Οι βουλευτές του ΚΚΕ αποκαλύπτουν τη «συνέχεια» της αντιλαϊκής πολιτικής
Mε τις ψήφους της κυβερνητικής πλειοψηφίας εγκρίθηκε χτες από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής το προσχέδιο του αντιλαϊκού προϋπολογισμού για το 2010 και στις 20 Νοέμβρη θα κατατεθεί το οριστικό σχέδιο του προϋπολογισμού ο οποίος θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής λίγο πριν τα Χριστούγεννα.
«Πιστεύουμε ότι ο λαός βλέπει το ίδιο έργο με τους ίδιους πρωταγωνιστές, αλλά σε διαφορετικούς ρόλους. Ακούσαμε τον υπουργό Οικονομικών και τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να λένε ακριβώς ό,τι έλεγε η ΝΔ το 2004 και ο τότε υπουργός Γ. Αλογοσκούφης για δημοσιονομικό εκτροχιασμό, λογιστική αλχημεία και παραποιημένα στοιχεία από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Τα ίδια ακριβώς σήμερα λένε οι εισηγητές του ΠΑΣΟΚ και ο υπουργός. Η ΝΔ λέει ό,τι έλεγε το ΠΑΣΟΚ τότε όταν υπερασπιζόταν το κυβερνητικό του έργο».
Παρά τα όσα λέγονται, συνέχισε, ο στόχος και τότε και τώρα είναι ο αποπροσανατολισμός του εργαζόμενου λαού, αφού και τα δύο κόμματα ασκούσαν και ασκούν έναν εκφοβισμό στο εργατικό και λαϊκό κίνημα με την επίκληση του μεγάλου δημόσιου χρέους και του μεγάλου ελλείμματος για να μην απαιτήσει ο λαός να έχει καλύτερους όρους διαβίωσης είτε αυτοί αφορούν τον καλύτερο μισθό και το καλύτερο μεροκάματο είτε αφορούν καλύτερες τιμές στα γεωργικά προϊόντα, τη δημόσια δωρεάν Παιδεία, την Υγεία, την Πρόνοια κλπ.
Σχολιάζοντας την επίκληση της οικονομικής κρίσης, ο Α. Τζέκης τόνισε ότι το ΚΚΕ έγκαιρα είχε θέσει το ζήτημα ότι ήταν μπροστά μας η κρίση και τότε η θέση του αυτή είχε λοιδορηθεί με το «επιχείρημα» ότι «δεν ξέρει τι του γίνεται».
Οι ειδικός αγορητής του Κόμματος αναφέρθηκε σε επιμέρους τομείς που δείχνουν τον αντιλαϊκό χαρακτήρα και του φετινού προϋπολογισμού και αναφερόμενος συγκεκριμένα στην Υγεία κατήγγειλε ότι υπάρχει μια μείωση των δημοσίων δαπανών οι οποίες το 1992 ήταν το 41,4% του κρατικού προϋπολογισμού και το 2007 ήταν στο 27%, κάτι που δείχνει ότι υπάρχει παρέμβαση του ιδιωτικού επιχειρηματικού κεφαλαίου στον τομέα της Υγείας όπου εξασφαλίζει τεράστια κερδοφορία.
Την ώρα που υπάρχουν αυτές οι μειώσεις, τόνισε, οι δαπάνες για τα εξοπλιστικά προγράμματα προϋπολογίζονται πάντα λιγότερες και στο τέλος καταλήγουν να είναι περισσότερες. Είναι χαρακτηριστικό είπε ότι εδώ και δέκα χρόνια η χώρα μας για τα στρατεύματα εκτός χώρας δίνει 200 με 300 εκατομμύρια το χρόνο, ενώ καταλήγοντας τόνισε ότι ο εργαζόμενος λαός βγάζει τα συμπεράσματά του και το ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει ότι και αυτή η κυβέρνηση ακολουθεί τη ρότα της ΕΕ με την οποία συναποφασίζονται όλα τα αντιλαϊκά μέτρα.
Με τη σειρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Νάνος τόνισε ότι με το προσχέδιο του προϋπολογισμού η κυβέρνηση προσπαθεί να ανταποκριθεί στην αποστολή της με γενικευμένη επίθεση σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων και δικαιωμάτων. Οσοι, είπε, εμπιστεύθηκαν το ΠΑΣΟΚ είδαν να διαψεύδονται οι ελπίδες τους, όπως φαίνεται και από τον προϋπολογισμό που κατέθεσε η κυβέρνηση, ο οποίος είναι βαθιά ταξικός, φοροεισπρακτικός και αποτελεί εργαλείο αναδιανομής του πλούτου υπέρ της ολιγαρχίας των συμφερόντων της. Είναι προϋπολογισμός, τόνισε, που είναι προσηλωμένος στη συνθήκη της Λισαβόνας, με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας τους κεφαλαίου με ταυτόχρονη μείωση των μισθών και των κοινωνικών δαπανών. Ο βουλευτής, καταλήγοντας, τόνισε ότι η κυβέρνηση επικαλείται τα ελλείμματα που δημιουργούνται από την κρατική στήριξη της κερδοφορίας του κεφαλαίου για προωθήσει τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις τόσο στην αγορά εργασίας όσο και στο Ασφαλιστικό.
