ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Φλεβάρη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Απεργούν αύριο και οι αρχαιολόγοι

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) συμμετέχει στην αυριανή 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ. Ο ΣΕΑ διαμαρτύρεται για τη διαχρονική καθήλωση των μισθών των αρχαιολόγων. Οι μισθοί «πάγωσαν» για δεύτερη χρονιά και φέτος αναμένεται και ονομαστική μείωση των αποδοχών τους εάν εφαρμοστούν οι περικοπές επιδομάτων και ο νέος τρόπος υπολογισμού του αφορολόγητου. Οπως αναφέρει ανακοίνωση του ΣΕΑ, οι αποδοχές του κλάδου είναι «εξευτελιστικές σε σχέση με το φόρτο εργασίας που καλείται καθημερινά να φέρει σε πέρας: Ο μισθός του πρωτοδιοριζόμενου αρχαιολόγου είναι 900 ευρώ, ενώ ο μέγιστος, μετά από 35 χρόνια υπηρεσίας, δεν ξεπερνά τα 1.550 ευρώ! Ο κλάδος δεν έχει πρόσθετες αμοιβές, δεν πληρώνεται τις υπερωρίες που πολύ συχνά πραγματοποιεί. Οι αμοιβές για τις μετακινήσεις εκτός έδρας, στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, είναι εξευτελιστικές (29 ευρώ ημερήσια αποζημίωση, 9 ευρώ για αυθημερόν μετακίνηση) και προκαταβάλλονται από τους αρχαιολόγους, για να εξοφληθούν μετά από 1, 2 ή και 3 χρόνια. Το αρχαιολογικό επίδομα των 230 ευρώ παραμένει καθηλωμένο επί οκτώ χρόνια, παρότι η θεσμοθέτησή του προέβλεπε τιμαριθμική αναπροσαρμογή του».

Ο ΣΕΑ διαμαρτύρεται για την πολιτική μείωσης των προσλήψεων στο δημόσιο τομέα, σημειώνοντας ότι υπάρχουν 4.200 κενές οργανικές θέσεις στον τομέα του πολιτισμού, με αποτέλεσμα σήμερα πολλοί αρχαιολογικοί χώροι και τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας να παραμένουν κλειστά λόγω έλλειψης προσωπικού, με επιπτώσεις και στα δημόσια έσοδα.

«Η δύσκολη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας δεν προήλθε από τους μισθούς μας, ούτε από τη λειτουργία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, που παράγει σημαντικό έργο με ελάχιστα κονδύλια. Προήλθε διαχρονικά από την προκλητική φοροδιαφυγή αλλά και τις τεράστιες δαπάνες του κομματικού κράτους σε αδιαφανείς δραστηριότητες» λέει ο ΣΕΑ. Ωστόσο εδώ θα πρέπει να σημειωθεί, ότι η απαξίωση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας αποτελεί πολιτική επιλογή του αστικού κράτους, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου για πλήρη εμπορευματοποίηση του πολιτισμού. Η προσέγγιση του ΣΕΑ μάλλον δυσκολεύει στην ανάδειξη των πραγαμτικών αιτιών.

Και συνεχίζει: «Διαμαρτυρόμαστε για τη συνεχή τα τελευταία χρόνια μείωση των κονδυλίων για τον πολιτισμό. Η εκμηδένιση του έργου της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και η οικονομική εξόντωση των αρχαιολόγων δε θα συμβάλουν στην υπέρβαση της κρίσης, αντιθέτως αντιβαίνουν στη συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση του κράτους για προστασία των αρχαιοτήτων, στερούν τις τοπικές κοινωνίες από σημαντικές παρεμβάσεις που αναβαθμίζουν το πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον, συντελώντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής», τονίζει ο ΣΕΑ. Και διεκδικεί:

Καμία μείωση στις αποδοχές. Τιμαριθμική αναπροσαρμογή του αρχαιολογικού επιδόματος (αύξηση κατά 170 ευρώ) με βάση τις κείμενες διατάξεις. Σε διαφορετική περίπτωση θα χρησιμοποιήσει κάθε ένδικο μέσο για να υπερασπιστεί τις αποδοχές. Οχι στην οικονομική ασφυξία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Αύξηση των κονδυλίων για τον πολιτισμό. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες, για να καλυφθούν οι ανάγκες της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Μονιμοποίηση των συμβασιούχων. Καταβολή των χρεωστούμενων οδοιπορικών. Αύξηση των εκτός έδρας αμοιβών (εξομοίωση με τα εκτός έδρας των μηχανικών) και έγκαιρη καταβολή τους. Εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΥΠΠΟ-Τ με κατάργηση των οργανισμών που σπαταλούν το δημόσιο χρήμα (ΟΠΕΠ, κλπ.).

