ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Ιούνη 2000
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Υποβαθμίζονται πτυχία και εργασιακά δικαιώματα
  • Νομοσχέδιο με το οποίο μαζί με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα υπολογίζονται και άλλα κριτήρια συζητείται στη Βουλή
  • Αντίθετο το ΚΚΕ  στο χτύπημα των δικαιωμάτων των πτυχιούχων

Το χτύπημα των πτυχίων των πανεπιστημίων και των εργασιακών δικαιωμάτων των πτυχιούχων είναι το κύριο χαρακτηριστικό του νέου τρόπου επιλογής των εκπαιδευτικών με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και αυτό δεν αλλάζει με τις αλλαγές που γίνονται με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που συζητήθηκε χτες επί της αρχής του στο θερινό τμήμα της Βουλής.

Με το νομοσχέδιο, εκτός από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, προβλέπεται ότι θα προσμετριέται και ο βαθμός πτυχίου, τα μεταπτυχιακά διπλώματα και η προϋπηρεσία. Επίσης παρατείνεται μέχρι 31 Δεκέμβρη η ισχύς του πίνακα επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης στην τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ έρχεται να αντιπαρατεθεί με ό,τι γίνεται μέσα στα πανεπιστήμια. «Από τη στιγμή που ο προορισμός των εξετάσεων δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας τρόπος ελέγχου των γνώσεων που έχει αποκτήσει ο υποψήφιος εκπαιδευτικός στο πανεπιστήμιο, αυτομάτως τίθεται σε αμφιβολία εάν αυτό που παράγει η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ικανό να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εκπαίδευσης», είπε χαρακτηριστικά.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο, είπε ότι εάν γινόταν μία προσπάθεια να αναβαθμιστεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση προς την κατεύθυνση της εκπαιδευτικής επάρκειας δε θα χρειαζόταν ο βασανιστικός έλεγχος του ΑΣΕΠ.

Σχολιάζοντας τη μοριοδότηση και συγκεκριμένα το βαθμό πτυχίου, είπε ότι αυτό θα οδηγήσει στη βαθμοθηρία μέσα στα πανεπιστήμια, στοιχείο που είναι από τα πιο αρνητικά και λειτουργεί διαβρωτικά μέσα στην ανώτατη εκπαίδευση. Για το διδακτορικό, τόνισε ότι αποτελεί ένα κατεξοχήν ταξικό κριτήριο, αφού δεν μπορεί κάποιος να εκπονήσει διδακτορικό εάν ταυτόχρονα πρέπει να δουλεύει για να ζήσει. Οσον αφορά δε το κριτήριο της προϋπηρεσίας το χαρακτήρισε αντιφατικό, αφού θεωρητικά αυτός που ζητάει δουλιά δεν έχει προϋπηρεσία και ζητάει να διοριστεί.

Οι βουλευτές της ΝΔ συμφώνησαν με την κατάργηση της επετηρίδας, τόνισαν ότι ο νόμος περιέχει και δικές τους προτάσεις αλλά καταψήφισαν το νομοσχέδιο, επειδή, όπως είπαν, είναι πρόχειρο.

Από την πλευρά της η βουλευτής του ΣΥΝ Μ. Δαμανάκη χαρακτήρισε αναγκαία την κατάργηση της επετηρίδας, είπε ότι το νομοσχέδιο «κάνει κάποια βήματα» και μεταξύ άλλων τόνισε ότι και «η αντιπολίτευση δεν πρέπει να καταφεύγει στη δημαγωγία». Στην ψηφοφορία που έγινε επί της αρχής του νομοσχεδίου, η εισηγήτρια του ΣΥΝ απουσίαζε και έτσι έμεινε αδιευκρίνιστη η θέση του κόμματός της πάνω στο νομοσχέδιο.

Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου είπε ότι νομοσχέδιο βελτιώνει και ολοκληρώνει «ένα αξιοκρατικό σύστημα προσλήψεων» και ανέφερε ότι λήφθηκαν υπόψη και οι προτάσεις του ΑΣΕΠ, αλλά και στοιχεία από το πρόγραμμα της ΝΔ. Εκανε λόγο γενικά και αόριστα για την ανάγκη διαλόγου για την Παιδεία, αλλά δεν έκρυψε την ενόχλησή του για το σημερινό συλλαλητήριο, λέγοντας ότι αυτό δεν έπρεπε να γίνει μέσα στην περίοδο των εξετάσεων.

Κριτική στις αλλαγές που επιφέρει το νομοσχέδιο έκανε και ο πρώην υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης με κυριότερη την παράταση της ισχύος του καταλόγου επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού, που κατά τον Γερ. Αρσένη καταστρατηγεί το πνεύμα του νόμου.

Η κατάργηση της επετηρίδας - στην οποία συμφωνούν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ - ρίχνει στο καλάθι των αχρήστων τα πτυχία και χτυπάει το δικαίωμα στην εργασία, τόνισε σε παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος. Και αυτό το μέτρο, είπε, εντάσσεται στις οδηγίες της ΕΕ για ελαστικές σχέσεις εργασίας και το μοντέλο του απασχολήσιμου και σε αυτό ήταν εμπόδιο η επετηρίδα. Η λογική που κυριαρχεί, τόνισε ο βουλευτής είναι αυτή των επιμέρους γνώσεων, προκειμένου να είναι πιο ισχυρή η εκμετάλλευση των ημιμαθών και των ημικαταρτισμένων. Γι' αυτό, αντί για ένα 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, προωθείται το διώξιμο των μαθητών από το Λύκειο και το σπρώξιμο στα ΤΕΕ για ψευτοκατάρτιση.

