ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Απρίλη 2009
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στάσεις εργασίας στη Λυρική

Σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Σε χτεσινή ανακοίνωση των σωματείων της ΕΛΣ τονίζεται ότι εξαντλήθηκε «κάθε περιθώριο καλής θέλησης, σχετικά με την απαράδεκτη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση χορήγησης της πρόσθετης ειδικής αποζημίωσης για πολιτιστική επιμόρφωση. Σύμφωνα με τα επιτασσόμενα στις οικείες διατάξεις του νόμου 3746/2009 διαμαρτυρόμαστε εντονότατα και δηλώνουμε ότι ασκούμενοι κάθε νόμιμο δικαίωμά μας εξαγγέλλουμε αγωνιστικές κινητοποιήσεις - για την παραπέρα κλιμάκωση των οποίων ρητά επιφυλασσόμαστε -, που καταρχήν θα έχουν τη μορφή στάσεων εργασίας». Οι στάσεις εργασίας θα πραγματοποιηθούν σήμερα και αύριο, από τις 10 π.μ. - 12 μ. και 7 μ.μ. - 9 μ.μ. Την ανακοίνωση υπογράφουν τα ΔΣ των σωματείων Χορωδών, Χορευτών, Πρωταγωνιστών, Τεχνικού - Βοηθητικού και λοιπού προσωπικού, Συντελεστών Εργαζόμενων και Ενωση Διοικητικών Υπαλλήλων ΕΛΣ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για αύριο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»), έχει προγραμματισθεί η πρεμιέρα της όπερας «Οι πουριτανοί» του Βιντσέντσο Μπελίνι. Ενταγμένο στο «χορό» των συμπαραγωγών που κατά κόρον διέπει τις επιλογές της διοίκησης της Λυρικής, το έργο αποτελεί συμπαραγωγή της ΕΛΣ με την Οπερα της Ολλανδίας και το Μεγάλο Θέατρο της Γενεύης. Παραστάσεις έχουν προγραμματιστεί επίσης για τις 26, 28 και 30/4 (8 μ.μ.). Η σκηνοθεσία είναι του Φρανθίσκο Νεγκρίν, η μουσική διεύθυνση του Αντρί Γιούρκεβιτς και τα σκηνικά της Ες Ντέβλιν. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Τάσος Αποστόλου, Μπάλιντ Σάμπο, Μπράιαν Υμελ, Τζόρτζιο Καοντούρο, Φίλιππος Δελλατόλας, Ειρήνη Καράγιαννη, Εγλισέ Γουτιέρες. Το έργο παρουσιάζεται από την Εθνική Λυρική Σκηνή για πρώτη φορά.

Ανοιξιάτικες παραστάσεις, εντός κι εκτός

«Ο πρώτος έρωτας» στο «Αργώ» από το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης
«Ο πρώτος έρωτας» στο «Αργώ» από το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης
Το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης παρουσιάζει ένα μη θεατρικό κείμενο του Μπέκετ, τον «Πρώτο έρωτα», που ερμηνεύεται ως μονόλογος από τον Δημήτρη Καταλειφό. Το έργο παρουσιάστηκε ήδη στην Κοζάνη. Στην Αθήνα θα δοθούν τέσσερις παραστάσεις στο θέατρο «Αργώ» (25 - 28/4, στις 9.15 μ.μ). Μετάφραση Αχιλλέας Αλεξάνδρου, σκηνοθεσία, σκηνικά - κοστούμια Πάνος Παπαδόπουλος, φωτισμοί Ανδρέας Σινάνος.

Ο «Πρώτος έρωτας» γράφτηκε το 1946, στα γαλλικά. Το 1970 ο ίδιος το μετέγραψε στα αγγλικά. Το πρόσωπο του έργου αφηγείται, θυμάται και αναδημιουργεί την ιστορία του πρώτου και μοναδικού του έρωτα, που συνέβη πριν πολλά χρόνια, όταν ήταν 25 χρόνων. Την ιστορία του διαπερνούν τρία κορυφαία θέματα της ύπαρξης: Η γέννηση, ο έρωτας και ο θάνατος.Ο ήρωας μιλάει γι' αυτά με αμφιβολία, αμφιθυμία, με αντιφάσεις και παλινδρομήσεις, υποκείμενος στο άλυτο αίνιγμα της ύπαρξης. Κυρίαρχα πρόσωπα μέσα στην αφήγηση, εκτός από τον αφηγητή, είναι η γυναίκα που ερωτεύτηκε, κατά τα φαινόμενα μεγαλύτερή του σε ηλικία, ο πατέρας του, νεκρός πια, που τον άφησε απροστάτευτο μέσα σ' έναν εχθρικό κόσμο, και το μωρό που γεννά η γυναίκα και του οποίου η γέννηση κάνει τον ήρωα να το βάλει στα πόδια.

