Ολο και περισσότεροι εργοδότες καταφεύγουν σ' αυτή τη μέθοδο για να εξασφαλίσουν την υποταγή των εργαζομένων στις εντολές τους
Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που αναλαμβάνουν και προσφέρουν υπηρεσίες τέτοιου είδους σε άλλες επιχειρήσεις. Δηλαδή, προσλαμβάνουν άτομα και τα μαθαίνουν να υποδύονται τους «πελάτες» σε διάφορες επιχειρήσεις, για να «αξιολογούν» πόσο εξυπηρετικοί και φιλικοί είναι οι εργαζόμενοι, πόσους μόνιμους πελάτες προσελκύουν και εξασφαλίζουν για την επιχείρηση. Επιδίωξή τους είναι δηλαδή οι εργαζόμενοι να βρίσκονται διαρκώς «στην τσίτα», για να αυξάνουν τα κέρδη των εργοδοτών.
Μια από τις εταιρείες που προσφέρει υπηρεσίες «μυστικού πελάτη» είναι και η DATA RC. Σύμφωνα με όσα η ίδια αναφέρει στην ιστοσελίδα της, τις υπηρεσίες της χρησιμοποιούν επιχειρήσεις όπως: η «Lion Hellas», η «Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης», η «Intersport», η «Glou», η «Dur», η «AdidasHellas», η Ελληνική Τράπεζα, τα σούπερ-μάρκετ ΚΡΟΝΟΣ, η «Diesel Hellas», η «Mercedes-Benz Ελλάς ΑΕΕ» και άλλες. Αλλά και επιχειρήσεις όπως οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», η ΤΡΑΜ ΑΕ, ο ΟΣΕ. Τη μέθοδο του «μυστικού πελάτη» έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες επιχειρήσεις (όπως τα ΛΙΝΤΛ, η ΜΟΥΛΤΙΡΑΜΑ), όπως έχει ήδη γράψει σε παλαιότερα δημοσιεύματα ο «Ρ». Ενώ πανεπιστημιακό ίδρυμα έχει στείλει φοιτητές να κάνουν πρακτική άσκηση με αυτό ακριβώς το αντικείμενο «εργασίας»!
Το μεγάλο κεφάλαιο ξέρει καλά ότι οι μισθοί πείνας, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, ο διαρκής φόβος της ανεργίας και η εργοδοτική τρομοκρατία δεν μπορούν να αποτελούν κίνητρα που θα κάνουν ένα εργαζόμενο να είναι φιλικός και πρόσχαρος, ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Του αρκεί όμως να φαίνονται - και ας μην είναι - για τις ανάγκες της «ανταγωνιστικότητας». Γι' αυτό και σκαρφίστηκε αυτή τη μέθοδο - μία από τις πολλές - ώστε να τους εξαναγκάσει να είναι και «φιλικοί» και «πρόσχαροι». Με το «μυστικό πελάτη» οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν κάθε πελάτη ως κάποιον που μπορεί να είναι «μυστικός πελάτης» και με το φόβο ότι μπορεί να «αξιολογηθούν» αρνητικά, υποτάσσονται πλήρως στις εντολές της εργοδοσίας.
Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή για τις εξελίξεις στον Ελληνικό Νηογνώμονα
Στη Βουλή φέρνει το ΚΚΕ το θέμα του Ελληνικού Νηογνώμονα ΑΕ με Ερώτηση που κατέθεσαν χτες οι βουλευτές Γ. Μαρίνος, Ν. Γκατζής, Ι. Γκιόκας, Δ. Μανωλάκου, Β. Νικολαΐδου και Μπ. Χαραλάμπους. Ενώ όπως τονίζεται: «Το ΚΚΕ επισημαίνει ότι το κράτος πρέπει να έχει την αποκλειστική ευθύνη του ελέγχου των φορέων διατήρησης της κλάσης και της αξιοπλοΐας των πλοίων».
Στην Ερώτηση υπενθυμίζεται ότι στις 4 Αυγούστου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «έπαυσε» το δικαίωμα που είχε χορηγήσει στην ιδιωτική εταιρεία Ελληνικός Νηογνώμονας να διενεργεί ελέγχους αξιοπλοΐας σε πλοία με κοινοτική σημαία, καθώς έκρινε ότι δεν πληρεί τις ανάλογες προϋποθέσεις και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Αυτό σημαίνει ότι βρίσκονται στον αέρα εκατοντάδες πλοία που «κάλυπτε» ο Νηογνώμονας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στις αρχές του Δεκέμβρη απορρίφθηκε από το Πρωτοδικείο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και η ένσταση που είχε καταθέσει η εταιρεία κατά της απόφασης της Επιτροπής.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να εκθέσει ανεπανόρθωτα τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Η ΝΔ ήταν αυτή που ως κυβέρνηση το 1992 με βάση οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης και εντολές των εφοπλιστών, ιδιωτικοποίησε τον Ελληνικό Νηογνώμονα και τον μετέτρεψε σε ανώνυμη κερδοσκοπική εταιρεία. Ενώ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ διατήρησε και ενίσχυσε το νοσηρό αυτό καθεστώς, τη διαπλοκή και το αλισβερίσι του Νηογνώμονα με το εφοπλιστικό κεφάλαιο. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ γνώριζαν και γνωρίζουν ότι τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που εξέδιδε ο ΕΝ δεν είχαν καμιά σχέση με την πραγματική κατάσταση των πλοίων. Το μαρτυρούν τα τραγικά ναυάγια «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», «ΔΥΣΤΟΣ», «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ».