Ο Αντ. Σκυλλάκος είπε ότι χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση της Παιδείας, αναβάθμιση των πανεπιστημίων, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και όχι προσαρμογή της Παιδείας στις απαιτήσεις της «επιχειρηματικότητας». Σχολιάζοντας τέλος τα περί διαλόγου είπε ότι η κυβέρνηση το θέλει μόνο όταν οι άλλοι αποδεχτούν τις θέσεις της, όπως φαίνεται και από το γεγονός ότι αποκλείει κάθε συζήτηση για την επετηρίδα, παρά το ότι το ζητάει το εκπαιδευτικό κίνημα.

69η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ
Ξεκινά σήμερα στη σκιά της ΟΝΕ
Την πρότασή της για ένα άλλο ταξικά προσανατολισμένο συνδικαλιστικό κίνημα, καταθέτει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ

Τη στιγμή που η κυβέρνηση πανηγυρίζει την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ, που συνεπάγεται την υποταγή στις αντιλαϊκές αρχές της, ξεκινά η 69η γενική συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ). Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καταθέτει την πρότασή της για ταξικό μέτωπο παιδείας, για αντίσταση στην κυβερνητική επίθεση και για το άλλο, το δημόσιο δωρεάν 12χρονο λαϊκό σχολείο.

Το συνέδριο της Ομοσπονδίας ξεκινά σήμερα το πρωί στο ξενοδοχείο «Νοβοτέλ» στην Αθήνα και οι εργασίες του θα ξεκινήσουν με θέματα οργανωτικά - καταστατικά, θα συνεχιστούν με την έκθεση και κριτική πεπραγμένων του ΔΣ της ΔΟΕ και θέματα ημερήσιας διάταξης.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ συνδέει τη γενική συνέλευση του κλάδου με την προώθηση από πλευράς κυβέρνησης «του σχολείου της ΟΝΕ, των νέων ταξικών φραγμών στη μόρφωση, που θα απαξιώνει τις αξίες της συλλογικότητας, της κριτικής ταξικής και αγωνιστικής στάσης, του σχολείου που θα καλλιεργεί το "ιδανικό" του Ευρωπαίου πολίτη της μονόπλευρης κατάρτισης, της υποταγής, του ευρωραγιαδισμού, της απασχολησιμότητας, της ευκαμψίας και ευελιξίας για μερική εργασία, μερική ασφάλιση, μερική ζωή, για εύκολη φθηνή λεία στα νύχια των εκμεταλλευτών κεφαλαιοκρατών».

Απέναντι σ' αυτήν την ολομέτωπη επίθεση «της νέας ιερής συμμαχίας κεφαλαίου - κυβέρνησης - ΕΕ, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ... όχι μόνο δε στάθηκε από τη σκοπιά των συμφερόντων της δημόσιας Παιδείας και των εκπαιδευτικών, αλλά προσχώρησε σ' αυτήν τη συμμαχία και στην αντιλαϊκή ΟΝΕ. Ούτε, όμως, και η γενική συνέλευση, μ' αυτούς τους αρνητικότατους φιλοΟΝΕ συσχετισμούς, μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων», τονίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

«Εκείνο που προέχει σήμερα, τονίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, είναι η δημιουργία προϋποθέσεων για τη συνολική αμφισβήτηση, απόρριψη και ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής και η προώθηση στόχων για μια άλλη φιλολαϊκή εκπαιδευτική πολιτική, για το άλλο, το ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν λαϊκό σχολείο, που στο κέντρο της προσοχής του θα έχει τον εργαζόμενο και τις σύγχρονες ανάγκες του. Ενας τέτοιος στόχος, τονίζει η ΔΕΕ, απαιτεί πρώτα απ' όλα ένα άλλο συνδικαλιστικό κίνημα, ταξικά προσανατολισμένο που θα παραμερίζει τον κοινωνικό εταιρικό συνδικαλισμό, θα αναπτύσσει το Μέτωπο Παιδείας μ' όλους τους παράγοντες της Παιδείας και πρώτα απ' όλα με το ταξικό κίνημα της εργατικής τάξης. «Σ' αυτήν την κατεύθυνση που τον πρώτο λόγο έχει τώρα η βάση, η παράταξή μας, η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών θα δώσει όλες τις δυνάμεις της», καταλήγει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Τελειώνουν το Σάββατο οι εξετάσεις

Στο προτελευταίο μάθημα του εξεταστικού μαραθωνίου εξετάζονται σήμερα οι μαθητές της Β' και της Γ' Λυκείου που από τις 25 του Μάη έχουν ήδη διαγωνιστεί πανελλαδικά σε 12 από τα 14 μαθήματα για την προαγωγή, απόλυση και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σήμερα οι μαθητές της Β' Λυκείου εξετάζονται στην Αλγεβρα και της Γ' Λυκείου στα μαθήματα Νεοελληνική Λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης, Βιολογία θετικής κατεύθυνσης, Τεχνολογία και Ανάπτυξη τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών).

Χτες στο μεταξύ ξεκίνησαν και οι εξετάσεις των τμημάτων ειδικότητας των ΤΕΛ με το μάθημα της Εκθεσης. Οι εξετάσεις συνεχίζονται αύριο Παρασκευή με Μαθηματικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