ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Γενάρη 2010
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΕ - ΗΠΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Κοινό σχέδιο για να χτυπήσουν λαϊκά κινήματα

«Συνεργασία», με μέθοδο και σχέδιο, των ευρωπαϊκών υπηρεσιών ασφαλείας με τις αντίστοιχες των ΗΠΑ επιδιώκει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Η υλοποίησή της συζητήθηκε την Πέμπτη και την Παρασκευή στην άτυπη σύνοδο των υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων των κρατών - μελών της ΕΕ, οι εργασίες της οποίας πραγματοποιήθηκαν στο Τολέδο της Ισπανίας.

Οπως προκύπτει και από σχετική πρόταση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος συμμετείχε στη σύνοδο, η πολιτική ανταλλαγής πληροφοριών θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των αρχών στο «έργο» τους. Ενα «έργο» το οποίο με πρόσχημα την πάταξη της λεγόμενης τρομοκρατίας ενισχύει τις πολιτικές καταστολής στο εσωτερικό των χωρών της ΕΕ. Αλλωστε η «τρομοκρατία» για τους καθεστωτικούς κύκλους της ΕΕ περιλαμβάνει ακόμα και εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα, αλλά και όσους αγωνίζονται κατά των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και της παγκοσμιοποίησης.

Ομως, από το 2001 και το 2002 η Europol (Γιούροπολ) σε συνεργασία με τις αμερικάνικες υπηρεσίες «αναμεταδίδει» προσωπικά δεδομένα που αποκαλύπτουν φυλή, πολιτικές απόψεις ή θρησκευτικά ή άλλα πιστεύω ή στοιχεία που αφορούν υγεία και σεξουαλική ζωή, με σκοπό «την πρόληψη, τον εντοπισμό, την καταστολή, την έρευνα και τη δίωξη κάθε συγκεκριμένης εγκληματικής ενέργειας». Σύμφωνα με τα ιμπεριαλιστικά κέντρα, εγκληματικές ενέργειες μπορεί να χαρακτηριστούν ακόμα και λαϊκές κινητοποιήσεις.

Επίσης, από το 2006 Eurojust (Γιούροτζαστ) και Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ανταλλάσσουν πληροφορίες για την... πάταξη της «διεθνούς τρομοκρατίας». Τον περασμένο Σεπτέμβρη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, με πρόσχημα την κατάργηση της «βίζας» για τις ΗΠΑ, ψήφισαν νομοσχέδιο σύμφωνα με το οποίο θα συγκροτηθεί βάση δεδομένων γενετικού χαρακτήρα και θα υπάρχει ανταλλαγή πληροφοριών για πρόσωπα που θεωρούνται ύποπτα για «τρομοκρατία». Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, θα διατίθενται 2 εκατ. ευρώ για 50.000 δεδομένα DNA κάθε χρόνο.

Στην άτυπη σύνοδο η ισπανική προεδρία πρότεινε, ανάμεσα στα άλλα, την υιοθέτηση μιας συνολικής προσέγγισης για τον ορισμό της εσωτερικής ασφάλειας, τη μεγαλύτερη αλληλεξάρτηση εσωτερικής και εξωτερικής ασφάλειας και την κατάρτιση ενός ευρωπαϊκού μοντέλου ασφάλειας. Το κείμενο της ισπανικής προεδρίας είναι σε άμεση συνάρτηση με το πρόγραμμα της Στοκχόλμης.

Το τελευταίο προβλέπει δέσμη μέτρων όπως είναι η ενδυνάμωση του συντονισμού και της συνεργασίας μεταξύ των κατασταλτικών μηχανισμών και των μυστικών υπηρεσιών των κρατών μελών της ΕΕ και μεταξύ ΕΕ - ΗΠΑ, την επέκταση του φακελώματος με τη συγκρότηση του «ευρωπαϊκού προτύπου πληροφοριών», την ενίσχυση κατασταλτικών μηχανισμών (Europol, Eurojust, Frontex), την ενίσχυση του ελέγχου των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ με πρωτοφανείς μηχανισμούς καταστολής και παρακολούθησης (εισαγωγή βιομετρικών δεδομένων στα διαβατήρια, χρησιμοποίηση δορυφόρων παρατήρησης).

ΕΡΓΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Αγνωστος ο χρόνος ολοκλήρωσης

Icon

Τη Δευτέρα αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για τον καθαρισμό της Εθνικής Οδού και την άρση της επικινδυνότητας μετά την κατολίσθηση στο ύψος των Τεμπών, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας στη Βουλή κατά τη διάρκεια συζήτησης επερώτησης που κατέθεσε η ΝΔ, ωστόσο «μάσησε τα λόγια του», σχετικά με το χρονοδιάγραμμα που θα απαιτηθεί για να παραδοθεί ο δρόμος με ασφάλεια στην κυκλοφορία. Την έντονη, πάντως, ανησυχία του, τόσο για το πότε θα ανοίξει ο δρόμος, όσο και για τα επίπεδα ασφάλειας στο συγκεκριμένο σημείο, εξέφρασε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Αντώνης Σκυλλάκος.

Συγκεκριμένα, ο Δ. Ρέππας, που πριν λίγες μέρες σε συνέντευξη Τύπου δήλωνε ότι είναι εφικτό να ανοίξει ο δρόμος μέχρι το Πάσχα, χτες υποστήριξε ότι σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της ιδιωτικής κοινοπραξίας, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το Μάη, ενώ σε άλλα σημεία της παρέμβασής του έκανε λόγο για ολοκλήρωση το καλοκαίρι... «Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, δήλωσε, θα εξαρτηθεί από την ετοιμότητα του παραχωρησιούχου και την ενίσχυση στο εργατικό δυναμικό των εργοταξίων, αλλά και από το τι θα συναντήσουν κατά τη διαδικασία αυτή, αφού η μελέτη σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται εν θερμώ».

«Υπάρχουν τεράστιες, διαχρονικές ευθύνες και στα δύο κόμματα και στο ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ», επισήμανε στην παρέμβασή του ο Αντ. Σκυλλάκος, επεξηγώντας ότι συμφωνούν και παραδίδουν τα έργα στους ιδιώτες να τα κατασκευάσουν χωρίς έλεγχο και βάζοντας ακριβά διόδια, όταν δε βάζουν από την τσέπη τους ούτε το 10%. «Υπογράφτηκε μία σύμβαση, τόνισε. Τι έκανε η ΝΔ, για να εφαρμοστεί αυτή η σύμβαση, όσον αφορά την ασφάλεια του σημερινού δρόμου; Δεν έκανε απολύτως τίποτα. Τι έκανε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ; Κάποια επιστολή!», τη στιγμή που «θα μπορούσαν να επιβάλλουν κυρώσεις και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ». Επισήμανε την ανησυχία του ΚΚΕ σε σχέση με τις αόριστες προθεσμίες για το άνοιγμα του δρόμου, ενώ δήλωσε ανήσυχος και για το θέμα της ασφάλειας, σημειώνοντας πως «η εταιρεία πριν από λίγο καιρό έβγαλε ανακοίνωση και είπε ότι θα παρθούν μέτρα ασφαλείας, αλλά ο δρόμος θα είναι ασφαλής στην καλύτερη περίπτωση κατά 60%», προσθέτοντας ότι αυτό «σημαίνει ότι έχετε αποδεχθεί το πλαίσιο της εταιρείας για ασφάλεια μέχρι 60%»!

ΔΗΜΟΙ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ - ΕΥΠΑΛΙΟΥ
Ζημιές από σεισμό 5,1 Ρίχτερ

Αρκετές ζημιές προκάλεσε η νέα ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 5,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που σημειώθηκε λίγο πριν τις 3 χτες τα ξημερώματα βορειοανατολικά της Ναυπάκτου. Η δόνηση έγινε αισθητή σε αρκετές περιοχές της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδος.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίστηκε κοντά στην περιοχή του Ευπαλίου Φωκίδας, όπου το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας είχε σημειωθεί άλλος ισχυρός σεισμός 5,2 Ρίχτερ. Ακολούθησαν αρκετοί μετασεισμοί, με μεγαλύτερους δύο που σημειώθηκαν λίγα λεπτά πριν τη 1 το μεσημέρι και είχαν μέγεθος 4,5 και 4,8 Ρίχτερ.

Με απόφαση της νομαρχίας, τα σχολεία στην περιοχή παρέμειναν χτες κλειστά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, από την αυτοψία που έγινε σε 98 κτίρια στην περιοχή που επλήγη από το σεισμό, προσωρινά μη κατοικήσιμα κρίθηκαν 31 κτίρια σε 14 χωριά του Δήμου Ευπαλίου και σε ένα χωριό του Δήμου Ναυπάκτου.

