ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Ιούλη 2009
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Διεκδικούμε ακτοπλοΐα για τις λαϊκές ανάγκες

Πανεξόρμηση ενημέρωσης σήμερα στο πρώτο λιμάνι από την Κομματική Οργάνωση Πειραιά

Από παλιότερη εξόρμηση των κομμουνιστών
Από παλιότερη εξόρμηση των κομμουνιστών
«Με τον αγώνα μας να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού»! Το κάλεσμα του ΚΚΕ θα ηχήσει σήμερα στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, από τις 6 τα ξημερώματα θα βρίσκονται στους καταπέλτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, σε κάθε είσοδο του λιμανιού, μοιράζοντας την ανακοίνωση του Κόμματος στους χιλιάδες επιβάτες που έχουν προγραμματίσει σήμερα να ταξιδέψουν και στους ναυτεργάτες. Σκοπός αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας, είναι να ενημερωθούν οι επιβάτες και τα πληρώματα, για τους υπεύθυνους που έχουν θέσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε ρότα απορρύθμισης (ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα εισιτήρια και ναύλα, απομόνωση νησιών, καθημερινές βλάβες, ταξίδια «Οδύσσειες», εργασιακές συνθήκες γαλέρας, πλοία ακατάλληλα κλπ). Να διαδοθεί όσο γίνεται πιο πλατιά η φωνή του ΚΚΕ που διαμηνύει στους νησιώτες, στους ναυτεργάτες, συνολικά στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα ότι είναι στο χέρι τους, με τους συντονισμένους αγώνες τους, με αντιμονοπωλιακή συμμαχία και πάλη, με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.

Ταλαιπωρίας συνέχεια

Στο μεταξύ η ασύδοτη δράση των εφοπλιστών που ενισχύεται από την φιλοεφοπλιστική πολιτική, έφερε και χτες στο «αμήν» εκατοντάδες επιβάτες, με τα προβλήματα στα πλοία. Ταυτόχρονα στους καταπέλτες βγήκαν πάλι πληρώματα από πλοία της εταιρείας GA FERRIES, του εφοπλιστή Αγούδημου διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.

Πιο συγκεκριμένα από ...άγνωστη αιτία, το πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» της εταιρείας ΑΝΕΚ απέπλευσε για το δρομολόγιό του χτες στις 1.30 το πρωί αντί για τις 10.30 προχτές το βράδυ. Εδώ και περίπου 15 μέρες το πλοίο αυτό παρουσιάζει καθημερινά καθυστερήσεις που φτάνουν ακόμα και τις 5 ώρες χωρίς να δίνεται κάποια εξήγηση από την πλοιοκτήτρια εταιρεα και το ΥΕΝ. Να σημειωθεί ότι και αυτό το πλοίο εκτελεί δρομολόγια «οδύσσειες» προκειμένου να καλυφθούν στοιχειωδώς τα νησιά λόγω της τουριστικής περιόδου. Χτες για παράδειγμα αναχώρησε από Πειραιά για Θήρα, Ανάφη, Κάσο, Κάρπαθο, Διαφάνι, Χάλκη, Ρόδο, με ό,τι σημαίνει αυτό για τις αντοχές του πλοίου και του πληρώματος. Μεγάλες και «ανεξήγητες» καθυστερήσεις παρουσιάστηκαν επίσης στα πλοία «ΡΟΔΑΝΘΗ» του Αγούδημου και «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» της εταιρείας «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ», δηλαδή του Βγενόπουλου.

Στο μεταξύ επίσχεση εργασίας έχουν ξεκινήσει οι ναυτεργάτες των πλοίων «ΜΙΛΕΝΑ», «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» και «ΑΝΘΗ - ΜΑΡΙΝΑ» του Αγούδημου διεκδικώντας τα δεδουλευμένα των Ιούνη, Ιούλη. Ο Αγούδημος, ένας από τους πρωτεργάτες της επίθεσης που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές σε βάρος των εναπομεινάντων ναυτεργατικών δικαιωμάτων, έχει φτάσει να αμφισβητεί το αυτονόητο, την καταβολή των μισθών.

