ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Γενάρη 2010
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Μεθοδεύσεις για να πληρώσει το κόστος ο λαός

Διχογνωμία μεταξύ κυβέρνησης και μεγαλοεργολάβων και για το αν είναι εφικτό να ανοίξει ο δρόμος μέχρι το Πάσχα ή σε τέσσερις μήνες

Eurokinissi

«

Χοντρό παιχνίδι» φαίνεται ότι παίζεται πλέον στις πλάτες των χιλιάδων εργαζομένων και των επαγγελματιών, μεταξύ της κυβέρνησης και της ιδιωτικής κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», όσον αφορά το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί για να δοθεί στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός στο ύψος των Τεμπών, ενώ δεν αποκλείεται τελικά το κόστος της αποκατάστασης να το φορτωθεί το Δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός!

Ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας σε χτεσινές δηλώσεις του ανακοίνωσε ότι σε πλαίσιο μελέτης που κατέθεσε στις 15 Γενάρη στο υπουργείο η ιδιωτική κοινοπραξία εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 16 βδομάδες, από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν τα έργα, για να ξανανοίξουν τα Τέμπη. Ωστόσο, όπως υποστήριξε, το υπουργείο, με βάση τις απόψεις δικής του επιστημονικής ομάδας που συγκρότησε, εκτιμά ότι αν αρχίσουν αμέσως οι εργασίες, είναι εφικτός ο στόχος για να ανοίξει ο δρόμος με ασφάλεια μέχρι το Πάσχα, αφού γίνουν οι εργασίες αφαίρεσης των επικίνδυνων βράχων και γίνουν οι εργασίες στερέωσης. Για το λόγο αυτό πρόσθεσε ότι αναμένει την οριστική μελέτη της κοινοπραξίας εντός των ημερών η οποία θα πρέπει να αξιολογηθεί και εγκριθεί από τα τρία εμπλεκόμενα υπουργεία.

Επίσης εντός των ημερών αναμένεται και το οριστικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου που θα απαντούν στα πέντε βασικά ερωτήματα που τέθηκαν και είναι: Αν οι ανατινάξεις για τη διάνοιξη της σήραγγας σχετίζονται με την κατάπτωση των βράχων. Αν η ιδιωτική κοινοπραξία έδειξε την απαραίτητη επιμέλεια, ώστε να αποφευχθούν οι καταπτώσεις και τα υπόλοιπα προβλήματα. Ποιος είναι ο χρόνος που θα χρειαστεί για την άρση της επικινδυνότητας. Ποια τα αίτια που προκάλεσαν το πρόβλημα. Ποιες οι προϋποθέσεις ώστε ο δρόμος να ανοίξει με ασφάλεια.

Πάνε να φορτώσουν το οικονομικό βάρος στους εργαζόμενους

Σημειώνουμε ότι η κοινοπραξία αποδίδει την κατολίσθηση σε «απρόβλεπτο και ακραίο γεωλογικό φαινόμενο» και με βάση τη σύμβαση ζητά το κόστος της αποκατάστασης να χρεωθεί ολόκληρο στο Δημόσιο, δηλαδή στον ελληνικό λαό, παρότι έπρεπε να έχει εκτελέσει έργα άρσης της επικινδυνότητας έως το τέλος Μάρτη του 2009. Επίσης ζητά αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη, λόγω κλεισίματος μερικών σταθμών διοδίων, αλλά και να πληρώσει το Δημόσιο όλες τις απαιτήσεις όσων ζημιώθηκαν από το κλείσιμο του αυτοκινητοδρόμου!

Ο Δ. Ρέππας παραδέχτηκε ότι και στο θέμα αυτό υπάρχει διάσταση απόψεων και δήλωσε ότι αν συνεχιστεί η διαφωνία, το θέμα θα παραπεμφθεί σε διαιτησία. Σημειώνεται ότι με βάση τη σύμβαση η κάθε πλευρά ορίζει έναν εμπειρογνώμονα, ενώ ένας τρίτος είναι κοινής αποδοχής. Σε περίπτωση που δε συμφωνήσουν, το τρίτο μέλος θα οριστεί από το διεθνές γραφείο διαιτησίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι μέχρι τώρα όσες φορές παραπέμφθηκαν τέτοιες υποθέσεις στη διαιτησία, δικαιώθηκε η ιδιωτική εταιρεία. Αν αυτό συμβεί και τώρα, τότε τα σπασμένα θα πληρώσει ο ίδιος ο λαός που ταλαιπωρείται!

