ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Γενάρη 2010
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΑΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Διόδια για δρόμο που δεν υπάρχει!

Αυξημένα χαράτσια από χτες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου και στην Εθνική Αθηνών - Πατρών

Ακόμη πιο «τσουχτερά» από χτες τα διόδια στο Ρίο - Αντίρριο. Οι «συμβάσεις παραχώρησης» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θα χαρατσώνουν για δεκαετίες τους εργαζόμενους

Eurokinissi

Ακόμη πιο «τσουχτερά» από χτες τα διόδια στο Ρίο - Αντίρριο. Οι «συμβάσεις παραχώρησης» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θα χαρατσώνουν για δεκαετίες τους εργαζόμενους
Σε μια επίδειξη προκλητικότητας η ιδιωτική κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» υποχρεώνει ξανά τους οδηγούς να πληρώνουν διόδια στους σταθμούς Μοσχοχωρίου και Λεπτοκαρυάς, παρότι ο δρόμος στα Τέμπη παραμένει κλειστός, με αποτέλεσμα αυτοί να κινούνται μέσα από επικίνδυνους επαρχιακούς δρόμους. Μάλιστα, αρχικά ανακοίνωσε τη λειτουργία νέου σταθμού διοδίων στο ύψος του Αιγινίου, ενέργεια που ματαιώθηκε προσωρινά, ύστερα από τις έντονες διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής.

Ενώ λοιπόν η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι κομμένη στα δύο, εξαιτίας της κατάπτωσης βράχων στην κοιλάδα των Τεμπών, και εκατομμύρια οδηγών υφίστανται τεράστια ταλαιπωρία, η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ξεπερνώντας κάθε όριο πρόκλησης, προχώρησε, από χτες, σε επαναλειτουργία των Σταθμών Διοδίων σε Μοσχοχώρι και Λεπτοκαρυά - που είχαν κλείσει μετά τη θανατηφόρα κατολίσθηση στα Τέμπη - επιβάλλοντας, ταυτόχρονα, πρόσθετο χαράτσι με τη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας που υποχρεώθηκε όμως να αναβάλει προσωρινά την τελευταία στιγμή.

Η εταιρεία που έχει αναλάβει τα έργα κατασκευής και συντήρησης επί της Εθνικής Οδού, στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, επιχειρεί να «χρυσώσει το χάπι», επικαλούμενη κάποιες μικρές μειώσεις των διοδίων σε Μοσχοχώρι και Λεπτοκαρυά, οι οποίες, όμως, καθόλου, δε μειώνουν το συνολικό κόστος της διαδρομής, το οποίο ως γνωστόν είναι υπέρογκο και θα γίνει ακόμη πιο δυσβάσταχτο όταν επαναλειτουργήσει ο σταθμός στον Πυργετό και μπει μπροστά ο σταθμός του Αιγινίου. Προς το παρόν οι οδηγοί θα πληρώνουν:

  • Για τα δίκυκλα 1,40 ευρώ στην Πελασγία, 1,30 ευρώ στο Μοσχοχώρι και 0,80 ευρώ στη Λεπτοκαρυά.
  • Για τα ΙΧ, αντίστοιχα, 1,90 ευρώ, 1,90 ευρώ και 1,10 ευρώ.
  • Για τα φορτηγά και λεωφορεία με λιγότερους από 4 άξονες 4,80 ευρώ, 4,80 ευρώ και 2,70 ευρώ, αντίστοιχα.
  • Για τα φορτηγά με 4 και πάνω άξονες 6,80 ευρώ, 6,70 ευρώ και 3,80 ευρώ, αντίστοιχα.
Και νέες αυξήσεις

Eurokinissi

Επιπλέον, από χτες επιβλήθηκαν αυξημένα χαράτσια διοδίων από 1,50% έως και 5,30% στους οδηγούς που κινούνται στην Εθνική Οδό Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα και περνούν από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Το νέο μπαράζ αυξήσεων στα χαράτσια έρχεται ως αποτέλεσμα της παράδοσης και των οδικών αξόνων της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο, με «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ, που ψήφισαν από κοινού το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ. Σύμφωνα μάλιστα με όσα προβλέπουν οι συμβάσεις αυτές μέσα στο 2010 και μέσα στο 2011 θα γίνουν νέες, ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων.

