ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Νέα χαράτσια από το φθινόπωρο

Τα πρώτα διόδια θα μπουν σύντομα στο Πολύμυλο Κοζάνης, όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κατά τη διάρκεια περιοδείας στην Εγνατία

Motion Team

Της απεσταλμένης μας (Ελένης ΜΑΪΛΗ).--

Νέα διόδια έρχονται άμεσα - μέσα στο φθινόπωρο - να προστεθούν στη μεγάλη λίστα των «τσουχτερών» σταθμών διοδίων που έχουν στηθεί στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας και λεηλατούν το λαϊκό εισόδημα. Τα πρώτα διόδια στην Εγνατία Οδό - ένα έργο που έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός - «θα μπουν από το φθινόπωρο στο Πολύμυλο Κοζάνης και από εκεί σταδιακά θα μπουν και άλλα», δήλωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στα έργα της Εγνατίας Οδού και συγκεκριμένα στον κάθετο οδικό άξονα Δερβένι - Προμαχώνας και στο βασικό οδικό άξονα στο τμήμα Στρυμόνας - Αγ. Ανδρέας Καβάλας.

Το ύψος των διοδίων δεν έχει καθοριστεί ακόμα, ωστόσο ο Γ. Σουφλιάς υπενθύμισε ότι «έχουμε υποχρέωση, μας πιέζει και η ΕΕ», στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας των οδικών αξόνων. Ο συνολικός αριθμός των σταθμών διοδίων δεν έχει καθοριστεί, ωστόσο αναμένεται να λειτουργήσουν 9 με 13 σταθμοί, χωρίς να αναφέρονται ακόμα οι ακριβείς τοποθεσίες τους. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ακόμα ότι στο τέλος του 2008 θα παραδοθούν στην κυκλοφορία τα 647 χιλιόμετρα του κύριου οδικού άξονα της Εγνατίας και το μεγαλύτερο μέρος των 300 χιλιομέτρων των τριών κάθετων αξόνων. Το συνολικό κόστος του έργου θα πλησιάσει τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ (2,5 δισεκατομμύρια ευρώ η κοινοτική συγχρηματοδότηση).

Η ιδιαίτερη αναφορά του υπουργού στην εμπορική/οικονομική σημασία του κάθετου οδικού άξονα Δερβενίου - Προμαχώνα της Εγνατίας Οδού, αποκαλύπτει ότι τα έργα αυτά εξυπηρετούν απόλυτα την κερδοφορία του κεφαλαίου. Αυτός ο άξονας, υπογράμμισε, αποτελεί το ελληνικό τμήμα του Διευρωπαϊκού Αξονα 4, που ξεκινά από τη Γερμανία και μέσω Τσεχίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας καταλήγει στη Θεσσαλονίκη, καθιστώντας πολύ πιο εύκολη, πιο γρήγορη και λιγότερο κοστοβόρα τη μεταφορά εμπορευμάτων στη Νοτιανατολική Ευρώπη.

Ο Γ. Σουφλιάς επισκέφθηκε και το τμήμα του κύριου άξονα της Εγνατίας Οδού Στρυμόνας - Αγ. Ανδρέας (μεσόγεια χάραξη), το οποίο, όπως είπε, θα παραδοθεί στο τέλος του έτους. Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος περιλαμβάνει και μια δίδυμη σήραγγα, μήκους 1.150 μέτρων και το κόστος του έργου θα φτάσει τα 245 εκατ. ευρώ.

Θα πληρώνουν ξανά και ξανά...

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ, κατασκευάζεται με τη μέθοδο της παραχώρησης θα έχει συνολικό κόστος 1,3 δισ. ευρώ (σε παρούσα αξία) και το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει 270 εκατ. ευρώ σε τρεις δόσεις. Τα υπόλοιπα τα προπληρώνει εδώ και χρόνια ο ελληνικός λαός με τα διόδια, τα οποία εδώ και πέντε χρόνια εκμεταλλεύεται κοινοπραξία των έξι εταιρειών, με αποτέλεσμα να έχουν συγκεντρώσει ένα μεγάλο κεφάλαιο από το χαράτσωμα των λαϊκών στρωμάτων.

