Την περασμένη Παρασκευή, το ΚΚΕ και η ΚΝΕ, με μια συντονισμένη κίνηση σε 17 σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, άνοιξαν το δρόμο και για περίπου 3 ώρες οι οδηγοί δεν πλήρωναν το χαράτσι που έχουν επιβάλει ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και μεγαλο-εργολάβοι. Την περασμένη Κυριακή, δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, με μια κινητοποίηση στην ακτή Βουλιαγμένης, άνοιξαν τις πόρτες, με αποτέλεσμα να καταργηθεί στην πράξη η πληρωμή από τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα των ιδιωτικοποιημένων - εμπορευματοποιημένων ακτών, για να κάνουν ένα μπάνιο σε κάποια παραλία του Αργοσαρωνικού.
Την ώρα που ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ξεπουλούν το δημόσιο πλούτο, τους δρόμους, τις ακτές, τα δάση, σε επιχειρηματίες και εργολάβους, (σ.σ.: σε αυτή τη διαδικασία είναι από κοντά και μερικοί δήμαρχοι εκλεκτοί του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ), το ΚΚΕ, στην πράξη, δείχνει το δρόμο διεκδίκησης των δικαιωμάτων, αναδεικνύοντας και την αναγκαιότητα να γίνει η ιδιοκτησία κοινωνική. Γιατί μόνο τότε θα είναι στο επίκεντρο ο εργαζόμενος. Το πού και το πώς παλεύει το ΚΚΕ γι' αυτά, το βλέπει και το ζει ο κάθε άνθρωπος του μόχθου.
Αυτά τα γεγονότα, τα αστικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δεν τα πρόβαλαν. Και πώς να τα προβάλλουν, αφού έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την καπιταλιστική ιδιοκτησία και τα συμφέροντά της;
Θα μπορούσε να του πει κανείς με τον ίδιο το δικό του τρόπο γραφής: «Και εσένα τι σε κόφτει; Δικοί σου είναι οι δρόμοι και οι παραλίες ή χάνεις τον παρά από τα διόδια και τις πλαζ;».
Αλλά επειδή ο δημοσιολόγος τη δουλειά του κάνει, δηλαδή στηρίζει τον κόσμο της εκμετάλλευσης και του πλούτου, βγαίνει δημοσιολογώντας ακραία (ή μήπως χυδαία, γιατί αυτό κάνει με το «τζάμπα» αλλά με σοβαροφάνεια;) για να καταλαγιάσει κάθε ιδέα αμφισβήτησης της αγοράς. Αλλωστε, αγοραίος είναι. Και λέει με τον αγοραίο λόγο του πως η αμφισβήτηση της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, η διεκδίκηση και η πάλη για τη μετατροπή της σε κοινωνική ιδιοκτησία, η εναντίωση στο «τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται» και η κατάργηση της αγοράς, πρέπει να τσακιστούν ως ιδέες που διαμορφώνουν συνειδήσεις ανατροπής του συστήματος. Καλή η προσπάθεια του δημοσιολόγου, που βγάζει σπυράκια με τις κινητοποιήσεις και την απαίτηση των «πληβείων» να έχουν ζωή. Το καταλαβαίνει καλά αυτό, ξέροντας πως θα γίνει όταν καταργηθούν τα αφεντικά ως ιδιοκτήτες και οι όμοιοι σαν και του λόγου του, γι' αυτό σκούζει. Και δεν το κάνει και τζάμπα...
Τα ...28 ευρώ αγγίζει το ποσό που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι σε διόδια αν θέλουν να ταξιδέψουν από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη και να επιστρέψουν, με ΙΧ αυτοκίνητο!
Αναλυτικά, πηγαίνοντας προς Θεσσαλονίκη, περνάμε διαδοχικά απ' τους Σταθμούς Διοδίων Σχηματαρίου (2,75 ευρώ), Αφιδνών (2,75), Πελασγίας (1,90), Μοσχοχωρίου (2,50), Τεμπών (1), Λεπτοκαρυάς (2,30) και Μαλγάρων (2). Σύνολο: 15,20 ευρώ! Επιστρέφοντας, πληρώνουμε τους ίδιους σταθμούς διοδίων με εξαίρεση το Σχηματάρι και τις Αφίδνες, που στη θέση τους μπαίνει η Τραγάνα (2,75 ευρώ). Σύνολο επιστροφής: 12,45 ευρώ! Δηλαδή, 27 ευρώ και 65 λεπτά για να πάει και να έρθει στη Θεσσαλονίκη. Σ' αυτή την κατάσταση πρέπει να προσθέσουμε και τα αυξημένα έξοδα της μετακίνησης, λόγω της αλματώδους αύξησης της βενζίνης.
Ομως, αυτό είναι η μία πλευρά του νομίσματος, αφού σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Αττικής Οδού, αποκαλύπτεται ότι το 73% από τους 300.000 οδηγούς που χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο τον αυτοκινητόδρομο καθημερινά, είναι εργαζόμενοι και επαγγελματίες για να πάνε και να έλθουν στη δουλειά τους, πληρώνοντας βέβαια για κάθε μετακίνηση το χαράτσι των 2,70 ευρώ, για να πάνε και άλλα τόσα για να επιστρέψουν!