Σήμερα, όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, η κυβέρνηση και ο Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ αποκρύπτουν τους λόγους για τους οποίους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να παρατείνει την αναγνώριση του Νηογνώμονα, αλλά και τις συνέπειες που θα έχει αυτή η εξέλιξη. Δηλαδή το ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας δεν μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά σε πλοία με κοινοτική και βέβαια ελληνική σημαία - σε βάρος γενικότερα της ναυτιλίας.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας:
Υπονομευτικά λειτουργεί, ακόμα μια φορά, η πλειοψηφία της ΠΝΟ
Αποφασιστικά στον καταπέλτη του ακτοπλοϊκού πλοίου «ΣΑΟΣ ΙΙ», που βρίσκεται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παραμένουν οι ναυτεργάτες του πληρώματος. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν με επίσχεση εργασίας τα δεδουλευμένα τους, δίνοντας αγωνιστική απάντηση στην επιχείρηση τρομοκράτησης που έστησε ο πλοιοκτήτης Μανούσης με την υποστήριξη του ΥΕΝ και του νομάρχη Εβρου, Ν. Ζαμπουνίδη (ΠΑΣΟΚ).
Μάχη για να πληρωθούν δίνουν και οι ναυτεργάτες των πλοίων «ΚΟΡΣΙΚΑ ΙΙΙ» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ» στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς ο πλοιοκτήτης Σπανός οφείλει δεδουλευμένα και το δώρο Χριστουγέννων.
Στο μεταξύ, η πλειοψηφία της ΠΝΟ, ως καθαρός υπονομευτής των ναυτεργατικών συμφερόντων, χτες, μαζί με τον εφοπλιστή Αγούδημο πίεσαν τους ναυτεργάτες των πλοίων «ΜΙΛΕΝΑ» και «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» να σταματήσουν την επίσχεση εργασίας που είχαν ξεκινήσει για τα δεδουλευμένα τους και να δεχτούν να πληρωθούν με μεταχρονολογημένες επιταγές! Οι επιταγές λήγουν την ερχόμενη Τετάρτη.
Η μάχη που δίνουν τα πληρώματα για το αυτονόητο, δηλαδή την καταβολή των δεδουλευμένων τους, φανερώνει ότι οι ακτοπλόοι εφοπλιστές με αβάντα την αντιλαϊκή πολιτική και τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης γίνονται συνεχώς επιθετικότεροι, επιχειρώντας να συνθλίψουν ακόμα και τα στοιχειώδη ναυτεργατικά δικαιώματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια ώρα που οι ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων μένουν απλήρωτοι, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και προσωπικά ο υπουργός, Αν. Παπαληγούρας, και ο υφυπουργός Π. Καμμένος λειτουργούν ως ατζέντηδες των εφοπλιστών. Από την περασμένη βδομάδα διαμεσολαβούν σε εταιρείες πετρελαιοειδών, όπως η ΕΚΟ, για να παρέχουν ...διευκολύνσεις προς τους ακτοπλόους εφοπλιστές.
«ΑΜΑΣΑ»: Την καταβολή των δεδουλευμένων Νοέμβρη και Δεκέμβρη 2008 πέτυχαν οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση κατεψυγμένων ψαριών, στη Θεσσαλονίκη, που συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας μέχρι τη Δευτέρα 12 Γενάρη, για να εξασφαλίσουν την έγκαιρη (μέχρι 29/1) πληρωμή τους και για το Γενάρη. Στο πλευρό των εργαζομένων της «ΑΜΑΣΑ» βρίσκονται αταλάντευτα οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ.
«ΜΟΥΡΙΚΗΣ»: Στο δρόμο έμειναν 40 εργαζόμενοι στην επιχείρηση ξυλείας στην Κόρινθο, μέσα στις μέρες των Χριστουγέννων, αφού η εργοδοσία δεν ανανέωσε τις συμβάσεις τους, με το πρόσχημα της έλλειψης παραγγελιών. Τις απολύσεις καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΝΕ Κορινθίας του ΚΚΕ.
ΤΡΑΜ: Σε 4ωρη στάση εργασίας από τις 12 μ. μέχρι τις 4 μ.μ. προχωρούν μεθαύριο, Δευτέρα, οι ηλεκτροδηγοί του τραμ, για να διευκολυνθεί η συμμετοχή των εργαζομένων στην ετήσια απολογιστική συνέλευση. Οι συρμοί του τραμ θα αποσύρονται σταδιακά από τις 10.30 π.μ. και τα δρομολόγια θα αποκατασταθούν πλήρως στις 5.15 μ.μ.