Διεργασίες συγκέντρωσης κεφαλαίων εξελίσσονται γύρω από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, τόσο με συγχωνεύσεις και εξαγορές, όσο και με αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Εκρηξη κερδοφορίας που ξεπερνά το 46% εμφανίζει στο 9μηνο του 2009 η Αγροτική Τράπεζα και αυτό παρά τη συνεχιζόμενη καπιταλιστική κρίση.
Η Τράπεζα Αττικής ανακοίνωσε χτες ότι εξετάζει το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την Aspis Bank, ενδιαφέρον για την οποία έχει εκδηλώσει και ο μεγαλοεπιχειρηματίας Ρέστης. Μεγαλομέτοχοι στην «Αττικής» είναι το Ταμείο των μηχανικών (ΤΣΜΕΔΕ) με 42%, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο με 20% και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με 19,1%. Να σημειωθεί ότι αδιευκρίνιστες, για την ώρα, είναι οι προθέσεις του κάθε μεγαλομετόχου όπως και της κυβέρνησης.
Σε άντληση φρέσκων κεφαλαίων ύψους 1 δισ. ευρώ προχωρά και η Εμπορική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νόρμες που έχει βάλει ο μεγαλομέτοχος, η γαλλική τράπεζα Κρεντί Αγκρικόλ, υλοποιείται σχέδιο μείωσης προσωπικού κατά 28%, με στόχο τη «βελτίωση της παραγωγικότητας και την προσαρμογή της βάσης κόστους στο νέο οικονομικό περιβάλλον».
Η Αγροτική Τράπεζα (ΑΤΕ) ανακοίνωσε αύξηση κερδών (9μηνο 2009) στα 96,3 εκατ. ευρώ ή 46,7% πάνω σε σχέση με πέρυσι.
Καταδικαστική απόφαση για διαγωνισμό που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ το 2003 και ο οποίος αφορούσε την εκπόνηση μελετών για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή στο διαγωνισμό συμμετείχαν μόνο ελληνικές και όχι ξένες πολυεθνικές, όπως απαιτεί η καλή εφαρμογή των κανόνων της ελεύθερης πρόσβασης όλων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, σε όλα τα έργα δημοσίου ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, από το διαγωνισμό αποκλείστηκαν οι αλλοδαποί μελετητές και τα αλλοδαπά γραφεία μελετών, γεγονός που συνιστά παραβίαση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας. Η υπόθεση έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά από καταγγελία ξένου γραφείου μελετών.
Σημειώνεται ότι προσωρινός ανάδοχος του έργου είχε αναδειχτεί η κοινοπραξία Ελλάκτωρ - Goldair Cargo - TEOTEC - Hellenic Logistics Transport, η οποία όμως κηρύχτηκε έκπτωτη, καθώς δεν προσκόμισε τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές ώστε να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Καθεστώς ασυδοσίας και αθέμιτου ανταγωνισμού επικρατεί στις μεταφορές με τα τουρκικά φορτηγά που εκτελούν έργο στην Ελλάδα, διαπιστώνει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας και δηλώνει ότι σύντομα θα δοθεί λύση στο πρόβλημα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν οι Τούρκοι μεταφορείς έναντι των Ελλήνων συναδέλφων τους είναι το αφορολόγητο στα καύσιμα και το χαμηλό εργασιακό κόστος. Ενδεικτικά αναφέρει ότι το κόστος, για την ίδια μεταφορά, με τουρκικό φορτηγό είναι περίπου 1.200 ευρώ και με ελληνικό περί τα 2.500 ευρώ.
Οπως είπε ο υπουργός, βρίσκεται σε διαβούλευση με την ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία αυτοκινητιστών φορτηγών) και το Σύνδεσμο Διαμεταφορέων και σύντομα θα δοθεί λύση στο πρόβλημα. Στο πλαίσιο αυτό, θα θεσμοθετηθεί και η εγγύηση εκ μέρους των Τούρκων μεταφορέων πριν αναλάβουν τη μεταφορά, ότι έχουν εξασφαλίσει άδεια, ενώ θα ενταθούν οι έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, όσον αφορά στη μέτρηση δεξαμενών καυσίμων, κ.λπ.