Διαδικαστικές «αλλαγές» στο νόμο «περί ευθύνης υπουργών»

Πρόταση κατέθεσαν οι υπουργοί Εσωτερικών και Δικαιοσύνης

Tη συγκρότηση ενός τριμελούς γνωμοδοτικού συμβουλίου δικαστικών που θα αποφαίνεται για το εάν τα στοιχεία που διαβιβάζονται στη Βουλή για την ενδεχόμενη ποινική ευθύνη υπουργών πιθανολογούν βάσιμα ποινική παραβίαση, προτείνει η κυβέρνηση για την αλλαγή του νόμου «περί ευθύνης υπουργών».

Αυτό προκύπτει από την επιστολή που έστειλαν στον πρόεδρο της Βουλής Δ. Σιούφα οι υπουργοί Εσωτερικών και Δικαιοσύνης Π. Παυλόπουλος και Ν. Δένδιας και το θέμα θα απασχολήσει την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στις αρχές Σεπτέμβρη.

Μέχρι σήμερα, εάν κατά τη διάρκεια έρευνας από τη Δικαιοσύνη προέκυπτε αναφορά σε όνομα υπουργού, η σχετική δικογραφία διαβιβαζόταν «αμελητί» στη Βουλή, η οποία και αποφάσιζε εάν θα συγκροτούνταν εξεταστική ή προανακριτική επιτροπή που θα εξέταζε το θέμα.

Σύμφωνα με την κυβερνητική πρόταση, το προτεινόμενο τριμελές γνωμοδοτικό συμβούλιο θα αποτελείται από ανώτερους δικαστικούς που θα ορίζονται με απόφαση του ανώτατου δικαστικού συμβουλίου του Αρείου Πάγου. Η γνωμοδότηση του συμβουλίου θα ανακοινώνεται στη Βουλή, η οποία και θα αποφασίζει τελικά για τις περαιτέρω διαδικασίες. Η κυβέρνηση προτείνει οι αξιόποινες πράξεις που εμπίπτουν στο νόμο «περί ευθύνης υπουργών» να παραγράφονται με τη συμπλήρωση έξι ετών από τη μέρα που τελέστηκαν έναντι των πέντε ετών που ισχύει σήμερα.

ΚΚΕ: Να φύγουν τα ασφυκτικά όρια και η αρμοδιότητα από τη Βουλή

Για το ίδιο θέμα, στα τέλη Ιούνη, σε συζήτηση που είχε γίνει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, το ΚΚΕ, μέσω του βουλευτή του A. Κανταρτζή, είχε τονίσει ότι χρειάζεται αλλαγή στο νόμο «περί ευθύνης υπουργών», προκειμένου να αρθούν όλα τα εμπόδια που υπάρχουν σήμερα για τη διερεύνηση της ποινικής ευθύνης των υπουργών.

Οπως είχε σημειώσει ο βουλευτής του ΚΚΕ, «κατά την εφαρμογή του υπάρχοντος παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα. Τέτοια είναι τα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια που τίθενται στις προθεσμίες παραγραφής των ποινικών αδικημάτων υπουργών. Τα αδικήματα παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε χρόνων από την τέλεσή τους ή στα δύο επόμενα χρόνια των εκλογών που γίνονται μετά την τέλεση του αδικήματος. Στην πράξη, η σύσταση προανακριτικής επιτροπής και η άσκηση ή όχι δίωξης επαφίεται κάθε φορά στην εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία, η οποία ανάλογα με τα συμφέροντά της κάνει ό,τι θέλει».

Το ΚΚΕ ζητάει να φύγουν τα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια και τα εμπόδια στην άσκηση δίωξης και αυτή να μην αποτελεί προνόμιο της πλειοψηφίας της Βουλής. Χωρίς να έχει αυταπάτες ότι με την αλλαγή στο νόμο θα σταματήσουν τα σκάνδαλα των υπουργών, θεωρεί ότι δεν μπορεί και να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση ατιμωρησίας.

ΚΥΠΡΙΑΚΟ
Προετοιμάζεται η δεύτερη φάση των συνομιλιών

ΛΕΥΚΩΣΙΑ.--

Τα ζητήματα υπηκοότητας, ασύλου, μετανάστευσης και αλλοδαπών απασχόλησαν και τη χτεσινή συνάντηση του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, και του Τουρκοκύπριου ηγέτη, Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, στο πλαίσιο των απευθείας διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό, παρουσία του ειδικού αντιπροσώπου του ΓΓ του ΟΗΕ στην Κύπρο, Ταγιέ Μπρουκ Ζεριχούν. Στην επόμενη συνάντηση, που ορίστηκε για τις 6 του Αυγούστου, αναμένεται να ολοκληρωθεί η συζήτηση ενώ θα ανακοινωθεί και η έναρξη της δεύτερης φάσης των συνομιλιών.