  • Μέχρι τις 3/5, το θέατρο «Αττις» παρουσιάζει σε παγκόσμια πρώτη τον «Χορευτή» του Γερμανού ποιητή Εριχ Αρεντ, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου. Το βασικό ρόλο ερμηνεύει oΤάσος Δήμας. Στην παράσταση συμμετέχει και ο Θεόδωρος Τερζόπουλος.

Ο «Χορευτής», στο οποίο βασίζεται κατά κύριο λόγο η σκηνική σύνθεση του Θεόδωρου Τερζόπουλου, είναι εμπνευσμένο από τη γνωστή μινωική τοιχογραφία με την ταυρομαχία. Πρόκειται για το πιο πολυσυζητημένο και σχολιασμένο από τα λεγόμενα ελληνικά ποιήματα του Αρεντ, καθώς ο ποιητής με το έργο αυτό πραγματοποιεί μια καλλιτεχνική υπέρβαση, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα καινούργιο λογοτεχνικό είδος, στο μεταίχμιο της ποίησης και του θεατρικού λόγου. Το βασικό θέμα του είναι η σύγκρουση δύο δυνάμεων, που καταλήγει σε καταστροφή. Οι δυνάμεις αυτές, αν και διαμετρικά αντίθετες, συμπληρώνουν η μία την άλλη. Ερμηνεύονται ως αποκρυστάλλωση του ορθολογικού στοιχείου, αφ' ενός, και του στοιχείου του ενστίκτου, αφ' ετέρου, η αναμέτρηση των οποίων αναδεικνύεται με πολλούς τρόπους και στην αρχαία τραγωδία.

  • Η θεατρική μεταφορά (από τον σεναριογράφο Φιλίπ Μπλαμπάν) της γνωστής γαλλικής ταινίας του 1999 «Μια πορνογραφική σχέση», σε σκηνοθεσία Φρεντερίκ Φοντέν, ανεβαίνει στο FRESHHOTEL (Σοφοκλέους και Κλεισθένους), από 30/4 - 31/5. Μετάφραση: Ιωάννα Μαντζαβίνου. Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη. Σκηνικά - κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης. Μουσική επιμέλεια: Νέστωρ Κοψιδάς. Βίντεο: Διαμαντής Καραναστάσης. Κινηματογράφηση: Σίμος Σαρκετζής. Παίζουν: Διαμαντής Καραναστάσης, Κατερίνα Λυπηρίδου. Παραστάσεις: Τετάρτη - Κυριακή. Τηλέφωνα για πληροφορίες - κρατήσεις: 6936563802-3-4. Στην παράσταση, ένας άντρας και μια γυναίκα επιχειρούν να ανασυνθέσουν την ιστορία τους μέσα από ένα παιχνίδι μνήμης.Τι συνέβη μεταξύ τους; Πότε και πώς συνέβη; Τι ακριβώς συμβαίνει τώρα; Την αλήθεια γνωρίζει καλύτερα... το ξενοδοχείο όπου γνωρίστηκαν και ερωτεύτηκαν.
  • Με το έργο της Χρύσας Σπηλιώτη «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» ξεκινάνε την περιοδεία τους τα ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και Κομοτηνής που συμπράττουν με την παράσταση αυτή. Χτες παίχτηκε στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης. Ακολουθούν παραστάσεις στις 26/04 στο Αμφιθέατρο Νομαρχίας Δράμας και στις 27/04, στο Δημοτικό Θέατρο Ξάνθης. Δυο κορίτσια ανακαλύπτουν τη ζωή, ποθώντας να πραγματώσουν τα δικά τους όνειρα. Διαφορετικές σαν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Η Καίτη συνεσταλμένη, δυσκολεύεται να επιβάλει ό,τι είνα. Η Λίζα γεμάτη αυτοπεποίθηση επιβάλλει τα θέλω της. Μια διεισδυτική ματιά για τη ζωή, που δίνεται με πολλή τρυφερότητα, ευαισθησία και χιούμορ. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ιωάννου. Σκηνικά - κοστούμια : Σοφία Παντουβάκη. Μουσική Επένδυση: Μαρία - Χριστίνα. Κριθαρά. Κινησιολογική Επιμέλεια: Αρτεμις Ιγνατίου. Παίζουν: Λεμονιά Γιανναρίδου, Μαρίνα Πολυμέρη.
«Συνομιλία» ζωγραφικής

Στο πλαίσιο της έκθεσης έργων του Χρίστου Σιμάτου, με τίτλο «οικείο - ανοίκειο», στις 28/4 (7.30 μ.μ.), θα πραγματοποιεί στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών «Συζήτηση με τον καλλιτέχνη». Ο Χρ. Σιμάτος θα παρουσιάσει το έργο του και θα συνομιλήσει με το κοινό.