Επίσης ο υπουργός δήλωσε ότι έχει ζητήσει να εγκατασταθεί και από το Δημόσιο σύστημα καταγραφής (εκτός αυτού που διαθέτουν οι εργολάβοι) των δονήσεων στην περιοχή των έργων και ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ μελετά την αξιοποίηση της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ ώστε με ειδικές πλατφόρμες να μεταφέρονται από κει μεγάλα οχήματα.

Οσον αφορά τις διαμαρτυρίες για τα πανάκριβα διόδια που επέφεραν οι συμβάσεις παραχώρησης, ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι απορεί με τους ανθρώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που διαμαρτύρονται τώρα και όχι πριν μερικά χρόνια, «ξεχνώντας» προφανώς ότι τώρα φαίνονται οι τεράστιες επιπτώσεις των συμβάσεων αυτών που ψήφισαν και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ...

ΝΕ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ
Διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ

Στις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για τις καταπτώσεις των βράχων στα Τέμπη και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν αναφέρθηκε ο Αντώνης Σκυλλάκος, βουλευτής του ΚΚΕ, σε συνέντευξη της Νομαρχιακής Επιτροπής Λάρισας του Κόμματος.

«Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε - τόνισε - δεν είναι τυχαίο, ούτε μπορούν οι υπεύθυνοι να φορτώνουν τις απαράδεκτες μέχρι και εγκληματικές παραλείψεις τους στα ακραία καιρικά, γεωλογικά, φυσικά φαινόμενα». Συνεχίζοντας σημείωσε πως από τότε που ανέλαβε το έργο η κοινοπραξία, ανέλαβε και την ευθύνη της οδικής ασφάλειας, όμως αυτό που επεδίωκε, όπως συνήθως γίνεται με όλους τους μεγαλοεργολάβους και μεγαλοεπιχειρηματίες, ήταν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος και όχι η εξασφάλιση της ακίνδυνης διέλευσης των διερχόμενων οδηγών. Και πρόσθεσε πως ούτε το αρμόδιο υπουργείο, μέσω της «Εγνατίας ΑΕ», που έχει τη γενικότερη ευθύνη, δεν επέβαλε στην κοινοπραξία να προχωρήσει στα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Καλώντας δε την κυβέρνηση ν' αναλάβει τις ευθύνες της για την αντιμετώπιση του προβλήματος, υπογράμμισε: «Δεν μπορεί, όμως, η κυβέρνηση να "παίζει" το μπαλάκι με την κοινοπραξία και να πληρώνουν τα σπασμένα οι διερχόμενοι. Δεν μπορεί να παρατείνεται ο χρόνος αποκατάστασης. Το κράτος, η κυβέρνηση έχει την ευθύνη και πρέπει να προχωρήσει σε άμεσες παρεμβάσεις και ας στραφεί μέσω της διαιτησίας ή των δικαστηρίων κατά της εταιρείας για όλα τα έξοδα».

Οσον αφορά σε όλα τα προβλήματα τα οποία προέκυψαν από το κλείσιμο των Τεμπών, όπως στους παρακαμπτήριους δρόμους που είναι αδύνατο να «σηκώσουν» το βάρος της κυκλοφορίας, αλλά και στις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες είπε πως «δε συμμεριζόμαστε την άποψη ότι όσοι θίγονται πρέπει να αναζητήσουν ατομικά αποζημίωση από την Κοινοπραξία μέσω της δικαστικής οδού», προσθέτοντας ότι «αυτός ο δρόμος είναι περίπλοκος, χρονοβόρος και κοστίζει ακριβά και είναι αβέβαιος για το αποτέλεσμα. Το κράτος θα πρέπει να πληρώσει και ας αναζητήσει το λογαριασμό από την κοινοπραξία».

«ΑΙΟΛΙΚΗ ΠΑΝΑΧΑΪΚΟΥ ΑΕ»
Απέσυρε τη μήνυση σε βάρος κατοίκων

Απέσυρε χτες τη μήνυση σε βάρος 35 κατοίκων του Δήμου Ερινεού στην Αχαΐα η εταιρεία «Αιολική Παναχαϊκού ΑΕ» (το 90% ανήκει στην ισπανική πολυεθνική «Acciona) επειδή διαμαρτύρονταν για να μην εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες στην ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας.

