«Η κυβέρνηση με συστηματικό και υπεύθυνο τρόπο προωθεί από το 2004 τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, προκειμένου να επιτύχουμε τη σύγκλιση προς τα καλύτερα ευρωπαϊκά και διεθνή ακαδημαϊκά πρότυπα», αναφέρεται στο χτεσινό δελτίο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την απόφαση της κυβέρνησης να υλοποιήσει κατά γράμμα τις εντολές της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου. Και σε αυτή την «συστηματική σύγκλιση», έσπευσαν να βάλουν πλάτη με την υπογραφή τους πρόεδροι και πρυτάνεις που εκλέχτηκαν από τις δυνάμεις των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ για να υλοποιήσουν τις αντιδραστικές κατευθύνσεις.
Υπενθυμίζεται ότι οι «τετραετείς αναπτυξιακοί προγραμματισμοί» αποτελούν την καρδιά του νόμου - πλαισίου, καθώς είναι το σημείο - κλειδί για τη σταδιακή αναμόρφωση της λειτουργίας των ιδρυμάτων με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, αφού προοπτικά τα ιδρύματα μπορούν να χρηματοδοτούνται και από άλλες πηγές πέραν του χαμηλού κρατικού προϋπολογισμού, ανοίγοντας διάπλατα τις πόρτες σε επιχειρήσεις και άλλους οργανισμούς (όπως το ΝΑΤΟ κ.ά.). Πρόκειται για ένα «συμβόλαιο» - δούρειο ίππο της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας, που φέτος υπογράφτηκε για πρώτη φορά και θα υπογράφεται κάθε τέσσερα χρόνια από το κάθε ίδρυμα χωριστά. Η κυβέρνηση της ΝΔ εκβιάζοντας την υποταγή στις αναδιαρθρώσεις, είχε κάνει καθαρό ότι αν κάποιο ίδρυμα δεν υποβάλει τέτοιο τετραετές πρόγραμμα, δε θα λάβει κρατική χρηματοδότηση! Οσο για την εκτίμηση και την έγκριση του τετραετούς προγράμματος, θα λαμβάνει υπόψη κατά πόσο το κάθε ίδρυμα έχει συμμορφωθεί με τη διαδικασία της «αξιολόγησης». Και φυσικά το αντικείμενο αξιολόγησης έχει να κάνει με το βαθμό προσαρμογής και υλοποίησης του κάθε ιδρύματος στις απαιτήσεις του κεφαλαίου, με την ευθυγράμμιση στις επιταγές της Μπολόνια και της Λισαβόνας.
Φοιτητές και σπουδαστές, εργαζόμενοι, πανεπιστημιακοί πρέπει να αντιπαλέψουν την υλοποίηση του «τετραετούς αναπτυξιακού προγραμματισμού» και να απαιτήσουν τη χρηματοδότηση της ανώτατης εκπαίδευσης στη βάση των πραγματικών αναγκών. Η απάντηση απέναντι στα σχέδια που θέλουν τα πανεπιστήμια - επιχειρήσεις και τη γνώση - εμπόρευμα, χρειάζεται να είναι καθολική, εφ' όλης της ύλης, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση. Απαιτείται απειθαρχία και ανυπακοή στις κατευθύνσεις της ΕΕ και στους αντιδραστικούς νόμους που υλοποιούν και στηρίζουν τα κόμματα του ευρωμονόδρομου. Απαιτείται αγώνας για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών.
Η αναγνώριση των ιδιωτικών κολεγίων στη χώρα μας ισοδυναμεί με την ισοπέδωση πτυχίων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και την εξίσωσή τους με πιστοποιητικά ιδιωτικών ψευτοκολεγίων, σηματοδοτώντας την περαιτέρω και συνολική υποβάθμιση των σπουδών, την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια απόφαση απόλυτα συνυφασμένη με τις αντιλαϊκές πολιτικές που προωθεί η ΕΕ σε Εργασία και Παιδεία.
