεύθυνοι δηλώνουν... αναρμόδιοι. Τα δάκρυα των πυροσβεστών για τους χαμένους συναδέλφους τους κατά τη διάρκεια των περσινών «μαχών» με τις φλόγες, των κατοίκων των περιοχών που θρήνησαν νεκρούς (με αποκορύφωμα τους 46 στην Ηλεία), των γερόντων που είδαν τα χωριά τους να χάνονται, δεν ευαισθητοποίησαν κανέναν.
Ενα χρόνο μετά, η Πυροσβεστική προσπαθεί να αντεπεξέλθει στη δύσκολη αντιπυρική περίοδο, με τις ίδιες ελλείψεις σε προσωπικό, κοντά στους 4.000 άνδρες, με τα παλιά οχήματα και με την ελλιπή υλικοτεχνική υποδομή. Οι κάτοικοι, προσπαθούν να γίνουν πιο αισιόδοξοι, με την αδιαφορία τόσο της κυβέρνησης όσο και των τοπικών «αρχόντων», με τις φιέστες και τα «πάρτι» στις καμένες περιοχές. Και όλα αυτά, τη στιγμή που πάλι, οι φλόγες καίνε δάση, δίπλα σε κατοικημένες περιοχές.