Σαιξπηρικά βασιλικά «τέρατα»

Στο πλαίσιο του «Group Hostel» (πρόγραμμα πειραματικών παραστάσεων νέων ομάδων) του Εθνικού Θεάτρου, στο «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας» (Β' σκηνή) η νεοσύστατη ομάδα «1272», από τις 12/2 - 24/4, θα ανεβάσει την παράσταση «Ερρίκος, Εδουάρδος, Ριχάρδος». Πρόκειται για μια σύνθεση των ιστορικών δραμάτων του Σαίξπηρ «Ερρίκος 6ος» (Α' Β',Γ' μέρος) και «Ριχάρδος 3ος», τα οποία τέμνει ως κοινός ιστορικός άξονας ο «Πόλεμος των δύο Ρόδων», στη μεσαιωνική Αγγλία. Με τη σύνθεση των δύο σαιξπηρικών έργων παρουσιάζονται τρεις βασιλείς στο θρόνο της Αγγλίας, σε μια εποχή εμφύλιου σπαραγμού, γνωστού ως «Πολέμου των δύο Ρόδων». Δολοπλοκίες, ψέματα, στυγερές δολοφονίες, γυναίκες πολεμόχαρες, ελέω ονόματος, αδίστακτοι ηγεμόνες, ανίκανοι και λάγνοι. Μια ασταμάτητη ροή βασιλικών στέψεων, συνωμοσιών, θανατικών εκτελέσεων (δημοσίων και κρυφών). Πίσω από τους επεκτατικούς ή θρησκευτικούς πολέμους, τις εθνικιστικές εξάρσεις και τη φανατική πίστη στους «Καίσαρες», δεν κρύβονται μόνο πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά κίνητρα. Υπάρχει και πλήρης «έκλειψη»... του λογικού από το παράλογο. Μια παράσταση ως εξωφρενικό καρναβάλι της Ιστορίας και επιδημικής μόλυνσης της ανθρώπινης συνείδησης.

Μετάφραση Νίκου Χατζόπουλου, σύνθεση κειμένου - σκηνοθεσία Γιώργου Γάλλου - Γιάννου Περλέγκα, σκηνικά - κοστούμια Εύας Μανιδάκη, κίνηση Σταυρούλας Σιάμου, μουσική Μπάμπη Παπαδόπουλου, φωτισμοί Αλέκου Γιάνναρου. Παίζουν (αλφαβητικά): Γιώργος Γάλλος, Γρηγόρης Γαλάτης, Θανάσης Δήμου, Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννος Περλέγκας, Μαρία Τσιμά, Βαγγέλης Χατζηνικολάου.

  • Το Εθνικό Θέατρο ανακοίνωσε ότι ακυρώνονται οι εξής παραστάσεις του στις 10 και 24/2, λόγω των απεργιών της ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕE: Μολιέρου «Δον Ζουάν», Ιψεν «Η κυρία από τη θάλασσα», Κ. Ταχτσή «Το τρίτο στεφάνι», Βάις «Μαρά/ Σαντ», Τσέχωφ «Θείος Βάνιας», «Recycle», Σαίξπηρ «Ερρίκος Εδουάρδος Ριχάρδος». Οι θεατές που έχουν ήδη προμηθευτεί εισιτήρια για τις συγκεκριμένες ημερομηνίες παρακαλούνται να προσέλθουν στα ταμεία του Εθνικού Θεάτρου (Αγ. Κωνσταντίνου 22 - 24/ Μενάνδρου και Πανεπιστημίου 48) για αντικατάσταση των εισιτηρίων τους. Οσοι έχουν κάνει κράτηση μέσω πιστωτικής κάρτας παρακαλούνται να επικοινωνήσουν στο 210.7234.567.
Παραστάσεις Δευτερότριτα

«Δρόμος μακρύς»
«Δρόμος μακρύς»
Στο θέατρο «Ορφέας», κάθε Δευτέρα - Τρίτη, παρουσιάζεται το έργο της Σίλα Στίβενσον «Δρόμος μακρύς», σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρχαδάκη. Ενα έργο με θέμα τη «συγχώρεση». Ζώντας τις συνέπειες της άδικης δολοφονίας του γιου της, μια οικογένεια δίνει αγώνα για να βρει το νόημα της συγχώρεσης. Το «Θέατρο της συνέργειας», σε συνεργασία με το «Πρόγραμμα της Συγχώρεσης» του βρετανικού υπουργείου Δικαιοσύνης ανέθεσαν στη Σίλα Στίβενσον τη συγγραφή του έργου μετά από έρευνα στις φυλακές του Λονδίνου. Το έργο γράφτηκε για να παιχτεί στο θέατρο, αλλά και στις φυλακές, γι' αυτό και απευθύνεται στο κοινό. Μετάφραση: Δημήτρης Μοθωναίος - Βάσια Παναγοπούλου. Σκηνικά - Κοστούμια: Μυρτώ Αναστασοπούλου. Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Παίζουν: Κατερίνα Διδασκάλου, Χρήστος Καρτέρης, Μέλπω Κωστή, Αγγελική Λάμπρη, Χριστόδουλος Στυλιανού.