Αναφερόμενος στην πορεία των συνομιλιών ο Κύπριος Πρόεδρος επιβεβαίωσε το ότι στην επόμενη συνάντηση θα ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο κεφάλαιο, σημειώνοντας ωστόσο πως «αυτό δε σημαίνει ότι θα συμφωνήσουμε κιόλας», ενώ πρόσθεσε ότι την ερχόμενη Τετάρτη θα συζητηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα προχωρήσουν οι συνομιλίες στη δεύτερη φάση.

Ο Δ. Χριστόφιας εξέφρασε ανησυχία σχετικά με το ζήτημα της διάνοιξης του οδοφράγματος του Λιμνίτη και της βελτίωσης του δρόμου, μήπως υπάρξουν τελικά καθυστερήσεις, οι οποίες θα προκαλέσουν προβλήματα και στους κατοίκους, αλλά και γενικότερα.

Οσον αφορά στο ζήτημα της απόφασης του βρετανικού δικαστηρίου και της απαγόρευσης πραγματοποίησης απευθείας πτήσεων των λεγόμενων «Τουρκοκυπριακών Αερογραμμών» από και προς τα Κατεχόμενα, ο Τουρκοκύπριος ηγέτης δήλωσε την πρόθεση της εταιρείας να εφεσιβάλει την απόφαση, ισχυριζόμενος ότι «το δικαίωμα να ταξιδεύει κανείς αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα». Ακόμα επέκρινε το δικαστήριο για την άρνησή του να άρει την απαγόρευση για απευθείας πτήσεις, το οποίο επικαλείται τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, που καλούν τα κράτη - μέλη του Οργανισμού να μην αναγνωρίσουν το ψευδοκράτος, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας συνεχίζει τις επαφές με στόχο την παρεμπόδιση των διεθνών πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει το κατοχικό κράτος.

ΚΚΕ
Με ένα νόμο δεν αντιμετωπίζονται τα σκάνδαλα

Σε ανακοίνωσή του για το νόμο περί ευθύνης υπουργών το Γραφείο της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει: «Η τροποποίηση στο νόμο περί ευθύνης υπουργών, που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή, δεν αντιμετωπίζει το θέμα επί της ουσίας.

Το ΚΚΕ δε θεωρεί ότι με ένα νόμο περί ευθύνης υπουργών, όσο επαρκής και αν είναι αυτός, μπορεί να αντιμετωπιστούν τα σκάνδαλα, γιατί αυτά είναι σύμφυτα με τη λειτουργία της αγοράς, ιδιαίτερα της απελευθερωμένης αγοράς. Εχει ταχθεί, όμως, υπέρ της ουσιαστικής αλλαγής του υπάρχοντος νόμου, έτσι ώστε να αυξηθούν οι δυνατότητες έστω και κάτι περισσότερο να αναδειχθεί, έστω και κάποιοι να πληρώσουν.

Σε αυτή τη βάση το ΚΚΕ επαναλαμβάνει τη θέση του για την τροποποίηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών:

Η διαδικασία για τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών υπουργών από τη Βουλή πρέπει να μην είναι προνόμιο της πλειοψηφίας, αλλά να μπορεί να ξεκινήσει εάν το ζητήσει ένας αριθμός βουλευτών (80, 100 ή 120).

Η προκαταρκτική εξέταση να γίνεται από δικαστικό συμβούλιο. Αυτό να αποφασίζει για την ποινική ή όχι δίωξη και δε θα γνωμοδοτεί, όπως προβλέπει η τροποποίηση, για να αποφασίσει στη συνέχεια η Βουλή, κάτι που η τελευταία κάνει και σήμερα.

Πρέπει να καταργηθούν τα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια παραγραφής των ποινικών αδικημάτων υπουργών. Το γεγονός ότι ο χρόνος παραγραφής αυξάνεται με την τροποποίηση σε έξι χρόνια από πέντε που είναι, σε τίποτα δεν αλλάζει την κατάσταση, ενώ την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Σύνταγμα, αίρεται το αξιόποινο με την παρέλευση δύο χρόνων μετά από εκλογές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