Η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται το έργο για 30 χρόνια, ενώ υποτίθεται, ότι πάνω από το 50% των εσόδων της από τα διόδια, τα οποία θα λειτουργήσουν σε 19 μήνες, θα τα επιστρέφει στο ελληνικό δημόσιο. Επιπλέον, τα διόδια στα Τέμπη θα μεταφερθούν από τις 20/3/2009 στον Πυργετό.

Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ ΓΙΑ ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ
«Καλά κέρδη» στην εταιρεία!

Νομαρχιακή Επιτροπή Λάρισας του ΚΚΕ: Οχι στην παράδοση του οδικού δικτύου στους ιδιώτες, όχι στο «χαράτσωμα» του λαού

Δηλώνοντας... βαθιά συγκινημένος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, εγκαινίασε, προχτές Κυριακή, το έργο της σήραγγας των Τεμπών - πρόκειται για μέρος του συνολικού έργου του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός - Κλειδί Ημαθίας - αφιερώνοντάς το στη μνήμη των 21 μαθητών από το Μακροχώρι Ημαθίας, που έχασαν τη ζωή τους στην κοιλάδα των Τεμπών, όταν το εκδρομικό λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν συγκρούστηκε με φονική νταλίκα.

Βεβαίως, ο υπουργός δεν παρέλειψε να ευχηθεί «καλά κέρδη» στην ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί η κατασκευή και η εκμετάλλευση του έργου, αφήνοντας, εμμέσως πλην σαφώς, να εννοηθεί, ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει την πολιτική στήριξης του «βαριού χαρατσώματος» του λαού, που επιβάλλει η εταιρεία με τις μεγάλες αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων. Για να δικαιολογήσει, δε, αυτή την πολιτική, ο Γ. Σουφλιάς, ισχυρίστηκε ότι «όταν οι εταιρείες έχουν κέρδη και οι πολίτες έχουν κέρδη»!

Ο υπουργός υπερασπίστηκε την κυβερνητική πολιτική των συμβάσεων παραχώρησης προς τους ιδιώτες που ακολουθεί, με ζήλο, ο ίδιος, δηλώνοντας ότι «ήταν ανάγκη να ακολουθήσουμε αυτή τη μέθοδο για να αποκτήσει η Ελλάδα ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο, το οποίο θα πληρώνει μόνο ο χρήστης και όχι όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες» (!!)

Αναφερόμενος, δε, στις μεγάλες αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν στη Λάρισα για τα διπλά και ακριβά διόδια που πληρώνουν οι κάτοικοι της περιοχής όταν μετακινούνται με τα οχήματά τους επί της Εθνικής Οδού - στα όρια του νομού υπάρχουν δυο σταθμοί διοδίων, του Μοσχοχωρίου και των Τεμπών - τις χαρακτήρισε «άσκοπες», καθώς, όπως είπε, από το Μάρτη του 2009 θα καταργηθούν τα διόδια των Τεμπών. Βεβαίως, δεν πρόκειται για κατάργηση, αλλά για μεταφορά τους λίγο παραπάνω, που σημαίνει ότι όσοι κινούνται από τη Λάρισα προς τη Θεσσαλονίκη πάλι θα τα πληρώνουν και, φυσικά, η εταιρεία δεν πρόκειται να ζημιωθεί.

Να σημειώσουμε ότι η συνολική προθεσμία κατασκευής των έργων Μαλιακού - Κλειδί, όπως καθορίζεται με τη σύμβαση παραχώρησης, θα είναι 4,5 χρόνια, (54 μήνες). Ωστόσο, προβλέπονται και τέσσερις ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες και συγκεκριμένα:

  • 12 μήνες για την ολοκλήρωση κατασκευών στην υφιστάμενη Εθνικό Οδό, στο τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα.
  • 15 μήνες, για την ολοκλήρωση κατασκευών στα τμήματα Ράχες - Ευαγγελισμός και Σκοτίνα - Κατερίνη.
  • 36 μήνες, για ολοκλήρωση εργασιών διάνοιξης σηράγγων και κατασκευών τμήματος Κατερίνης - Κλειδί.
  • 46 μήνες, για ολοκλήρωση εργασιών Πολιτικού Μηχανικού για τις σήραγγες και τις γέφυρες του έργου.
Η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ

Σε ανακοίνωσή η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ, επισημαίνει ότι με τα εγκαίνια της σήραγγας των Τεμπών ο Γ. Σουφλιάς «επισφραγίζει το τεράστιο δώρο που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ - με τη συμφωνία του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή, όπου ψηφίστηκε η σχετική σύμβαση - της παράδοσης της εκμετάλλευσης της Εθνικής Οδού και της σήραγγας των Τεμπών στο μεγάλο κεφάλαιο από την οποία θα αποκομίσει τεράστια κέρδη. Οι βαριά φορολογούμενοι, με άμεσους και έμμεσους φόρους, εργατοϋπάλληλοι, μικρομεσαίοι αγρότες και ΕΒΕ, καλούνται να ξαναπληρώσουν για την κατασκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου, όπως και για άλλες υποδομές και κοινωνικές ανάγκες».

Και η ανακοίνωση τονίζει: «Το ΚΚΕ αντιτίθεται στην παράδοση του οδικού δικτύου και των δημοσίων έργων σε ιδιώτες. Το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και κάθε άλλη υποδομή πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στο δημόσιο, στο λαό που θα τα χρησιμοποιεί ελεύθερα, χωρίς κανένα χαράτσι.

Το ΚΚΕ διεκδικεί κατασκευή δημοσίων έργων και υποδομών, φτηνά και ποιοτικά, με κριτήριο τι συμφέρει στο λαό και όχι στους επιχειρηματίες. Στο πλαίσιο αυτό και την κατασκευή των σηράγγων στα Τέμπη, την ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού και την πραγματοποίηση μιας σειράς άλλων οδικών έργων, κεντρικών και περιφερειακών. Παράλληλα, πρέπει να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος, με αποκλειστική ευθύνη του δημοσίου και όχι να υποβαθμίζεται και να παραδίνεται στους ιδιώτες.

Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών απαιτεί Ενιαίο Κρατικό Φορέα που θα κατέχει τα μέσα κατασκευής, θα κατανέμει σχεδιασμένα την κρατική χρηματοδότηση και το εργατικό δυναμικό και θα καλύπτει το σύνολο των δημοσίων έργων.

Σ αυτή την κατεύθυνση, το ΚΚΕ θα συμβάλει στην ανάπτυξη της λαϊκής αντίστασης απέναντι σ' αυτές τις αντιλαϊκές πολιτικές και της διεκδίκησης των αναγκαίων έργων για το λαό».

Ενοπλη ληστεία σε αυτοκίνητο των ΕΛΤΑ

Ενοπλη ληστεία σε αυτοκίνητο των ΕΛΤΑ που κινούνταν σε κατεύθυνση από Χανιά προς Ρέθυμνο έγινε χτες το πρωί. Η ληστεία σημειώθηκε στις 5.30 το πρωί στο 32ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού, από 4 άγνωστα άτομα που φορούσαν κουκούλες και επέβαιναν σε σε δύο κλεμμένα από τη Σούδα Χανίων φορτηγά αυτοκίνητα. Στη συνέχεια και με την απειλή αυτόματων όπλων και πυροβολισμούς προς το μέρος του οδηγού, τον όποιο και τραυμάτισαν ελαφρά στο πόδι, εξανάγκασαν τον οδηγό και τον συνοδηγό του οχήματος να βγουν από το αυτοκίνητο αφαιρώντας από το εσωτερικό τους σάκους με αλληλογραφία και χρήματα προοριζόμενα για ταχυδρομικά γραφεία Περιφέρειας Ρεθύμνου και Αποκορώνου Χανίων.

Οι ληστές αμέσως έφυγαν με το φορτηγό αυτοκίνητο που είχαν κλέψει από τη Σούδα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων στα ΕΛΤΑ νομού Χανίων Δ. Κορναράκη. οι δράστες απέσπασαν το ποσό των 170.000 ευρώ που προοριζόταν για την πληρωμή συντάξεων. Στη χρηματαποστολή υπήρχε ακόμα ποσό 70.000 ευρώ το οποίο όμως δε βρήκαν οι δράστες της ληστείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