  • Από τις 15/2, κάθε Δευτέρα - Τρίτη, στο θέατρο «Σημείο», θα παίζεται η παράσταση «Δυο μεγάλες μύτες», σε κείμενο - σκηνοθεσία Χάρη Χιώτη. Κάποτε, ζούσε ένα ζευγάρι ...γκρινιάρης ο άντρας ..ευγενική η γυναίκα! Δυο ερωτευμένοι που ξεχώριζαν, γιατί είχαν πολύ μεγάλες μύτες... Το έργο έχει θέμα την αδελφική φιλία ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Μια γνωριμία σε πολύ μικρή ηλικία σημαδεύει τις ζωές δύο εφήβων, δημιουργώντας τους μια κοινή πορεία και πραγματικότητα. Πόσο μπορεί μια τυχαία γνωριμία να επηρεάσει τις ζωές τους; Kείμενο - σκηνοθεσία Χάρη Χιώτη, σκηνικά Μαρίας Αγγελή. Παίζουν: Αννα Βουρλιώτου, Χάρης Χιώτης.
Αφιερωμένη σ' όσους απεργούν

Η θεατρική ομάδα του πολιτιστικού συλλόγου «Εκτός σχεδίου» δίνει σήμερα (8.45μμ) στο ομώνυμο θέατρο (οδός Θεοτόκου, Εργατικές Πολυκατοικίες του Γεροβουνού, Καματερό), την επίσημη παράσταση της εξαιρετικής κοινωνικής σάτιρας του Γιώργου Χασάπογλου «Οι κουραμπιέδες». Η σημερινή παράσταση, όπως αναφέρει η ομάδα, αφιερώνεται «στους ανθρώπους που δε νιώθουν "κουραμπιέδες", που αγωνίζονται για τα δικαιώματα και την αξιοπρέπειά τους, στους εργαζόμενους που δεν τρομοκρατούνται και ετοιμάζονται να απεργήσουν στις 10 Φεβρουαρίου». Το έργο θα παίζεται κάθε Κυριακή - Δευτέρα (8.45μμ).

Μουσική και κινηματογράφος

Κινηματογράφος μετά μουσικής, κάθε Τρίτη (8.30μμ), στο «Τριανόν», όπου συνεχίζεται η επιτυχημένη συνεργασία της Ορχήστρας των Χρωμάτων με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Κινηματογραφική μουσική και σημαντικές ταινίες. Στις 16/2 η εκδήλωση τιτλοφορείται «Μουσικό σενάριο». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα των Μαουρίτσιο Κάγκελ (Das Konzert για φλάουτο, άρπα, κρουστά και έγχορδα), Γκούσταβ Μάλερ (Adagietto, τέταρτο μέρος της Συμφωνίας αρ. 5), Ντμίτρι Σοστακόβιτς (Andante - 2ο μέρος, από το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 και Βαλς αρ. 2 από τη Δεύτερη Τζαζ Σουίτα). Ερμηνεύουν: Κατερίνα Τσεντς (φλάουτο), Μαρία Μπιλντέα (άρπα), Βίκυ Στυλιανού (πιάνο), Χρήστος Λιάτσος και Μιχάλης Διακογιώργης (κρουστά). Την Ορχήστρα διευθύνει ο Αλκης Μπαλτάς.

Ακολουθούν οι ταινίες: «Ο Ανδαλουσιανός σκύλος» (1929) των Λουίς Μπουνιουέλ - Σαλβατόρ Νταλί και «Βιριδιάνα» (1961) του Λουίς Μπουνιουέλ. Σημειώνουμε ότι το κοντσέρτο του Κάγκελ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Εγκαινιάζεται σήμερα (7.30μ.μ.) στην γκαλερί «Αργώ», (Νεοφύτου Δούκα 5), έκθεση έργων ζωγραφικής του Μάρτιν Κράστεβ, με θέμα το ταξίδι. Ο καλλιτέχνης γεννήθηκε το 1953 στη Σόφια Βουλγαρίας. Το 1981 αποφοίτησε από την Ακαδημία Καλών Τεχνών Σόφιας και από το 1983 ζει στην Αθήνα. Μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει έργα του σε πέντε ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές. Διάρκεια έως 28/2.

Συνεχίζεται στο δημοτικό εκθεσιακό χώρο «Remezzo» της Καλαμαριάς (Ν. Πλαστήρα 2) μέχρι τις 27 του Φλεβάρη η έκθεση «Φώκαια Μικράς Ασίας 1913-1920. Οι φωτογραφικές μαρτυρίες του Felix Sartiaux» που διοργανώνει το Ιστορικό Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού του Δήμου Καλαμαριάς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