ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Γενάρη 2010
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αδεια στον Αγούδημο να σαλπάρει κατασχεμένα πλοία!

Την ανάκληση των «σημάτων ελευθεροπλοΐας» για τα πλοία «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» και «ΜΑΡΙΝΑ» απαιτούν οι απλήρωτοι υπάλληλοι της εταιρείας και τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα

Μόνο προς το ΝΑΤ οι δηλωμένες οφειλές για το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» είναι 717.200 ευρώ και για το «ΜΑΡΙΝΑ» 659.247 ευρώ

Eurokinissi

Μόνο προς το ΝΑΤ οι δηλωμένες οφειλές για το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» είναι 717.200 ευρώ και για το «ΜΑΡΙΝΑ» 659.247 ευρώ
Αδεια στον εφοπλιστή Αγούδημο να φυγαδεύσει δύο από τα κατασχεμένα από το ΝΑΤ και άλλους πλοία του, φαίνεται να έδωσαν προχτές οι λιμενικές αρχές με την έκδοση «Εντυπων Σημάτων» για χορήγηση ελευθεροπλοΐας. Τα «Εντυπα Σήματα», που εκδόθηκαν από το Α' Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, αφορούν στα πλοία «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» και «ΜΑΡΙΝΑ». Εχουν ημερομηνία 18 Γενάρη 2010 και ήρθαν χτες στο φως της δημοσιότητας, δηλαδή μία μέρα μετά.

Σε επίσημη ερώτηση του «Ρ» προς το γραφείο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, για το τι ακριβώς συμβαίνει, προφορικά απάντησαν ότι η ελευθεροπλοΐα αφορά «πλόες εντός του λιμένος Πειραιώς». Ενώ σε γραπτή απάντηση που στάλθηκε στις 8 το βράδυ, δηλαδή 8 ώρες μετά την ερώτηση αναφέρεται: «Η χορηγηθείσα άδεια ελευθεροπλοΐας - μετά από αίτημα των επισπευδόντων δανειστών - στα πλοία "ΜΑΡΙΝΑ" και "ΡΟΜΙΛΝΤΑ" της εταιρείας G.A. FERRIES (ΑΓΟΥΔΗΜΟΥ), εντός του λιμένος Πειραιά ή εντός των χωρικών υδάτων (όχι σε απόσταση μεγαλύτερη των 6 ν.μ.) είναι πάγια τακτική και αφορά στη μεταβίβαση της ευθύνης για την ασφάλεια του πλοίου και των δαπανών φύλαξης στους πλοιοκτήτες. Τα πλοία δεν μπορούν να εκτελέσουν πλόες, καθώς δεν έχουν ούτε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ούτε πλήρωμα».

Ωστόσο, τα ερωτήματα παραμένουν για τους εξής λόγους: Τα «Σήματα» σαφώς αναφέρουν ότι «χορηγήθηκε ελευθεροπλοΐα μέχρι και την 2-3-2010 αποκλειστικά και μόνο για πλόες εντός ελληνικών χωρικών υδάτων», χωρίς να γίνεται πουθενά λόγος περί 6 ναυτικών μιλίων. Επίσης, ειδικά για το πλοίο «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» ενώ αρχικά είχε εκδοθεί «Εντυπο Σήμα» στο οποίο αναφερόταν ότι χορηγήθηκε ελευθεροπλοΐα «αποκλειστικά και μόνο για πλόες εντός λιμένος Πειραιώς» αμέσως μετά ακολούθησε δεύτερο «Σήμα» με την ένδειξη «ορθή επανάληψη», το οποίο διόρθωνε το «πλόες εντός λιμένος Πειραιά» και ανέφερε «για πλόες εντός ελληνικών χωρικών υδάτων», δηλαδή ότι ο εφοπλιστής μπορεί να μεταφέρει τα πλοία του παντού.

