ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Οχτώβρη 2009
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Σήμερα στις 4 μ.μ. η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Εργαζομένων στη Βιομηχανική Ζώνη Κρυονερίου - Αγίου Στεφάνου διοργανώνει συγκέντρωση

Τον περασμένο Μάρτη η Επιτροπή Πρωτοβουλίας είχε προχωρήσει σε αντίστοιχες κινητοποιήσεις, ματαιώνοντας τα σχέδια εγκατάστασης διοδίων
Τον περασμένο Μάρτη η Επιτροπή Πρωτοβουλίας είχε προχωρήσει σε αντίστοιχες κινητοποιήσεις, ματαιώνοντας τα σχέδια εγκατάστασης διοδίων
Να καταργηθούν όλα τα διόδια - Ελεύθερη διέλευση παντού - Κανένας σταθμός διοδίων ούτε στον Αγιο Στέφανο, ούτε σε άλλη περιοχή.

Με τα βασικά αυτά αιτήματα, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Εργαζομένων στη βιομηχανική ζώνη Κρυονερίου - Αγίου Στεφάνου καλεί σήμερα, για ακόμη μια φορά, στις 4 το απόγευμα στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Οπως σημειώνει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή Πρωτοβουλίας: «Πληρώσαμε και πληρώνουμε την κατασκευή και τη συντήρηση των δρόμων με τη γενική και άμεση φορολογία. Πληρώσαμε και πληρώνουμε τους ήδη βαρείς ειδικούς φόρους στα καύσιμα και τα τέλη κυκλοφορίας. Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στρέφονται ενάντια στα συμφέροντα και τις ανάγκες των εργαζομένων». Κάλεσμα για συμμετοχή στη συγκέντρωση απευθύνει και η Επιτροπή Παρέμβασης κατοίκων Αγίου Στεφάνου.

Να υπενθυμίσουμε ότι την περασμένη άνοιξη κάτοικοι και εργαζόμενοι της περιοχής εμπόδισαν τις εργασίες για την κατασκευή σταθμού στον Αγιο Στέφανο, προειδοποιώντας ότι ο αγώνας δεν τελείωσε, γιατί θα υπάρξει και νέα προσπάθεια εγκατάστασης διοδίων.

Στην ανακοίνωση, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας υπενθυμίζει ότι «το 2002 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ξεκινά τους διαγωνισμούς για την παραχώρηση του εθνικού οδικού δικτύου στο μεγάλο κεφάλαιο, μέσω των περίφημων "αναθέσεων με αυτοχρηματοδότηση". Στη συνέχεια, η κυβέρνηση της ΝΔ τα ονόμασε ΣΔΙΤ (Συμβάσεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα). Πέντε συμβάσεις υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ που μόλις παρέδωσε τη σκυτάλη στο ΠΑΣΟΚ». Αξίζει να σημειωθεί ότι με τις συμβάσεις αυτές: Παραχωρείται η εκμετάλλευση του εθνικού δικτύου σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους και οι όμιλοι αυτοί αναλαμβάνουν την επέκταση του εθνικού οδικού δικτύου. Η συμμετοχή τους στο κόστος κατασκευής θα είναι μόνο 5%, αλλά και αυτή υπερκαλύπτεται από την προκαταβολική είσπραξη διοδίων στα ήδη κατασκευασμένα τμήματα των οδικών αξόνων με χρήματα του ελληνικού λαού.

Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Εργαζομένων υπογραμμίζει ότι «η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το μόνο που λέει ότι θα κάνει είναι η επαναδιαπραγμάτευση μήπως και "ευαρεστηθούν" οι επιχειρηματίες να μειώσουν το ύψος των διοδίων, με κίνητρο την αντίστοιχη μείωση της φορολογίας τους για να μη χάσουν τα κέρδη. Οχι μόνο δε συζητά το ενδεχόμενο κατάργησης του χαρατσιού, αλλά μόλις πριν λίγες μέρες ξεκαθάρισε ότι θα επιχειρήσει να διαπραγματευτεί το ύψος των επόμενων αυξήσεων που θα επιβληθούν στα μέσα του 2010 και στις αρχές του 2011».


ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ
Συγκέντρωση ενάντια στην κατασκευή ΧΥΤΑ

«Πρέπει να συνεχιστεί και να ενταθεί ο αγώνας σας», τόνισε στη συγκέντρωση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας.

«Το ΚΚΕ συμπαραστέκεται στον αγώνα των κατοίκων του Γραμματικού ενάντια σε ένα έργο περιβαλλοντικά επιζήμιο και ασύμφορο οικονομικά, που δε λύνει κανένα πρόβλημα στο θέμα συνολικά της διαχείρισης των απορριμμάτων».

Τα παραπάνω επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας μιλώντας σε συγκέντρωση στην πλατεία του χωριού το βράδυ της Τετάρτης. Στη συγκέντρωση κάτοικοι και φορείς αποφάσισαν να συνεχίσουν τον αγώνα τους ενάντια στην κατασκευή ΧΥΤΑ, την οποία η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ φρόντισε να ξεκινήσει τη περασμένη Τρίτη, με τη συνδρομή (και αυτή) των δυνάμεων των ΜΑΤ. Μιλώντας στη συγκέντρωση ο Γ. Γκιόκας τόνισε μεταξύ άλλων: «Πρέπει να συνεχιστεί και να ενταθεί ο αγώνας σας. Αλλά πρέπει να έχει στο στόχαστρο τις πολιτικές ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που φέρνουν μπίζνες στον τομέα των απορριμμάτων, των καμένων εκτάσεων και αλλού. Πρέπει να βγάλετε τα συμπεράσματά σας και να καταδικάσετε αυτές τις πολιτικές».

Στη συγκέντρωση ο πρόεδρος της Κοινότητας Γραμματικού, Ν. Κούκης, αναφέρθηκε στην ολιγόλεπτη συνάντηση που είχε προχτές με τον υπουργό Εσωτερικών, Γ. Ραγκούση, ο οποίος του ανέφερε αυτό που έλεγε και επίσημα το ΠΑΣΟΚ πριν τις εκλογές, δηλαδή ότι ο περιφερειακός σχεδιασμός θα προχωρήσει κανονικά!

Σε ανακοίνωσή της η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» καταγγέλλει τη νέα εμφάνιση των δυνάμεων καταστολής, αυτή τη φορά από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία, όπως σημειώνει, «υλοποιεί τους σχεδιασμούς που είχε κάνει στο παρελθόν και συνέχισε η κυβέρνηση της ΝΔ». Η ΝΑΣ καλεί τους κατοίκους να βγάλουν τα αναγκαία συμπεράσματα και ειδικά για την αποχή από τις εκλογές που τους κάλεσαν τοπικοί παράγοντες, μια στάση «με την οποία έπαιξαν καθαρά το παιχνίδι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ επάνω στα σχέδια που έχουν χαράξει επιχειρηματικοί κύκλοι στο θέμα των απορριμμάτων», όπως σημειώνει.

Τέλος, καλεί τους κατοίκους, μέσα από συντονιστικές επιτροπές αγώνα, να διεκδικήσουν: Να σταματήσουν τα έργα. Οι διώξεις και τρομοκράτηση των κατοίκων. Να εγκαταλειφθεί η λύση του καρκινογόνου εργοστασίου καύσης και να χωροθετηθούν άμεσα νέοι χώροι για διαχείριση των απορριμμάτων, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση, διά στόματος της υπουργού Περιβάλλοντος, δηλώνει ότι θα προχωρήσει ως τις αρχές του 2010 στη δημοπράτηση των μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων για την Αττική γενικά, και για το Γραμματικό ειδικά. Χωρίς όμως να διευκρινίσει αν ως τέτοιες μονάδες εννοεί αυτές της μηχανικής ανακύκλωσης - κομποστοποίησης ή και αυτές της καρκινογόνας καύσης. Η υπουργός χτες πρόσθεσε ότι στο Γραμματικό ο χώρος υγειονομικής ταφής δε θα λειτουργήσει ως ΧΥΤΑ, αλλά ως ΧΥΤΥ, δηλαδή ως χώρος υποδοχής υπολειμμάτων μετά την ανακύκλωση, την επεξεργασία και αξιοποίηση.