Χωρίς μηχανοκίνητα οι παρελάσεις

Το τέλος των παρελάσεων μηχανοκίνητων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων, δηλαδή το τέλος των παρελάσεων της 25ης Μαρτίου και της 28ης Οκτωβρίου, με τη μορφή που είχαν ως τώρα, ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευ. Βενιζέλος. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες, στις παρελάσεις θα μετέχουν στο εξής μόνο πεζοπόρα τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων.

ΔΑΣΕΡΓΑΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Απέκλεισαν τμήματα της Εθνικής

Με αποκλεισμούς την παλιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Καβάλας στο ύψος του κόμβου της Ασπροβάλτας, συνέχισαν και χτες την κινητοποίησή τους οι δασεργάτες της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής. Χτες, απέκλεισαν το δρόμο από τις 10.30 το πρωί μέχρι τις 2.30 το μεσημέρι και από τις 5.30 το απόγευμα μέχρι τις 9.30 το βράδυ. Προειδοποιούν με ένταση των αποκλεισμών και κάθοδο μαζί με τα μουλάρια τους έξω από το πρώην ΥΜΑΘ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αν η κυβέρνηση δεν προχωρήσει άμεσα στην πληρωμή των δεδουλευμένων.

Χτες, μετά από παρέμβαση του βουλευτή του ΚΚΕ Αγγελου Τζέκη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των δασεργατών με τον γενικό γραμματέα Μακεδονίας - Θράκης, Γιώργο Χατζηκωνσταντίνου, ο οποίος δεσμεύθηκε να διαβιβάσει στην υφυπουργό Εσωτερικών Θεοδώρα Τζάκρη, το υπόμνημα των δασεργατών, προκειμένου να μεσολαβήσει προς το ΥΠΕΧΩΔΕ για να εκταμιευτεί το σχετικό κονδύλι για την πληρωμή τους και για τη διευθέτηση των λοιπών αιτημάτων τους.

ΗΣΑΠ: ΔΙΑΔΡΟΜΗ «ΦΑΛΗΡΟ - ΚΑΛΛΙΘΕΑ»
Διαδρομή 7 λεπτών σε... 1 ώρα

Στο κατακόρυφο αναμένεται να φτάσει και πάλι η ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μετά την ανακοίνωση του ΗΣΑΠ για νέα διακοπή των σταθμών από την Αττική έως τη Νέα Ιωνία, σήμερα και αύριο. Το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται με τη λεωφορειακή γραμμή της ΕΘΕΛ Χ10 για τους αντίστοιχους σταθμούς.

Σημειώνεται ότι ήδη σε ένα άλλο τμήμα, αυτό της γραμμής «Φάληρο - Καλλιθέα» σημειώνονται πολλαπλές καθυστερήσεις, αφού βρίσκεται εκτός λειτουργίας και θα παραμείνει μέχρι και την 1η Απρίλη 2010. Στους αντίστοιχους σταθμούς η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Χ13. Χαρακτηριστικό της ταλαιπωρίας είναι το εξής: για τη διαδρομή Φάληρο - Καλλιθέα, ενώ πριν την έναρξη των έργων κάποιος χρειάζονταν 7 με 8 λεπτά για να φτάσει από τον ένα σταθμό στον άλλο, σήμερα μπορεί να χρειαστεί από 25 λεπτά έως και μία ολόκληρη ώρα, κατά τις ώρες αιχμής.

Αξίζει να σημειωθεί πως, από τους 33 συρμούς που χρησιμοποιούσε συνολικά ο ΗΣΑΠ για τις καθημερινές μετακινήσεις του πληθυσμού, σήμερα εκτελούν δρομολόγια μόνο 16. Κι ενώ χρειάζονταν 55 λεπτά συνολικά για τη διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά, σήμερα μπορεί να χρειαστεί 1 ώρα και 25 λεπτά, αν όλα κυλήσουν ομαλά...!

Υπογραμμίζεται πως το συγκεκριμένο έργο έχει ξεπεράσει κατά πολύ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του (Φλεβάρηος 2010), ενώ σύμφωνα με νεότερη εκδοχή των αρμοδίων, οι εργασίες αναμένεται να λήξουν τον ερχόμενο Ιούνη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