Συνολικά η όλη υπόθεση με τον Αγούδημο δείχνει το μέγεθος του «κράτους εν κράτει» που έχουν εξασφαλίσει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στους εφοπλιστές. Οι δηλωμένες οφειλές της εταιρείας του Αγούδημου μόνο προς το ΝΑΤ, για το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ», είναι, σύμφωνα με τα φύλλα εκκαθάρισης, 717.200 ευρώ, και για το «ΜΑΡΙΝΑ» 659.247 ευρώ. Ταυτόχρονα ο εφοπλιστής οφείλει στους υπαλλήλους της εταιρείας του δεδουλευμένα 4 μηνών και το δώρο Χριστουγέννων, χωρίς να έχει λογοδοτήσει σε κανέναν, ενώ μόνο για τη δρομολογιακή περίοδο 2008 - 2009, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, έχει τσεπώσει πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ από επιδοτήσεις με το «κόλπο» των «άγονων» γραμμών!

Χτες το πρωί αντιπροσωπεία των απλήρωτων και εγκαταλειμμένων υπαλλήλων της εταιρείας του Αγούδημου, στη διάρκεια νέας παράστασης διαμαρτυρίας που έγινε στο υπουργείο με τη συμπαράσταση συνδικαλιστών από τη ΔΑΣ Ναυτιλιακών Υπαλλήλων, απαιτώντας τα λεφτά τους και το δώρο, ήρθαν αντιμέτωποι με μία τουλάχιστον απαράδεκτη, αλαζονική συμπεριφορά από τον Δ. Ροΐδη, προσωπικό σύμβουλο της υπουργού Λ. Κατσέλη, ο οποίος τους επιτέθηκε φραστικά και τελικά τους παρέπεμψε στο υπουργείο Εργασίας.

ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ με επιστολή τους απαιτούν από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας την ανάκληση της ελευθεροπλοΐας των δύο πλοίων.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ
Να σταματήσει η ποινικοποίηση των λαϊκών αγώνων

Επίκαιρη Ερώτηση για την κλήση σε απολογία συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, προς τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης. Υπενθυμίζεται πως στις 7 Γενάρη πέντε συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ κλήθηκαν σε απολογία από το «2ο Τμήμα Ασφάλειας Κράτους και Πολιτεύματος» της Κρατικής Ασφάλειας Αττικής, το οποίο «είναι αρμόδιο για την πρόληψη και την καταστολή κάθε ενέργειας που στρέφεται κατά της ασφάλειας του κράτους και του δημοκρατικού πολιτεύματος».

Αναλυτικά, στην Επίκαιρη Ερώτηση σημειώνεται:

«Στο "2ο Τμήμα Ασφάλειας Κράτους και Πολιτεύματος" της Κρατικής Ασφάλειας Αττικής κλήθηκαν να καταθέσουν πέντε συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, που πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις ενάντια στην απόλυση του εργαζόμενου Ν. Νικολόπουλου από τα πολυκαταστήματα "ΤΖΑΜΠΟ".

Πρόκειται για σοβαρή κι επικίνδυνη εξέλιξη, που επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά μετά το 2002. Αναγορεύει τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας σε ύψιστο θέμα ασφάλειας του κράτους και τη συνδικαλιστική δράση σε εχθρό της δημοκρατίας. Σύμφωνα μάλιστα με τη νέα δομή ασφάλειας της κυβέρνησης, η συγκεκριμένη υπηρεσία θα υπαχθεί στην υπηρεσία δίωξης του οργανωμένου εγκλήματος και οι αγωνιστές του λαϊκού κινήματος θα μπορούν να διώκονται σαν να είναι μέλη σπείρας εγκληματιών.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σα συνέχεια της γνωστής εγκυκλίου του πρώην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά, που συνεχίζει να αποτελεί βασικό έγγραφο στις δικογραφίες που έχουν ανοίξει για το "ΤΖΑΜΠΟ" και που κατονομάζει ως έγκλημα τις συνδικαλιστικές κινητοποιήσεις».

Με βάση τα παραπάνω, ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την κυβέρνηση ποια θέση παίρνει για τη σοβαρή αυτή υπόθεση και τι μέτρα θα πάρει για να σταματήσει η ποινικοποίηση των λαϊκών αγώνων και να αποσυρθεί η εγκύκλιος Σανιδά.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Λίγες οι ΜΕΘ και με αντεργατικό καθεστώς

Τo νέο χτύπημα της κυβέρνησης στις εργασιακές σχέσεις των γιατρών και άλλων εργαζομένων με πρόσχημα το άνοιγμα νέων κρεβατιών στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) έφερε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Παπακωνσταντίνου με Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό Υγείας Μ. Ξενογιαννακοπούλου.