Η σχέση μεταξύ οικείου και ανοίκειου, ζωντανού και νεκρού, αποτελεί τον πυρήνα της παρουσιαζόμενης δουλειάς του καλλιτέχνη. Ο οικείος χώρος ως φιλόξενος, βιωματικός, κατοικήσιμος, αντιπαραβάλλεται με τον ανοίκειο, τον ξένο, το νεκρό. Σε αυτό το ανοίκειο περιβάλλον, η εικαστική έρευνα του καλλιτέχνη αποκτά μία μορφή αρχαιολογικής αναζήτησης. Εξερευνά τα δωμάτια, τα υπόγεια, τους διαδρόμους. Αποτυπώνει φωτογραφικά κομμάτια του εσωτερικού. Επειτα προχωρεί στο εργαστήριό του σε μία «αναστύλωση», ανασυνθέτοντας το χώρο που εξερεύνησε. Διάρκεια έως 2/5.

«Μόνο κόκκινο», ζωντανά

«Μόνο κόκκινο» τιτλοφορείται ο νέος δίσκος - συνεργασία του Παντελή Θαλασσινού και της Μελίνας Κανά, που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες. Οι δύο καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν τα ολοκαίνουρια τραγούδια τους στις τέσσερις παραστάσεις τους, από σήμερα μέχρι και την Κυριακή, στη μουσική σκηνή «Favela» (Πέτρου Ράλλη 29 και Κρήτης 1, 210.3463.553). Από το πρόγραμμα, δεν θα λείψουν και τα γνωστά τραγούδια τους, που όλοι έχουμε αγαπήσει. Το νέο άλμπουμ είναι σε μουσική Παντελή Θαλασσινού και στίχους Θοδωρή Γκόνη, ενώ υπάρχουν και τρία τραγούδια σε στίχους του Ηλία Κατσούλη. Εκτός από τη Μελίνα Κανά, δύο τραγούδια ερμηνεύει ο Παντελής Θαλασσινός, ενώ άλλα δύο τραγουδούν μαζί.

ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΑΣ
Απειλούνται με απόλυση

Με απολύσεις απειλεί ο Δήμος Πατρών (ΠΑΣΟΚ) 37 εργαζόμενους μουσικούς, οι οποίοι ανήκουν στη δημοτική μπάντα, επειδή, διεκδικώντας το δικαίωμά τους στη μόνιμη δουλειά και με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα, προσέφυγαν στη διοίκηση του ΙΚΑ. Οι 37 μουσικοί αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία της μπάντας του δήμου και δουλεύουν ανασφάλιστοι εδώ και δώδεκα χρόνια! Είναι χαρακτηριστικό πως η εν λόγω μπάντα πραγματοποιεί, σε ετήσια βάση, περίπου 150 πρόβες και δεκάδες παραστάσεις. Παρά ταύτα ο Δήμος Πατρών αρνείται πεισματικά να τους προσφέρει μόνιμη δουλειά και με ασφάλιση.

Οπως σημειώνει σε δελτίο Τύπου η ΝΕ Αχαΐας του ΚΚΕ, «η δημοτική αρχή πρωτοστατεί στην εφαρμογή των ελαστικών μορφών απασχόλησης και στην ανασφάλιστη εργασία. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν στη Δημοτική Μουσική Ορχήστρα 37 εργαζόμενοι οι οποίοι είναι ανασφάλιστοι εδώ και δέκα και πλέον χρόνια, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, όμηροι στις βουλές της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Το ΚΚΕ συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζομένων, απαιτεί άμεση μετατροπή των εργασιακών σχέσεων των 37 εργαζομένων σε αορίστου χρόνου, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα».

Εικόνες της καθημερινότητας και τοπία αποτυπώνονται στην πολυθεματική έκθεση φωτογραφίας του Παναγιώτη Κόνιαρη με τίτλο «Διά φωτός γράφω - στιγμές - εικόνες - εντυπώσεις» που παρουσιάζεται (27/4-10/5) στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Γκάζι).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