Οι νέες τιμές που ισχύουν στους σταθμούς Ελευσίνας, Ισθμού, Ζευγολατιού και Ρίου έχουν ως εξής:

  • Για τα δίκυκλα και τρίκυκλα 2 ευρώ, από 1,90 ευρώ.
  • Για τα οχήματα με ύψος έως 2,20 μέτρα (ΙΧ) 2,90 ευρώ, από 2,80 ευρώ.
  • Για τα φορτηγά και λεωφορεία με 2 και 3 άξονες 7,20 ευρώ, από 7 ευρώ.
  • Για τα οχήματα με 4 και πάνω άξονες 10,10 ευρώ, από 9,90 ευρώ.

Τα διόδια αυτά ισχύουν πλέον και σε δύο πλευρικούς σταθμούς, αυτούς της Νέας Περάμου (είσοδος προς Κόρινθο) και Αγίων Θεοδώρων (είσοδος προς Αθήνα και προς Κόρινθο), με αποτέλεσμα να πληρώνουν το πανάκριβο χαράτσι και όσοι κάνουν τοπικές μετακινήσεις ή χρησιμοποιούν τους παράδρομους από τη Νέα Πέραμο έως την Κόρινθο!

Στο Ρίο - Αντίρριο

Οι νέες τιμές που ισχύουν από χτες στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έχουν εξής:

Για τα δίκυκλα 1,80 ευρώ (όσο είχαν), για τα ΙΧ 11,80 ευρώ (από 11,70), για τα φορτηγά με 2 άξονες 18.30 ευρώ (από 18), για τα φορτηγά με 3 άξονες 29,80 ευρώ (από 29,20), για τα φορτηγά με 4 άξονες και πάνω 39,20 ευρώ (όσο είχαν), για τα λεωφορεία μέχρι 20 θέσεων 27,50 ευρώ (από 27), για λεωφορεία από 20 έως 40 θέσεων 38,50 ευρώ (από 38) και για λεωφορεία 40 θέσεων και πάνω 59 ευρώ (από 58).

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΒΡΑΧΩΝ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Διαχρονικές οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ

Επίκαιρη Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κατέθεσε χτες η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με θέμα ποια μέτρα έχει λάβει η κυβέρνηση μπροστά στα προβλήματα που προκύπτουν μετά από το κλείσιμο των Τεμπών και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης αναφέρει:

«Βαρύτατες είναι οι διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για τις κατολισθήσεις στα Τέμπη και τις τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες που προκλήθηκαν. Ευθύνες που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με την επίκληση της κακοκαιρίας.

Οι ευθύνες δεν περιορίζονται στην παράδοση - παραχώρηση για κατασκευή, διαχείριση και ληστρική εκμετάλλευση βασικών οδικών αξόνων σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες αλλά και στο μη έλεγχο αν αυτές παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Σε κάθε περίπτωση οι κυβερνήσεις όφειλαν να έχουν εξασφαλίσει την οδική ασφάλεια, να έχουν στις προτεραιότητές τους την προστασία του κοινωνικού συνόλου από τους φυσικούς κινδύνους.

Ευθύνες υπάρχουν και για την κατάσταση των παρακαμπτηρίων οδών, που δεν μπορούν να "σηκώσουν" το βάρος της τεράστιας κυκλοφορίας και δεν αποτελούν αξιόπιστη εναλλακτική λύση, σε περίπτωση χιονόπτωσης ή κατολισθήσεων και άλλων ζημιών που μπορεί από στιγμή σε στιγμή να υποστούν.