Οι διευκολύνσεις που προβλέπει το ΠΔ για την αδειοδότηση και λειτουργία των κολεγίων αποτελούν στην ουσία άρση των «αυστηρών» όρων που επικαλούνταν οι σχολάρχες ότι έθετε ο προηγούμενος νόμος (3696/2008). Στόχος είναι να εξυπηρετηθούν ακόμη καλύτερα οι ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου που ήδη δραστηριοποιούνται ή προετοιμάζονται να επενδύσουν στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, μοσχοπουλώντας τις «υπηρεσίες» τους. Εξάλλου, το έδαφος για την αναγνώριση και λειτουργία τους έχει προλειανθεί εδώ και καιρό και αποτελεί μέρος ενός συνολικότερου σχεδιασμού, που περιλαμβάνει στην εκπαίδευση την αποσύνδεση του πτυχίου από το δικαίωμα στην εργασία, τη δημιουργία μιας «μεταδευτεροβάθμιας» σούπας εκπαιδευτικών δομών και πιστοποιητικών. Μια απόφαση που εντάσσεται στη στρατηγική επιλογή του κεφαλαίου για συνολική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, γενίκευση των ελαστικών μορφών εργασίας, δημιουργία μιας στρατιάς ανέργων και ημιαπασχολούμενων - ημιειδικευμένων, που θα λειτουργεί ανασχετικά ως προς την ανάπτυξη του εργατικού κινήματος, θα κρατά τους μισθούς και τις απαιτήσεις των εργαζομένων σε χαμηλό επίπεδο για να αυγαταίνουν τα κέρδη του μονοπωλιακού κεφαλαίου.
Οι απόφοιτοι και σπουδαστές των διάφορων ιδιωτικών παραμάγαζων είναι οι πρώτοι που δεν πρέπει να πατήσουν τη μπανανόφλουδα που στήνουν οι κολεγιάρχες για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Εχουν συμφέρον να παλέψουν μαζί με τους φοιτητές, τους σπουδαστές, τους εργαζόμενους και όλο το λαό και να διεκδικήσουν την Παιδεία των αναγκών τους. Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση. Δημόσιες και δωρεάν «μεταλυκειακές» επαγγελματικές σχολές υψηλού επιπέδου για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν επιστημονική μόρφωση. Να αγωνιστούν για τα σύγχρονα δικαιώματά τους στην Εργασία, στην Ασφάλιση, στην Υγεία. Και αυτός ο αγώνας πρέπει να έχει αιτήματα και στόχους σε ρήξη με τη πολιτική της ΕΕ.
Με αφορμή την υπογραφή των τετραετών επιχειρησιακών προγραμμάτων που υπογράφτηκαν χθες από την κυβέρνηση και τους προέδρους των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ επισημαίνει, με ανακοίνωσή του, τα εξής:
Αποδεικνύεται και από αυτήν την υπογραφή ότι το περίφημο "αυτοδιοίκητο" των πανεπιστημίων και τα συλλογικά όργανα σε αυτά είναι πλήρως ευθυγραμμισμένα στις επιταγές της Μπολόνια και της Λισαβόνας. Αποδεικνύεται ότι η λεγόμενη αυτονομία των ΑΕΙ σημαίνει πανεπιστήμια που λειτουργούν για τα κέρδη του κεφαλαίου, σαν επιχειρήσεις.
Καλούμε τους φοιτητές και σπουδαστές, τις εργατικές λαϊκές οικογένειες, όσους πανεπιστημιακούς δεν δέχονται να βάλουν την επιστήμη τους στην υπηρεσία των επιχειρήσεων, να δώσουν αποφασιστική απάντηση. Να δείξουν ανυπακοή στις κατευθύνσεις της ΕΕ και στους αντιδραστικούς νόμους που τις υλοποιούν. Να αγωνιστούν για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.
Ο αγώνας για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών είναι άρρηκτα δεμένος με την πάλη για την προώθηση της λαϊκής συμμαχίας, για τη Λαϊκή Εξουσία και Οικονομία».
Με αφορμή την ίδρυση 33 ιδιωτικών κολεγίων στη χώρα, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε το παρακάτω σχόλιο:
Το ΚΚΕ τονίζει ότι τόσο οι φοιτητές - σπουδαστές, όσο και το σύνολο των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων έχουν συμφέρον να ορθώσουν αγωνιστικό ανάστημα, να απαιτήσουν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της Παιδείας».