  • Οπως έγινε χτες γνωστό, στη θέση «Μαύρο Βουνό», όπου γίνονται οι εργασίες για το ΧΥΤΑ βρέθηκαν αρχαία. Αποτέλεσμα, με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, να διακοπούν οι εκσκαφικές εργασίες.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αναστολή της «τακτοποίησης» για τους ημιυπαίθριους

Στην αναστολή για έξι μήνες του νόμου για την «τακτοποίηση» των ημιυπαίθριων χώρων προχωρά η κυβέρνηση, παρατείνοντας παράλληλα τη δεδομένη μέχρι και σήμερα διαρκή πολιτική και νομική ομηρία του 1,5 εκατομμυρίου ιδιοκτητών, στους οποίους οι κατασκευαστές πούλησαν τους παράνομα κλειστούς αυτούς χώρους. Ταυτόχρονα, «παγώνουν» και οι νέες πολεοδομικές ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους και υπόγειους χώρους που περιλαμβάνονται στο νόμο Σουφλιά. Ετσι, οι οικοδομικές άδειες θα εκδίδονται στο διάστημα αυτό με βάση την παλιότερη νομοθεσία πάνω στην οποία «πάτησαν» όλες οι παρανομίες σε συνδυασμό με την έλλειψη ελέγχου και την πολιτική της εμπορευματοποίησης της γης και της λαϊκής στέγης.

«Αναστέλλουμε για έξι μήνες τον υφιστάμενο νόμο Σουφλιά. Στους έξι μήνες θα επανεξετάσουμε το θέμα και θα το δούμε σε πιο ολοκληρωμένη βάση», δήλωσε χτες η υπουργός Περιβάλλοντος Τ. Μπιρμπίλη, κάνοντας λόγο για μια ρύθμιση, η οποία «είχε μόνο εισπρακτικό και όχι πολεοδομικό χαρακτήρα». Ο νέος νόμος, όπως διευκρίνισε, δεν θα καλύπτει μόνο τις περιπτώσεις των ημιυπαίθριων, αλλά θα επεκτείνεται σε ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν την αυθαίρετη δόμηση, την έκδοση των οικοδομικών αδειών, ενώ δεν αποκλείεται να περιέχει αλλαγές και στο Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό.

Επίσης διευκρίνισε ότι η περίπτωση όσων έχουν ήδη πληρώσει το χαράτσι της τακτοποίησης θα συμπεριληφθεί ως ειδική ρύθμιση στο νέο νόμο, επισήμανε, ωστόσο, ότι δεν θα τους επιστραφούν τα χρήματα μέχρι τότε. Παράλληλα, «παγώνουν» οι αιτήσεις που έχουν γίνει για την πληρωμή του χαρατσιού, αλλά δεν έχουν ακόμη πληρωθεί.

Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα θα δοθεί στη δημοσιότητα και τους αρμόδιους φορείς νομοσχέδιο για την προστασία των καμένων εκτάσεων της Αττικής που θα τεθεί σε διαβούλευση πριν κατατεθεί στη Βουλή και θα λειτουργήσει ως «πιλότος» για όλη τη χώρα.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι θα ορίσει Ομάδα Εργασίας η οποία θα εισηγηθεί νέες τροποποιήσεις στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής.

Τέλος, η υπουργός ανέφερε ότι στο προχτεσινό συμβούλιο των υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ πρότεινε και έγινε αποδεκτό να μην υπάρξουν ειδικές δεσμεύσεις της ΕΕ για τα καύσιμα των ναυτιλιακών μεταφορών, ενόψει της Διάσκεψης της Κοπεγχάγης για τις κλιματικές αλλαγές. Ειδικότερα, πρότεινε να υπάρξει μια παγκόσμια προσέγγιση «έτσι ώστε να διασφαλιστεί τόσο η προστασία του περιβάλλοντος από τυχόν αλλαγές σημαίας των πλοίων και, άρα, των υποχρεώσεων μείωσης εκπομπών, όσο και η ελληνική και κοινοτική ανταγωνιστικότητα του τομέα». Ουσιαστικά, έγιναν δεκτές οι θέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών, που πιέζουν να μην υπάρξουν αυστηρότερες υποχρεώσεις μείωσης των εκπομπών στα πλοία τους...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