Πέραν των γενικότερων συνεπειών έχουν άμεσο πρόβλημα επιβίωσης δεκάδες μικρές επιχειρήσεις στην κοιλάδα των Τεμπών και στην ευρύτερη περιοχή και οι εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι σ' αυτές βρίσκονται μπροστά στο φάσμα της ανεργίας. Πολλοί εργαζόμενοι της περιοχής για να φτάσουν στη δουλειά τους επιβαρύνονται καθημερινά (για ταξί και τρένο). Μεγάλη είναι η επιβάρυνση αγροτών, κτηνοτρόφων και καταστηματαρχών λόγω της αύξησης του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, εφοδίων και εμπορευμάτων τους.

Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί:

-- Ποια μέτρα έχουν προγραμματιστεί για την εξασφάλιση ασφαλούς λειτουργίας της Εθνικής Οδού μέσω Τεμπών και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα ενεργούν;

-- Ποιο σχεδιασμό έχουν για την ανάπτυξη των παρακαμπτηρίων οδών;

-- Θα εξασφαλίσουν το εισόδημα όσων θίγονται από την υπάρχουσα κατάσταση και θα ανασταλούν και για ποιο διάστημα οι οφειλές τους;».

Κίνδυνος και για άλλες κατολισθήσεις

Οι καταπτώσεις βράχων στα Τέμπη και η κατολίσθηση στο 19ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων - Αρτας, καθιστούν αναγκαίο το συστηματικό έλεγχο του οδικού δικτύου της χώρας, όχι μόνο για να αποτραπούν επικίνδυνα γεωλογικά φαινόμενα, αλλά και για να αποφευχθούν αποκλεισμοί περιοχών με εξαιρετικά επαχθείς συνέπειες. Αυτό επισημαίνει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ αναφέροντας ότι με βάση τα στοιχεία που διαθέτει, τα σημεία που πρέπει άμεσα να διερευνηθούν είναι:

1. Ν.Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών, τμήμα Αιγίου - Πατρών, θέση Παναγοπούλα. 2. Ε.Ο. Ιωαννίνων - Αρτας, περιοχή Ηπειρωτικών Τεμπών. 3. Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Σερρών, περιοχή Λαχανά. 4. Ε.Ο. Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας, περιοχή Λυγιάς - γέφυρα Δέσπως. 5. Ε.Ο. Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο (α. Περιοχή Μακρακώμης, β. Περιοχή Ανατολικής και Δυτικής Φραγκίστας, γ. Περιοχή Παρακαμπυλίων - Αγιος Βλάσσης). Οι περιοχές β' και γ' ανήκουν στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής - Αγρίνιο, ενώ η περιοχή α' ανήκει στο τμήμα Καρπενήσι-Γέφυρα Επισκοπής. 6. Ε.Ο. Λιβαδειάς - Αμφισσας, Είσοδος Δελφών - Κασταλία Πηγή. Θέση δυσμενής λόγω του Αρχαιολογικού χώρου με εμπλοκή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ). 7. Ε.Ο. Λαμίας - Αμφισσας, τμήμα Θερμοπύλες - Αμφισσα στη χιλιομετρική θέση 51.

Σαφώς μεγαλύτερος αριθμός επίμαχων σημείων εντοπίζεται στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 33.000 χιλιομέτρων, η συντήρηση του οποίου ανήκει στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, τονίζει το Παρατηρητήριο του ΤΕΕ. Ηδη, από το Νοέμβριο, σε ορεινά κυρίως τμήματα έχουν ενεργοποιηθεί κατολισθήσεις με επιπτώσεις τοπικού χαρακτήρα και όχι μόνο. Η ανάγκη ελέγχου του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου από άποψη κατολισθήσεων, καθώς και ο εντοπισμός κατάλληλων παρακαμπτήριων οδών, είναι πέρα από προφανής, καταλήγει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