«Οι ανάγκες για νέα κρεβάτια στις ΜΕΘ είναι μεγάλες και γεγονός αναμφισβήτητο. Οπως και η δημιουργία νέων ΜΕΘ ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες από το δημόσιο σύστημα σε πανελλαδικό επίπεδο. Σήμερα υπάρχουν σε λειτουργία μόνο περίπου το 30% των αναγκαίων κρεβατιών ΜΕΘ, που αποτελεί αιτία να χάνονται ανθρώπινες ζωές. Αυτό βιώνουν ιδιαίτερα οι λαϊκές οικογένειες, χρόνια τώρα και ανεξάρτητα από την πρόσφατη πανδημία. Οι ευθύνες τεράστιες για όλες τις εναλλασσόμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ», υπογραμμίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Επισημαίνει επίσης ότι το άνοιγμα 77 κρεβατιών ΜΕΘ από τα 150 που ήταν εγκατεστημένα και κλειστά, εκτός ότι δε θα καλύψει και πάλι τις τεράστιες ανάγκες, συνιστά και πρόσχημα για ένα ακόμα χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των υγειονομικών, αφού προσλαμβάνονται γιατροί και νοσηλευτές από το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) με δελτία παροχής υπηρεσιών και συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Ο βουλευτής υπογραμμίζει ότι το εργασιακό αυτό καθεστώς «προστίθεται στο αντεργατικό καθεστώς του επικουρικού προσωπικού. Υπηρετεί την πολιτική που έχει συνδιαμορφώσει στην ΕΕ το ΠΑΣΟΚ, μαζί με τη Νέα Δημοκρατία, για δημιουργία φτηνού και ευέλικτου επιστημονικού - εργατικού δυναμικού».

Μετά από αυτά ο Ν. Παπακωνσταντίνου ρωτά την υπουργό Υγείας, τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να μονιμοποιηθούν άμεσα όλοι οι γιατροί και νοσηλευτές που έχουν προσληφθεί μ' αυτό το απαράδεκτο καθεστώς των συμβάσεων και του δελτίου παροχής υπηρεσιών, όπως οι επικουρικοί. Τέλος, τι μέτρα θα πάρει για να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες δημόσιες επενδύσεις και να προσληφθεί όλο το απαραίτητο μόνιμο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε κρεβάτια ΜΕΘ από το δημόσιο σύστημα.

ΑΧΤΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΗΜΝΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ο δημόσιος φορέας λύση για την ακτοπλοΐα

Να καταδικάσουν την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου καλεί με ανακοίνωσή της τους κατοίκους η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ, μετά από αιφνιδιαστική απόφαση της εργοδοσίας του πλοίου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» να μη «δένει» στο νησί.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΝΕΛ, αν και πήρε έγκριση για ακινησία του πλοίου, με αιτιολογία την ετήσια συντήρηση και επιθεώρηση που προβλέπεται από το νόμο (που ευνοεί τους εφοπλιστές), δεν αντικατέστησε το πλοίο, αφήνοντας Λήμνο, Μυτιλήνη, Σάμο, Χίο, Θεσσαλονίκη και Καβάλα, με μόνο δρομολόγιο τη βδομάδα από το πλοίο «Ταξιάρχης». Η συνεχιζόμενη πολιτική υποβάθμισης που προκαλούν στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΕΕ, μαζί με την εφοπλιστική ασυδοσία, αναδεικνύει παράλληλα τον εφιάλτη της απομόνωσης που αντιμετωπίζουν μια σειρά νησιών.

Η Αχτιδική Επιτροπή καλεί τον λημνιακό λαό «να παλέψει μέσα από τα μέτωπα των εργαζομένων και των αγροτών, του ΠΑΜΕ και της ΠΑΣΥ, για δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, καθημερινά δρομολόγια με ασφαλή και σύγχρονα πλοία και υποδομές που θα επιτρέπουν την ασφαλή προσέγγιση του λαού στα λιμάνια του νησιού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