Η έντονη αντίδραση του συνόλου των κατοίκων της περιοχής και η πίεση που ασκήθηκε στην εταιρεία φαίνεται τελικά πως την ανάγκασε να κάνει πίσω και να αποσύρει τη μήνυση η οποία είχε προγραμματιστεί να εκδικαστεί χτες στο δικαστήριο του Αιγίου. Στο πλευρό των κατοίκων βρέθηκε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, ο οποίος εξήρε την αταλάντευτη στάση τους απέναντι στην εταιρεία, επισημαίνοντας ότι αυτό ήταν που λειτούργησε καταλυτικά ώστε να κάνει πίσω η τελευταία και σημείωσε πως η αποφασιστική παρουσία και υποστήριξη των κομμουνιστών σε λαϊκά προβλήματα της περιοχής είναι δεδομένη.

Υπενθυμίζουμε ότι η εν λόγω εταιρεία ξεκίνησε τις εργασίες εγκατάστασης ανεμογεννητριών από το 2006 στο όρος Παναχαϊκό και μάλιστα σε δημόσια δασική έκταση με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αφού προηγουμένως - τηρώντας τη ...νομοθεσία - κατέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο 143.032,82 ευρώ ως αντάλλαγμα χρήσης της συγκεκριμένης έκτασης. Η εγκατάσταση ανεμογεννητριών προκάλεσε την αντίδραση των κατοίκων της περιοχής και εξαιτίας αυτής ζητούσε μέχρι και χτες, μεταξύ άλλων, την καταδίκη των 35 κατοίκων με την επιβολή 300.000 ευρώ προς ...αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που υπέστη καθώς και βλάβη φήμης, πίστης και εμπορικής εικόνας.

Συνάντηση Μπιρμπίλη - Σπέρχαρντ

Με τον Αμερικανό πρεσβευτή Ντάνιελ Σπέκχαρντ συναντήθηκε χτες στο υπουργείο η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) Τ. Μπιρμπίλη. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση επρόκειτο για συνάντηση γνωριμίας και δεν έγιναν δηλώσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, αντικείμενο της συζήτησης ήταν, μεταξύ των άλλων, και οι πράσινες μπίζνες στους τομείς της ενέργειας και ειδικότερα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, όπου δραστηριοποιούνται αρκετές αμερικανικές εταιρείες.

ΔΑΣΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΑΥΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παραμένουν απλήρωτοι εδώ και πέντε μήνες

Δούλεψαν στην Αττική για να γίνουν αντιπλημμυρικά έργα μετά τις πυρκαγιές αλλά δεν πληρώθηκαν. Συγκέντρωση σήμερα στις 10 το πρωί στο δημαρχείο Ρεντίνας

Συγκέντρωση στις 10 το πρωί στο Δημαρχείο Ρεντίνας και στη συνέχεια «μπλόκο» στον κόμβο Ασπροβάλτας - Βρασνών της παλιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Καβάλας, προγραμματίζουν σήμερα οι δασεργάτες του Σταυρού Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.

Οι δασεργάτες διεκδικούν να πληρωθούν για τις εργασίες που πραγματοποίησαν στα αντιπλημμυρικά έργα της Αττικής τον περασμένο χρόνο. Εδώ και 5 μήνες μένουν απλήρωτοι και χωρίς εισόδημα. Συνολικά στα έργα της Αττικής απασχολήθηκαν περίπου 300 δασεργάτες από το Σταυρό Θεσσαλονίκης, τη Χαλκιδική και το Λιβάδι Ελασσόνας.

Πέντε μήνες τώρα δεν έχει βρεθεί ο αρμόδιος φορέας που θα εκταμιεύσει τη σχετική πίστωση και θα τους πληρώσει. Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός και να καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους, ύψους περίπου 2 εκατ. ευρώ, απαιτούν οι δασεργάτες των τριών Συνεταιρισμών.

Παράλληλα απαιτούν: Να αλλάξει ο τρόπος πληρωμής ώστε να εξοφλούνται άμεσα για τις εργασίες τους. Να καταβληθεί άμεσα η προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυση για τα ζώα που έπρεπε να έχει δοθεί από τις αρχές του Δεκέμβρη. Να αυξηθούν οι πιστώσεις στα Δασαρχεία για τις εργασίες συντήρησης και βελτίωσης των δασών, για τη διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών. Να μην προχωρήσουν οι αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης που προβλέπουν αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης από 5-7 χρόνια και μείωση των συντάξεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